Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Post hier al je plannen voor verbetering van het OV. Ook wilde plannen mogen hier gepost worden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Bericht door Suus »

En Rotterdam Alexander is geen Rotterdam dan :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Bericht door Ardan »

Fles schreef:
Wubbo schreef:Nou, omdat Ardan dat graag wilde in zijn openingspost ;-)
Ardan schreef:Er zijn wel een aantal spelregels.
- Je mag alleen de HUIDIGE spoorweginfrastructuur gebruiken. Het openen van nieuwe spoorlijnen is dus niet toegestaan, met uitzondering van de reeds in aanleg zijnde Hanzelijn. Wél mag je spoorlijnen verdubbelen, verbouwen en/of elektrificeren.
Oh. Dan vind ik het een stom spel :lol:
Dit heb ik dus niet zomaar gedaan heh, voordat je gaat denken dat ik een conservatief persoon ben. Integendeel - van mij mogen er graag nieuwe verbindingen komen! Ik wilde jullie graag alleen aan het denken zetten, hoe jullie vinden dat het huidige spoorwegnet ingevuld zou moeten worden t.o.v de dienstregeling zoals die er nu is. Het is roeien met de riemen die je hebt, en juist dat levert een stukje puzzelwerk op!
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Bericht door reisthijs »

Bee schreef:Maak daar maar een IC - Utrecht - Gouda - Rotterdam Alexander - Schiedam Centrum - Delft - Den Haag HS - Gouda - Utrecht van :P
Alleen die stops in Gouda lijkt me wat overdreven, daar stoppen al genoeg andere treinen. Dit hele idee gaat er uiteindelijk toch om, meer stations een directe IC-verbinding met Utrecht te geven.
In plaats van Gouda zou ik die trein tussen Utrecht en Den Haag laten stoppen in Zoetermeer en tussen Schiedam en Utrecht in Woerden.
Ik zou gelijk de IC Leiden-Utrecht versnellen door deze niet meer in Woerden te laten stoppen.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Bericht door Suus »

Er wonen in Alphen ook mensen die wel naar Delft willen. Mogen die niet genieten van deze rondreistrein?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Bericht door Fles »

Bee schreef:Er wonen in Alphen ook mensen die wel naar Delft willen. Mogen die niet genieten van deze rondreistrein?
Tuurlijk wel *O* Sinds wanneer ga je dood van een keertje overstappen? :lol:
Lyntus
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 12 dec 2010, 10:41

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Bericht door Lyntus »

Heb de concessies even herverdeeld zodat het beter aansluit op busvervoer.
Afbeelding
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Bericht door reisthijs »

Waarom mogen de regionale vervoerders van jou niet gewoon tot Amsterdam/Zwolle/Arnhem/Dordrecht rijden in plaats van die rare eindpunten op dit kaartje? :roll:
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Lyntus
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 12 dec 2010, 10:41

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Bericht door Lyntus »

reisthijs schreef:Waarom mogen de regionale vervoerders van jou niet gewoon tot Amsterdam/Zwolle/Arnhem/Dordrecht rijden in plaats van die rare eindpunten op dit kaartje? :roll:
Betwijfel of de NS dan nog wel nut heeft.. dan is het niet echt regionaal meer hé :lol:
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Bericht door reisthijs »

Sinds wanneer is Wormerveer-Amsterdam geen regionale reis? Of Oudenbosch-Dordrecht? Of Zwolle-Hoogeveen? Of Kesteren-Arnhem? :roll: In jouw plan moet je voor al die kleine stukjes overstappen... nogal onzinnig voorstel.

Terug naar de echte wereld: er is maar één reden dat er in Noord-Holland geen lijnen openbaar zijn aanbesteed: men vreesde voor het verdwijnen van de rechtstreekse verbinding van bijvoorbeeld Den Helder of Enkhuizen naar Amsterdam.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Bericht door Wubbo »

Plus dat je je stations eerst uit moet breiden voordat je dit soort grappen uit kan halen. Zeker in Hoorn krijg je problemen met al die kerende treinseries.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Bericht door Fles »

reisthijs schreef:Sinds wanneer is Wormerveer-Amsterdam geen regionale reis? Of Oudenbosch-Dordrecht? Of Zwolle-Hoogeveen? Of Kesteren-Arnhem? :roll: In jouw plan moet je voor al die kleine stukjes overstappen... nogal onzinnig voorstel.
Ja precies, dit is echt waanzin :D Net als dat je overal busverbindingen gaat instellen die niet in de buurt van een station komen :shock:
Lyntus
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 12 dec 2010, 10:41

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Bericht door Lyntus »

Hmm, nou het allerliefste heb ik natuurlijk dat de NS alleen tussen de echte grote steden rijd met intercity's ( dus niet stations als Veenendaal - de Klomp etc. ).
Maar dan maak ik alleen maar meer vijanden en dan denk ik uit eigenbelang enzulks.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Bericht door Suus »

Hoewel sommige mensen Veenendaal het liefst volledig van deze wereld zien verdwijnen, is Veenendaal niet bepaald een kleine plaats, en is het wel de snelste verbinding naar Veenendaal voor een groot deel van Nederland.

Over Veenendaal, het heropenen van zowel Amersfoort - De Haar als Rhenen - Kesteren zijn dingen waar ik best mee kan inkomen. Ik zou alleen niet zo goed weten wat je met die trein moet nadat hij in Kesteren is, naar Nijmegen is schier onmogelijk door die Betuweroute.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Bericht door reisthijs »

Combineren met de trein uit Tiel en samen verder naar Arnhem, bijvoorbeeld?

Dat er nu een Intercity in Veenendaal stopt is uiteindelijk vooral omdat er geen stoptrein meer langs rijdt. Als er weer een stoptrein Utrecht-Arnhem zou komen hoeft die IC er niet meer te stoppen. Want zo vreselijk druk is dat station ook weer niet.
Lyntus schreef:Hmm, nou het allerliefste heb ik natuurlijk dat de NS alleen tussen de echte grote steden rijd met intercity's ( dus niet stations als Veenendaal - de Klomp etc. ).
Je bent toch niet de enige die er zo over denkt hoor. :wink:
Ik denk alleen maar: zorg er wel voor, dat er voor de kleinere stations een fatsoenlijk alternatief is. Stoptreinen laten keren vlak voor ze het station zouden bereiken waar alle stoptreinreizigers naar toe willen is dus geen goed alternatief.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Bericht door Fles »

Bee schreef:Over Veenendaal, het heropenen van zowel Amersfoort - De Haar als Rhenen - Kesteren zijn dingen waar ik best mee kan inkomen. Ik zou alleen niet zo goed weten wat je met die trein moet nadat hij in Kesteren is, naar Nijmegen is schier onmogelijk door die Betuweroute.
Ja dat zou het mooiste zijn natuurlijk. Amsterdam - Amersfoort - De Haar - Rhenen - Kesteren - Nijmegen - Groesbeek - Kleve - Krefeld - Köln. DE grote route van vroegah. Maar dat kan dus niet meer.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Bericht door Suus »

reisthijs schreef:Combineren met de trein uit Tiel en samen verder naar Arnhem, bijvoorbeeld?
Het station van Kesteren was altijd opgezet als vorkstation. Op een luchtfoto is dit nog goed zichtbaar.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8606
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Bericht door Milco »

Is het niet een idee, om ook zo'n topic te openen over bus- en / of overig vervoer?
Qua busverbindingen weet ik ook nog wel het één en ander wat er kan veranderen, en jullie misschien ook wel!
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Etienne
Donateur
Berichten: 7911
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Bericht door Etienne »

Wat zou ik allemaal willen veranderen:
* 4-sporigheid tussen Delft en Schiedam.
* Dubbelspoor Zevenaar - Doetinchem
* Delen van de Noordelijke Nevenlijnen ook verdubbelen
* Niet al te veel nieuwe stations meer openen.
* Een rechtstreekse Intercity Den Haag - Utrecht - Arnhem - Oberhausen - Köln
* De boottrein weer in het leven roepen

En wat ik nog wel meer kan bedenken.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Bericht door Dexter »

Pijnackerbus schreef:* Een rechtstreekse Intercity Den Haag - Utrecht - Arnhem - Oberhausen - Köln.
Doe mij dan ook maar gelijk de rechtstreekse IC Den Haag Centraal - Keulen terug. Deze mag dan tussen Ehv en Vl weer als vanouds worden aangevuld met een aparte stoptrein, zodat de s1900 niet meer in Dn, Hrt en Br hoeft te stoppen.
Vallend blad maakt rails glad.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Bericht door Fles »

Dexter schreef:
Pijnackerbus schreef:* Een rechtstreekse Intercity Den Haag - Utrecht - Arnhem - Oberhausen - Köln.
Doe mij dan ook maar gelijk de rechtstreekse IC Den Haag Centraal - Keulen terug. Deze mag dan tussen Ehv en Vl weer als vanouds worden aangevuld met een aparte stoptrein, zodat de s1900 niet meer in Dn, Hrt en Br hoeft te stoppen.
Ja precies, daar hebben we meer aan. Gvc - Ut - blabla - Köln kan nu ook met 1 overstap. Poeh je moet een keer overstappen. WAT erg.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Bericht door Dexter »

Ja precies, maar ik zou de ICE-dienst dan wel wat verdichten. En in de geherintroduceerde IC Gvc - Keulen moeten dan wel weer zoals vanouds die old-skool-ICK-achtige DB-rijtuigen meerijden. En het liefst die met die oude meedraaiende as-dynamo's waarvan ik me al sinds kinds af aan afvroeg wanneer ze er een keer van de trein af zouden vliegen. :mrgreen:
Vallend blad maakt rails glad.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Bericht door Fles »

ja precies :D ik wou het niet zeggen... Oceaanblauw-beige O+
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Bericht door Suus »

Zouden de mensen in Mönchengladbach ook blij mee zijn, daar stoppen sinds het inkorten van de IC tot Nederlands verkeer nog steeds niet elke dag treinen van het Fernverkehr. Er stoppen nu een paar treinen per week op het station, voornamelijk rondom het weekend.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Bericht door Fles »

MG en Krefeld Hbf zijn dan ook de enige Hbf's (voor zo ver ik weet) die geen regulier Fernverkehr hebben (en dus in Bf Kat 4 vallen).
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Bericht door Dexter »

Ik zat er toevallig net naar te kijken op Wikipedia, Fles. :wink: Onvoorstelbaar dat een stad als Krefeld met ruim 235.000 inwoners niet bediend wordt door ook maar een IC-verbinding. Ze moeten dan eerst naar Duisburg of Duesseldorf (ik kan effe niet bij het trema op mijn toetsenbord) om aansluiting te krijgen op het Fernverkehr.

Bij mijn weten is onze grootste IC-loze stad Zoetermeer met ruim 120.000 inwoners, al vind ik wel dat ze daar met RR een hele luxe OV-verbinding met volledige dekking over bijna de hele stad hebben, dat hebben andere steden weer niet.
Vallend blad maakt rails glad.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten