OVer Missers in de Reisinformatie #8

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
les7
Berichten: 208
Lid geworden op: zo 28 jun 2009, 13:12
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door les7 »

Op Schiedam Centrum is zijn de CTA's van spoor 1 & 3 sinds de nieuwe dienstregeling van slag. Op spoor 1 wordt de s4100 / s4200 richting Rtd continu aangekondigd als "Stoptrein". Echter op spoor 3 worden de s4100 en s4200 aangekondigd als Intercity. -o-
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Reiziger Delft »

Ook een misser; vandaag las ik op de NS-site bij de algemene berichten dat er helemaal geen treinen van/naar Utrecht Centraal reden; de "actuele" reisplanner en vertrektijden gaven echter aan tussen de opgeheven treinen dat er wel degelijk een aantal treinen reden. Wat was nu waar?
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Gekko123 »

Vanochtend nog gehoord bij een omroep op Utrecht Centraal:
Door de weersomstandigheden is het treinverkeer ontregeld. Kijk op de Centrale Hal Aanwijzer of op de CTA's voor meer informatie
Sinds wanneer weet een normale reiziger wat een CTA is?
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Fles »

Nee, "Trein Beeld Perron" slaat ergens op wou je zeggen. :|
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Geert »

Fles schreef:Nee, "Trein Beeld Perron" slaat ergens op wou je zeggen. :|
Dat is nog geen excuus om zomaar jargon om te gaan roepen :N
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Ronald »

Het verbaast me trouwens dat de laatste dagen niets over de weerssituatie op teletekst pagina 755 wordt vermeld, toch de plek om dit soort dingen voor bus, tram en metro te melden. Er staan alleen maar een paar onbeduidende omleidinkjes op :| .
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Daniel »

Tja, die teletekstpagina is al jaren onvolledig... waarom bestaat 'ie eigenlijk nog valt af te vragen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7908
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Etienne »

Je gaat je dan ook meteen afvragen hoeveel pagina's hij zou hebben als je WEL alle omleidingen zou vermelden. :mrgreen:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Fles »

Pijnackerbus schreef:Je gaat je dan ook meteen afvragen hoeveel pagina's hij zou hebben als je WEL alle omleidingen zou vermelden. :mrgreen:
Ik zie op 9292OV.nl doorgaans dingen als "6 ongeplande OV-verstoringen. 220 geplande OV-verstoringen". Echt die orde van grootte dus.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Suus »

Op de spoorlijn Gouda - Alphen gaat het met de vertrektijden niet goed, het is vakantie dus de s19500 hoort niet te rijden, maar er rijden nu alleen nog maar Extra treinen in het pad van de s19500 rond :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Wubbo »

Er gaat wel meer mis met de actuele vertrektijden. Zo rijden er vanaf Den Haag ook geen treinen meer naar Utrecht (vanaf Utrecht nog wel naar Den Haag).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Daniel »

Schreef 'm net al in 't sneeuwtopic: in Amersfoort ontbraken alle treinen tussen 7.05 en 7.26 uur op de AV...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Daelea »

De actuele spoorkaart op ns.nl wordt ook met de minuut interessanter..

op Ed vertrekken (op s31300 na) alleen nog maar extra treinen,
op Dv vertrekt een intercity naar Amersfoort, via Apeldoorn, "Rijdt niet verder dan Utrecht Centraal"
en op een ander station (weet niet meer welke): Intercity Utrecht Centraal, "Rijdt niet verder dan Utrecht Centraal"

*Edit: blijkbaar hebben ze nog steeds problemen met de server e.d.: de AV van Ed (om 9.10) geeft als enige vertrekkende trein:

13:57 Schiphol Driebergen-Zeist, Utrecht Centraal, Amsterdam Bijlmer ArenA Intercity , Extra trein
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door reisthijs »

Bee schreef:Op de spoorlijn Gouda - Alphen gaat het met de vertrektijden niet goed, het is vakantie dus de s19500 hoort niet te rijden, maar er rijden nu alleen nog maar Extra treinen in het pad van de s19500 rond :?
Het is voor sommige mensen misschien al vakantie maar de s19500 hoort vandaag en morgen nog gewoon te rijden. De vakantiedienstregeling begint volgens het digitale spoorboekje op 22 december.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Fles »

Geert schreef:
Fles schreef:Nee, "Trein Beeld Perron" slaat ergens op wou je zeggen. :|
Dat is nog geen excuus om zomaar jargon om te gaan roepen :N
Is dat nieuw dan? Ik kan me nog de tijden herinneren dat de hal van Ut gonsde van "Dienstmededeling, 3523 +15, 3523 +15" :mrgreen:

Okee, dat was dan een dienstmededeling inderdaad (A)
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Wubbo »

Vandaag een retourtje aangepaste dienstregeling gedaan. Zowel heen als terug in de s2000 geen controle gehad (dat verbaast me al niet meer, hoewel beide treinen nog niet eens zitvol waren). Alleen op de heenweg een servicerondje gehad, op de terugweg kon dat er niet meer af. En de omroep in de trein was ook niet je van het: er werd wel gewaarschuwd voor gladde treeplanken en minder treinen, maar even omroepen welke trein hoe laat van welk spoor gaat is kennelijk te moeilijk (evenals omroepen dat je dat niet weet maar dat mensen op de halaanwijzer moeten kijken). Het blijft jammer dit...
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Dexter »

Daniel schreef:Schreef 'm net al in 't sneeuwtopic: in Amersfoort ontbraken alle treinen tussen 7.05 en 7.26 uur op de AV...
Dan zag ik dus toch geen spoken. Op bepaalde momenten gingen vanochtend de complete halaanwijzers van zowel Rtd, Ddr en Rsd een tijdje blanco. Als ze dan weer terugkwamen, toonden ze alle vertrekkende treinen als 'Extra Trein'. Dit zowel op de AV-schermen als in mijn RP. Later verdwenen ze weer en toonden ze alle treinen weer als normaal.

En zo nog een paar keer.
Vallend blad maakt rails glad.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Stefan »

Tegenwoordig kun je ook op de volledige site van 9292OV de actuele vertrektijden opvragen bij bushaltes en dergelijke, alleen ik snap de melding 'Is weg' nog niet helemaal. Zeker niet aangezien de betreffende bus pas over ongeveer 2 uur (vertrek 14.13u) vertrekt. :')

Afbeelding
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door robinzes »

betekend dat mischien dat de rit is vervallen?
Bart
Berichten: 1183
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 12:51

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Bart »

Er was vanmiddag blijkbaar iets aan de hand op Oude Lijn, want op Shl werd omgeroepen dat reizigers naar Rtd en verder via Gvc moesten reizen. Natuurlijk zouden ze ook aan kunnen raden om de Fyra te nemen die toeslagvrij was. Dat zouden ze ook zonder verstoring kunnen doen - dan is het ook nog sneller dan via de Oude Lijn. Beetje zinloos om de Fyra toeslagvrij te maken en vervolgens dat niet laten weten aan reizigers.

Ik hoop trouwens dat de Fyra de hele vakantiedienstregeling toeslagvrij blijft. Zoals het nu op de NS-site staat lijkt het daar wel op.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Chauf21 »

Stefan schreef:Tegenwoordig kun je ook op de volledige site van 9292OV de actuele vertrektijden opvragen bij bushaltes en dergelijke, alleen ik snap de melding 'Is weg' nog niet helemaal. Zeker niet aangezien de betreffende bus pas over ongeveer 2 uur (vertrek 14.13u) vertrekt. :')
'Is weg' betekent dat de bus volgens het systeem de halte al gepasseerd is. Er zitten nog wel wat haken en ogen aan, want bij sommige stations rijden bussen eerst een rondje over het platform voordat ze bij de halte staan. Hoewel het wel weer wordt gecorrigeerd en in de praktijk niets zal uitmaken, denkt het systeem dat de bus al vertrokken is als dat niet in de systemen wordt aangepast. Aangezien de gegevens van 9292 eens in de zoveel seconden (ik dacht dat het 30 was) wordt ververst, loopt het niet altijd helemaal syncroon. In dit geval gaat dat verhaal natuurlijk niet op, maar het zou bijvoorbeeld kunnen zijn dat een chauffeur per ongeluk een verkeerde rit heeft geselecteerd (of die rit is om een andere reden geactiveerd) en geeft 9292 weer dat 'ie dus al vertrokken zou moeten zijn.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Raymond »

Zitten alle vervoerders/concessies aangesloten op het systeem eigenlijk?
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Stefan »

Nee nog niet. Althans, niet in Rotterdam. Ik kijk zo nu en dan naar de actuele vertrektijden op de halte Vaanweg (waar Qbuzz en Arriva rijden) en ik heb alleen nog maar vertragingen en dergelijke gezien bij de bussen van Arriva.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Daniel »

Da's logisch dat je alleen de tijden van Arriva ziet: 'tis het systeem wat de DRIPs in Zuid-Holland aanstuurt wat aan 9292 gekoppeld zit :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Suus »

Mijn broertje kwam vandaag het met volgende op Leiden Centraal:

"dames en heren, op spoor 9 staat de trein van 11:04 naar breda, maar ik heb geen idee hoe ver deze trein gaat. U zult in de trein geïnformeerd worden over uw eindbestemming"
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten