Weerberichten-gekwek #11

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Weerberichten-gekwek #11

Bericht door Stefan »

Numansdorp: -5,2 graden
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Weerberichten-gekwek #11

Bericht door Wubbo »

Ja hoor, Den Haag meldt nog 5 cm nieuwe sneeuw. Dus liep ik vanochtend in een maagdelijk witte stad naar het station, om erachter te komen dat er geen treinen reden tussen Den Haag en Gouda. Ik ga dus maar eens kijken hoe het in Rotterdam is ;-).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #11

Bericht door Daniel »

Ehm, je had ook gelezen dat de oorzaak een defecte spoorbrug was? (Oftewel, de Hoge Gouwebrug bij Gouda want meer heb je er daar niet). Dan schiet 't via Rotterdam ook niet erg op :wink:

In Amersfoort begon het te sneeuwen toen ik vanmorgen naar 't station liep, in Utrecht was 'n heel dun laagje verse sneeuw gevallen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Weerberichten-gekwek #11

Bericht door Wubbo »

Op dat moment was de oorzaak die in het Haagse gecommuniceerd werd een wisselstoring bij Ypenburg. En de treindienst tussen Den Haag en Leiden was niks (net de trein gemist), dus ik ging via Rotterdam... En dat heb ik geweten. Meer in het reiservaringentopic.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #11

Bericht door Geert »

Hier ook iemand die 20 minuten door Den Haag heeft geploegd door de sneeuw. In Rotterdam gefietst, was wel redelijk gestrooid op de doorgaande fietspaden maar de lokale weggetjes waren soms nog maagdelijk wit ;)

Koud had ik het in ieder geval niet. Eerst na 20 minuten lopen (flink warm) en daarna 20 minuten fietsen waaronder de Beukelsbrug op...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #11

Bericht door Daniel »

Wubbo schreef:Op dat moment was de oorzaak die in het Haagse gecommuniceerd werd een wisselstoring bij Ypenburg.
Apart, op hetzelfde tijdstip in Amersfoort een advies voor reizigers naar Den Haag en Rotterdam om via Schiphol te reizen wegens een defecte spoorbrug :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #11

Bericht door STF »

Ik kwam me vanavond toch in de mist terecht met de auto, zo erg dat ik langzaam rijdend echt naar de bochten, afritten en afslagen moest zoeken. En na tien kilometer alles weer zo helder als wat.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #11

Bericht door Suus »

Vandaag is de sneeuw die op mijn balkon lag verdwenen. Hij is nog steeds wit, maar nu weer van de duivenpoep :X

Waarom heb ik opeens zin in een duif als kerstdiner.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #11

Bericht door Daniel »

Wat een verschil met een aantal kilometers oostelijker: hier ligt de sneeuw nog altijd op 't balkon...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #11

Bericht door STF »

Het heeft de hele dag geregend en is nu gaan vriezen, wat een ijsbende... Kreeg het slot van de slagboom er absoluut niet op en stond ook al met een paar andere sloten buiten te rotzooien om ze nog los te krijgen.
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: Weerberichten-gekwek #11

Bericht door Maik »

Het heeft weer eens gesneeuwd, ik gok een centimeter of 10. Doordat het ook nog flink waait zitten er op de weg tussen Aalten en Dinxperlo auto's vast die er met tractoren uit moeten worden getrokken... Ik denk dat ik de auto maar even laat staan. :mrgreen:
Pommes.
menno47
Berichten: 161
Lid geworden op: za 17 apr 2010, 12:09
Locatie: Groningen

Re: Weerberichten-gekwek #11

Bericht door menno47 »

Ik verkeer in de gelukkige omstandigheid dat we in ons appartementencomplex een parkeerkelder hebben en ook nog een supermarkt van de Plus. Mijn auto heeft dus evenals de vorige winter huisarrest !
Een dutje achter het stuur
Is soms van eeuwige duur !
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: Weerberichten-gekwek #11

Bericht door Marc »

Gisteren heeft het de hele dag gesneeuwd, in Limburg ligt 20 tot 30 cm sneeuw. Ik ben eens de tuin ingegaan met een centimeter:

Afbeelding

En op sommige plekken zak je nog wat verder de sneeuw in:
Afbeelding
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #11

Bericht door STF »

Gisteren zaten we bijna met water op het veld daar de regen en het smeltwater de rivier flink heeft doen stijgen, maar de stijging brak precies op tijd af. Nu sneeuwt het weer redelijk door, hoe dat nou straks moet als die kampeerders arriveren weet ik niet; valt in die laag sneeuw en ijzel nauwelijks te rijden met een auto.

Gelukkig hebben we geen reclamespotjes gemaakt dat we winterklaar zijn! :mrgreen:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Weerberichten-gekwek #11

Bericht door Fles »

STF schreef:Gelukkig hebben we geen reclamespotjes gemaakt dat we winterklaar zijn! :mrgreen:
Al zou dat voor de gein best eens een geweldig idee zijn natuurlijk :idea: :lol:
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #11

Bericht door STF »

Wat moet ik me daar bij voorstellen? Me vader die met de verfafbrander een kampeerplaats midden in de zomer sneeuwvrij aan het maken is, terwijl Fles net met zijn tent aan komt lopen? :Y
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Weerberichten-gekwek #11

Bericht door Ardan »

In Zwolle en Deventer ligt niet bijzonder veel sneeuw. 10-15 cm hooguit. Maar toen mijn vriend en ik vanmiddag in Winterswijk aankwamen om 1e Kerstdag bij mijn moeder te vieren schrokken we wel even... daar ligt gewoon 30 cm :shock: En we zijn net weer in Zwolle geland en we hadden zoiets van nah, is dit alles? Dan valt het hier ineens wel mee..
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #11

Bericht door Geert »

In Zuid-Holland ligt ook niet zoveel meer. In Den Haag ligt nog wel een laagje en in Vlaardingen lag ook nog wel wat, maar heb het idee dat het nog wel eens hard weg gaat smelten binnenkort. Het voelde ook niet zo koud aan.

De extreme weersomstandigheden waar het KNMI voor waarschuwde (ijzel) en waardoor we toch maar de trein terug naar huis namen in plaats van de auto vielen reuze mee :') Het was helemaal niet glad onderweg. Sommige stukken waren zelfs minder glad dan vanochtend.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Weerberichten-gekwek #11

Bericht door Mark »

Hier nog altijd een centimeter of 20. Ziet er voorlopig ook niet uit dat het weg gaat dooien. Bovendien hangen er inmiddels enorme ijspegels aan de gevels overal _O-
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #11

Bericht door STF »

Het vriest hier zo'n 13 graden deze nacht, brr...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #11

Bericht door Daniel »

Mark schreef:Bovendien hangen er inmiddels enorme ijspegels aan de gevels overal _O-
Hier zijn die ijspegels inmiddels naar beneden gevallen, dooide dus kennelijk nog enigzins in Amersfoort gisteren. Heb ook nog altijd een fraai uitzicht over wit besneeuwde daken (al worden die ook langzaam minder wit)

Edit: 't begon net te regenen, maar inmiddels is dat overgegaan in zo te zien natte sneeuw.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #11

Bericht door tsov »

Op het IJsselmeer is het ijs inmiddels al gaan kruien:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Je kon naar Amsterdam wandelen, het zat helemaal dichtgevroren
Afbeelding
(ik zou het alleen niet proberen)

En een panorama
Afbeelding
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Weerberichten-gekwek #11

Bericht door Fles »

Hier in Utrecht dooit het als een aap trouwens. Overal pap op de straat.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #11

Bericht door STF »

Het vriest hier momenteel een klein beetje, heel verschil met de strenge vorst van gisteren.

En ze hebben sinds gisteren er een nieuw speeltje bij in Luxemburg, al vraag ik me af of de sneeuw niet juist naar de andere berm gespoten moet worden?

Afbeelding

Bron: www.wort.lu
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #11

Bericht door Suus »

Neige. Encore...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten