OVer je reiservaringen in december 2010

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Daniel »

Het materieel voor de t1759 kwam wegens een eerdere verstoring tussen Den Haag en Utrecht vanaf Utrecht-OZ en reed vervolgens compleet tot aan de Noordertunnel door spoor 12 te Ut op.
Gezien de pogingen achteraan de trein om deze onder hoge druk met reizigers te vullen maar naar voren gelopen om daar, zittende in een privé-vierzit, de omroep aan te horen voor reizigers die nog buiten stonden dat er voorin meer plek was :P Heel gek veel mensen zijn er daar niet meer bijgekomen trouwens.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
lamar
Berichten: 136
Lid geworden op: vr 12 jun 2009, 22:15

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door lamar »

Stroombesparing op Schiedam Centrum?
De lampen waren uit
''Schade dass die bahn nicht fliegen kann!''
Wout87
Berichten: 166
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 14:00

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Wout87 »

De NS heeft het wel ov een winter/kerst/vakantie-dienstregeling.
Maar vanaf vANdaag t/m 2 januari wordt er gewoon volgens zondagdienstregeling gereden (althans bij ns).

Gevolgen rondom Deventer: 1x per uur sprinter Apeldoorn-Almelo, ipv 2x per uur Apeldoorn-Enschede. Hadden ze toch wat beter aan moeten kondigen. Niks hierover gehoord de afgelopen dagen.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door mb90 »

Arriva is de laatste dagen druk bezig met instructieritten rondom Rotterdam. Zo trof ik maandag een Wright aan op de Visvliet in Ridderkerk (waar Arriva normaal niet komt) en vandaag zag ik Integro 6151 op het Zuidplein met '388 Instructierit' leeg wegrijden. Later op de dag zag ik ook nog de Amba 8341 op de Carnisser Baan in Barendrecht langskomen (een plek waar Arriva normaal niet komt) voor een instructierit:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Daniel »

Op de Visvliet nogwel... instructierit op lijn 11/12 die de weg kwijt was? :P

Deze is ook fraai...
Afbeelding

...kwam ik gewoon via een link op de site terecht.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Gekko123 »

Ik zag net 2x SGMm rijden te Gouda met Arnhem, respectievelijk Zutphen op de displays. Ze zijn waarschijnlijk onderweg naar Leidschendam.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Daniel »

Volgens mij waren bussen vroeger toch steviger, dan was er hooguit een krasje bij een botsing...
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=rSUiYvyx ... r_embedded[/youtube]
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Mark »

Gisteren van 16:15 tot 18:00 bezig geweest om van Amersfoort in Amsterdam te komen :neg:
Ik wilde met de t1554 van 16.29 uit Amf naar Asd, maar die werd opgeheven. Omdat de t146 naar Shl ook +30 had, en de s5800 geen optie was (afgeladen vol) ben ik maar met de t554 naar Utrecht gegaan. Die reed met +15 waardoor ik rond 17:00 in Utrecht was. Daar was bijna alles richting Amsterdam vertraagd.
Ben uiteindelijk maar in een plan V gestapt die voor ICE moest doorgaan... helaas, bij Breukelen een tijdje stilgestaan en vanaf Bijlmer tot Centraal met een sukkelgangetje gereden. Gevolg was dat de trein er drie kwartier over deed van Ut naar Asd en ik uiteindelijk pas om 18:00 aan was. :roll:
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
lamar
Berichten: 136
Lid geworden op: vr 12 jun 2009, 22:15

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door lamar »

Mijn reis door het halve land ging stukken beter. Geen Vertraging!
Alleen m'n laatste trein gemist door een zwartrijder -o-
''Schade dass die bahn nicht fliegen kann!''
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Dexter »

Daniel schreef:Volgens mij waren bussen vroeger toch steviger, dan was er hooguit een krasje bij een botsing...
Vroegere waren bussen ook veel degelijker, minder storingsgevoelig en gingen ook veel langer mee dan tegenwoordig.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21355
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Meltrain »

Ik ben een beetje boos op de RET.
Normaal vertrekt de laatste lijn 25 naar Schiebroek om 0:02 vanaf het Middeldijkerplein en gaan er daarna om 0:12, 0:32 en 0:52 nog ritten t/m de halte Randweg.
Dus gisteravond was ik pas om 0:15 klaar bij de Jumbo en wilde gewoon die rit van 0:32 nemen. Kom ik aan bij de halte, zie ik een tram komen aanrijden met 'Sorry, gen dienst' erop, die me voorbij rijdt. :shock: Blijkt dat die laatste ritten in de vakantiedienst dus niet (met pasagiers) rijden. :roll: :(
Ik snap dus eerlijk gezegd echt de logica daarvan niet, want de trams moeten toch naar de remise Hilledijk en buiten de vakanties en in de vakanties alleen in het weekend nemen ze ook passagiers mee. :roll:
Uiteindelijk ben ik nog thuis gekomen doordat een collega iemand anders al af zou zetten en het slechts een kleine moeite was om mij dan ook maar mee te nemen.


Iets heel anders nu: de m10501 (o.a. in trein t36754) had een aardige machinist. :D Net voor aankomst te Ddr riep hij niet alleen het station om, maar wenste ons ook alvast fijna Kerstdagen en voor iedereen die voor 31 december niet meer mee zou rijden (zoals ik :P ) ook een gelukkig Nieuwjaar. :D Mooie actie. :pos:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Geert »

Vanmorgen ging mijn reis naar mijn werk buitengewoon voorspoedig, TOT de inrijder van Rotterdam Centraal. Heb daar zeker 10 minuten gestaan met de s1900 vanwege een wisselstoring, die blijkbaar net opgetreden was. Gelukkig was het probleem na 10 minuten verholpen. Wat minder handig was: de CTA's op het aankomstspoor in Rotterdam stonden al op de volgende trein, namelijk de Benelux naar Antwerpen en Brussel. Veel reizigers met bagage die bijna in de verkeerde trein waren ingestapt, gelukkig merkte de HC het snel op en riep meteen om dat het de IC naar Venlo was.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door find_your_spot »

Ik zit nu live in de nachttrein die om 01:07 met +6 is vertrokken vanuit Utrecht Centraal om via Bijlmer ArenA langs Amsterdam Centraal, Schiphol, Leiden, Den Haag HS naar Rotterdam Centraal af te reizen.

Eigenlijk wil ik mededelen dat ik kots misselijk wordt van dat roest/sneeuwrijden op het traject Utrecht Centraal -> Amsterdam Bijlmer ArenA..... :X

Is trouwens ook geen passagier die opvalt dat we links rijden...
For Your Railroad Adventures
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Fles »

Zeg, welke "winterse omstandigheden" zijn er eigenlijk de oorzaak van dat de s3100 opgeheven is, en op wat voor manier? :?:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Suus »

Ik gok smeltwater in de tractiemotoren van VIRM-1 :(
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Fles »

En daarom kan de s3000 nog wel rijden? :?
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door reisthijs »

Kennelijk is er niet genoeg materieel beschikbaar om de s3000 én de s3100 te laten rijden, dus heeft men 1 serie helemaal geschrapt zodat de ander wel normaal kan rijden?
Er is al nauwelijks genoeg voor de 3000 (waarin gisteren ook een losse DDAR reed bij gebrek aan iets beters).
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Fles »

en dat terwijl de serie ook al ingekort is tot Arnhem ipv Nijmegen :?

Ik zag vanochtend trouwens wel 3 x plan V richting Ut rijden tussen Ed en Klp, vlak achter een VIRM aan. Vervangende ICE? was rond 11:50.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door reisthijs »

Over ICE's gesproken, vanmorgen in Utrecht werd eerst in 3 talen omgeroepen dat de ICE met vervangend materieel zou rijden en reizigers in Emmerich moesten opstappen op de originele ICE naar Basel. Direct daarachteraan weer zo'n uitgebreid verhaal, maar nu om het tegengestelde mede te delen: er zou toch weer wel een directe ICE vanaf Utrecht zou rijden (ik heb niet meer gezien of dit ook echt zo was).
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Reiziger Delft
Berichten: 1200
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Reiziger Delft »

Vandaag voor het eerst een ritje gemaakt met de FYRA Rotterdam-Schiphol, aangezien er tijdelijk geen toeslag verplicht is. Jammer dat dat ding zo duur is, want het rijdt heerlijk en is lekker snel! Ik dacht dat we de hele tijd met beperkte snelheid reden, maar we kwamen gewoon op tijd aan in Schiphol. Op normale spoorlijnen schudden de treinen natuurlijk wat meer bij 140 km/h, dus daarom leek dit ritje waarschijnlijk langzaam.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Suus »

Vandaag gratis snert op station Leiden.

Alle bussen filmen daar alternerend hun bestemming en prettige feestdagen...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Fles »

Bee schreef:Vandaag gratis snert op station Leiden.
Op Ede-Wageningen ook. Oh nee, toch niet :')
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Fles »

Bee schreef:Alle bussen filmen daar alternerend hun bestemming en prettige feestdagen...
Bij ons gaat het anders. Ongeveer de helft filmt zijn eigen bestemming en de andere helft:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Daniel »

Hier in Amersfoort hetzelfde liedje als in Utrecht. Nou zijn de bestemmingen hier toch al zelden informatief: bussen rijden gewoon hun hele rondje met "Amersfoort CS" op de displays.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Vinny »

Bee schreef:Alle bussen filmen daar alternerend hun bestemming en prettige feestdagen...
Al jaren vind ik dat geen goede reizigersinformatie. Prettige feestdagen is prima om leeg mat. ritjes mee te rijden, maar in de stad wil ik gewoon een eindbestemming zien op de lijnfilm...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten