Openbaar vervoer heeft veel last van sneeuw #2
-
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Re: Openbaar vervoer heeft veel last van sneeuw
Zie ik nu dat er een uurdienst op de s7600 gaat rijden morgen? En uiteraard rijdt m'n vaste trein niet, maar moet ik of een half uur eerder of later. De bussen hier zijn ook een zooitje, dus daar wil ik liever niet op gokken. Ik dacht dat men minimaal half-uurdiensten bleef rijden? Gelukkig heb ik toch nog even de reisplanner gecheckt.
Dat kon er nog wel bij, na de uitdunning tot halfuurdienst van de IC's Arnhem-Utrecht. Vandaag letterlijk opgepropt gestaan vanuit Utrecht met uiteraard een +30 t.o.v. van de winterdienstregeling, +45 t.o.v. de normale dienstregeling. NS probeerde reizigers uit 3 treinen in 1 trein te proppen, die ook nog eens korter was dan dat deze normaal is.
Dat kon er nog wel bij, na de uitdunning tot halfuurdienst van de IC's Arnhem-Utrecht. Vandaag letterlijk opgepropt gestaan vanuit Utrecht met uiteraard een +30 t.o.v. van de winterdienstregeling, +45 t.o.v. de normale dienstregeling. NS probeerde reizigers uit 3 treinen in 1 trein te proppen, die ook nog eens korter was dan dat deze normaal is.
Laatst gewijzigd door Reiziger Delft op di 21 dec 2010, 21:12, 1 keer totaal gewijzigd.
- AppleMoose
- Berichten: 6037
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Openbaar vervoer heeft veel last van sneeuw
Vanavond rond half 6 op station Arnhem:
ICE naar Duitsland had +30, IC naar Nijmegen (uit Utrecht) ook dik +20
IC naar zwolle van 17.40 uur reed weer keruig op tijd! :)
De omloop van materieel is ook behoorlijk verstoord.
In de sprinterserie Zutphen <-> Nijmegen diverse koplopers gespot en zelfs een DD-AR!
ICE naar Duitsland had +30, IC naar Nijmegen (uit Utrecht) ook dik +20
IC naar zwolle van 17.40 uur reed weer keruig op tijd! :)
De omloop van materieel is ook behoorlijk verstoord.
In de sprinterserie Zutphen <-> Nijmegen diverse koplopers gespot en zelfs een DD-AR!
https://www.vitesse.nl/voorgeelzwart/supporters Help Vitesse de lente door!
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39211
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Openbaar vervoer heeft veel last van sneeuw
Tja zondagsdienst, maar met een beetje geluk moet je wel weer elk kwartier van Arnhem naar Utrecht kunnen.Reiziger Delft schreef:Zie ik nu dat er een uurdienst op de s7600 gaat rijden morgen?
Ben benieuwd wat de treinlengtes gaan brengen (lees: of we beter af zijn met meer rijdende treinen door een uitgebreide zondagsdienst of met minder treinen die nog wel wat langer zijn)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Re: Openbaar vervoer heeft veel last van sneeuw
Ik zie inderdaad weer kwartierdiensten Arnhem-Utrecht gelukkig; toch vind ik het verbijsterend dat men de s7600 zomaar uitdunt. Ik weet zeker dat er morgen veel reizigers morgen 30 minuten kunnen wachten op hun trein. :(
Re: Openbaar vervoer heeft veel last van sneeuw
Ik vind het een vreemde keuze. Dat je moet snijden in de treindienst begrijp ik wel, maar volgens mij jaag je zo alleen maar mensen tegen je in het harnas. Was de uitgedunde dienst niet bedoeld om filerijden te voorkomen? Dat doe je niet door halfuurdiensten uit te dunnen naar uurdiensten, dat doe je door te snijden in kwartierdiensten, zeker waar die kwartierdiensten ook nog eens samen rijden (Oude lijn, Gouda-Utrecht, Amsterdam-Utrecht).
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39211
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Openbaar vervoer heeft veel last van sneeuw
Het lijkt nu meer op maatregelen om minder materieel nodig te hebben (als dat ook zondagse samenstellingen beloofd houd ik m'n hart vast...).
Maar inderdaad, nu ineens dus weer kwartiersdiensten. Zelfs de s2800 is morgen vanaf 's ochtends vroeg al ingelegd (wel vanaf Amersfoort overigens) terwijl die normaal op de zondagmorgen helemaal niet rijdt.
Maar inderdaad, nu ineens dus weer kwartiersdiensten. Zelfs de s2800 is morgen vanaf 's ochtends vroeg al ingelegd (wel vanaf Amersfoort overigens) terwijl die normaal op de zondagmorgen helemaal niet rijdt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Openbaar vervoer heeft veel last van sneeuw
Ik denk dat deze foto vanaf Rotterdam Centraal wel duidelijk laat zien dat NS nog niet winterklaar was en is...:
Maarliefst 1 trein op dit hele bord die volgens plan rijdt (de Sprinter van 19:55 uur naar Alkmaar). En 2 als je de pendeltrein naar Utrecht meerekent.
Hopelijk is dit bord vanaf morgen een stuk minder rood gekleurd.
Maarliefst 1 trein op dit hele bord die volgens plan rijdt (de Sprinter van 19:55 uur naar Alkmaar). En 2 als je de pendeltrein naar Utrecht meerekent.
Hopelijk is dit bord vanaf morgen een stuk minder rood gekleurd.
Re: Openbaar vervoer heeft veel last van sneeuw
In Amsterdam schakelt men die schermen gewoon uit. Heeft toch geen enkel nut meer op die manier.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Openbaar vervoer heeft veel last van sneeuw
Dat ben ik niet met je eens. Wat zou moeten gebeuren is dat men overschakelt op een systeem dat aangeeft welke trein als eerstvolgende van het station vertrekt
bijvoorbeeld
Over
1 minuut: IC Amsterdam )(spoor 9)
5 minuten: Extra trein: Den Haag Centraal (spoor
8 minuten: IC Vlissingen (spoor 7)
Of de te verwachten vertrektijd.
Nu heb je een rekenmachine nodig om uit te vinden hoelaat welke trein waarvandaan vertrekt...
bijvoorbeeld
Over
1 minuut: IC Amsterdam )(spoor 9)
5 minuten: Extra trein: Den Haag Centraal (spoor
8 minuten: IC Vlissingen (spoor 7)
Of de te verwachten vertrektijd.
Nu heb je een rekenmachine nodig om uit te vinden hoelaat welke trein waarvandaan vertrekt...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Openbaar vervoer heeft veel last van sneeuw
Dat maakt de halaanwijzer op drukke stations heel erg onduidelijk. Laat daar maar gewoon de treinen op volgorde van vertrektijd zien. Voor de CTA's op de perrons is aftellen i.p.v. de vertrektijd weer wel een goed idee.
Vallend blad maakt rails glad.
Re: Openbaar vervoer heeft veel last van sneeuw
Volgens De Telegraaf komen de problemen met de treinen uit de zitplaatswoede die heerst bij de NS. Men wilde een zitplaats meer in de trein door een luchtleiding niet op het dak te plaatsen, maar onder de trein. Maar daar zuigt de luchtleiding zich vol met sneeuw en andere troep met als gevolg problemen met de elektrische installatie
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Openbaar vervoer heeft veel last van sneeuw
Als het nou nog een maand winterweer blijft, is dan straks 50% van de treinen kapot, en eind februari 75%?
Re: Openbaar vervoer heeft veel last van sneeuw
In maart kunnen we dus per pomplorrie! *O*
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
-
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Re: Openbaar vervoer heeft veel last van sneeuw
Inmiddels is op de NS-site de tekst weggehaald dat er minimaal een halfuurdienst blijft rijden. :(
Re: Openbaar vervoer heeft veel last van sneeuw
Maar hoe kan dat nou dan? Het gaat toch vandaag beter dan de afgelopen dagen?
Re: Openbaar vervoer heeft veel last van sneeuw
Omdat iemand heeft besloten dat het wel makkelijk is om zondagsdiensten te gaan rijden. Dat betekent dus dat een aantal stoptreinen (s7600, s6800, s5100 tussen Dordrecht en Roosendaal, etc) maar 1x per uur gaat rijden.
Ik vind het een behoorlijk systeemautistische maatregel. Men heeft bedacht dat het wel handig is om een zondags plan te laden (en dat uit te breiden met vroege treinen) in plaats van het laden van een door-de-weeks plan waar wat treinen uitgehaald worden. Het effect van het verlagen van kwartierdiensten tot halfuurdiensten is veel minder dan het effect van het verlagen van halfuurdiensten tot uurdiensten.
Ik vind het een behoorlijk systeemautistische maatregel. Men heeft bedacht dat het wel handig is om een zondags plan te laden (en dat uit te breiden met vroege treinen) in plaats van het laden van een door-de-weeks plan waar wat treinen uitgehaald worden. Het effect van het verlagen van kwartierdiensten tot halfuurdiensten is veel minder dan het effect van het verlagen van halfuurdiensten tot uurdiensten.
Re: Openbaar vervoer heeft veel last van sneeuw
Inderdaad, heb er vandaag nog last van gehad toen ik weer weg wou vanuit Geldrop richting Delft. De trein die ik wou hebben heeft niet eens gereden (sein- en wisselstoring bij Weert, kwam pas een half uur later op internet :X ). Daardoor stond ik dus een uur te blauwbekken op het perron :X En de informatievoorziening was weer eens op een heel erg laag niveau (geen omroep te horen, behalve de volgende omroep: )
Een andere reiziger die belde op een gegeven moment met de verkeersleiding en die zij dat er geen trein onderweg was, terwijl er één vanaf Maarheeze reed ipv Weert :X
En wat bleek later: ik was degene die alle reizigers van informatie moest voorzien (want ik had als enige mobiel internet). Kortom, de NS gaat er tegenwoordig ten onrechte vanuit dat vrijwel alle reizigers mobiel internet hebben -o-Er is op dit moment geen treinverkeer mogelijk tussen Maarheeze en Roermond. Als we meer weten houden we u op de hoogte. Herhaling (...)
Een andere reiziger die belde op een gegeven moment met de verkeersleiding en die zij dat er geen trein onderweg was, terwijl er één vanaf Maarheeze reed ipv Weert :X
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39211
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Openbaar vervoer heeft veel last van sneeuw
Tja, en 'tis kennelijk spontaan erg moeilijk geworden blauwe vertrekstaten te drukken (voor werkzaamheden van één dag doen ze 't al, waarom dus niet voor iets wat twee weken duurt). In Utrecht werden de reizigers via de omroep naar de mobiele informatiebronnen verwezen omdat de vertrekstaten niet actueel zijn...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Openbaar vervoer heeft veel last van sneeuw
Dat kan komen doordat vertrekstaten drukken altijd wat tijd kost. De beslissing om deze dienstregeling te gaan rijden is volgens mij pas maandag genomen, voordat je dan een betrouwbaar beeld hebt ben je waarschijnlijk te laat om dinsdagnacht nog vertrekstaten in te hangen. Ze zouden hiervoor gewoon een standaardding moeten hebben eigenlijk, maarja, we rijden weer anders dan in welk vantevoren bedacht plan dan ook...
Re: Openbaar vervoer heeft veel last van sneeuw
Hee wat raar :) Ik dacht dat juist dit plan zo uitvoerig getest was. Men was ook erg benieuwd naar mijn antwoord op de vraag "Vindt u dat NS en Prorail met deze test laten zien de winterproblematiek serieus te nemen?"Wubbo schreef:we rijden weer anders dan in welk vantevoren bedacht plan dan ook...
Nee geantwoord natuurlijk
Re: Openbaar vervoer heeft veel last van sneeuw
Nee, het plan dat getest is is dat met overstappen op elk willekeurig station. Dit is gewoon wachten tot er ooit een trein komt terwijl er heel veel doorgaande treinen langskomen, da's heel wat anders ;-)
- AppleMoose
- Berichten: 6037
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Openbaar vervoer heeft veel last van sneeuw
Heel fijn ja dat die 7600 is teruggebracht naar een uursdienst...
Precies de trein die ik moest hebben natuurlijk
Ik moest de sprinter van kwart voor 8 hebben, 10 over half 8 was ik op het station.
10 voor heel, nog geen sprinter, 5 voor heel, 8 uur, nog altijd geen sprinter.
IC van 6 over heel wordt inmiddels aangekondigd op cta, geen woord over de sprinter van kwart voor 8...
Pas 10 over acht volgt er een omroep dat die sprinters van kwart voor niet rijden....
De IC van 6 over naar Arnhem had +10, die haalde gelukkig onderweg nog 5 min. vertraging in, en m'n bus was iets verlaat zodat ik die nog net kon halen en zodoende alsnog op tijd op stage kon komen...
Trouwens...
Waarom kan de sprinter 's middags na 4 uur wel 2x per uur rijden en 's ochtends in de spits niet?
Als het nou nog enig effect zou hebben...
Maar nee, alles rijdt nog steeds met dik +10 of meer....
Op Arnhem opstel staan er een stuk of 8 DM 90's van NS te niksen, zet die dan in!
En morgen heb ik door die "fijne" "kerstdienstregeling" de keuze uit: Of driekwartier in de kou te blauwbekken, wachtend op de bus, driekwartier te vroeg op stage aan te komen of een kwartier te laat...
Ik ben blij als ik vrijdag in Rotterdam kom met de trein en dan ruim een week vakantie heb, want hier word je echt niet goed van
Precies de trein die ik moest hebben natuurlijk
Ik moest de sprinter van kwart voor 8 hebben, 10 over half 8 was ik op het station.
10 voor heel, nog geen sprinter, 5 voor heel, 8 uur, nog altijd geen sprinter.
IC van 6 over heel wordt inmiddels aangekondigd op cta, geen woord over de sprinter van kwart voor 8...
Pas 10 over acht volgt er een omroep dat die sprinters van kwart voor niet rijden....
De IC van 6 over naar Arnhem had +10, die haalde gelukkig onderweg nog 5 min. vertraging in, en m'n bus was iets verlaat zodat ik die nog net kon halen en zodoende alsnog op tijd op stage kon komen...
Trouwens...
Waarom kan de sprinter 's middags na 4 uur wel 2x per uur rijden en 's ochtends in de spits niet?
Als het nou nog enig effect zou hebben...
Maar nee, alles rijdt nog steeds met dik +10 of meer....
Op Arnhem opstel staan er een stuk of 8 DM 90's van NS te niksen, zet die dan in!
En morgen heb ik door die "fijne" "kerstdienstregeling" de keuze uit: Of driekwartier in de kou te blauwbekken, wachtend op de bus, driekwartier te vroeg op stage aan te komen of een kwartier te laat...
Ik ben blij als ik vrijdag in Rotterdam kom met de trein en dan ruim een week vakantie heb, want hier word je echt niet goed van
https://www.vitesse.nl/voorgeelzwart/supporters Help Vitesse de lente door!
Re: Openbaar vervoer heeft veel last van sneeuw
Er zijn nu al 85 van de 95 SLT's kapot door smeltwater, aldus de NOSCaspar schreef:Als het nou nog een maand winterweer blijft, is dan straks 50% van de treinen kapot, en eind februari 75%?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Twee derde nieuwe sprinters NS kapot
Twee derde nieuwe sprinters NS kapot
Geplaatst op: donderdag 23 december 2010 08:12
Laatst bijgewerkt: donderdag 23 december 2010 08:13
Twee derde van de 95 nieuwe sprinters van de NS zijn kapot. Een woordvoerder heeft een bericht daarover van de NOS donderdag bevestigd. Een groot deel van de nieuwe serie stoptreinen van Bombardier, een consortium van Siemens, is de laatste weken stil komen te staan. Meer dan dertig toptechnici van Bombardier zijn in allerijl naar Nederland gekomen om de problemen op te lossen.
Lees verder
Geplaatst op: donderdag 23 december 2010 08:12
Laatst bijgewerkt: donderdag 23 december 2010 08:13
Twee derde van de 95 nieuwe sprinters van de NS zijn kapot. Een woordvoerder heeft een bericht daarover van de NOS donderdag bevestigd. Een groot deel van de nieuwe serie stoptreinen van Bombardier, een consortium van Siemens, is de laatste weken stil komen te staan. Meer dan dertig toptechnici van Bombardier zijn in allerijl naar Nederland gekomen om de problemen op te lossen.
Lees verder
Is dit nog wel een dienstregeling?
Is dit nog wel een dienstregeling?
Geplaatst op: donderdag 23 december 2010 08:14
Laatst bijgewerkt: donderdag 23 december 2010 08:16
De zogenoemde ’kerstvakantie dienstregeling’ van de NS roept vele vragen op. Met als eerste prangende vraag: Hoezo dienstregeling? Reizigers stonden afgelopen dagen massaal te verkleumen met een gratis kopje koffie op een overvol perron, te wachten op een trein die wel of vaak niet kwam.
Maar de NS houdt vol dat er ‘weinig problemen’ zijn en wil geen harde cijfers geven over de uitval van treinen of vertragingen.
Lees verder
Geplaatst op: donderdag 23 december 2010 08:14
Laatst bijgewerkt: donderdag 23 december 2010 08:16
De zogenoemde ’kerstvakantie dienstregeling’ van de NS roept vele vragen op. Met als eerste prangende vraag: Hoezo dienstregeling? Reizigers stonden afgelopen dagen massaal te verkleumen met een gratis kopje koffie op een overvol perron, te wachten op een trein die wel of vaak niet kwam.
Maar de NS houdt vol dat er ‘weinig problemen’ zijn en wil geen harde cijfers geven over de uitval van treinen of vertragingen.
Lees verder
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 85 gasten