Buschauffeur bewusteloos na sneeuwbal

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Buschauffeur bewusteloos na sneeuwbal

Bericht door Dexter »

09 dec 2010 | 16:52

HAARLEMMERMEER Een nog onbekende jongen heeft vorige week in Nieuw-Vennep een ijsbal tegen de slaap van een buschauffeur van lijn 59 gegooid.

De chauffeur had een passagiere afgezet op de Laan van Berlioz toen de jongen op de eerste trede van de ingang van de bus stond en de ijsbal gooide. De chauffeur verloor als gevolg van de klap op zijn slaap kort het bewustzijn. Op het moment dat hij weer bijkwam, moest hij overgeven.

Hij heeft uiteindelijk zijn rit voortgezet. Wel heeft hij zich later in een ziekenhuis laten onderzoeken en werd er een zware hersenschudding bij hem geconstateerd. De in de bus aanwezige passagiers ondernamen tijdens het incident geen actie. De politie onderzoekt de mishandeling en is op zoek naar getuigen: 0900-8844.

Bron: http://www.rtvnh.nl/nieuws/51615/Buscha ... +sneeuwbal
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Buschauffeur bewusteloos na sneeuwbal

Bericht door Geert »

Wat maf dat niemand van de passagiers actie heeft ondernomen... Ik zou persoonlijk die chauffeur niet meer verder laten rijden als hij eerst bewusteloos is en daarna over moet geven...
VIRM
Berichten: 7596
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Buschauffeur bewusteloos na sneeuwbal

Bericht door VIRM »

Uhm, wat doe je met een bewusteloze chauffeur? Volgensmij noem je dat ook wel '112 bellen'...
Beul van de blindegeleidelijn
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Buschauffeur bewusteloos na sneeuwbal

Bericht door find_your_spot »

Spijtig dat alle Ambassadors in Zuid-Holland nooit camera's hebben gekregen...
For Your Railroad Adventures
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Buschauffeur bewusteloos na sneeuwbal

Bericht door Wubbo »

Camera's zijn reactief. Dit had natuurlijk gewoon niet mogen gebeuren, en camera's horen niet nodig te zijn.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buschauffeur bewusteloos na sneeuwbal

Bericht door Suus »

find_your_spot schreef:Spijtig dat alle Ambassadors in Zuid-Holland nooit camera's hebben gekregen...
Er zijn wel amba's met camera's. Die rijden in de omgeving van Gouda, waar een ernstig *kuch* criminaliteitsprobleem in een niet nader te noemen wijk zou heersen...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Buschauffeur bewusteloos na sneeuwbal

Bericht door find_your_spot »

Bee schreef:waar een ernstig *kuch* criminaliteitsprobleem in een niet nader te noemen wijk zou heersen...
Ik vind een buschauffeur die met een slachtmes in z'n nek is gesneden waarbij bijna z'n slagader was geraakt een zeer ernstige poging tot moord.
For Your Railroad Adventures
Inque
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 10 dec 2010, 16:35

Re: Buschauffeur bewusteloos na sneeuwbal

Bericht door Inque »

Geert schreef:Wat maf dat niemand van de passagiers actie heeft ondernomen... Ik zou persoonlijk die chauffeur niet meer verder laten rijden als hij eerst bewusteloos is en daarna over moet geven...
Ik heb me even aangemeld, aangezien ik de chauffeur ben die geraakt is door de ijsbal. :|

Ik ben alleen naar mn eindpunt gereden (10min verder), daarna ben ik naar het ziekenhuis gegaan.
Dus het verhaal klopt niet helemaal dat ik mn totale rit vervolgd heb.

En nog iets wat aangedikt is door de media, ik heb een lichte hersenschudding, geen zware. :X
Inque
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 10 dec 2010, 16:35

Re: Buschauffeur bewusteloos na sneeuwbal

Bericht door Inque »

Wubbo schreef:Camera's zijn reactief. Dit had natuurlijk gewoon niet mogen gebeuren, en camera's horen niet nodig te zijn.
Echt jammer dat er geen camera's in zitten, had die jongen graag aan de politie willen laten tonen.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Buschauffeur bewusteloos na sneeuwbal

Bericht door Dexter »

Inque schreef:ik heb een lichte hersenschudding, geen zware. :X
Dan nog is het erg genoeg. Ik hoop dat alles goed met je gaat en dat ze die flapdrol snel te pakken hebben. En als dat gebeurt, wel aangifte doen hoor.
Vallend blad maakt rails glad.
Oud forumgebruiker

Re: Buschauffeur bewusteloos na sneeuwbal

Bericht door Oud forumgebruiker »

Wubbo schreef:Camera's zijn reactief. Dit had natuurlijk gewoon niet mogen gebeuren, en camera's horen niet nodig te zijn.
Tsja... camera's "horen" inderdaad niet nodig te zijn, maar het is wel zo veilig die dingen te hebben. Want er zijn zoveel dingen die niet "horen" te gebeuren. In alle concessies van de SRA zijn camera's in de voertuigen iig verplicht (Amsterdam, Amstelland, Waterland & Zaanstreek). :)
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Buschauffeur bewusteloos na sneeuwbal

Bericht door Geert »

Inque schreef:Ik heb me even aangemeld, aangezien ik de chauffeur ben die geraakt is door de ijsbal. :|

Ik ben alleen naar mn eindpunt gereden (10min verder), daarna ben ik naar het ziekenhuis gegaan.
Dus het verhaal klopt niet helemaal dat ik mn totale rit vervolgd heb.

En nog iets wat aangedikt is door de media, ik heb een lichte hersenschudding, geen zware. :X
Ah, zo zie je maar dat de media de boel weer lekker aandikken. :X Sterkte in ieder geval en hopelijk vinden ze die ballengooier nog!
Inque
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 10 dec 2010, 16:35

Re: Buschauffeur bewusteloos na sneeuwbal

Bericht door Inque »

Dexter schreef:
Inque schreef:ik heb een lichte hersenschudding, geen zware. :X
Dan nog is het erg genoeg. Ik hoop dat alles goed met je gaat en dat ze die flapdrol snel te pakken hebben. En als dat gebeurt, wel aangifte doen hoor.
Ik hoop ook dat ze hem snel pakken.
Ik heb aangifte gedaan, vandaar dat de media een smeuig verhaal rook.
Inque
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 10 dec 2010, 16:35

Re: Buschauffeur bewusteloos na sneeuwbal

Bericht door Inque »

Geert schreef:
Inque schreef:Ik heb me even aangemeld, aangezien ik de chauffeur ben die geraakt is door de ijsbal. :|

Ik ben alleen naar mn eindpunt gereden (10min verder), daarna ben ik naar het ziekenhuis gegaan.
Dus het verhaal klopt niet helemaal dat ik mn totale rit vervolgd heb.

En nog iets wat aangedikt is door de media, ik heb een lichte hersenschudding, geen zware. :X
Ah, zo zie je maar dat de media de boel weer lekker aandikken. :X Sterkte in ieder geval en hopelijk vinden ze die ballengooier nog!
Dank je, ik hou jullie op de hoogte. :)
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Buschauffeur bewusteloos na sneeuwbal

Bericht door htm_tram »

Inque schreef:
Dexter schreef:
Inque schreef:ik heb een lichte hersenschudding, geen zware. :X
Dan nog is het erg genoeg. Ik hoop dat alles goed met je gaat en dat ze die flapdrol snel te pakken hebben. En als dat gebeurt, wel aangifte doen hoor.
Ik hoop ook dat ze hem snel pakken.
Ik heb aangifte gedaan, vandaar dat de media een smeuig verhaal rook.
Sterkte Inque, Ik schok me al dood toen ik dit las want ik ga regelmatig mee met een chauffeur van stalling Lisse. 2 weken geleden op Leiden Posthof kreeg de chauffeur ook 6 ballen naar zicht toe gegooid. Ik schok me toen ook al dood want ik zat rechts voorin. Ik hoop dat de dader wordt gepakt.
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Oud forumgebruiker

Re: Buschauffeur bewusteloos na sneeuwbal

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ach, het is gewoon een spelletje dat ieder jaar gespeeld wordt als er weer sneeuw ligt... Nothing special. Alleen als het ijsballen of zulk soort grappen worden is het een heel stuk ernstiger.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Buschauffeur bewusteloos na sneeuwbal

Bericht door MdJ »

Het was ook een ijsbal, zie de eerste zin van het artikel. (Titel klopt dus gewoon niet :wink: )
Bij twijfel: gebruik beton.
Oud forumgebruiker

Re: Buschauffeur bewusteloos na sneeuwbal

Bericht door Oud forumgebruiker »

Dat weet ik. Was gewoon een reactie in het algemeen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten