Twee trams ontspoord in Den Haag

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Twee trams ontspoord in Den Haag

Bericht door Wubbo »

Twee trams ontspoord in Den Haag
Geplaatst op: zaterdag 18 december 2010 13:08
Laatst bijgewerkt: zaterdag 18 december 2010 13:10


Kort na elkaar zijn gisteravond twee trams in Den Haag ontspoord op twee verschillende lokaties.

Allereerst ontspoorde er door nog onbekende oorzaak rond 00.30 uur een tram op het Zieken. Deze ontsporing had als consequentie dat er geen tramverkeer meer mogelijk was tussen het Spui en station Hollands Spoor. Verschillende tramlijnen moesten daarom worden omgeleid via de Schedeldoekshaven. En ook daar ging het niet veel later mis.
Lees verder
Lange_Dre
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 14:44
Locatie: Groningen-Den Haag

Re: Twee trams ontspoord in Den Haag

Bericht door Lange_Dre »

En ja hoor de 3de tram in 2 dagen is ookal weer ontspoord in Den Haag.
Dit keer was het raak op het statenplein in Scheveningen ( hoogswaarschijnlijk een lijn 11 of 17) :?
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Twee trams ontspoord in Den Haag

Bericht door htm_tram »

Oorzaak is waarschijnlijk de stukken sneeuw of ijs in de groefrails. Mede door de auto´s en de sneeuwschuifers die het sneeuw en ijs er in drukken.

Mischien moet de HTM toch maar het hovm gaan inschakelen met de pekelwagens (A)
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Lange_Dre
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 14:44
Locatie: Groningen-Den Haag

Re: Twee trams ontspoord in Den Haag

Bericht door Lange_Dre »

Helaas is dat nog niet mogelijk.
De HTM heeft een ex HTM pekeltram terug gehaald, echter moet deze nog klaar gemaakt worden om ingezet te worden.
De HTM heeft daar waarschijnlijk geen geld voor want dat doen vrijwilligers in hun eigen tijd... :?

Overgens de tram die gister avond was ontspoord was op het baan vak van lijn 10, en dat terwijl lijn 10 nooit op zaterdag rijd? :?:
Etienne
Donateur
Berichten: 7911
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Twee trams ontspoord in Den Haag

Bericht door Etienne »

Lange_Dre schreef:Helaas is dat nog niet mogelijk.
De HTM heeft een ex HTM pekeltram terug gehaald, echter moet deze nog klaar gemaakt worden om ingezet te worden.
De HTM heeft daar waarschijnlijk geen geld voor want dat doen vrijwilligers in hun eigen tijd... :?

Overgens de tram die gister avond was ontspoord was op het baan vak van lijn 10, en dat terwijl lijn 10 nooit op zaterdag rijd? :?:
Dat klopt ja. Maar de ontspoorde tram was er eentje van lijn 1 die omgeleid was over de Schedeldoekshaven. :wink:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Lange_Dre
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 14:44
Locatie: Groningen-Den Haag

Re: Twee trams ontspoord in Den Haag

Bericht door Lange_Dre »

Pijnackerbus schreef:
Lange_Dre schreef:Helaas is dat nog niet mogelijk.
De HTM heeft een ex HTM pekeltram terug gehaald, echter moet deze nog klaar gemaakt worden om ingezet te worden.
De HTM heeft daar waarschijnlijk geen geld voor want dat doen vrijwilligers in hun eigen tijd... :?

Overgens de tram die gister avond was ontspoord was op het baan vak van lijn 10, en dat terwijl lijn 10 nooit op zaterdag rijd? :?:
Dat klopt ja. Maar de ontspoorde tram was er eentje van lijn 1 die omgeleid was over de Schedeldoekshaven. :wink:
Wat je zegt klopt deels,

Vrijdag avond waren er 2 trams ontspoord, waarvan 1 op de schedeldoekhaven, dat was een omleiding van wegen de ontsporing op de bierkade :wink:

De tram ontsporing waar ik het over had was op het baan vak van lijn 10 op het Statenplein in Scheveningen :wink:

In 2 dagen zijn er 3 ontsporingen geweest i.p.v. 2 :|
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Twee trams ontspoord in Den Haag

Bericht door iljitsch »

Wat moet ik me bij zo'n ontsporing voorstellen? Een tram die met het voorste draaistel 10 cm naast de rails staat, of overdwars de hele weg blokkeert? En hoe lang duurt het om 'm weer in het gareel en rijdend te krijgen?
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Twee trams ontspoord in Den Haag

Bericht door Chauf21 »

Op deze website vind je wat foto's van de voorvallen: http://www.regio15.nl/actueel/lijst-wee ... n-den-haag. Eentje is dus relatief onschuldig, de andere ontsporing kan veel meer teweegbrengen omdat deze tegen een pijler van een gebouw is gebotst.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Twee trams ontspoord in Den Haag

Bericht door htm_tram »

Lange_Dre schreef:Helaas is dat nog niet mogelijk.
De HTM heeft een ex HTM pekeltram terug gehaald, echter moet deze nog klaar gemaakt worden om ingezet te worden.
De HTM heeft daar waarschijnlijk geen geld voor want dat doen vrijwilligers in hun eigen tijd... :?
Pekel/railszuigwagen wordt ondertussen wel gebruikt, helaas kan ik niet mee omdat het te klein is om met meerdere vrijwiliggers mee te rijden. Klopt, we klussen nu aan een andere pekelwagen. helaas heeft niet iedereen tijd, in oktober was ik aan me teen geopereerd en had ik daarna wat onstekeningen. Ik werk zelf in de bakkerij waar het met sinterklaas en kerst erg druk is. Dus ik ben helaas te lang niet geweest om te klussen.

Verder had het museum te druk met het plukken van de oude slijptram en het restaureren van een slijp aanhang wagen. (A)

Verhaal van vorig jaar: http://www.hovm.nl/2/sneeuw/sneeuwvegen_2_1.htm
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Lange_Dre
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 14:44
Locatie: Groningen-Den Haag

Re: Twee trams ontspoord in Den Haag

Bericht door Lange_Dre »

htm_tram schreef:
Lange_Dre schreef:Helaas is dat nog niet mogelijk.
De HTM heeft een ex HTM pekeltram terug gehaald, echter moet deze nog klaar gemaakt worden om ingezet te worden.
De HTM heeft daar waarschijnlijk geen geld voor want dat doen vrijwilligers in hun eigen tijd... :?
Pekel/railszuigwagen wordt ondertussen wel gebruikt, helaas kan ik niet mee omdat het te klein is om met meerdere vrijwiliggers mee te rijden. Klopt, we klussen nu aan een andere pekelwagen. helaas heeft niet iedereen tijd, in oktober was ik aan me teen geopereerd en had ik daarna wat onstekeningen. Ik werk zelf in de bakkerij waar het met sinterklaas en kerst erg druk is. Dus ik ben helaas te lang niet geweest om te klussen.

Verder had het museum te druk met het plukken van de oude slijptram en het restaureren van een slijp aanhang wagen. (A)

Verhaal van vorig jaar: http://www.hovm.nl/2/sneeuw/sneeuwvegen_2_1.htm
Oke dus 1 van de 2 pekeltrams is al op straat (de rails) bezig geweest? Heb je er misschien een foto van?
En toch blijft het jammer dat de H23 gesloopt is... Als de wagen wat anders werd onderhouden en dus niet zo veel rotte plaatsen had gehad, of mischien een midlife beurd had gehad, had de H23 na z'n leven als slijpwagen een pekelwagen kunnen worden?
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Twee trams ontspoord in Den Haag

Bericht door iljitsch »

Lange_Dre schreef:beurd
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Twee trams ontspoord in Den Haag

Bericht door Wubbo »

Wie kan de tel nog bijhouden? Vannacht is er weer een tram ontspoord.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Twee trams ontspoord in Den Haag

Bericht door Suus »

Twee zelfs, we staan nu op vijf.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 65 gasten