OVer Missers in de Reisinformatie #8

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Ardan »

Na afloop van de Serious Request-meeting nog met Bee en Meltrain een rondje door het Amsterdamse centrum gelopen. Om 21:10 nam ik afscheid, om per metro naar Dvd te gaan, vandaar nam ik de t779 naar Amersfoort. Deze had echter 13 minuten vertraging. Het infoscherm in de trein dacht echter dat we de t1779 waren, dat is juist de aansluitende trein in Amf! Om de Amersfoortse verwarring nog groter te maken stond daar op de CTA écht de t1779 aaangekondigd met +5. De wachtende passagiers kwamen er na wat gevraag al snel achter dat de trein toch echt naar Gn en Lw ging. Helaas had ik de aansluiting op de t1779 wel gemist. Even wachten in de warme wachtruimte.
In Deventer aangekomen had ik geen aansluiting meer op mijn lijn 3. Wél op lijn 2, die na een rondje via Borgele weer als lijn 3 naar mijn wijk ging. Alleen stonden de lijnen 1 en 2 op het station andersom. Lijn 1 naar de Vijfhoek stond met de neus naar Platvoet, en lijn 2 naar Platvoet stond met de neus naar de Vijfhoek :lol: Verwarring alom, omdat ze normaal andersom aan het eilandperron staan XD Mijn chauffeur grapte tegen de andere chauffeur 'Da's een nieuwe opdracht van Syntus, ze willen dat we de rit achteruit gaan rijden!', waarna hij de deur sloot en ook écht achteruit ging rijden :lol:
Dit was echter alleen maar om even een stukje om te steken om wat ruimer te kunnen keren ;)
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Daniel »

De CTA's in Amersfoort bleven vanmorgen allang vertrokken treinen tonen, lijkt me niet geheel de bedoeling...

Verder in Utrecht een IRM-VI gespot met "Amsterdam CS" op de koersdisplays, die heeft kennelijk alle updates weten te ontlopen :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Stefan »

Ardan schreef:Mijn chauffeur grapte tegen de andere chauffeur 'Da's een nieuwe opdracht van Syntus, ze willen dat we de rit achteruit gaan rijden!', waarna hij de deur sloot en ook écht achteruit ging rijden :lol:
Dit was echter alleen maar om even een stukje om te steken om wat ruimer te kunnen keren ;)
Zou wel mooi zijn, lekker met 10 km/h de routes achteruit gaan rijden. Harder gaan die Ambassadors niet achteruit. :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Oud forumgebruiker

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Oud forumgebruiker »

Daniel schreef:De CTA's in Amersfoort bleven vanmorgen allang vertrokken treinen tonen, lijkt me niet geheel de bedoeling...

Verder in Utrecht een IRM-VI gespot met "Amsterdam CS" op de koersdisplays, die heeft kennelijk alle updates weten te ontlopen :wink:
Dat is de 9405.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door find_your_spot »

Geert schreef:
Fles schreef:Nee, "Trein Beeld Perron" slaat ergens op wou je zeggen. :|
Dat is nog geen excuus om zomaar jargon om te gaan roepen :N
Ik heb anders toch wel zo'n 7 keer op stations de omroep: ""Voor uw vertrekkende trein kijkt u op de Centrale Trein Aanwijzers boven de perrons"" door het station horen galmen.
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door reisthijs »

Het maak wel een verschil of dat voluit wordt gezegd of niet. De meeste reizigers zullen nog wel kunnen bedenken wat een "treinaanwijzer boven het perron" is, al is het alternatief wat je ook wel eens hoort "de informatieborden boven de perrons" nog net wat duidelijker.

Een mededeling als "kijk op de CTA" daar snappen de meeste treinreizigers natuurlijk helemaal niets van.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Suus »

Het chipkaartknutselteam heeft weer wat nieuws bedacht. Een foto van hun nieuwste productie op het Bijlmerstation volgt later.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door find_your_spot »

Bee schreef:Het chipkaartknutselteam heeft weer wat nieuws bedacht. Een foto van hun nieuwste productie op het Bijlmerstation volgt later.
Klopt, ik zag het gisteren ook tot mijn grote shock...

Iets met een hoop donkere blauwe folie, witte ronde zwaailichten, stickers, stickers, plakband en een gestroomlijnd geval als overstap-aangeef-lamp-blokje.

Het is nog onduidelijker geworden als dat het al was... Een dikke :neg: :neg: :neg: dus
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Suus »

En de beloofde foto:
Afbeelding
Sorry voor de baggerkwaliteit.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Marc »

Vanmorgen natuurlijk verbaasde blikken op het perron in Maastricht omdat de s6800 maar één keer per uur rijdt zonder verdere aankondigingen. Het verhaaltje dat je maar op internet had moeten kijken is wel heel goedkoop, op het station was verder geen informatie te vinden (alleen op de AV stond ieder uur "Rijdt niet"). Om 08:17, twee uur na het starten van de eerste stoptrein, kwam iemand van Prorail op het idee dat het wel handig kon zijn om een omroep in elkaar te knutselen dat de 6800 en 6900 slechts 1x per uur rijdt....
Op Maastricht was nog voldoende personeel aanwezig die uit hun neus stonden te eten, en ook V'tjes waren er genoeg....
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Daniel »

ProRail meldt...
*Serie: 20500, intercity's Rotterdam Centraal-Utrecht Centraal rijden niet tussen Utrecht Centraal en Zwolle.
..juist ja :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Fles »

Niet om het één of ander hoor, maar als ik naar http://actuelevertrektijden.ns.nl probeer te gaan krijg ik een melding over een onbeveiligde verbinding etc, en dat er een certificaat van https://testen.nsbusinesscard.nl/ benodigd is :')

Wie is er NOU weer aan het Legoën?
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Milco »

Al zeker sinds vanmiddag zie ik op de actuele vertrektijden op www.ns.nl dat er te Arnhem geen treinen van spoor 3B vertrekken: de IC naar Zwolle vertrekt vanaf spoor 7b, de sprinter naar Zutphen vanaf spoor 4 of 3a, en de stoppert naar Tiel vertrekt steeds vanaf 3a of 4b. Weet iemand of er iets is op spoor 3b?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Suus »

De hoeveelheid bussen met Prettige Kerstdagen, al dan niet scrollend, op de bestemmingsfilms is deze week niet meer op een hand te tellen.

Ik zag zelfs Amba's van de Duin- en Bollenstreek met scrollende "Prettige kerstdagen". Dat is ook nieuw volgens mij :shock:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Meltrain »

In ICMm-IV m4223 (in trein t5149) stond op de infoschermen bovenaan 'IC naar Roosendaal' en in het midden 'Welkom in de sprinter naar Dordrecht, Lage Zwaluwe en Roosendaal'.
NS weet dus zelf ook nog niet wat het is. :P
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Oud forumgebruiker

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Oud forumgebruiker »

Bee schreef:Ik zag zelfs Amba's van de Duin- en Bollenstreek met scrollende "Prettige kerstdagen". Dat is ook nieuw volgens mij :shock:
InfoXX-bestemmingen zijn toch gewoon in iedere bus te laden die voorzien is van infoXX?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Suus »

Ik wist niet dat zelfs die amba's scrollende bestemmingen konden tonen. Ze hebben een ouder type lijnfilm dan de nieuwere series.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door tsov »

Alle Amba's met LED-films kunnen scrollen, meen ik.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Suus »

Dan zijn via-bestemmingen als Via Wdn Noord of Via Kerkweg-West toch niet nodig (ik heb het hier over streeklijnen ja :X )
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door tsov »

Die via-bestemmingen zijn überhaupt niet nodig. Maargoed, dat is mijn mening.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Suus »

Die via-bestemmingen heb je op de lijn 187 waar ik het over heb wel nodig doordat de lijn een dagroute en een avond/weekendroute heeft, en 's ochtends ook nog een extra rit via de avondroute rijdt (tenzij die wegbezuinigd is, maar dat lijkt mij niet)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door find_your_spot »

Ik vind het bij mijn lijn 146 wel komisch ondanks dat die ingekort is staat er nog steeds vrolijk Uithoorn via Uithoorn.

Tja, die die doorreedt naar Wilnis was de tekst via Uithoorn nog enigszins zinvol.
For Your Railroad Adventures
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Marc »

Vanmorgen (rond 06:45) werd op de AV van Maastricht nog mooi aangekondigd dat de serie s800 zou rijden en dat de s6800 één keer per uur zou rijden. Rond 07:00 belde de PLP met Prorail en even later werd de informatie gewijzigd. Hierdoor kon ik een leuke foto maken (wat klopt hier niet):
Afbeelding

Vervolgens stond de stoptrein naar Eindhoven aangekondigd op de CTA van spoor 3, maar het materieel voor deze trein kwam binnen op spoor 5b. Alle reizigers werden handmatig door NS-personeel naar spoor 5b gestuurd, tante Tuf bleef maar schreeuwen dat deze trein van spoor 3 zou vertrekken. Nadat deze trein was vertrokken riep Tuf zelfs nog een vertraging van 10 minuten om van deze trein...

Tot slot kwam ik nog een TBP tegen met:

Code: Selecteer alles

10:40 Sprinter Eindhoven
via Eindhoven
Rijdt verder naar Eindhoven
Hmmm, zou deze trein naar Eindhoven gaan :mrgreen:...
Laatst gewijzigd door Marc op vr 24 dec 2010, 12:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Daniel »

Lol, spoor 3 is toch een kopspoortje aan de noordkant in Maastricht? Lastig daarvandaan naar Randwijck te komen.

(Doet me denken aan de spoorwijziging van een trein naar Geldermalsen naar spoor 20 in Dordrecht, ook zoiets :) )
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Marc »

Inderdaad, spoor 3 is het kopspoor waar normaal de IC's naar Alkmaar vertrekken :mrgreen:
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten