OVer je reiservaringen in december 2010

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Fles »

STF schreef:Ik geloof dat ze toch ook niet veel hebben geleerd van vorige winter met het busverkeer, waarom kan die bus hier wel door de sneeuw rijden en daar niet...?
Verkeerde soort sneeuw jongeman 8-)
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door STF »

Ja dat zal het zijn, zitten zeker banden voor vloktype 1 t/m 4 onder die bussen en laat er nou uitgerekend vlokken van type 5, 6 en 7 vallen... :lol:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Daniel »

Ondanks de weersomstandigheden verliep m'n reis van Dordrecht Stadspolders naar Amersfoort eigenlijk best goed vandaag. Goed, ik deed er "iets" langer over maar had ten opzichte van de normale reistijd via m'n omreisroute slechts een half uurtje vertraging.
De MerwedeLingeLijn bracht me met slechts +5 op station Dordrecht waar even later twee V'tjes als IC naar Amsterdam binnenkwamen. Was af en toe een beetje krap onderweg maar uiteindelijk toch slechts met +5 op Schiphol aangekomen, puur door extra stops in Zwijndrecht (voor de bussen naar Breda/Roosendaal) en in Nieuw Vennep en Hoofddorp waar door wisselstoringen rond Schiphol geen stoptrein kwam.
Door die +5 wel bijna 'n halfuur mogen wachten op de IC richting Amersfoort maar die reed verder keurig punctueel. Daaruit waren ook de gestoorde wissels te zien: bij Riekerpolder-aansluiting werd er eentje richting Amsterdam Centraal schoongeveegd en op Amsterdam Zuid lagen de middelste sporen onder een dikke laag sneeuw.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Mark »

In de s7000 reed vandaag naast het gebruikelijke SGM ook DDAR, IRM en ICM... capaciteit voldoende dus :mrgreen:
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Caspar »

Ik zag een Virm 6 in de s4000 Alkmaar binnenkomen. De 4 treinen die ik op Alkmaar zag vertrekken waren allemaal punctueel. Ook mijn reisje Hoorn- Alkmaar- Hoorn was geheel optijd. Nog niet 1 minuutje vertraging. Zal wel een uitzondering zijn dan.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Gekko123 »

Pff, wat een dag vandaag zeg. Het liefst was ik niet eens op pad gegaan vandaag, maar doordat ik op mijn werk werd verwacht toch maar gewaagd om met de bus naar Utrecht te gaan. Deze bus kwam uiteindelijk met +20 aan in Utrecht. Vervolgens kwam ik aan bij mijn werk en toen (9.00 uur vanochtend) was het al een chaos. Een collega die de 9.08 richting Eindhoven en Maastricht/Heerlen moest cateren kwam niet weg van station Utrecht CS doordat de trein defect was geraakt. Vervolgens werd ik met de 9.38 mee gestuurd. Deze is uiteindelijk om 10.00 uur vertrokken. Voor Culemborg kwamen we achter een defecte trein te zitten, maar ondanks de aanwezige wissel werden we er niet langs geleid :X .

Na een half uur stil gestaan te hebben gingen we weer op pad. In Den Bosch kwam ik erachter dat we verder gingen als de IC van een uur later :!: . In Eindhoven kon ik eindelijk pauze gaan houden (waar ik wel aan toe was). De terugreis ging ook verre van vlekkeloos. Allereerst kwam ik toen ik op het perron stond te wachten erachter dat mijn IC terug +15 had en wegens de problemen bij Utrecht niet verder reed dan Den Bosch. Verder reed deze trein met 3x Mat'64. Daar aangekomen kwam ik een collega tegen en moest ik zo snel mogelijk de stoptrein richting Geldermalsen pakken (deze reed met VIRM-IV *O* ). In Geldermalsen over moeten stappen op een los stel Mat'64. Dit was erg krap en ik had het geluk dat ik mee mocht reizen in de achtercabine met twee hc's. Aangekomen in Utrecht bleek de chaos compleet: op het blauwe bord in de hal stonden welgeteld 5 treinen aangegeven.

Toen ik eindelijk terug was op de unit geld geteld (wij mogen niet uitdelen omdat we Starbucks zijn -o- :X ). Toen ik weer met de bus naar huis wou kwam ik erachter dat al het busverkeer van/naar Utrecht (in ieder geval Connexxion en GVU) was stilgelegd voor de rest van de dag. Na overleg met het thuisfront werd besloten dat ik naar Delft ging, zodat ik in ieder geval nog thuis was en ergens kon slapen. Ik was echt blij toen ik in de stoptrein naar Rotterdam zat (deze reed met VIRM-VI, paste net niet bij Nieuwerkerk aan de IJssel), want ik had nog wel genoeg vertrouwen dat er treinen vanaf Rotterdam naar Delft reden. Dat bleek ook het geval te zijn, al stoppen er slechts 2 treinen per uur op station Delft (de Sprinter Den Haag Centraal - Dordrecht ( - Roosendaal), die wegens werkzaamheden tot Dordrecht rijdt.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Fles »

Gekko123 schreef:kwam ik erachter dat al het busverkeer van/naar Utrecht (in ieder geval Connexxion en GVU) was stilgelegd voor de rest van de dag.
Wat?? Echt waar?? :shock:

Oowkeej....
Dienstregeling ivm weersomstandigheden:
Door de slechte weersomstandigheden rijden de bussen op zondag 19 december NIET in de stad Utrecht. De tram rijdt beperkt.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Daniel »

Na mooi gebruikt te hebben van voorkennis, de t2818 zou niet rijden dus ik ben lekker wat langer in bed blijven liggen, ging het iets na zeven uur door de sneeuw naar station Amersfoort. Viel nog redelijk door te lopen, dus om kwart over zeven was ik daar en stond ineens ook de t518 als opgeheven op de borden, maar die bleek later toch weer wel te rijden :roll:
Zelf maar gemakkelijk gedaan en gewoon het eerste de beste treintje richting Utrecht genomen. Hoewel, "treintje" is niet helemaal terecht: het was de t5618 met een IRM-VI. Lekker rustig zodoende in die trein aangezien de 518 zoals gezegd wel weer op de borden stond.
Onderweg naar Utrecht is ons in ieder geval niks voorbij gescheurd, dus was nog 'n goede keuze ook. Duurde alleen even om 't perron af te komen.

Eenmaal op Busstation Zuid aangekomen leek daar nog nooit een sneeuwschuiver geweest te zijn en was het aantal bussen ook spaarzaam. Had gezien dat er trams reden en stond op het punt die kant op te gaan toen er een lijn 65 ri. Vianen aan kwam rijden. Een Citaro G nogwel die overigens nog erg goed door de bochten kwam op de verre van sneeuwvrije wegen. Al ging een tegemoetkomende bus bij de Bleekstraat nog wel even achteruit voor het geval we de scherpe bocht niet zouden halen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Fles »

Ik Heb wel n dubbelgelede zien rijden op de Weg tot de Wetenschap. Maar die reed lijn 999 zeg maar ;) zit nu in n volle ic naar Nm van 10:53 met +20, net stapvoets weg uit utrecht. Lekker zonnetje :)
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Chauf21 »

Vanochtend driekwartier staan koukleumen op een perron in Rotterdam Noord... Talloze omroepen over de winterdienstregeling, maar de trein die zou moeten rijden (s4000, 7.30 uur) was in geen velden of wegen te bekennen en de omroep bleef daar ook stil over. Om 8 uur was er nog steeds geen trein richting Gouda/Amsterdam gestopt en wederom bleef de omroep stil. De treinen reden wel de andere kant op en ook diverse intercities passeerden, dus er werd wel gereden. Om 8.00 uur dan de (enige) omroep dat de trein naar Amsterdam vanwege de vertraging niet meer rijdt en de volgende over een half uur zou gaan. Even daarna een omroep dat er over 10 minuten een trein zou gaan vertrekken, maar om 8.15 uur was er nog steeds niets. Om 8.20 kwam er een VIRM-IV aansukkelen en konden we instappen. Gelukkig propagandeert de NS dat reizigers geen hinder zullen ondervinden van het materieeltekort, want mensen achterlaten gebeurt wel vaker bij de s4000 serie, das niks nieuws :roll: Nu maakt mij die vertraging nog niet eens zo heel veel uit (daar was voor gewaarschuwd en dat is ook nog wel toe te schrijven aan het weer), maar waarom wordt er nou -ook na alle aandacht en beloftes- nog steeds geen informatie verschaft aan de onwetende en koukleumende reizigers op het perron?!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Suus »

De dienstregeling van de s8800 is wel een grote chaos. Er vielen vanochtend meer treinen uit dan er reden. Er rijdt ook nog een ICM-IV+ICMm-III rond.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door tsov »

De Johan van Hasseltweg in Amsterdam is een ijsbaantje. Dat werd dus zijdelings door de bocht met die Amba *bus*
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door fogeltje »

Mijn pa moest vanmorgen even naar Helmond. Een belletje naar de Arriva klantenservice stemde hem niet hoopvol (minimaal 30-60 minuten vertraging). Dus is hij maar gaan fietsen en ben ik mee geweest. Kwam in het dorp twee mensen bij een halte richting Helmond tegen. Deze stonden er twee uur (!!!) later nog toen we op weg naar huis waren. We zijn onderweg naar huis nog wel een Arriva bus naar Helmond tegengekomen, maar deze reed leeg als Geen Dienst naar Helmond.
"Een touringcar is geen bus"
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Jurre »

De toestand op de weg in Hilversum was om te huilen, al sinds vrijdag is het strooizout op (vorige maand werd er nog gezegd dat we genoeg hadden tot 2012 :X). Desondanks reden de meeste bussen wel, maar vanaf de werkvloer zag ik rond 12.00 lijn 121 naar het station, een paar minuten daarna nóg een lijn 121 dezelfde kant op. Voor zover ik weet is dat een uursdienst dus zal eentje wel 'wat later' zijn geweest.

Verder iemand last gehad van vertraging op lijn 1? Die werd gehinderd door de vrachtwagen die net bij ons vertrok, de chauffeur vertelde me nog bij het wegrijden dat hij al een C1000-vrachtwagen gekanteld zag op de A2 en daarom maar voorzichtig aandeed. Vervolgens reed hij de rotonde op en kwam er niet meer af, de wielen kregen geen grip. Verder verloop niet gezien maar erachter stonden minstens twee CXX-bussen.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Fles »

Beetje sneeuw, maar het reed wel gewoon *O*


Afbeelding
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Jurre »

Waar is dat als ik vragen mag? :@
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Ennes »

Fles schreef:Beetje sneeuw, maar het reed wel gewoon *O*


Afbeelding
Die Virm ziet er behoorlijk chagrijnig uit zo met die sik!
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Daniel »

Ondanks de sneeuw verliep m'n reis vanmiddag zelfs sneller dan gebruikelijk... had snel een bus die redelijk kon doorrijden op weg naar Utrecht Centraal. Daar even schaatsen door de stationshal om uiteindelijk nog precies bij de conducteur in de t1759 te kunnen stappen. Had niet verwacht 'm nog te halen dus liep redelijk rustig, maar voor de zekerheid toch nog even richting perron gegaan (scheelt nu immers een halfuur, normaal maar 10 minuten)
Iedereen werd wel even gevraagd waar 'ie heen moest en dat was maar goed ook: er werden de nodige reizigers naar de overkant verwezen. Bleek namelijk voor wat verwarring te zorgen dat de trein naar Amersfoort op 8 stond en die naar Rotterdam op 9, normaal is dat immers precies andersom.

Nadat de deuren dicht waren kreeg de HC een oproep dat we nog geen veilig hadden waarop deze de machinist vroeg de deuren weer te ontgrendelen. Nog voordat dat bericht doorgekomen was werd het seintje echter alsnog groen, de nodige mensen teleurgesteld op het perron achterlatend.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door MdJ »

Jurre schreef:Waar is dat als ik vragen mag? :@
Ken uw stations :o (en de gebruikers die daar komen :lol: ) Ede-Wageningen :wink:
Bij twijfel: gebruik beton.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Dexter »

Pfff, ik heb nu vier dagen dienst gedaan tijdens die sneeuw-chaos en ik zie allemaal sterretjes. Vrijdag en vandaag verliepen ronduit chaotisch, de zaterdag en zondag vielen dan weer redelijk mee. Ik heb voornamelijk op de Oude Lijn dienst gedaan en daar reden bijna alle treinen op zaterdag. Weliswaar met vertragingen van +10 en meer, maar het reed nog redelijk. Op zondag was er een nooddienstregeling, maar er was in ieder geval duidelijkheid en dat was al een hele opluchting. Op een scheldende enkeling na waar toch al geen land mee te bezeilen viel, waren de meeste reizigers relaxt en ondergingen alles gelaten. Mensen bedankten vriendelijk voor de verschafte info en waren blij met de duidelijkheid en de gratis koffie.

Buiten de verschillende incidenten met wisselstoringen en defect geraakt materieel, was er zaterdag nog een opmerkelijk incident. Terwijl de 690836 (door werkzaamheden via Hvs omgeleide en in het pad van de s3000 naar Hdr verlengde s800 serie) en de 1936 na vertrek uit Ehv parallel aan elkaar richting Btl reden, verloor de 690836 een grote, aan de trein hangende plakkaat ijs, die vervolgens dwars door een ruit vloog op de onderverdieping van de achterste bak van de als t1936 ernaast rijdende m9520. Gelukkig ging alleen de buitenruit aan diggelen en bleef de binnenruit intact, zodat er gelukkig geen gewonden zijn gevallen. Wel waren de reizigers die ernaast zaten erg geschrokken.
Vallend blad maakt rails glad.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Chauf21 »

Dexter schreef:.... Op een scheldende enkeling na waar toch al geen land mee te bezeilen viel, waren de meeste reizigers relaxt en ondergingen alles gelaten. ...
Ow, heeft ZIJ jouw trein op Leiden dan alsnog kunnen halen? :evil: :evil:
Ik moest zaterdag dus op zo'n bus rijden. En aangezien het glad enzo was, ging het allemaal wat rustiger aan en was ik op een gegeven moment +8 (nou, het zal wat zijn, zeg) en er stapt een meisje/vrouw (tussen de 20-25 jaar) al bellend in: "jah, wat een kutbus, die rijden altijd met vertraging. Kennen ze niet gewoon eens normaal rijden zeg. Ja, en die chauffeur rijdt nou ook al niet door. Echt helemaal gestoord dit zeg. Beter haal ik die trein nog ***." (vrij vertaald, zeg maar)
Na 10 minuten dan eindelijk op het station aangekomen, vrouw helemaal woest omdat ze nog twee minuten had. Ze is gaan rennen - ik mag geen fouten dingen denken -, maar blijkbaar heeft ze het gered :mrgreen:

Gelukkig waren vrijwel alle andere reizigers wel vol lof over dat we zo goed en zo kwaad als het ging toch maar wel reden. *bus*
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Ardan »

Ik heb inderdaad zo'n hekel aan die lui die op van alles en nog wat schelden, en dan vooral op het dienstdoend personeel... alsof het autoverkeer nu allemaal wél gladjes verloopt. Ik bedoel, wat verwacht je dán met dit weer? Wees blij dat er in ieder geval nog íéts rijdt en dat er personeel is dat er moeite voor doet om jou te helpen/naar je bestemming te krijgen... Ik had het ook graag anders gezien maar zo is het nou eenmaal.
Ik doe ook maar wat
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Wubbo »

Ik ben niet blij dat er nog wat rijdt. Ik vind het een wanprestatie dat een paar dagen sneeuwval er kennelijk voor moet zorgen dat tot 2/3e van de treinen uitvalt (Den Haag Centraal - Leiden Centraal is van 6x/uur naar 2x/uur gegaan), en dat daarnaast nog overal te korte treinen rondrijden. Ik vind het een wanprestatie dat er daarnaast nog steeds niet goed omgeroepen wordt, zowel in de treinen als op de stations. Ik vind het een wanprestatie dat de vervoerder die minder treinen rijdt het niet voor elkaar krijgt om een lijstje op de site te zetten met de dienstregelingswijzigingen in grote lijnen, zodat ik weet waar ik aan toe ben. Ik ben een ervaren reiziger met een flexibele baas, dus ik kom er wel uit, maar dat is de doorsnee reiziger niet.


Maar ik zal me niet afreageren op het personeel, wees niet ongerust ;-).
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Fles »

Ardan schreef:Ik heb inderdaad zo'n hekel aan die lui die op van alles en nog wat schelden, en dan vooral op het dienstdoend personeel... alsof het autoverkeer nu allemaal wél gladjes verloopt.

Ik heb op beide ritjes idd met een brede grijns een stapvoetse stoet olieslaafblikken gepasseerd met enorme gezwindheid 8-) :lol:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Fles »

Ardan schreef:Ik bedoel, wat verwacht je dán met dit weer?
Van een club die keihard schreeuwt winterklaar te zijn? Wat DENK je dat ik verwacht? :lol:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten