Voor mensen die niet heel bekend zijn in de regio: Hengelo-Oost ligt een beetje uit de richting ;)Vanmiddag in Zutphen:
CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden
Vanmorgen stond het er nog steeds ;) . Aan het begin van de avond zag ik het trouwens wel correct staan te Utrecht Centraal.webguy schreef:Gisteren had het ARGOS bord in Utrecht het over de 'Connection treinen' :D
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden
Afgelopen maandag gaf de CTA van spoor 9a (in de hal) het volgende aan:
Code: Selecteer alles
Vertrek 13:01 Intercity
via Amersfoort Almere Buiten
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39210
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden
Te Schiedam Centrum is het eindbestemmings-flapje van de CTA op spoor 3 aan de Rotterdamse zijde blijven hangen. Die toont nu dus bij elke willekeurige trein "Rotterdam Centraal" als eindbestemming, levert aparte routes op (stoptreintjes die vanaf Zwijndrecht nonstop terug zouden gaan enzo)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden
In Utrecht, neem ik aan? ;-)Marc schreef:Afgelopen maandag gaf de CTA van spoor 9a (in de hal) het volgende aan:
Code: Selecteer alles
Vertrek 13:01 Intercity via Amersfoort Almere Buiten
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden
Op Amsterdam Zuid spoor 1/2 geeft de CTA de stations Duivendrecht en Hilversum niet aan als stopplaatsen voor de trein naar Zwolle.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden
In Delft gaf woensdag de voorste CTA van spoor 1bij de s1900 aan dat het een Internationale trein via Den Haag HS naar 'Vertrekt van spoor 2' was.
In Utrecht is men een beetje amateuristisch bezig op spoor 19:
En in de stationshal ging het ook niet helemaal goed :
In Utrecht is men een beetje amateuristisch bezig op spoor 19:
En in de stationshal ging het ook niet helemaal goed :
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden
Je weet ze wel te vinden he: da's de achterste CTA op spoor 19b, en dan ook nog eens de Lunetten-zijdemeltrain schreef:In Utrecht is men een beetje amateuristisch bezig op spoor 19:
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39210
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden
Tja, maar ook op opvallender plekjes in Utrecht was men amateuristisch bezig hoor... op 't grote blauwe bord in de hal werd alleen de s500 en de 700700 (leuk nummertje ) aangekondigd, de s1700 en 701600 stonden er gewoonweg niet op
In Amersfoort werd dan wel weer gewoon alles aangekondigd, maar kon ik me verbazen over de vertrekstaten die bij de 700700 en 701600 naar Utrecht een overstapmogelijkheid naar Den Haag Centraal vermeldden. Heb je ook veel aan als je nagenoeg op hetzelfde tijdstip in een rechtstreekse trein kunt stappen
Hadden ze toch beter een overstap voor Schiphol en Amsterdam kunnen vermelden, zoals wel op de CTA's stond
In Amersfoort werd dan wel weer gewoon alles aangekondigd, maar kon ik me verbazen over de vertrekstaten die bij de 700700 en 701600 naar Utrecht een overstapmogelijkheid naar Den Haag Centraal vermeldden. Heb je ook veel aan als je nagenoeg op hetzelfde tijdstip in een rechtstreekse trein kunt stappen
Hadden ze toch beter een overstap voor Schiphol en Amsterdam kunnen vermelden, zoals wel op de CTA's stond
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden
Tja, als je een foto van de treinen richting Lunetten wilt maken, moet je daar wel komen, hè?Wubbo schreef:Je weet ze wel te vinden he: da's de achterste CTA op spoor 19b, en dan ook nog eens de Lunetten-zijdemeltrain schreef:In Utrecht is men een beetje amateuristisch bezig op spoor 19:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39210
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden
Dat er nu nog steeds CTA's zijn met WTC en zonder Arena... wanneer worden die nou eens bijgewerkt. En dat terwijl Best vermelden ineens wel kan.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden
Best zat er waarschijnlijk al in, dus die weergeven is geen probleem. Voor Zuid en ArenA moet je die flap vervangen, en dat schijnt nogal wat voetjes in aarde te hebben. Of men heeft er gewoon geen zin meer in omdat er toch digitale CTA's komen...
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden
Men vervangt bij regelmaat flapjes. Laatst heb ik de aannemer nog aan het werk gezien bij Amsterdam Centraal. Merk op dat deze dingen nooit bijster veel opknappen van een opknapbeurt. Er wordt geen grootschalig onderhoud meer verricht aan CTA-bakken in afwachting van de digitalisering van de borden. Zoals mijn collega's cynisch opmerken: zodra je de schilder bezig ziet om wat CTA bakken te schilderen dan kun je er van op aan dat binnnen twee maanden deze vervangen worden door digitale borden....Daan schreef:Best zat er waarschijnlijk al in, dus die weergeven is geen probleem. Voor Zuid en ArenA moet je die flap vervangen, en dat schijnt nogal wat voetjes in aarde te hebben. Of men heeft er gewoon geen zin meer in omdat er toch digitale CTA's komen...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden
Welke trein ging er dan ooit eerder van Schiphol naar Best (een flapje met de drie B's (Boxtel, Best, Eindhoven Beukenlaan) kan ik me nog iets bij voorstellen, maar enkel Best)? Dat flapje moet wel nieuw zijn.Daan schreef:Best zat er waarschijnlijk al in, dus die weergeven is geen probleem.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden
Ik weet het niet, maar het zou ook nog kunnen dat Best tot de groep standaardflappen behoort, en dan zit ie in iedere bak.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden
Zou ook kunnen dat er nog stops onder hebben gestaan, maar dat men enkel het bovenste flapje bij een leeg blaadje heeft gehangen en dat er zo Best als enkele stop op het onderste boekje staat. Of ze hebben het op een ander station weggehaald, maar ik neem aan dat er sowieso flapjes op voorraad zijn en misschien hadden ze Best dus nog liggen.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden
Bij de onderste lijkt het me niet zo heel moeilijk om te begrijpen dat het om Utrecht gaat. Er staat immers dat je voor Amsterdam C. en Schiphol moet omreizen via Utrecht C., dus is het vrij logisch dat 'daar overstappen' op Utrecht C. slaat. :DReiziger Ddrs schreef:Aparte route, vanmiddag gespot te Schiphol...
http://www.ovronddordt.nl/CTA_Shl_2.jpg
En is "daar" nu in Utrecht, Amsterdam of Schiphol...
Maar over die bovenste: ik dacht dat de s3500 alleen doordeweeks in Best stopte? :? Of is dat inmiddels ook weer aangepast?
@ reisthijs: ArenA hoeft er voor mij (en mb90) echt niet ingezet te worden hoor.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden
sowieso moet je overstappen in Utrecht C, maar heel logisch vind ik het er niet staan.Er staat immers dat je voor Amsterdam C. en Schiphol moet omreizen via Utrecht C., dus is het vrij logisch dat 'daar overstappen' op Utrecht C. slaat.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden
Je leest hem niet goed. Voor Amsterdam C of Schiphol moet je via Utrecht. Voor verdere bestemmingen (dus niet Amsterdam C of Schiphol, maar bestemmingen 'verder dan' die twee, moet je 'daar' overstappen. En dan lijkt het dus toch om Amsterdam C of Schiphol te gaan, waar je 'daar' moet overstappen. ;-)meltrain schreef: Bij de onderste lijkt het me niet zo heel moeilijk om te begrijpen dat het om Utrecht gaat. Er staat immers dat je voor Amsterdam C. en Schiphol moet omreizen via Utrecht C., dus is het vrij logisch dat 'daar overstappen' op Utrecht C. slaat. :D
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden
Op Schiphol worden gedurende het weekend elk half uur bandjes afgespeeld in het Nederlands en het Engels dat de 3500 niet stopt te Best. Dat is gemakkelijker dan voor die 2 dagen in de week de CTA's te veranderen.meltrain schreef: Maar over die bovenste: ik dacht dat de s3500 alleen doordeweeks in Best stopte? :? Of is dat inmiddels ook weer aangepast?
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden
Triest...Mikos schreef:Dat is gemakkelijker dan voor die 2 dagen in de week de CTA's te veranderen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39210
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden
Nou moet ik er wel bij vermelden dat ik dat bandje in het geheel niet heb gehoord! Op Amsterdam Zuid en -Bijlmer ArenA stond Best overigens ook op de CTA, maar in Utrecht kunnen ze blijkbaar beter met Bepac omgaan: daar stond'ie er niet op
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden
Nou ik zal van de week eens kijken hoe dat zit, het niet stoppen in Best zit natuurlijk gewoon in de dienstregeling waardoor je helemaal niets hoeft in te stellen aan de CTA's. Een ander verhaal is het als er geen Best-loos flapje bestaat voor de 3500. Het omroepen van het niet stoppen geldt als 'extra service' , buiten de CTA's om.
Oja de CTA's in Heiloo doen het nog steeds niet, Arie roept nog braaf om dat de informatieschermen boven de perrons geen of foutieve informatie bevatten...
Oja de CTA's in Heiloo doen het nog steeds niet, Arie roept nog braaf om dat de informatieschermen boven de perrons geen of foutieve informatie bevatten...
Laatst gewijzigd door Caspar op zo 08 jun 2008, 20:50, 2 keer totaal gewijzigd.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 gasten