Provincie: 'Opstartproblemen Veluwelijn onacceptabel'
Re: Provincie: 'Opstartproblemen Veluwelijn onacceptabel'
Het 1 januari "boekjaar" verhaal is niet de discussie, maar het punt in algemene ( Europese afgesproken ) zin, "waarom 2e zondag in december" met alle nadelen van dien, en nog steeds geen genoemde voordelen, en niet zoals we heel lang kenden, met al zijn wel genoemde voordelen "de zondag het dichtst bij 1 juni" ? Ook dat moment kan Europees afgesproken worden, en zou dat uit mijn oogpunt ook dringend moeten worden. Wat afgesproken en niet gunstig of slecht is moet ook ter discussie kunnen staan en gewijzigd worden. Het zal niet makkelijk gaan, maar achterover leunen, en de onnodige misseres zich keer op keer laten herhalen, is dat de beste/betere of voorkeurs optie dan ?
Groet, Michel
Groet, Michel
Michel van den Hof, Lelystad
www.htm-lijn-11.nl
www.htm-linie-11.de
www.htm-route-11.com
HTM tramlijn 11 in 2009, op een 30 meter lange tram modelbaan in H0.
www.htm-lijn-11.nl
www.htm-linie-11.de
www.htm-route-11.com
HTM tramlijn 11 in 2009, op een 30 meter lange tram modelbaan in H0.
Re: Provincie: 'Opstartproblemen Veluwelijn onacceptabel'
Waarom zijn aansluitingen bij het spoor dan wel belangrijk, en van trein op bus niet? Die aansluitingen zou je namelijk kunnen vernielen als je niet tegelijk je dienstregeling wijzigt.
-
- Berichten: 58
- Lid geworden op: vr 23 okt 2009, 20:41
- Locatie: Almere
Re: Provincie: 'Opstartproblemen Veluwelijn onacceptabel'
Je kunt je tijden toch tussentijds wijzigen. Er komen toch meerdere malen per jaar wijzigingen in de dienstregeling.Wubbo schreef:Waarom zijn aansluitingen bij het spoor dan wel belangrijk, en van trein op bus niet? Die aansluitingen zou je namelijk kunnen vernielen als je niet tegelijk je dienstregeling wijzigt.
Re: Provincie: 'Opstartproblemen Veluwelijn onacceptabel'
Ik praat over ALLE dienstregelingen wijzigen rond 1 juni en niet rond 12 december, omdat de eerste vele voordelen kent, die bij de andere nadelen zijn. Omgekeerd heb ik er nog geen gehoord.
We weten zoals het nu is en gaat ( niet goed/makkelijk ), dus zou een andere datum in het jaar, met vele gunstigere omstandigheden voor een ieder, een wenselijke keuze zijn.
Dus busbedrijven in NL, de trein bedrijven in NL, en ook bus en trein over de Nederlandse grenzen, in Europa, maar wat mij betreft gerust wereldwijd.
Zo duidelijk genoeg ?
De meeste concessie verleners keuren trouwens vaak maar 1 keer per jaar de invoer van een nieuwe dienstregeling goed, al dan niet met van te voren geplande wijzigingen op momenten als schoolvakanties en siezoensgebonden zaken.
Groet, Michel
We weten zoals het nu is en gaat ( niet goed/makkelijk ), dus zou een andere datum in het jaar, met vele gunstigere omstandigheden voor een ieder, een wenselijke keuze zijn.
Dus busbedrijven in NL, de trein bedrijven in NL, en ook bus en trein over de Nederlandse grenzen, in Europa, maar wat mij betreft gerust wereldwijd.
Zo duidelijk genoeg ?
De meeste concessie verleners keuren trouwens vaak maar 1 keer per jaar de invoer van een nieuwe dienstregeling goed, al dan niet met van te voren geplande wijzigingen op momenten als schoolvakanties en siezoensgebonden zaken.
Groet, Michel
Michel van den Hof, Lelystad
www.htm-lijn-11.nl
www.htm-linie-11.de
www.htm-route-11.com
HTM tramlijn 11 in 2009, op een 30 meter lange tram modelbaan in H0.
www.htm-lijn-11.nl
www.htm-linie-11.de
www.htm-route-11.com
HTM tramlijn 11 in 2009, op een 30 meter lange tram modelbaan in H0.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6239
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Provincie: 'Opstartproblemen Veluwelijn onacceptabel'
Wat is er dan zo voordelig aan? Ik zie als reiziger namelijk weinig verschil of het nu eind mei/begin juni of mid-december gebeurd.Snorkel schreef:Ik praat over ALLE dienstregelingen wijzigen rond 1 juni en niet rond 12 december, omdat de eerste vele voordelen kent, die bij de andere nadelen zijn. Omgekeerd heb ik er nog geen gehoord.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Provincie: 'Opstartproblemen Veluwelijn onacceptabel'
Zoals ik in dit topic eerder al meldde :
In heel Nederland werden de dienstregelingen van oudsher altijd gewisseld op de zondag het dichtste bij 1 Juni. Geen idee of dat over de grens ook op die datum gebeurde, eerlijk gezegd.
Rond die 1e Juni :
- Hebben we geen examen klassen meer in de bus
- Gaan veel andere scholieren op de fiets
- Zijn er gemiddeld veel minder ( slecht weer ) passagiers
- Is het over het algemeen lekkerder weer ( wat de techniek niet dwars zit )
- Is het over het algemeen lekkerder weer ( prettiger/makkelijker/sneller bij oplossen van storingen )
- Is het over het algemeen lekkerder weer ( prettiger voor -de kleinere aantallen- wachtende passagiers )
- Minder druk in het verkeer in het algemeen
Kortom, makkelijker voor iedereen, om zulke complexe wisselingen met de minste ( onvermijdelijke ) overlast te laten plaats vinden.
Maar nee, volgens eerder gemaakte bilaterale afspraken, wil men midden december al dit soort wisselingen. Dus bij de meeste drukte aan passagiers en andere verkeersdeelnemers, de moeilijkste weersomstandigheden, de meeste kans op storingen en vertagingen, terwijl zo'n wisseling al moeilijk en complex genoeg is.
Daar bovenop, moet er een week later ook nog eens een andere dienstregeling en rooster klaarliggen, voor de Kerstvakantie. Dat is intern extra werk, bovenop al genoeg complex werk.
Allemaal niet handig gekozen, dat midden december moment, in tegenstelling tot dat oude Juni moment.
Groet, Michel
In heel Nederland werden de dienstregelingen van oudsher altijd gewisseld op de zondag het dichtste bij 1 Juni. Geen idee of dat over de grens ook op die datum gebeurde, eerlijk gezegd.
Rond die 1e Juni :
- Hebben we geen examen klassen meer in de bus
- Gaan veel andere scholieren op de fiets
- Zijn er gemiddeld veel minder ( slecht weer ) passagiers
- Is het over het algemeen lekkerder weer ( wat de techniek niet dwars zit )
- Is het over het algemeen lekkerder weer ( prettiger/makkelijker/sneller bij oplossen van storingen )
- Is het over het algemeen lekkerder weer ( prettiger voor -de kleinere aantallen- wachtende passagiers )
- Minder druk in het verkeer in het algemeen
Kortom, makkelijker voor iedereen, om zulke complexe wisselingen met de minste ( onvermijdelijke ) overlast te laten plaats vinden.
Maar nee, volgens eerder gemaakte bilaterale afspraken, wil men midden december al dit soort wisselingen. Dus bij de meeste drukte aan passagiers en andere verkeersdeelnemers, de moeilijkste weersomstandigheden, de meeste kans op storingen en vertagingen, terwijl zo'n wisseling al moeilijk en complex genoeg is.
Daar bovenop, moet er een week later ook nog eens een andere dienstregeling en rooster klaarliggen, voor de Kerstvakantie. Dat is intern extra werk, bovenop al genoeg complex werk.
Allemaal niet handig gekozen, dat midden december moment, in tegenstelling tot dat oude Juni moment.
Groet, Michel
Michel van den Hof, Lelystad
www.htm-lijn-11.nl
www.htm-linie-11.de
www.htm-route-11.com
HTM tramlijn 11 in 2009, op een 30 meter lange tram modelbaan in H0.
www.htm-lijn-11.nl
www.htm-linie-11.de
www.htm-route-11.com
HTM tramlijn 11 in 2009, op een 30 meter lange tram modelbaan in H0.
Re: Provincie: 'Opstartproblemen Veluwelijn onacceptabel'
NS kan zijn dienstregeling wel wijzigen rond 1 juni (is ook een internationaal vastgesteld wijzigingsmoment trouwens, pin me even niet vast op de precieze dag), maar voor grote internationale wijzigingen zul je gelijk met je buurlanden moeten lopen. Met name voor goederentreinen, waar een niet-commerciële stop gewoon handen vol geld kost in een markt die al niet al te ruim is, is dat gewoon een must. Maar minuutjes hier en daar, een extra treintje zus en een extra treintje zo: dat kan allemaal tussentijds, geen probleem.
Re: Provincie: 'Opstartproblemen Veluwelijn onacceptabel'
Ga je me nu vertellen dat de dienstregeling JUIST midden in de de sneeuw-ellende gewijzigd wordt, om de goederenvervoerders terwille te zijn, beste Wubbo?
Re: Provincie: 'Opstartproblemen Veluwelijn onacceptabel'
Heu, ik heb niet geroepen dat ik graag december wil ;-). Ik wil alleen maar gezegd hebben dat we in ieder geval met onze buurlanden tegelijk grote dienstregelingswijzigingen bij de trein moeten doen, of dat op 1 juni of op 25 december is zal mij verder een rotzorg zijn ;-)
Re: Provincie: 'Opstartproblemen Veluwelijn onacceptabel'
Persoonlijk vind ik 1 januari een beter idee. Het treinverkeer ligt in de avond van 31 december toch helemaal stil..., dan kun je mooi allerlei leeg mat. ritten inleggen om op 1 januari met een schone lei van start te gaan. Het communiceert ook een stuk handiger met Jan en Ingrid: die hoeven geen ingewikkelde data te onthouden
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Provincie: 'Opstartproblemen Veluwelijn onacceptabel'
Uuh ja het treinverkeer ligt stil zodat personeel gezellig de jaarwisseling kan vieren met vrienden of familie.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
-
- Berichten: 54
- Lid geworden op: zo 13 dec 2009, 18:59
Re: Provincie: 'Opstartproblemen Veluwelijn onacceptabel'
Het is wel erg vroeg om nu al te zeuren over de Veluwelijn.
Maar jah als ze nu al beginnen mogen ze ook wel eens Arriva Achterhoek in de gaten houden.
Die rijden ook nooit en zijn ook onbetrouwbaar vooral lijnen 74,73,27 en 29
Maar jah als ze nu al beginnen mogen ze ook wel eens Arriva Achterhoek in de gaten houden.
Die rijden ook nooit en zijn ook onbetrouwbaar vooral lijnen 74,73,27 en 29
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 73 gasten