Steeds opnieuw inloggen

Hier zijn alle ideeën voor OVNL welkom
Plaats reactie
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Steeds opnieuw inloggen

Bericht door iljitsch »

Ik word ondertussen aardig gaar van het af en toe meerdere malen per dag opnieuw in moeten loggen. Hoe komt dat toch? Dit gebeurt zelfs (ik zou bijna zeggen: vooral) als ik gewoon met dezelfde computer op dezelfde plek met dezelfde browser werk.

Het irritante hieraan is dat je bij het inloggen op de beginpagina gedumpt wordt en dus NIET teruggaat naar de pagina waar je vandaan komt.

Ik heb zelfs wel eens gehad dat ik een post begon en bij het versturen moest inloggen. Tekst weg, natuurlijk.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Steeds opnieuw inloggen

Bericht door Suus »

Klinkt als verkeerde cookieinstellingen of andere cookieproblemen. Heb je de cookies verwijderen link onderaan elke pagina al eens geprobeerd?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Steeds opnieuw inloggen

Bericht door Geert »

Deze problemen komen niet herkenbaar voor, maar lijken inderdaad te duiden op problemen met de cookies. Wij gebruiken een cookie dat voor *.ovinnederland.nl wordt meegegeven, wellicht dat je browser of de browserinstellingen dat niet goed verwerken? Cookie zou als het goed is pas na 1 jaar moeten verlopen.

De volgende cookies moeten in ieder geval toegelaten worden:

phpbb3_mulob2_sid
phpbb3_mulob2_k
phpbb3_mulob2_u

Welke browser en OS gebruik je?
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Steeds opnieuw inloggen

Bericht door iljitsch »

Ik gebruik een Mac onder OS 10.6 met Safari.

Ik heb de cookies verwijderd, hoewel het toch vreemd zou zijn dat dat nodig zou zijn: als een cookie voor een jaar gezet wordt zou het niet zomaar moeten verdwijnen.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Steeds opnieuw inloggen

Bericht door find_your_spot »

iljitsch schreef:Ik gebruik een Mac onder OS 10.6 met Safari.
Safari is een groot drama op de Mac.

Ik adviseer: http://www.apple.com/downloads/macosx/i ... refox.html
For Your Railroad Adventures
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Steeds opnieuw inloggen

Bericht door iljitsch »

find_your_spot schreef:Safari is een groot drama op de Mac.
Hoezo?

Ik hoor dat de laatste Firefox minder lelijk en traag is, zal die binnenkort weer eens bekijken.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Steeds opnieuw inloggen

Bericht door Geert »

iljitsch schreef:Ik gebruik een Mac onder OS 10.6 met Safari.

Ik heb de cookies verwijderd, hoewel het toch vreemd zou zijn dat dat nodig zou zijn: als een cookie voor een jaar gezet wordt zou het niet zomaar moeten verdwijnen.
Nee, dat lijkt me ook, maar misschien is er juist een cookie niet helemaal lekker opgeslagen of iets dergelijks. Laat in ieder geval even weten als je nu nog steeds problemen hebt, als dat zo is is het misschien een bug in phpBB of in onze specifieke configuratie.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Steeds opnieuw inloggen

Bericht door iljitsch »

En ik kom op m'n werk en ik moet opnieuw inloggen. (Ik neem dus m'n laptop mee van huis naar werk en terug elke dag.)

Is het niet in elk geval zo te regelen dat je na inloggen terug komt op de pagina waar je vandaan komt? Dat zou de irritatie al een stuk verminderen.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Steeds opnieuw inloggen

Bericht door Chauf21 »

Werk je vanuit veel verschillende locaties of met veel met verschillende IP-adressen terwijl je op het forum zit? Als je bv. een VPN-verbinding maakt, krijg je een nieuw IP-adres, vervalt je sessie en moet je opnieuw inloggen. Als je dan een half uurtje later je VPN-verbinding weer verbreekt, val je weer terug op je oude IP-adres en moet je weer opnieuw inloggen.

Als ik mijn laptop meeneem en gedurende de dag bij drie, vier verschillende netwerken aanmeld, moet ik ook iedere keer opnieuw inloggen op het forum.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39179
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Steeds opnieuw inloggen

Bericht door Daniel »

iljitsch schreef:Is het niet in elk geval zo te regelen dat je na inloggen terug komt op de pagina waar je vandaan komt?
Dat is als 't goed is al zo...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Steeds opnieuw inloggen

Bericht door Fles »

Ik had dit probleem ook. bij mij lag het er destijds aan dat mijn bookmark naar www.ovinnederland.nl wees, en niet naar www.ovinnederland.nl/index.php. Misshien heb je daar wat aan?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten