Concessie Veluwe (Syntus)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door BR628 »

Nee helaas u gaat niet door voor de koelkast. Een vervoerkundige is hoofdzakelijk verantwoordelijk voor de theoretische dienstregeling, aansluitingen op andere buslijnen en trein en de juiste rijtijden van een buslijn (in zijn algemeenheid). Verstoringen/versperringen en ander vertragingsgeneuzel valt onder de uitvoering en dat gebeurd op de stalling.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Daniel »

BR628 schreef:En bij Connexxion zijn theoretische planning en uitvoering strikt gescheiden van elkaar.
Ah, vandaar dat de praktijk nogal eens niet overeenkomt met de theorie in de lijnfolder :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Wubbo »

Sneeuw is niet nieuw. Sneeuw bestaat al net zo lang als de aarde bestaat (ik kan er een paar jaar naast zitten). Maar dat terzijde.

Voor een juiste theoretische planning lijken me gerealiseerde rijtijden van het grootste belang. Ik kan me ook situaties herinneren waarbij rijtijden zijn opgerekt omdat halteertijden langer werden door verkoop van Eurokaartjes (Groningen). Hoe kun je een planning maken zonder met realisaties rekening te houden? Dat je geen rekening kan houden met uitzonderingen begrijp ik, je kan je planning niet afstemmen op eenmalig gekantelde vrachtwagens enzo. Maar als lijnen structureel te laat zijn moet je daar toch wat mee?
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Fles »

BR628 schreef:We praten nu alleen niet over structurele problemen maar over enkele weken met sneeuwtroep. Iets wat nieuw is in Nederland want uitgezonderd vorige winter, is dat jaren lang niet voorgekomen.
Oh ja, dus hoef je nu nog steeds geen idee te hebben hoe je ermee om moet gaan. :lol:
En bij Connexxion zijn theoretische planning en uitvoering strikt gescheiden van elkaar.
Oooh zeg dat dan meteen. Jullie zijn een bedrijf zonder voeling met de realiteit, en jij zit ook nog eens in de verkeerde helft van de theorie-praktijk-duo-penotti :)
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door BR628 »

Wat is structureel? Ligt er in NL 6 maanden van het jaar sneeuw? Nee. Dus ga je daar je theoretische dienstregeling niet op aanpassen.
Bart7329
Berichten: 21
Lid geworden op: ma 13 dec 2010, 21:39
Locatie: Apeldoorn

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Bart7329 »

BR628 schreef:Nee helaas u gaat niet door voor de koelkast. Een vervoerkundige is hoofdzakelijk verantwoordelijk voor de theoretische dienstregeling, aansluitingen op andere buslijnen en trein en de juiste rijtijden van een buslijn (in zijn algemeenheid). Verstoringen/versperringen en ander vertragingsgeneuzel valt onder de uitvoering en dat gebeurd op de stalling.
Nou als dit je werk is, dan heb je niet goed je best gedaan.
Als ik u was zou ik maar met een busje de haltes langs gaan om de aspirant-reizigers op de hoogte te stellen van evt. vertragingen of uitval.
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Cookie »

Op de Valleilijn (Ede - Wageningen, lijn 88) rijden nog steeds de oude MAN-aardgasbussen zonder Syntusupdate rond volgens mij. Vaak staat er geen/onjuiste eindbestemming op de displays en de halteomroep werkt ook niet. Verder zijn er ook geen OV-chipkaartlezers aanwezig, wat ervoor zorgt dat alle reizigers van de chauffeurs gratis meemogen :D .
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Klaasje »

De vervoerskundige houdt zich bezig met de geplande dienstregelingen. Deze maakt dus de dienstregelingen (en overstapmogelijkheden), omlopen en kijkt hoe de materieelinzet het beste afgestemd kan worden op de vervoersvraag. Deze houdt zich dus ook bezig met het verwerken van structurele vertragingen in de dienstregeling zodat de bus weer optijd kan komen met normaal rijgedrag. Als ik de topic's hier een beetje bestudeer heerst er een ontevredenheid over de vervoerskundigen van een aantal regio's. Zelf ben ik best tevreden met de vervoerskundige van Almere/Zaanstreek waarbij ik het werk vooral binnen Almere dagelijks zelf toets. (Wat natuurlijk niet betekent dat ik niet soms anders over bepaalde zaken denk.)
Laatst gewijzigd door Klaasje op di 21 dec 2010, 22:40, 1 keer totaal gewijzigd.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door BR628 »

Bart7329 schreef:
BR628 schreef:Nee helaas u gaat niet door voor de koelkast. Een vervoerkundige is hoofdzakelijk verantwoordelijk voor de theoretische dienstregeling, aansluitingen op andere buslijnen en trein en de juiste rijtijden van een buslijn (in zijn algemeenheid). Verstoringen/versperringen en ander vertragingsgeneuzel valt onder de uitvoering en dat gebeurd op de stalling.
Nou als dit je werk is, dan heb je niet goed je best gedaan.
Als ik u was zou ik maar met een busje de haltes langs gaan om de aspirant-reizigers op de hoogte te stellen van evt. vertragingen of uitval.
Je hebt echt geen idee hoe de wereld er uit ziet man. Je denkt het te weten, maar nee. Helaas. Ik heb geen zins ook maar iets te maken met de dagelijks gang van zaken in het busvervoer. Dus ook niet het informeren van reizigers. Nu je vriendje 1,5 uur in de kou tevergeefs heeft staan wachten op de bus, ben je zwaar pissed-off op de vervoersbedrijven. Heel erg kut, maar so be it these days. Ik heb je verteld hoe het bij Connexxion werkt, en daar handel ik naar. Dat wordt mij zo opgelegd. Het is niet aan mij om daar verandering in te brengen.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Chauf21 »

Er gaan hier dingen door elkaar lopen.
Je hebt theorie en praktijk, planning op de lange termijn en ad hoc bijsturing. Dat zijn twee gescheiden zaken. Een vervoerkundige zoals gedefinieerd door BR628 houdt zich bezig met de lange termijn en heeft dus niets van doen met de dagelijkse beslommeringen (zolang deze niet structureel zijn).
Je hebt ook de dagelijkse bijsturing, georganiseerd door de stallingen en het regiecentrum (verkeersleiding). Zij hebben de taak om op een of andere manier (hoe en wie enzo laat ik even in het midden) de reizigers te informeren. Enerzijds heb je daarvoor de website en andere (mobiele) informatiekanalen, anderzijds heb je de fysieke locaties van de haltes. Op beide plekken kan informatie worden aangeboden, maar blijkbaar voldoet dat nu niet.
Bart7329
Berichten: 21
Lid geworden op: ma 13 dec 2010, 21:39
Locatie: Apeldoorn

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Bart7329 »

BR628 schreef:
Bart7329 schreef:
BR628 schreef:Nee helaas u gaat niet door voor de koelkast. Een vervoerkundige is hoofdzakelijk verantwoordelijk voor de theoretische dienstregeling, aansluitingen op andere buslijnen en trein en de juiste rijtijden van een buslijn (in zijn algemeenheid). Verstoringen/versperringen en ander vertragingsgeneuzel valt onder de uitvoering en dat gebeurd op de stalling.
Nou als dit je werk is, dan heb je niet goed je best gedaan.
Als ik u was zou ik maar met een busje de haltes langs gaan om de aspirant-reizigers op de hoogte te stellen van evt. vertragingen of uitval.
Je hebt echt geen idee hoe de wereld er uit ziet man. Je denkt het te weten, maar nee. Helaas. Ik heb geen zins ook maar iets te maken met de dagelijks gang van zaken in het busvervoer. Dus ook niet het informeren van reizigers. Nu je vriendje 1,5 uur in de kou tevergeefs heeft staan wachten op de bus, ben je zwaar pissed-off op de vervoersbedrijven. Heel erg kut, maar so be it these days. Ik heb je verteld hoe het bij Connexxion werkt, en daar handel ik naar. Dat wordt mij zo opgelegd. Het is niet aan mij om daar verandering in te brengen.
Hadden ze bij veel OV bedrijven maar enig idee hoe het er aan toe gaat in OV land.
MAAR DAN WEL GEZIEN DOOR DE OGEN VAN DE REIZIGERS.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Suus »

Ik zit deze discussie te lezen en hoop dat niet alles wat hier geschreven wordt de realiteit is, want dan zie ik het erg somber in voor zowel de reiziger als de vervoerder.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Vinny »

We drijven af van het topic, maar goed ik ben wil als voormalig vervoerskundige toch wel een lans breken voor mijn ex-collaga's. Het is niet makkeijk om rijtijden af te stemmen op dingen als "veel voorkomende vertraging". Neem bijvoorbeeld een brugopening, of zelfs twee brugopeningen in een buslijn. Als dat veel voorkomt valt de hele dienstregeling in de soep. Maar als je de rijtijden daarop aanpast, dan moet je bij de volgende halte, in de vaker voorkomende gevallen dat de brug dicht blijft, 3 minuten wachttijd in plannen. Maakt een buslijn nodeloos duur, en vaak ook niet reizigersvriendelijk.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Wubbo »

In een heel ver verleden werd op dagen dat het buiten een chaos was nog wel eens kantoorpersoneel opgetrommeld om de reizigers te informeren, naast de normale informatiestromen via de gangbare kanalen. Dat was voor reizigers fijn, want dan hadden ze in ieder geval het gevoel gehoord te worden. Voor kantoorpersoneel was het ook leerzaam, omdat je (eindelijk) dicht bij de reizigers komt te staan. Het is jammer dat dat nu niet of veel minder meer gebeurt, ik vind dat echt een gemis.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Fles »

Vinny schreef:We drijven af van het topic, maar goed ik ben wil als voormalig vervoerskundige toch wel een lans breken voor mijn ex-collaga's. Het is niet makkeijk om rijtijden af te stemmen op dingen als "veel voorkomende vertraging". Neem bijvoorbeeld een brugopening, of zelfs twee brugopeningen in een buslijn. Als dat veel voorkomt valt de hele dienstregeling in de soep. Maar als je de rijtijden daarop aanpast, dan moet je bij de volgende halte, in de vaker voorkomende gevallen dat de brug dicht blijft, 3 minuten wachttijd in plannen. Maakt een buslijn nodeloos duur, en vaak ook niet reizigersvriendelijk.
Keloel. Er is decennialang gewerkt met tijdhaltes, waar een bus in geval van vervroegd rijden zijn vertrektijd afwachtte. De reizigersonvriendelijkheid van het even 2 of 3 minuten stilstaan bij een halte staat in geen verhouding met de reizigersonvriendelijkheid van de situatie die we nu meemaken. "Ga maar naar een halte en zie maar."
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Fles »

Wubbo schreef:In een heel ver verleden werd op dagen dat het buiten een chaos was nog wel eens kantoorpersoneel opgetrommeld om de reizigers te informeren,
Te duur he, en de concessieverlener vraagt er niet om :W Doei :W
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Vinny »

Keloel. Er is decennialang gewerkt met tijdhaltes, waar een bus in geval van vervroegd rijden zijn vertrektijd afwachtte. De reizigersonvriendelijkheid van het even 2 of 3 minuten stilstaan bij een halte staat in geen verhouding met de reizigersonvriendelijkheid van de situatie die we nu meemaken. "Ga maar naar een halte en zie maar."
Met als gevolg dat de reistijd tussen bijvoorbeeld Aalsmeer en Amsterdam zodanig opliep dat een gemiddelde slak eerder op de plaats van bestemming aan kwam. :evil:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Suus »

Veel bruggen hebben inmiddels vaste openingstijden. Het zou voor vervoerders geen kwaad kunnen om eens bij de brugbeheerders te vragen of die er zijn. En tijdhaltes kunnen er juist voor zorgen dat bussen voor open bruggen komen te staan. Lijn 44 van het GVB heeft een tijdhalte, maar als daar de tijd wordt afgewacht kom je in de zomer gegarandeerd voor een geopende Diemerbrug te staan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Fles »

Ja, je zegt het zelf al. Laat ze die dingen dan op ELKAAR afstemmen. :shock:

Ben ik nou zo slim, of..??

Afbeelding
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Fles »

Vinny schreef:
Keloel. Er is decennialang gewerkt met tijdhaltes, waar een bus in geval van vervroegd rijden zijn vertrektijd afwachtte. De reizigersonvriendelijkheid van het even 2 of 3 minuten stilstaan bij een halte staat in geen verhouding met de reizigersonvriendelijkheid van de situatie die we nu meemaken. "Ga maar naar een halte en zie maar."
Met als gevolg dat de reistijd tussen bijvoorbeeld Aalsmeer en Amsterdam zodanig opliep dat een gemiddelde slak eerder op de plaats van bestemming aan kwam. :evil:
Ja, dat lag aan die paar tijdhaltes, nou goed?
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Vinny »

Ook ja... :roll:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Geert »

Fles schreef:En het is echt ONMOGELIJK om meer info te geven dan dat? :shock:

"rijdt vertraagd" betekent zoveel als "Sterkte, neem een thermosfles mee, want als het om een paar minuten ging meldden we het niet."

Maar is dat +15, +20, +30, "helft van de bussen valt uit", "af en toe komt er wat", "blijf maar liever thuis", of wat is dat??
Precies. Gisteren stond ik een halfuur in de vrieskou te wachten op enkele bussen die in zijn geheel niet op kwamen dagen. Op de DRIP stond wel leuk 'bussen rijden vertraagd', maar verder had CXX alle bussen ervan afgehaald. Daar sta je dan lekker met min 7 te wachten in onzekerheid of er uberhaupt wel iets komt, terwijl de andere kant op diverse bussen achter elkaar rijden.
BR628 schreef:via http://mobiel.connexxion.nl kan je je gewenste halte en lijn invoeren en dan krijg je een melding of je bus te vroeg of te laat is. Bij geen melding rijdt de bus op tijd. Dit is gebaseerd op Infoxx data dus verwacht geen resultaat als de bus nog van de beginhalte moet vertrekken.
Als er geen melding is kan de rit ook helemaal vervallen zijn. Dat heb ik al vaak genoeg meegemaakt...
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Michael 1988 »

Heeft iemand überhaupt aan gedacht om bijvoorbeeld gewoon even de vervoerder te bellen en te vragen of de bus waar ze op staan wachten wel rijdt (bijvoorbeeld bij 15 minuten vertraging) en welke bus er dan wel rijdt. Vorig jaar heb ik dit bij Arriva 3x gedaan toen een bus 15-20 minuten vertraging had en kreeg gewoon via de telefoon te horen welke er nog wel reed. Dan scheelt het wel dat ik toen midden op de lijnen opstapte, maar zo kom je verder dan 1,5 uur wachten. Wat ik overigens gekkenwerk vindt en dom dat die persoon niet naar andere opties heeft gekeken zoals:

- Fiets of loop naar een halte waar meerdere lijnen rijden dan 1
- Bel de vervoerder op over de status van de lijn/rit
- Ga naar huis toe en pak de auto of probeer een lift te krijgen
- Ik hoorde ook iets over een stadsdienst, ik zou zeggen pak die bus en ga naar het station en pak een andere bus/lijn of pak de trein.

Met andere woorden: KOM IN ACTIE, WEES VERSTANDIG EN BLIJF NIET ALS EEN ZOUTZAK OP EEN BUS WACHTEN!

P.s. de telefoonnummer van een vervoerder is goedkoper en meer up to date dan 9292 OV-info. Het is niet altijd direct bereikbaar, maar als je blijft proberen krijg je op een gegeven moment wel een medewerker aan de lijn.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door MdJ »

-Fiets naar meerdere lijnen dan 1 ->moet je naar het busstation (is 30 minuten fietsen, met die sneeuw meer. En dan moet je nog een fiets in de buurt hebben)
-Bel de vervoerder op -> Jammer maar in de haltes heb je nog kaarten van Veolia hangen... Red je het dus ook niet mee
-Ga naar huis/pak de auto -> dat is niet de bedoeling natuurlijk. Ik moet naar Arnhem, niet anderhalf uur kou zitten te kleumen bij een halte om het dan maar op te geven
-Stadsdienst naar het station -> Maar... je weet niet dat die lijn (231) anderhalf uur niet rijdt. Dus dan ga je naar het station (na een uur) komt hij eraan... Nee, dat is informatie :?

Daarnaast was de stadsdienst een puinhoop (zie voorbeeld uit mijn eigen bericht een paar pagina's terug), reden 3 bussen naar de Matenhoeve achter elkaar, geen naar de Matenveld

Halte Eglantier ken ik op zich welk goed: duurt met de 3/4 ruim 20 minuten voordat je op het station bent, met de 1/2 10 minuten. Zie je geen bussen richting de Maten, ga je niet met de 3/4. Daarnaast hebben ze DRIP's (of hoe ze ook heten). Als ze daar steeds op komen te staan, dan schep je verwachtingen "dat hij wel komt"
Bij twijfel: gebruik beton.
Snorkel
Berichten: 176
Lid geworden op: za 20 nov 2010, 23:53
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Snorkel »

Alle ongemak en overlast is onprettig voor iedereen. We zijn echter wel verwend. Met de moderne snelle communicatie middelen, denken we allemaal dat snelle en betrouwbare informatie krijgen, vooral live, niets kost en gratis moet zijn.

Alle informatie verstrekking, met electronische middelen, info borden, omroep, langsrijdend personeel, dit kost allemaal geld. En net als bij iedereen en ieder huishouden, geld is er niet onbeperkt, en kun je maar 1x uitgeven.

Al die middelen die JIJ tot je beschikking wilt hebben, en uiteraard het liefst gratis, moeten ergens betaald worden, en als er geld in wordt gestoken, kan dat dus in andere dingen niet meer. JIJ wil geld naar info voor JOUW situatie, anderen willen dat geld graag naar andere dingen, b.v. meer ritten, meer halte's, mooiere bussen, etc.

Je kunt het nooit iedereen naar de zin maken, iedereen heeft andere wensen ( vaak in conflict met elkaar ) en geld en mensen zijn er beperkt/gelimiteerd.

Los van de overlast en ongemak die men ondervindt, vind ik een aantal mensen hier erg verwend klinken. Zij willen HUN zin ( en snel !! ), geld vooral naar HUN wens ( voorlichting, apparatuur ) en niet perse richting algemeen nut ( dan kan informatie verstrekking natuurlijk wel zijn, maar kiezen we daar samen voor, ten koste van ..... ? ), en verwachten erg veel, erg snel en vooral erg goedkoop. Net zoals we van internet vooral veel graag snel en gratis willen, niet graag voor zulke zaken betalen, maar ze moeten en gemaakt worden ( kost tijd en geld ), op een website geplaats worden ( ook tijd en geld ), en die website en bandbreedte voor het downloaden is ook niet gratis, maar toch verwachten we zo veel gratis. Zo lijkt het ook met alle simpel neergesmeten ergenissen en wensen, alsof het zo maar gerealiseerd kan worden, en niets kost.


Roosters zijn een HEEL ingewikkelde puzzel, nog lost van de ingewikkelde puzzel van een dienstregeling opzetten. Als zaken niet lopen zoals verwacht, vertragingen, etc. dan los je dat niet zo maar op. Je kunt chuaffeurs niet ineens zo maar van alles laten rijden, en het overzicht is moeilijk te houden. Chauffeurs hebben maximale rijdtijden zonder pauze's en maximale dienstlengtes. Veel hiervan is simpelweg wettelijk. Als ritten gemiddeld allemaal langer duren als gepland, dan kunnen de beschikbare chauffeurs dus minder ritten in totaal rijden, en vervallen er logischerwijs ritten. Dat ze soms veel op 1 lijn vervallen, dat is heel lullig en proberen we te voorkomen, maar overzicht is lastig.

Gelukkig hebben veel passagiers WEL begrip, en snappen we dat we op de weg ons best voor jullie doen. 1 chauffeur kan ook maar zo veel.


Ik ben trouwens 1 van de mensen die aan rooster aanpassingen gaat werken, maar zo iets kost helaas wel behoorlijk wat tijd. Syntus zal zaken zo snel mogelijk aanpassen.

Als nood oplossing voor lijn 90 komen er tijdelijk 15 extra chauffeurs, en worden de ritten uit gecombineerde diensten met andere lijnen gehaald, zodat lijn 90 steeds genoeg bussen en chauffeurs heeft, en er geen ritten meer hoeven te vervallen. Hopelijk worden de vertragingen op de lijn ook minder.


Groet, Michel
Michel van den Hof, Lelystad

www.htm-lijn-11.nl
www.htm-linie-11.de
www.htm-route-11.com

HTM tramlijn 11 in 2009, op een 30 meter lange tram modelbaan in H0.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 22 gasten