Wissels VSM winterhard

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Plaats reactie
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Wissels VSM winterhard

Bericht door Wubbo »

Wissels VSM winterhard
Geplaatst op: zondag 19 december 2010 21:15
Laatst bijgewerkt: zondag 19 december 2010 21:17


Toen de NS de NS nog was, liep er in Apeldoorn een man met hamer rond. In dienst van het vervoersbedrijf zorgde hij ervoor dat alle wissels in en rond Apeldoorn bij sneeuw en vorst toch functioneerden.

Een klap met die hamer was voldoende om een bevroren wissel weer tot leven te krijgen, zegt Ton Bultman van de Veluwsche Stoomtrein Mij. VSM.
Lees verder
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Wissels VSM winterhard

Bericht door Ardan »

Ja, DIE zijn wél winterklaar :evil:
Ik doe ook maar wat
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Wissels VSM winterhard

Bericht door Caspar »

Hier komt de stoomtram naar Medemblik ook punctueel langs iedere keer. Vorig jaar reden er op een gegeven moment door sneeuw een aantal uren geen treinen vanuit Hoorn, maar zag een overvol perron wel de stoomtram naar Medemblik vertrekken. Dat leidde tot een hoop verbaasde blikken. :D
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Wissels VSM winterhard

Bericht door Michael 1988 »

Misschien leuk als de NS echt winterklaar wil zijn. Bij elke x-aantal wissels de man met de hamer plaatsen :P . Veel beter dan met een brander werken, scheel veel in gas, dus minder (materieel)kosten.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Wissels VSM winterhard

Bericht door Ardan »

Ja, gewoon bij elke wisselstraat een tentje naast het spoor, of zo'n schaftkeetje, kacheltje, tafeltje-stoeltje, wat te bikken, wat te drinken, porto voor contact met de meldkamer, en dan wel met 2 man gaan zitten voor de gezelligheid. Ideaal toch?
Ik doe ook maar wat
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Wissels VSM winterhard

Bericht door STF »

In welke tent zullen we Ardan en find_your_spot inroosteren tijdens de kerstvakantie, Groningen noord? :Y
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Wissels VSM winterhard

Bericht door Michael 1988 »

STF schreef:In welke tent zullen we Ardan en find_your_spot inroosteren tijdens de kerstvakantie, Groningen noord? :Y
Voor mij gewoon Noord-Brabant, als het goed betaald wil ik wel de hele dag in zo'n tentje zitten. 8-), maar helaas moet nog elke dag naar school :(
Laatst gewijzigd door Michael 1988 op di 21 dec 2010, 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Wissels VSM winterhard

Bericht door find_your_spot »

Je roostert maar lekker in.

Ik verschijn toch nooit op mijn eerste werkdag.
For Your Railroad Adventures
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Wissels VSM winterhard

Bericht door Fles »

Michael 1988 schreef:
STF schreef:In welke tent zullen we Ardan en find_your_spot inroosteren tijdens de kerstvakantie, Groningen noord? :Y
Voor mij gewoon Noord-Brabant, als het goed betaald wil ik wel de hele dag in zo'n tentje zitten. 8-), maar helaas moet nog elke dag naar school :(

Gelukkig maar, dan leer je "betaalt" nogeens met een T te schrijven :P

Het is trouwens niet de hele dag in zo'n tentje zitten he, het is de hele dag rondrennen over het emplacement om overal wissels los te kloppen. Hoe harder het vriest, hoe harder je moet rennen :D
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Wissels VSM winterhard

Bericht door BR628 »

En dat wissels schoon maken niet zonder risico's is, blijkt vandaag wel ten westen van Hannover.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Wissels VSM winterhard

Bericht door Wubbo »

4 doden al bij baanwerkers in Duitsland, de afgelopen dagen, volgens dat artikel. Je kan veel zeggen over het Nederlandse veiligheidsregime, maar ik denk dat het terecht is dat je maatregelen neemt om dat te voorkomen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten