Weerberichten-gekwek #11

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Weerberichten-gekwek #11

Bericht door Caspar »

Verschilt denk ik sowieso erg per regio. Hier in Hoorn ligt nu tussen de 5 en 10 centimeter sneeuw, maar zag dat het bijvoorbeeld in Purmerend (wat toch best dichtbij is) minstens het dubbele is. Volgens mij heeft het in het Oosten vandaag niet zo echt gesneeuwd?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #11

Bericht door Daniel »

Ik vond 't verschil tussen Utrecht en Amersfoort ook aanzienlijk. Er leek in Amersfoort eigenlijk amper 1 cm bij gevallen te zijn bovenop wat er vanmorgen al lag.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Weerberichten-gekwek #11

Bericht door mb90 »

Vanmorgen zei ik nog dat er in Rotterdam-Zuid net 2 cm gevallen was, maar ik had het net hier geplaatst of het begon weer te sneeuwen en dat is tot 1 uur hard doorgegaan waardoor er nu weer zo'n 15 cm ligt 8-) . Alle wegen slibten rap dicht en de chaos was daar. Ik was toen ook meteen wakker in de bus, want bij de halte Katendrechtse Lagedijk gleed bij vertrek de achterkant weg en kwam de bus tegen de stoeprand aan. De rest van de rit kon er niet harder dan stapvoets gereden worden en daardoor was de aankomst dan ook met +10 bij metrostation Dijkzigt (de rit duurde dus 2x zo lang).

Daarna moest er nog een gasleiding gemeten worden ondanks alle sneeuw en dat was in de Europoort. Na niet harder dan 60 km/h gereden te hebben en een file van 10 km overleefd te hebben kwamen we met een uur vertraging daar aan. Dan naar Hoogvliet waar we 'maar' een half uur later kwamen. Terug ging het iets beter en waren we maar 20 minuten later. Bij de Beneluxtunnel liepen we de meeste vertraging op, vooral door vrachtwagens die de helling nauwelijks op kwamen. Onder de weggeschoven sneeuw lag nu namelijk een laag ijs, maarja in een file is dit natuurlijk niet weg te strooien.

Hier nog wat (telefoon)foto's van de rit van en naar de Europoort. Bij Rozenburg werd het zicht door de sneeuw op de heenweg erg slecht. Zo slecht dat de industrie langs de A15 nauwelijks meer te zien was:
Afbeelding

En op de weg zelf was het niet veel beter:
Afbeelding

In de Europoort werd het even minder en was nu zelfs hier een dikke laag sneeuw te zien. Dat gebeurt hier niet vaak:
Afbeelding

Terug was het dus niet veel beter en bij Hoogvliet was dit de rijweg:
Afbeelding

Bij een korte pauze (lees: er viel even wat minder sneeuw) was de mooie witte wereld rondom de Shell goed te zien:
Afbeelding

Na de stagedag ging het nog even naar het Park. Daar lag uiteraard ook een dik pak:
Afbeelding

En tot slot lag er vlak voor zonsondergang bij de Veerhaven ook genoeg:
Afbeelding
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #11

Bericht door STF »

Het is weer stevig beginnen te sneeuwen, ik geloof dat we nog nooit zo vaak achter elkaar sneeuw hebben gezien in het dorp. (Normaal is heel Luxemburg regelmatig wit en blijft alleen het dal waar Reisdorf in ligt op de een of andere reden groen. Het zal de warmte van de wietplantage van onze buren wel zijn ofzo. :mrgreen: )
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Weerberichten-gekwek #11

Bericht door Caspar »

Afbeelding
Aardig kaartje van vanochtend. Vooral rondom Eindhoeven, Almelo-Hengelo-Enschede, de Achterhoek en Friesland is weinig sneeuw gevallen. Zeeland, de Biesbos en het Groene Hart zijn zo te zien bedolven onder een grote laag.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Weerberichten-gekwek #11

Bericht door Caspar »

In Zaandam zijn een aantal sporen van het emplacement die afgelopen 24 uur niet bereden zijn helemaal niet meer te zien onder de sneeuw. Gewoon 1 grote witte deken. Dat zou er toch echt iets van 20 centimeter moeten liggen, als ook de bovenkant van de rails verdwenen is onder de sneeuw.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Weerberichten-gekwek #11

Bericht door Fles »

Ik zie dat er in heel Utrecht en NH geen enkel meetpunt ingetekend staat. Daar is dus maar wat geëxtrapoleerd. Hoeft niet direct iets met de waarheid te maken te hebben dus ;)
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Weerberichten-gekwek #11

Bericht door Caspar »

Toch zag ik vanuit de trein dat er in Purmerend en Zaandam al een stuk meer sneeuw ligt dan hier in Hoorn. Dat zou wel redelijk kloppen denk ik.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Weerberichten-gekwek #11

Bericht door mb90 »

Gedurende de dag wordt die kaart bijgewerkt en daardoor staan er nu bijvoorbeeld veel meer sneeuwhoogtes. De meeste sneeuw ligt in Zeeland, Biesbosch (al vraag ik mij af of dat wel klopt) en grofweg ten westen van Haarlem en Alkmaar en in Friesland ligt maar een centimeter als ik het zo zie:
Afbeelding
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Weerberichten-gekwek #11

Bericht door Fles »

Nou dat maakt nogal wat uit dus :D

Of er in Den Helder 0 of 5 cm ligt.
Of er in IJmuiden 8 of 22 cm ligt.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #11

Bericht door Daniel »

Wat betreft de sneeuwhoogte in de Biesbosch: kan best hoor, viel me al op dat er in het oosten van Dordrecht meer sneeuw lag als in het centrum. En 't sneeuwt in Dordt op dit moment ook flink.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21274
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Weerberichten-gekwek #11

Bericht door Meltrain »

Ook hier in Rotterdam-Zuid is het weer goed wit inmiddels. :D
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #11

Bericht door STF »

Het sneeuwt hier onderhand al weer urenlang, maar de sneeuwschuiver brigade heeft een vrije avond ofzo? ZIe tenminste nauwelijks activiteit. Laatste paar busritten naar het dorpje hierboven zijn hier in het dal omgekeerd.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Weerberichten-gekwek #11

Bericht door mb90 »

Vannacht is er hier weer even 9 cm bijgevallen, waardoor het van 13 naar 22 cm op mijn schuur is gegaan. Een schitterend pak sneeuw. 8-) Het is nu ook nog -2,5 graden, dus het zal de rest van de dag nog wel blijven liggen met misschien af en toe nog wat sneeuw.

Het levert uiteraard ook mooie plaatjes op. Hier wat na een wandeling vanmorgen.
Het begon in het Zuiderpark, waar de metro's gewoon doorheen denderden, met alleen nu wel een lokale sneeuwbui na het passeren :P :
Afbeelding

Dat Qbuzz Ridderkerk een buitenstalling heeft was goed te zien op de 1070 die op de Zuiderparkweg als lijn 182 naar Carnisselande langsreed:
Afbeelding

Tussen de besneeuwde bomen kwam daarna de RET 230 als lijn 68 naar het Zuidplein langs:
Afbeelding

Dan naar de Groene Hilledijk. Die was nu niet echt groen meer, maar net als deze Cita 2037 erg wit:
Afbeelding

OOk de Groenezoom was niet echt groen meer met hier de Citaro 353 als lijn 76:
Afbeelding

Bij de tramhaltes was het ook goed wit:
Afbeelding

Arriva kwam ook nog op tijd langs met alleen lijn 90 die niet naar Utrecht ging, maar tot Alblasserdam reed. Zal vast door de gladde Lekdijk komen:
Afbeelding

En ook Veolia kwam zonder vertraging uit Brabant en vertrok ook op tijd:
Afbeelding

En tot slot weer een Qbuzz (de 1063) die als lijn 144 bij het Zuidplein aankomt:
Afbeelding
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #11

Bericht door STF »

Ik heb net even gemeten hoe hoog de sneeuw onderhand ligt; 31.5 centimeter... :shock:
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Weerberichten-gekwek #11

Bericht door Wubbo »

Die oude sneeuwbanners die we nu al een paar jaar hebben beginnen onderhand te vervelen... Hebben er geen mensen leuke nieuwe foto's (met sneeuw, maar zonder mag ook voor de rest van het jaar) die we kunnen gebruiken? Mail maar naar mij of naar het algemene mailadres (info@ovinnederland.nl).
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: Weerberichten-gekwek #11

Bericht door Marc »

In Maastricht sneeuwt het ook al de hele middag, ik gok dat er zo'n 15 cm ligt. Dit is een plaatje van vanmiddag om 17.15:

Afbeelding
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #11

Bericht door STF »

Hij is wel winterklaar...: Afbeelding

Zit geen sneeuwschep voor ofzo maar de sneeuw op het pad wordt er evengoed toch nog best wel een stukje lager door:
Afbeelding
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Weerberichten-gekwek #11

Bericht door Gekko123 »

Ondertussen kan ik melden dat het weer aan het sneeuwen is in Delft (waar ik nu liever niet was geweest, maar daarover meer in het Reiservaringen-topic)
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Weerberichten-gekwek #11

Bericht door Mark »

Hier sneeuwt het ook weer :evil:
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Weerberichten-gekwek #11

Bericht door Caspar »

Het kan vannacht tussen de -10 en -16 worden :shock:
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Weerberichten-gekwek #11

Bericht door Mark »

Pffff... kan ik vast wennen. Als alles meezit ga ik in februari naar Kazan (midden-Rusland), daar zijn dat soort temperaturen normaal.
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Weerberichten-gekwek #11

Bericht door Caspar »

Ja als je dan echt wilt wennen, moet je nu een paar uur gaan wandelen zonder jas :lol:
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #11

Bericht door tsov »

Mark schreef:Pffff... kan ik vast wennen. Als alles meezit ga ik in februari naar Kazan (midden-Rusland), daar zijn dat soort temperaturen normaal.
Ты уже говоришь по-русски? Want veel Engels wordt daar niet gesproken :)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #11

Bericht door STF »

Hier giet het nu ineens van de regen, is +1.5 graad momenteel.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten