Concessie Veluwe (Syntus)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Lyntus
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 12 dec 2010, 10:41

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Lyntus »

Ik zag vandaag een SETRA bus in de Syntus huisstijl, volgens mij was 't een schoolbus. Wist niet dat ze die ook hadden.
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Maik »

Die komt uit de Achterhoek, als het deze is tenminste.
Pommes.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Michael 1988 »

Eerste bericht hier. Ik las de afgelopen dagen dat de Syntus het hier goed doet of goed probeert te doen. Echter een andere concessie in dezelfde provincie lopen ze toch heel wat de kantjes af. Maar ja dat is een andere topic en ik hoop dat ze dat wat in de Achterhoek gebeurt ook in de Veluwe gaat gebeuren. Wel lees ik in de kranten dat er nog steeds veel problemen zijn met de Veluwelijn, maar ja dat zijn ook ellendige lijnen met die aardgasbussen.
Snorkel
Berichten: 176
Lid geworden op: za 20 nov 2010, 23:53
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Snorkel »

Er rijden nieuwe semi-tour SETRA bussen in de bijhuur, ook op lijn 102, volledig in Syntus huisstijl ( eis !! ), maar weet nog niet van welk bedrijf.

Communicatie moet nog worden geregeld onderling, want laatst moest ik al 4 1/2 minuut op de Wittenberg op een 102 wachten, en toen hij eindelijk kwam, was het dus zo'n bijhuur bus, en had hij geen overstappers. Met kortverkeer weet je dat eerder, en scheelt het in onnodige vertragingen.

Groet, Michel
Michel van den Hof, Lelystad

www.htm-lijn-11.nl
www.htm-linie-11.de
www.htm-route-11.com

HTM tramlijn 11 in 2009, op een 30 meter lange tram modelbaan in H0.
Dre
Berichten: 131
Lid geworden op: za 28 jun 2008, 21:33
Locatie: Oldenzaal

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Dre »

Maik schreef:Die komt uit de Achterhoek, als het deze is tenminste.
Die overigens geheel terzijde over z'n APK is... die liep (volgens de RDW-site) vorige week vrijdag af.
Lyntus
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 12 dec 2010, 10:41

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Lyntus »

Het was in ieder geval een bus voor scholieren die aan schoolzwemmen doen, de bus stond namelijk naast het zwembad. Verder was het in ieder geval niet de bus die hierboven in een plaatje stond, volgens mij was het echt een 'coach'.
Roelof88
Berichten: 408
Lid geworden op: wo 24 dec 2008, 14:05

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Roelof88 »

Dre schreef:
Maik schreef:Die komt uit de Achterhoek, als het deze is tenminste.
Die overigens geheel terzijde over z'n APK is... die liep (volgens de RDW-site) vorige week vrijdag af.
Die bus is al sinds maart 2010 eigendom van Taxi De Hollandse (Purmerend).
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Maik »

Hmm, is het alweer zo lang geleden dat ik die bus hier gezien heb... In dat geval heb ik niks gezegd. :wink:
Pommes.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Fles »

Maik schreef:Die komt uit de Achterhoek, als het deze is tenminste.

Naar wat voor mongolensite ben je nou weer aan het linken? :lol:
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Maik »

Dat was de 1e link die ik bij google tegen kwam, mét redelijk duidelijke foto. :mrgreen:
Pommes.
Snorkel
Berichten: 176
Lid geworden op: za 20 nov 2010, 23:53
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Snorkel »

Zoals ik al zei, het zijn nieuwe SETRA's. Dit zijn überland uitvoeringen, soort van semi-toer, luxe lijn. Geen idee van wie de bussen zijn.

Jammer dat de 15m SETRA niet meer over kon komen, had er graag in willen rijden.


Groet, Michel
Michel van den Hof, Lelystad

www.htm-lijn-11.nl
www.htm-linie-11.de
www.htm-route-11.com

HTM tramlijn 11 in 2009, op een 30 meter lange tram modelbaan in H0.
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door robinzes »

Ik hoorde pas nog van een chauffeur uit Apeldoorn dat de "groene" optare's waarschijnlijk op de omloop van lijn 10/15 en 10/18 komen. Voor Ugchelen, Teuge en Zonnehoeve niet zo'n probleem maar voor voor kerschoten op sommige momenten wel denk ik.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door BR628 »

Gister weer drama op de Veluwe. Lijn 90 van 14:05 uit Zl ri Apd vertrok met ongeveer +15 en kwam in Apd aan met +35 :') En ik had nu net echt het idee dat de chauff langzaam reed, in tegendeel. Volgens mij deels ook gewoon een flink te kort aan rijtijd.
Snorkel
Berichten: 176
Lid geworden op: za 20 nov 2010, 23:53
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Snorkel »

Ik heb zelf pas 1x lijn 90 gereden, Apd-Zwl, afgelopen dinsdag, om 10.35. Daarvoor had ik lijn 2 naar De Maten, die ik met +8 pas kreeg en met +5 wist neer te zetten ( terwijl ik nog nooit lijn 2 gereden of verkend had ). Er bleven daardoor maar 2 minuten overstap over om met de 90 te vertrekken. Men vertelde mij op kortverkeer dat mijn bus voor me klaar stond op de halte, eentje naar links van de 2. Echter, het was de foute omloop, en wijzigen naar de mijne stond de boordcomputer niet toe, omdat dat nummer al bezet was. Noodgedwongen dus naar de buffer, bus gepakt, en uiteindelijk met +15 vertrokken. De voorganger, een kwartier voor me uit was al uitgevallen, omdat hij hoognodig moest tanken. Na de halte Markt, richting het Oranjepark, klem achter een werkwagen, die stapvoets reed, want men was een richel met de hand aan het insproeien met teer. Er is nog verzocht om de bus er langs te laten, maar dat kon niet. Dus aansluiten, meekruipen, en nog eens +10, dus bij het Oranjepark al +25 ( met een hele stoet bussen in mijn kielzog ). Met een structureel tekort aan rijdtijd, en niet erg snel accellerende bussen valt het niet mee op tijd te rijden, en ik sta bij mijn collega's te boek als vlot. Bij Vaassen Oosterhof werd ik ingelopen door de wagen na mij. Ik ben gaan uitventen tot het Transferium, waar ik met +28 aankwam. Iedereen die er eerder uitmoest dan Zwolle station heb ik verzocht over te stappen op de bus achter me. Voor sommige passagiers was dit dus al +45. Ik ben de A50 op gereden, en volgas ( met 82 km/u ) naar Zwl gereden. Hier kwam ik aan op de buffer met +16, een +6 op de retour vertrektijd met een andere chauffeur, die er niet eens was.

We gaan vanaf morgen koortsachtig werken aan een structurele oplossing om de 90 zo snel mogelijk betrouwbaar uit te kunnen voeren. Als voormalig rooster/diensten man uit het vestigings en regio overleg ( vele jaren bij Midnet en Connexxion, en heel in het begin bij BBA/Veolia ), ben ik hier door Syntus ( op verzoek van velen op de werkvloer ) ook bij betrokken. Syntus weet mensen wel op waarde te schatten, waar dat bij Veolia erg was afgegleden, zodanig dat ik enkele jaren geleden dit werk had neergelegd.

Iedereen is zich bewust van de problemen, en wil verbeteringen, dus daar streven we met spoed naar. Even geduld a.u.b. Overmacht, zoals bij het Oranjepark, zal echter niet uit te bannen zijn, en altijd voor kunnen komen.


Groet, Michel
Michel van den Hof, Lelystad

www.htm-lijn-11.nl
www.htm-linie-11.de
www.htm-route-11.com

HTM tramlijn 11 in 2009, op een 30 meter lange tram modelbaan in H0.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door MdJ »

Bij het oranjepark (regentesselaan) ligt er weer asfalt, dus je kan weer de normale rijbaan volgen. :wink: (ipv half over de stoep)
Bij twijfel: gebruik beton.
Snorkel
Berichten: 176
Lid geworden op: za 20 nov 2010, 23:53
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Snorkel »

Dat heb ik later in de week gemerkt ja, al moet er nog wel een definitieve toplaag op. Al met al hebben de werkzaamheden aan beide zijden van het Oranjepark wel heel erg lang geduurd.

Groet, Michel
Michel van den Hof, Lelystad

www.htm-lijn-11.nl
www.htm-linie-11.de
www.htm-route-11.com

HTM tramlijn 11 in 2009, op een 30 meter lange tram modelbaan in H0.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Reiziger baalt flink van Syntus Gelderland

Bericht door Ruben »

Reiziger baalt flink van Syntus Gelderland
Geplaatst op: dinsdag 21 december 2010 13:54
Laatst bijgewerkt: dinsdag 21 december 2010 13:55


APELDOORN - De bussen op de Veluwelijn moeten na de kerstvakantie op tijd rijden. De provincie Gelderland noemt de enorme problemen in de eerste week onacceptabel en eist verbetering van vervoerder Syntus Gelderland.
Lees verder
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door robinzes »

Ik heb effe de reacties gelezen. Ik wordt er gewoon niet goed van. Al dat geklaag al naar 1 week en dan nog wel met winterse omstandigheden.Er werdt bijvoorbeeld ook iets gezegt over NIEUWE chagarijnige chauffeurs. Is diegene soms wezen vragen of ze nieuw zijn? De meeste zijn gewoon meegegaan van Veolia. Maar syntus is gewoon in zee gegaan door de oude dienstregeling van Veolia klakeloos over te nemen. Ze hadden dit beter anders kunnen doen. Ook dat gezeur over die zogenaamde tarief wijziging. Als het veolia was gebleven was het tarief ook flink omhoog gegaan. Nu hebben ze in Apeldoorn nog het goedkoopste buskaartje van Oost Nederland. Maar toch zeuren. :roll:
En over Arriva horen we zogenaamd niks maar ik heb al verschillende mensen in doetinchem gesproken die spraken over het niet op komen dagen van bussen.
Lyntus
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 12 dec 2010, 10:41

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Lyntus »

Ik zie op de schoollijnen van Syntus tussen Barneveld - Scherpenzeel en Barneveld - Renswoude eigenlijk alleen Connexxion bussen rijden. Eentje van Connexxion Tours en de andere van Connexxion Interliner.

Toch jammer dat die ook niet gewoon in de Syntus stijl rijden, lijkt mij wel mooier voor de uniformiteit.
Graafschap
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 13 dec 2009, 18:59

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Graafschap »

robinzes schreef:Ik heb effe de reacties gelezen. Ik wordt er gewoon niet goed van. Al dat geklaag al naar 1 week en dan nog wel met winterse omstandigheden.Er werdt bijvoorbeeld ook iets gezegt over NIEUWE chagarijnige chauffeurs. Is diegene soms wezen vragen of ze nieuw zijn? De meeste zijn gewoon meegegaan van Veolia. Maar syntus is gewoon in zee gegaan door de oude dienstregeling van Veolia klakeloos over te nemen. Ze hadden dit beter anders kunnen doen. Ook dat gezeur over die zogenaamde tarief wijziging. Als het veolia was gebleven was het tarief ook flink omhoog gegaan. Nu hebben ze in Apeldoorn nog het goedkoopste buskaartje van Oost Nederland. Maar toch zeuren. :roll:
En over Arriva horen we zogenaamd niks maar ik heb al verschillende mensen in doetinchem gesproken die spraken over het niet op komen dagen van bussen.
Ik ben het volkomen eens met robinzes, ik word er ook niet goed van, Syntus is net pas een week bezig, kom op zeg!
De provincie zou ook maar eens moeten kijken naar Arriva Achterhoek die ook bijna nooit komen opdagen of met +30, vooral op de lijnen 27,29,73 en 74.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door MdJ »

Vandaag zo'n 40 minuten op station Apeldoorn moeten wachten op een bus naar de Matenveld.. Er reden wel 3 bussen achter elkaar naar de Matenhoeve, maarja.. daar heb je niet zoveel aan...
Bij twijfel: gebruik beton.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Fles »

Inderdaad, het is maar gewoon normaal dat er bij een concessie-overgang het de eerste 2 weken een teringzooi is, want ELKE KEER WEER hebben we dezelfde "Opstartproblemen". ELKE KEER WEER moet het wiel uitgevonden worden.

OF het is dezelfde gare K dienstregeling die met dezelfde gare K chauffeurs overgenomen wordt door dezelfde gare K bussen in een ander kleurtje

OF het is een nieuwe vervoerder die op zaterdag ineens bedenkt dat er voor zondagochtend nog 300 bussen naar de andere kant van het land gesleept moeten worden

OF het is een nieuwe vervoerder die chauffeurs achter het stuur zet zonder ze te vertellen hoe de lijnen gaan

ELK JAAR WEER bij de concessie-overgang dat soort elementair geFAAL. En als je er wat van zegt is het "Hee, kom op zeg, we zijn pas een week bezig" :') Terwijl het gaat om dingen die ieder kind kan verzinnen.

Daar wordt de reiziger nou eens dood- en doodziek van.
Bart7329
Berichten: 21
Lid geworden op: ma 13 dec 2010, 21:39
Locatie: Apeldoorn

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Bart7329 »

MdJ schreef:Vandaag zo'n 40 minuten op station Apeldoorn moeten wachten op een bus naar de Matenveld.. Er reden wel 3 bussen achter elkaar naar de Matenhoeve, maarja.. daar heb je niet zoveel aan...
Een half uur later zag ik weer twee bussen achter elkaar naar het Matenveld rijden. De tweede was helemaal leeg. Is er nu niemand (verkeersleiding of een chauffeur zelf) die denkt laat er maar één rijden. Ook gingen ze allebei het Schoutenveld in. Misschien was het beter geweest dat er een was doorgereden de ring op en het geslinger overslaan en daarmee de mensen die al een kwartier staan te wachten wat sneller op te pikken.

Gisteren heeft mijn vriend anderhalf uur (ANDERHALF UUR!!!!!) bij de Eglantier op bus 231 staan wachten naar Arnhem. Ik kan er echt met mijn verstand niet bij hoe zo iets mogelijk is. Toen er tegen een chauffeur van de stadsdienst iets over werd gezegd, was er na 10 minuten een bus.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Chauf21 »

Bart7329 schreef:Een half uur later zag ik weer twee bussen achter elkaar naar het Matenveld rijden. De tweede was helemaal leeg. Is er nu niemand (verkeersleiding of een chauffeur zelf) die denkt laat er maar één rijden. Ook gingen ze allebei het Schoutenveld in. Misschien was het beter geweest dat er een was doorgereden de ring op en het geslinger overslaan en daarmee de mensen die al een kwartier staan te wachten wat sneller op te pikken.
Vaak zie je in dat soort situaties dat de voorste, volle, bus vaak te laat is en de achteroprijdende bus op tijd is. Zou je beslissen om de lege, maar op tijd rijdende, bus vooruit te sturen, kom je later in de dienst in de knel omdat die chauffeur dan overal een kwartier (of een half uur) te vroeg rijdt. De huidige systemen zijn nog niet zo flexibel om dat goed op te vangen, maar zelf ben ik van mening dat hier nog heel wat gewonnen kan worden. Besluit je om passagiers uit de vertraagde bus te laten overstappen van de volle naar de lege (op tijd rijdende) bus, kan je eventueel wel wat tijd winnen, maar heb je tegelijkertijd een hoop extra gedoe om iedereen te laten overstappen en win je er maar beperkt tijd mee. Eventueel kan er op eindpunten wat makkelijker worden omgesprongen met dit soort situaties, maar tijdens het rijden zelf is dat altijd wat moeilijker (maar daarmee dus niet onmogelijk).
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door BR628 »

Bart7329 schreef:Gisteren heeft mijn vriend anderhalf uur (ANDERHALF UUR!!!!!) bij de Eglantier op bus 231 staan wachten naar Arnhem. Ik kan er echt met mijn verstand niet bij hoe zo iets mogelijk is. Toen er tegen een chauffeur van de stadsdienst iets over werd gezegd, was er na 10 minuten een bus.
Met deze weersomstandigheden vind ik het, sorry dat ik het zeg, vrij dom om te denken dat er zo'n spitsbus komt opdagen. Als ik van Apd naar Ah moet zou ik in ieder geval daar gaan staan waar ook lijn 91 voorbij komt.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten