Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Bart7329 schreef:Gisteren heeft mijn vriend anderhalf uur (ANDERHALF UUR!!!!!) bij de Eglantier op bus 231 staan wachten naar Arnhem. Ik kan er echt met mijn verstand niet bij hoe zo iets mogelijk is. Toen er tegen een chauffeur van de stadsdienst iets over werd gezegd, was er na 10 minuten een bus.
Met deze weersomstandigheden vind ik het, sorry dat ik het zeg, vrij dom om te denken dat er zo'n spitsbus komt opdagen. Als ik van Apd naar Ah moet zou ik in ieder geval daar gaan staan waar ook lijn 91 voorbij komt.
Zo dom vind ik dat niet. Een bus is een bus. En volgens mij is 231 geen spitsbus, rijdt de gehele dag tot een uur of zeven 's avonds.
Het is een snelbus, die wat sneller in Arnhem is. Lekker om eerst met de stadsbus naar het station te gaan (zie alle ellende boven) en dan met de gewone bus naar Arnhem.
Maar buiten dat het dan geen spitsbus is, het is wel een extra bus boven op de standaard rijdende 91. Vergelijk het misschien met de kwartierdienst die NS rijdt op diverse IC-verbindingen, die teruggebracht zijn naar een halfuurs-verbinding.
BR628 schreef:Maar buiten dat het dan geen spitsbus is, het is wel een extra bus boven op de standaard rijdende 91. Vergelijk het misschien met de kwartierdienst die NS rijdt op diverse IC-verbindingen, die teruggebracht zijn naar een halfuurs-verbinding.
Ben ik niet met je eens. Vanaf het station in Apeldoorn volgt de 231 een hele andere route door Apeldoorn dan de 91.
Waar het mij om gaat is dat ik het schandalig vind dat men passagiers gewoon anderhalf uur in de kou laat staan. Bij de NS wordt tenminste nog omgeroepen dat er een trein niet rijdt. Nu staan de mensen daar maar te wachten.
BR628 schreef:Maar buiten dat het dan geen spitsbus is, het is wel een extra bus boven op de standaard rijdende 91. Vergelijk het misschien met de kwartierdienst die NS rijdt op diverse IC-verbindingen, die teruggebracht zijn naar een halfuurs-verbinding.
Bij de NS spelen heel andere problemen (defecten, voorkoming van filevorming) dan bij het busvervoer (minder begaanbare wegen), je kan het dus zeker niet één-op-één vergelijken!
BR628 schreef:Maar buiten dat het dan geen spitsbus is, het is wel een extra bus boven op de standaard rijdende 91. Vergelijk het misschien met de kwartierdienst die NS rijdt op diverse IC-verbindingen, die teruggebracht zijn naar een halfuurs-verbinding.
Bij de NS spelen heel andere problemen (defecten, voorkoming van filevorming) dan bij het busvervoer (minder begaanbare wegen), je kan het dus zeker niet één-op-één vergelijken!
Wel. Iedere vervoerboer heeft "last van de winter". En ook nog allemaal van hetzelfde aspect van de winter, namelijk sneeuw, kou en gladheid.
Wat WEL uitgemaakt zou hebben is of het opgeheven zijn van lijn 231 op enigerlei manier kenbaar gemaakt is aan de reizigers. Heeft dat op een website gestaan bijvoorbeeld? Wat zei de mobiele planner van 9292?
Daarom schrijf ik ook -misschien-. Maar goed ik blijf het niet slim vinden om dan maar ergens in een woonwijk te verwachten dat die ene bus die daar dan naar Ah gaat, ook daadwerkelijk komt. Zeker als je weet dat het toch al ellende is met de weersomstandigheden en het gepruts dat uberhaupt al meer dan een week bij Syntus aan de gang is daar. Ik had de fiets gepakt naar Apd en daar gewacht op een van de bussen (91 of 231 en in uiterste nood de 43) of nog veel simmer: de trein pakken via Zp.
Fles schreef:Wat WEL uitgemaakt zou hebben is of het opgeheven zijn van lijn 231 op enigerlei manier kenbaar gemaakt is aan de reizigers. Heeft dat op een website gestaan bijvoorbeeld? Wat zei de mobiele planner van 9292?
Helaas werkt dat zo niet met het busvervoer. Een systeem als m.ns.nl met een AV-staat is er niet voor het busvervoer. De enige manier die momenteel werkt is dat een vervoer op hun/een website kenbaar maakt dat (delen van) het busvervoer niet rijdt / gestaakt wordt.
gedeeltelijk. Maar ALS er ook maar ooit ergens gestaan heeft "Lijn 231 rijdt wel" dan ga je daar gewoon staan, in die woonwijk. En daar doe je dan als aspirant-reiziger helemaal niets verkeerd. Vandaar mijn vraag: Wat was de bekende informatie over die lijn?
BR628 schreef:De enige manier die momenteel werkt is dat een vervoerder op hun/een website kenbaar maakt dat (delen van) het busvervoer niet rijdt / gestaakt wordt.
Dan zou ik daar maar eens wat aan gaan doen als ik zo'n vervoerder was
via http://mobiel.connexxion.nl kan je je gewenste halte en lijn invoeren en dan krijg je een melding of je bus te vroeg of te laat is. Bij geen melding rijdt de bus op tijd. Dit is gebaseerd op Infoxx data dus verwacht geen resultaat als de bus nog van de beginhalte moet vertrekken.
Je kan bij m.9292ov.nl ook je vertrekhalte opzoeken en dan krijg je ook actuele vertrektijden (dus ook bus, tram, metro etc.) te zien. Nog niet van alle vervoerders, maar het begin is er.
Oftewel: als je op 'n station op een bus staat te wachten die niet komt heb je daar geen bal aan
Daarnaast is het, maar da's al ergens geschreven, niet zo handig een lijstje op basis van stallingen te publiceren. Stel dat Nieuwegein rijdt en Zeist niet en ik wil van Utrecht naar Nieuwegein, dan kan ik nogsteeds lang staan te wachten op een niet rijdende bus aangezien de lijnenpakketten van beide vestigingen elkaar overlappen. Plus dat de gemiddelde reiziger al helemaal niet weet welke stalling waar allemaal rijdt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Dit slaat echt nergens op. Op de site van ConeXXion staat: Vrijwel alle bussen rijden. Wel adviseren we u om in veel regio's rekening te houden met vertraging en mogelijk uitvallende ritten door sneeuw en gladheid.
Dan kunnen we er dus vanuit gaan dat geen enkele bus rijdt. Bij de halte hangt en display. Kan daar niet op aangegeven worden of een bus wel of niet komt en in het geval de bus wel komt, hoelang dit nog gaat duren..
Men gaat er maar van uit dat iedereen internet heeft of makkelijk via SMS of wat dan ook, berichten kan ontvangen.
Voor mij geldt het busboekje of de vertrekstaat bij de halte.
ALs reiziger wil ik graag ter plaatse geïnformeerd worden. en niet eerst naar huis lopen om internet te raadplegen.
BR628 schreef:Dan ben jij wel een van de laatste sjonnies zonder internet op je foon, sorry hoor...
Blijkbaar hebben 'vervoerskundigen' bij ConneXXion dat wel. Vandaar dat ConneXXion, Syntys, Veolia etc... het niet voor elkaar kunnen krijgen een bus op tijd te laten rijden en zo niet, blijkbaar hun reizigers daarvan niet op een fatsoenlijke manier over kunnen informeren.
Ik ben een n00b in deze wereld. Maar een vervoerkundige klinkt als iemand die bedenkt hoe lijnen moeten lopen, met welke frequenties, welke aansluitingen, etc. Dan heb je toch ook van alles te maken met hoe je product uiteindelijk uitgevoerd wordt?
Om hem even terug te vergelijken met een gebied dat ik wat beter ken (trein): als daar treinen structureel te laat zijn gaan we kijken hoe de dienstregeling aangepast moet worden, en dat kunnen ingrijpende dingen zijn.
BR628 schreef:Maar buiten dat het dan geen spitsbus is, het is wel een extra bus boven op de standaard rijdende 91. Vergelijk het misschien met de kwartierdienst die NS rijdt op diverse IC-verbindingen, die teruggebracht zijn naar een halfuurs-verbinding.
Bij de NS spelen heel andere problemen (defecten, voorkoming van filevorming) dan bij het busvervoer (minder begaanbare wegen), je kan het dus zeker niet één-op-één vergelijken!
Wel. Iedere vervoerboer heeft "last van de winter". En ook nog allemaal van hetzelfde aspect van de winter, namelijk sneeuw, kou en gladheid.
Wat WEL uitgemaakt zou hebben is of het opgeheven zijn van lijn 231 op enigerlei manier kenbaar gemaakt is aan de reizigers. Heeft dat op een website gestaan bijvoorbeeld? Wat zei de mobiele planner van 9292?
Als je dan toch iets wilt overnemen: In Zürich zijn de bushaltes voorzien van omroepinstallaties:
"Information der Züri-Linie: Streckenblokkierung am Limmatplatz. Die strecke zwischen Limmatplatz und Bucheggplatz für linien 32 ist eingestellt. Reisenden sind gewesen andere linien zu benutzen. Wir bitten um verstandnis"
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wubbo schreef:Ik ben een n00b in deze wereld. Maar een vervoerkundige klinkt als iemand die bedenkt hoe lijnen moeten lopen, met welke frequenties, welke aansluitingen, etc. Dan heb je toch ook van alles te maken met hoe je product uiteindelijk uitgevoerd wordt?
Om hem even terug te vergelijken met een gebied dat ik wat beter ken (trein): als daar treinen structureel te laat zijn gaan we kijken hoe de dienstregeling aangepast moet worden, en dat kunnen ingrijpende dingen zijn.
We praten nu alleen niet over structurele problemen maar over enkele weken met sneeuwtroep. Iets wat nieuw is in Nederland want uitgezonderd vorige winter, is dat jaren lang niet voorgekomen. En bij Connexxion zijn theoretische planning en uitvoering strikt gescheiden van elkaar.
BR628 schreef:Alleen hebben vervoerskundigen niks met de uitvoering van de dienstregeling te maken. Daar is men op de stallingen weer druk mee.
Laat me raden: Een vervoerskundige houdt zich bezig met hoe men een klant zoveel mogelijk tevreden kan stellen en op de hoogte kan houden van vertragingen?