RET'ers dreigen vervoer plat te leggen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

RET'ers dreigen vervoer plat te leggen

Bericht door Daniel »

RET'ers dreigen vervoer plat te leggen
Geplaatst op: vrijdag 17 december 2010 21:46
Laatst bijgewerkt: vrijdag 17 december 2010 21:47


Het openbaar vervoer gaat volgend voorjaar mogelijk plat. Ondernemingsraden van de Rotterdamse RET, het Haagse OV-bedrijf HTM en het Amsterdamse GVB komen maandag bij elkaar om samen met vakbonden actieplannen te smeden.
De openbaarvervoerbedrijven moeten fors bezuinigen van het kabinet en bovendien moet er vanaf 2012 openbare aanbesteding plaatsvinden. Bij de RET is berekend dat een derde van het bedrijf weggesneden moet worden.
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: RET'ers dreigen vervoer plat te leggen

Bericht door Reiziger Delft »

Ah leuk, bij stakingen is het altijd weer een groot avontuur of je op de plaats van bestemming kan aankomen. :D Dat zal zeker nog meer reizigers trekken, waardoor er ook niet meer bezuinigd hoeft te worden. :pos:

Waarom nou niet gewoon gratis gaan rijden en de passagiers nu eens ontzien. -o-
midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: di 07 jul 2009, 12:38

Re: RET'ers dreigen vervoer plat te leggen

Bericht door midnet »

gisteren (VR 17/12, met die enorme sneeuwbuien in West-NL) gebeurde dat platleggen al zonder staking. Volgende week nog meer sneeuw-na wat opdooi, zodat het nog ijzelspekglad wordt, dus het staakt vanzelf al weer. Maar overheid en vakbond en bewaken van tewerkstelling is -zie België- een heet hangijzer. En voorbeeld van net beëindigde stakingen bij AH en KPN-post doet naar meer smaken.
krispinl
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 29 nov 2010, 13:07
Locatie: Rotterdam

Re: RET'ers dreigen vervoer plat te leggen

Bericht door krispinl »

midnet schreef:gisteren (VR 17/12, met die enorme sneeuwbuien in West-NL) gebeurde dat platleggen al zonder staking. Volgende week nog meer sneeuw-na wat opdooi, zodat het nog ijzelspekglad wordt, dus het staakt vanzelf al weer. Maar overheid en vakbond en bewaken van tewerkstelling is -zie België- een heet hangijzer. En voorbeeld van net beëindigde stakingen bij AH en KPN-post doet naar meer smaken.

hmmm, volgens mij was er inderdaad veel sneeuw maar de ret reed gewoon door... ook met de winterse weer in het begin van de maand reden ze ook. Er waren toen en ook nu wel vetragingen en routewijzingen wegens kapotte wissels maar in principe was er overal gereden. Dus was er geen sprake van platleggen. Althans niet in Rotterdam.

En wat betreft geef ik aan de ret's een grote gelijk met staken. Ik zie de aanbesteding geen oplossing - met name als dat snijden in het aanbod zal betekenen. Wel vind ik platleggen geen goede manier van staken in dit geval.
schrijf ik iets niet helamaal correct? don't hate, laat me weten, zo kan ik steeds beter nl spreken
jesse-cruzu
Berichten: 432
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
Locatie: Rotterdam

Re: RET'ers dreigen vervoer plat te leggen

Bericht door jesse-cruzu »

Tenminste beter in het voorjaar dan nu in dit barre winterweer! :pos:
Lange_Dre
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 14:44
Locatie: Groningen-Den Haag

Re: RET'ers, HTM'ers en GVB´ers dreigen vervoer plat te legg

Bericht door Lange_Dre »

In Den Haag reed ook ( op lijn 6, 12 na) vandaag alles.
Gister reden er meer trams volgens het noodnet ( lijnen 6, 8, 12, 16 en 19 reden toen niet).
Maar in Den Haag is ook een stuk meer gevalen als in Rotterdam :wink:
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: RET'ers dreigen vervoer plat te leggen

Bericht door Reiziger Delft »

Dat je niet gaat rijden omdat de wegen onbegaanbaar zijn is natuurlijk totaal niet te vergelijken met een staking; in het eerste geval kan het op een moment gewoon gevaarlijk worden omdat je bus alle kanten op glijdt; bij een staking heb je het helemaal in eigen hand.
jesse-cruzu
Berichten: 432
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
Locatie: Rotterdam

Re: RET'ers, HTM'ers en GVB´ers dreigen vervoer plat te legg

Bericht door jesse-cruzu »

Lange_Dre schreef:In Den Haag reed ook ( op lijn 6, 12 na) vandaag alles.
Gister reden er meer trams volgens het noodnet ( lijnen 6, 8, 12, 16 en 19 reden toen niet).
Maar in Den Haag is ook een stuk meer gevalen als in Rotterdam :wink:
Hier in Rotterdam reden de trams gewoon. Ook vandaag waren er vrij weinig problemen en reden de meeste trams volgens dienstregeling.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 66 gasten