Burgemeester Van Aartsen roept HTM op het matje

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Burgemeester Van Aartsen roept HTM op het matje

Bericht door find_your_spot »

DEN HAAG - De Haagse burgemeester Van Aartsen is niet blij met de voorlichting van de HTM tijdens de afgelopen dagen. Hij gaat de directie van het vervoerbedrijf ter verantwoording roepen, zei hij op Den Haag FM.

Van Aartsen stoorde zich vooral aan een uitspraak van een HTM-woordvoerder op TV West. Die zei zondag over de problemen met tramlijnen dat reizigers niet zo moeten zeuren.

Van Aartsen vindt dat die juist recht hebben op goede informatie als er tram- of buslijnen uitvallen.

http://www.westonline.nl/nieuwsitem/47073


Moeten jullie is horen wat de gloednieuwe persvoorlichter van de HTM op zijn eerste nieuwe werkdag zegt bij ongeveer 1:00
http://www.westonline.nl/video/programmas/11025
For Your Railroad Adventures
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Burgemeester Van Aartsen roept HTM op het matje

Bericht door Wubbo »

Wat mij betreft kan die op zoek naar een andere baan.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Burgemeester Van Aartsen roept HTM op het matje

Bericht door Geert »

Wat een mafketel. Net alsof de website ondergesneeuwd is ofzo, pff.
Is trouwens niet de eerste keer dat de HTM-site er uit lag. Weekend van Sinterklaas ook en vorig jaar ook de halve winter :roll:
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Burgemeester Van Aartsen roept HTM op het matje

Bericht door find_your_spot »

Iedere keer als er een weeralarm door AT5 wordt afgegeven wordt www.gvb.nl ook volledig onbereikbaar.

Alleen door heel vaak te F5'en kun je soms beeld krijgen.

Verder moeten de reizigers inderdaad niet zo zeuren! :')
For Your Railroad Adventures
Oud forumgebruiker

Re: Burgemeester Van Aartsen roept HTM op het matje

Bericht door Oud forumgebruiker »

Dit keer deed de (nood)site van het GVB het anders wel, met de belangrijkste informatie als dienstregelingen en de actuele stand van zaken. Ook op twitter werden de reizigers regelmatig geupdated.
Lange_Dre
Berichten: 529
Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 14:44
Locatie: Groningen-Den Haag

Re: Burgemeester Van Aartsen roept HTM op het matje

Bericht door Lange_Dre »

find_your_spot schreef: Verder moeten de reizigers inderdaad niet zo zeuren! :')
Dat slaat nergens op!

Echte nonsens! De informatie voorziening is bager slecht! Het rijdens personeel en mensen van Infra ja dat zijn top mensen! Ze geven aan aan de CVL hoe er het beste gereden kan worden, zij zijn de mensen die de routes rijden maar de cvl zit warm binnen... De top van de HTM is helemaal slecht! Men heeft zelf verteld dat de HTM klaar was voor de winter! Mooi niet dus Groote praatjes kleine daadjes...
Dat de site er weer uit lag, dat is helemaal raar.. De HTM heeft zelf rond geroepen dat de site vergroot was zodat het meer drukte aan kon, was dus ook niet waar.
Reizigers mogen wel dingen verwachten van de HTM, aangezien de HTM dit al exreem weer noemt... Dit noem je een echte winter... Oke het is nu wel streng maar extreem? Waarom doen de sites het bij de RET,GVU,Connexxion,Hermes, breng, ect. het wel zelfs de site van Veolia bleef het doen.. De info die je als reiziger via andere site's kon vinden klopte 9 van de 10 keer niet, op de haltes werd niets door gegeven dat een tram niet meer reed, alleen op de grote overstaps haltes werd dit gedaan. Op de digitale info borden stond zelfs dat alles normaal reed en de HTM wenst u een fijne reis.
Dat is gewoon niet te verklaren door de HTM Blunder na Blunder van de HTM top! ! !
Dus als je alles bij elkaar opteld mag je wel een kritiese opmerking plaatsen.. De burgemeester van Den Haag heeft de HTM er zelfs op aangesproken.... DIT KAN GEWOON NIET! Kijk dat er tram lijnen uit vallen oke, ik heb het vandaag zelf mee gemaakt dat er wissels waren die niet meer hun werk wouden doen, heb diverse keren de bestuurder mee geholpen het sneeuw uit de wissel te halen... Dat is gewoon haast niet te doen de een na de andere wissel die defect raakt.. Maar de Info die niet word gegeven en dan zeggen dat de reizigers niet moeten zeuren? Dat gaat te ver!
En alles bij elkaar komt door bezuinigen op het OV, pekeltrams, verwarmde wissels, daar was geen geld voor omdat er zoveel bezuinigt moest worden.... Met dank aan de rechtse hobby die bezuinigen liggen en dank aan de HTM Top die gewoon geen goede reclame maakt voor de HTM! Ze gooien hun ramen in als dit nog langer gaat duren kan je verwachten dat de gemeente Den Haag aan Haaglanden gaat zeggen: jongens ga de Bus maar aanbesteden wij zijn klaar met de HTM...
Melvin
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 21:23
Locatie: Zoetermeer

Re: Burgemeester Van Aartsen roept HTM op het matje

Bericht door Melvin »

Het zit je echt hoog he? :mrgreen:
Klagen is altijd makkelijk, maar het inzien van het reilen en zeilen binnen een bedrijf als de HTM? Ho maar.. Het is niet leuk als reiziger dat je bus/tram/trein/metro niet komt opdagen, maar de sneeuwval van vrijdag en zaterdag was toch aardig veel.
De HTM heeft zelf rond geroepen dat de site vergroot was zodat het meer drukte aan kon
Je snapt toch wel wat ze daarmee bedoelen he? Bandbreedte :) Je moet eens nagaan als er veel sneeuw valt, een site krijgt dan spontaan heel wat bezoekers en dat kan zo'n site niet op het zelfde moment aan.
En alles bij elkaar komt door bezuinigen op het OV, pekeltrams, verwarmde wissels, daar was geen geld voor omdat er zoveel bezuinigt moest worden.... Met dank aan de rechtse hobby die bezuinigen liggen en dank aan de HTM Top die gewoon geen goede reclame maakt voor de HTM!
Euh.. ik wil hier geen politieke discussie starten :mrgreen: , maar was dit alles niet door Links destijds gestart? Privatisering, concurrentie, goedkoper werken :mrgreen:
Lange_Dre
Berichten: 529
Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 14:44
Locatie: Groningen-Den Haag

Re: Burgemeester Van Aartsen roept HTM op het matje

Bericht door Lange_Dre »

Haha nee dat was een idee van Rechts;) netzoals privatisering van verzekeringen en energie bedrijven :wink:

En ik loop echt niet alleen maar te klagen;) Ik heb groot respect voor het rijdend personeel en mensen van de Infra die met man en macht werken;)

Als HTM zulke grote woorden gebruikt en het is in de winter 3 keer niets, men verkeerde woorden gebruikt, zoals extreem weer.... Dit is echt niet extreem, dit noem je een winter, we zijn in Nederland jaren lang verwend en gewent geraakt aan warme winters;)

Kijk dat er lijnen andere routes krijgen en deels niet rijden, oke daar heb ik geen probleem mee, maar de pijn zit er in dat de Top van de HTM verkeerde woorden gebruikt en te grote beloftens doet!

Het rare is dat er bij andere vervoerders de site niet uit de lucht vliegt, en het rare is dat veolia die in het zelfde gebied rijd en connexxion ga zo maar door die ook veel last van sneeuw hebben gehad de site er niet uitvliegt.

Ik ben heus niet iemand die alleen maar loopt te kankeren op z'n haags gezegt. Ik heb vanmiddag de trambestuurders geholpen een wissel berijbaar te maken als de tram waar ik in zat voor een niet goed werkende wissel stond. Helaas mocht mij hulp niet helpen want een aantal keer was er hulp van HTM Infra echt nodig (spuitwagens ect)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Burgemeester Van Aartsen roept HTM op het matje

Bericht door Fles »

Geweldig, van die n00bs die overal op happen :D Doorgaan!
Stefan
Berichten: 4304
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Burgemeester Van Aartsen roept HTM op het matje

Bericht door Stefan »

Vind het ook knap hoeveel onzin je in 1 post kunt verkondigen. -o-
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: di 07 jul 2009, 12:38

Re: Burgemeester Van Aartsen roept HTM op het matje

Bericht door midnet »

mij viel vooral op dat de hele rest van hun website (tarieven, info etc.) maar buiten bedrijf was gesteld-vanaf VR=die sneeuwdag, tot zeker gisteren=MA. Toen het weekend viel was er blijkbaar niemand meer die nog wist hoe te updaten. (ik wilde toevallig nl. iets anders nazoeken).
Maar -zoals ik elders schreef, aan met de mond vol meel enkel PR-positieve praat uitslaande dames die geen benul hebben van aardrijkskunde of zelfs maar hun lijnennet (Veolia, Conx) heb je ook niet veel.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Burgemeester Van Aartsen roept HTM op het matje

Bericht door Suus »

De voorlichter maakt hier een beginnersfout, ik geef hem niet lang meer in die functie als ik eerlijk ben.
Lange_Dre schreef: Echte nonsens! De informatie voorziening is bager slecht! Het rijdens personeel en mensen van Infra ja dat zijn top mensen! Ze geven aan aan de CVL hoe er het beste gereden kan worden, zij zijn de mensen die de routes rijden maar de cvl zit warm binnen... De top van de HTM is helemaal slecht! Men heeft zelf verteld dat de HTM klaar was voor de winter! Mooi niet dus Groote praatjes kleine daadjes...
Ja, dat is slecht, maar dat is nu niet anders
Dat de site er weer uit lag, dat is helemaal raar.. De HTM heeft zelf rond geroepen dat de site vergroot was zodat het meer drukte aan kon, was dus ook niet waar.
Je kan de capaciteit van de site wel vergroten (lees, geschikt maken voor een grotere belasting), maar elke site kan problemen hebben met topbelasting. De site van de HTM is hier geen uitzondering op, het gebeurt vaker. Het is vervelend, het is te vermijden, maar het gebeurt.
Reizigers mogen wel dingen verwachten van de HTM, aangezien de HTM dit al exreem weer noemt... Dit noem je een echte winter... Oke het is nu wel streng maar extreem? Waarom doen de sites het bij de RET,GVU,Connexxion,Hermes, breng, ect. het wel zelfs de site van Veolia bleef het doen..
Nogmaals, vergelijking gaat mank als je niet weet wat de site normaal aan verkeer verwerkt, voor welke hoeveelheid verkeer de techniek geschikt is en de hoeveelheid bezoekers die je site verwerkt. Het is vervelend, het zou niet hoeven, maar het gebeurt. Dat overkomt andere bedrijven ook. Zelfs de NS.
De info die je als reiziger via andere site's kon vinden klopte 9 van de 10 keer niet, op de haltes werd niets door gegeven dat een tram niet meer reed, alleen op de grote overstaps haltes werd dit gedaan. Op de digitale info borden stond zelfs dat alles normaal reed en de HTM wenst u een fijne reis.
Dat is jammer, maar waarschijnlijk had men daar wel wat anders te doen (de voertuigen die wel rijden door de stad heen helpen).
En alles bij elkaar komt door bezuinigen op het OV, pekeltrams, verwarmde wissels, daar was geen geld voor omdat er zoveel bezuinigt moest worden.... Met dank aan de rechtse hobby die bezuinigen liggen en dank aan de HTM Top die gewoon geen goede reclame maakt voor de HTM!
En hier ga je de fout in. Ik zal je eens een geheimpje vertellen: Het GVB heeft geen eens werkmaterieel meer voor de tram, anders dan auto's en vrachtauto's. Je hebt ook geen pekeltrams nodig om de dienst gaande te houden, als je maar voldoende ander dienstmateriaal hebt. Ik ben het inderdaad met je eens dat het tramnet van het HTM onvoldoende functioneert in de sneeuw ten opzichte van andere bedrijven (vooral als ik het vergelijk met de situatie in Amsterdam). De HTM heeft de afgelopen tijd al vaker problemen met de combinatie materieel + rails, het lijkt erop dat er bij het infragedeelte van het bedrijf dus structureel iets mis lijkt te gaan. Dit is gewoon een opvolging van de situatie die eigenlijk al duidelijk speelt sinds de blunders met de RandstadRail.
midnet schreef:mij viel vooral op dat de hele rest van hun website (tarieven, info etc.) maar buiten bedrijf was gesteld-vanaf VR=die sneeuwdag, tot zeker gisteren=MA. Toen het weekend viel was er blijkbaar niemand meer die nog wist hoe te updaten. (ik wilde toevallig nl. iets anders nazoeken).
Die informatie is van minder wezenlijk belang om de reiziger te informeren over de huidige omstandigheden dan informatie over de tariefsystemen. Dat daarmee reizigers teleurgesteld moeten worden, het zei zo, maar je moet keuzes maken als je de site overbelast is door een groot aantal bezoekers.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Burgemeester Van Aartsen roept HTM op het matje

Bericht door Vinny »

Ik snap dat het frustrerend is om een half uur in de sneeuw op de tram of bus te wachten, maar feit is dat Nederland een land is waar het niet veel sneeuwt ,en 25 centimeter in een kuststad als Den Haag gewoon tot de absolute uitzonderingen behoort. Het probleem is dat veel mensen oververwachtingen van de techniek hebben. Nee, zo werkt het niet. Sneeuw is een vervelend goedje, en in landen waar het veel meer voorkomt worden ook veel investeringen gedaan om het sneeuw van zich af te schudden. Investeringen die hier niet lonend zijn. Daarnaast. zie je overal waar de winter toeslaat enorme problemen: op de weg, in de luchtvaart, op het spoor. Ook in landen als Duitsland, Frankrijk en Belgie. Zelfs de luchthaven van Geneve gaat gewoon dicht als de sneeuw met bakken uit de lucht komt vallen. "Het systeem" functioneert gewoon veel minder met sneeuw. Ik denk dat de maatschappij dat gewoon moet accepteren. Gewoon het haardvuur opstoken, en een lekkere kop warme chocolademelk maken, en niet hopeloos proberen om tegen wil en dank in Utrecht te komen als je weet dat het daar een puinhoop is...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Burgemeester Van Aartsen roept HTM op het matje

Bericht door Dexter »

Bee schreef:De HTM heeft de afgelopen tijd al vaker problemen met de combinatie materieel + rails, het lijkt erop dat er bij het infragedeelte van het bedrijf dus structureel iets mis lijkt te gaan. Dit is gewoon een opvolging van de situatie die eigenlijk al duidelijk speelt sinds de blunders met de RandstadRail.
Ja, zo lijkt het wel. Eigenlijk vreemd, aangezien het Railinfrabedrijf van HTM altijd als het neusje van zalm gold, vergelijkbaar met de Ustra. Tot enkele jaren geleden kwamen ze zelfs vanuit het buitenland kijken hoe het in Den Haag ging.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Burgemeester Van Aartsen roept HTM op het matje

Bericht door Suus »

Vinny schreef:Ik snap dat het frustrerend is om een half uur in de sneeuw op de tram of bus te wachten, maar feit is dat Nederland een land is waar het niet veel sneeuwt ,en 25 centimeter in een kuststad als Den Haag gewoon tot de absolute uitzonderingen behoort. Het probleem is dat veel mensen oververwachtingen van de techniek hebben. Nee, zo werkt het niet. Sneeuw is een vervelend goedje, en in landen waar het veel meer voorkomt worden ook veel investeringen gedaan om het sneeuw van zich af te schudden. Investeringen die hier niet lonend zijn. Daarnaast. zie je overal waar de winter toeslaat enorme problemen: op de weg, in de luchtvaart, op het spoor. Ook in landen als Duitsland, Frankrijk en Belgie. Zelfs de luchthaven van Geneve gaat gewoon dicht als de sneeuw met bakken uit de lucht komt vallen. "Het systeem" functioneert gewoon veel minder met sneeuw. Ik denk dat de maatschappij dat gewoon moet accepteren. Gewoon het haardvuur opstoken, en een lekkere kop warme chocolademelk maken, en niet hopeloos proberen om tegen wil en dank in Utrecht te komen als je weet dat het daar een puinhoop is...
Dit verhaal kan je zo in elk topic plaatsen en heeft hier eigenlijk geen enkele toegevoegde waarde als ik eerlijk ben.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Burgemeester Van Aartsen roept HTM op het matje

Bericht door Chauf21 »

Wat is er eigenlijk met dat wissel bij Leidschenveen aan de hand? De RET rijdt al vier dagen (als ik het goed heb) niet verder dan Nootdorp. Eerst waren het nog wisselproblemen, inmiddels is het een defect wissel. Er gaat iets dus echt niet goed daar.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Burgemeester Van Aartsen roept HTM op het matje

Bericht door Wubbo »

Ik heb zowel vandaag als gisteren gewoon voertuigen op de E-lijn gezien op Den Haag Centraal. Af en te rijden ze dus wel. Volgens de infoschermen wordt een regelmatige 20- of 25minutendienst aangeboden, met losse voertuigen als ik het goed zag.
Lange_Dre
Berichten: 529
Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 14:44
Locatie: Groningen-Den Haag

Re: Burgemeester Van Aartsen roept HTM op het matje

Bericht door Lange_Dre »

Lijn E rijd al ruim 2 dagen gewoon de hele route... Geloof sinds zondag avond al?
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Burgemeester Van Aartsen roept HTM op het matje

Bericht door htm_tram »

@Lange_Dre

Waar heeft HTM geroepen dat ze winterklaar waren?
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Burgemeester Van Aartsen roept HTM op het matje

Bericht door Geert »

Melvin schreef:Het zit je echt hoog he? :mrgreen:
Klagen is altijd makkelijk, maar het inzien van het reilen en zeilen binnen een bedrijf als de HTM? Ho maar.. Het is niet leuk als reiziger dat je bus/tram/trein/metro niet komt opdagen, maar de sneeuwval van vrijdag en zaterdag was toch aardig veel.
Het probleem was ook niet dat de trams en bussen niet reden, maar dat er slecht werd geinformeerd welke lijnen wel en niet reden. De website was slecht bereikbaar en had een summiere mededeling in een PDF (waarom staat dat niet gewoon in de tekst zelf? Het noodnet is nog wel een paar keer veranderd). De woordvoerder vond het maar 'gezeur' dat mensen klaagden dat de website niet te bereiken is. Daar is men boos over, en terecht.
De HTM heeft zelf rond geroepen dat de site vergroot was zodat het meer drukte aan kon
Je snapt toch wel wat ze daarmee bedoelen he? Bandbreedte :) Je moet eens nagaan als er veel sneeuw valt, een site krijgt dan spontaan heel wat bezoekers en dat kan zo'n site niet op het zelfde moment aan.
Ik heb zelf sites ontwikkeld die binnen een dag honderdduizenden bezoekers moesten kunnen verwerken. Dat is een investering, maar het lijkt me niet onrealistisch om dat te verlangen van HTM.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Burgemeester Van Aartsen roept HTM op het matje

Bericht door iljitsch »

Ik heb voor maandag een hoop gereis in de regio Rotterdam/Den Haag gepland, ik hoop dat alles dan naar behoren functioneert. Maar volgens de huidige verwachtingen vriest het dan weer lekker + neerslag, dus dat kan ook nog flink verkeerd lopen.

Wat de vervoerbedrijven toch maar niet lijken te willen snappen is dat de reizigersinformatie het allerbelangrijkst is. Belangrijker nog dan het rijden zelf: als er een tram, bus of trein rijdt maar niemand weet het, heb je daar bar weinig aan.

In zeer veel gevallen hebben reizigers de keuze uit verschillende routes en vaak zelfs verschillende modaliteiten. Zo kan ik als ik weer eens in Nootdorp moet zijn randstadrail lijn E nemen, wat snel is en een klein kwartier lopen. Maar de sprinter naar station Den Haag Ypenburg, of tram 19 naar datzelfde station, kan ook met bijna 20 minuten lopen. Tram 15 naar het eindpunt kan ook, maar is ook 20 minuten lopen (en een vervelende route). Op een halte staan te wachten op een vervoermiddel dat niet komt terwijl elders een andere lijn wel rijdt is dus een goede manier om je klanten het bloed onder de nagels vandaan te halen.

(Ik bedenk net dat ik m'n oude fiets op Ypb heb laten staan toen ik er twee weken geleden was, hoop dat-ie de sneeuw overleefd heeft...)

Overigens, wat heeft de HTM nou concreet gedaan of juist niet gedaan dat zo slecht is, behalve een nieuwe voorlichter aannemen?

Over die website: veel websites worden met scripts en/of databases gegenereerd, wat relatief erg veel verwerkingstijd kost. Zo'n site gaat dan ook zo plat als het aantal bezoekers flink meer is dan normaal. Dat het daadwerkelijke dataverkeer een probleem zou zijn lijkt me zeer sterk.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Burgemeester Van Aartsen roept HTM op het matje

Bericht door Geert »

iljitsch schreef:Overigens, wat heeft de HTM nou concreet gedaan of juist niet gedaan dat zo slecht is, behalve een nieuwe voorlichter aannemen?
Je geeft het zelf al aan eigenlijk in je betoog: de reisinformatie was ondermaats. (En op het moment van schrijven nog steeds, zie http://www.htm.net - een algemeen verhaaltje dat in feite niet is veranderd sinds vorige week en een PDF met het aangepaste tramnet. Die PDF verandert dus telkens maar is lang niet altijd actueel).
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Burgemeester Van Aartsen roept HTM op het matje

Bericht door iljitsch »

PDF is inderdaad nogal belachelijk, probeer die maar eens te openen op een gemiddelde telefoon.

Grappig genoeg hebben ze geen PDF van het normale netwerk op de site staan, maar na een mailtje hierover een paar weken geleden mailden ze me die wel.
dAb
Berichten: 23
Lid geworden op: ma 05 jul 2010, 12:46
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Burgemeester Van Aartsen roept HTM op het matje

Bericht door dAb »

htm_tram schreef:@Lange_Dre

Waar heeft HTM geroepen dat ze winterklaar waren?
Even per Lange Dré: dat staat op de nu ontzichtbare (dus eigenlijk: occulte) HTM-site, die nog steeds "eruit ligt" :@
Op het "HaagsOVforum"is te lezen bij Re: HTM winterklaar?
door *verst107* » 08 nov 2010 21:04

Ik lees op rtvwest dat de HTM 'winterklaar' is:

DEN HAAG - Het Haagse vervoerbedrijf HTM zegt winterklaar te zijn. Er zijn maatregelen getroffen om herhaling van de chaos tijdens het extreme winterweer van vorig jaar te voorkomen.

De HTM gaat een extra pekelwagen inzetten om de rails sneeuwvrij te houden en de zoutvoorraad is verdubbeld. Verder komt er een noodnet van Randstadrail en een aantal tramlijnen dat altijd zal blijven rijden.

Tijdens de winter van 2009 was er ook veel kritiek op de slechte communicatie van de HTM. De vervoerder heeft de folders voor reizigers daarom nu al gedrukt en de informatieborden voor de haltes liggen klaar.

De gemeente Den Haag heeft zondag ook voor het eerst proef gereden met de strooiwagens.



Mijn vraag: is die 'extra' pekelwagen een tram, en zo ja ... over welke tram gaat het?

Cornelis
Graag tot je dienst beste htm tram en ook met collegiale groet: D.A. Borgdorff - e.i. (oud-stafmedewerker der HTM)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Burgemeester Van Aartsen roept HTM op het matje

Bericht door Fles »

Vinny schreef: [bla bla geneuzel] Het probleem is dat veel mensen oververwachtingen van de techniek hebben. [bla bla geneuzel]
Nee, het probleem is dat veel organisaties OF totaal geen idee hebben waar ze zelf mee bezig zijn, OF zowel de media, als de publieke opinie, als hun eigen klantenkring glashard voorliegen. Veel moeilijker dan dat wordt het niet.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten