[vraag] Treinticket Münster

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Plaats reactie
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

[vraag] Treinticket Münster

Bericht door Etienne »

Op 28 december ga ik misschien een dagje richting Münster. Dat kan vanaf Enschede rechtstreeks met de trein, dat weet ik al ja :P

Ik heb Week-OV, dus tot de grens zit ik in elk geval gratis, maar wie weet hoe het verder gaat en wat de eventuele prijzen daarvoor zijn :?:

BVD,
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Lanchid
Berichten: 12
Lid geworden op: do 16 dec 2010, 21:52
Locatie: Aken
Contacteer:

Re: [vraag] Treinticket Münster

Bericht door Lanchid »

Op de regionale treinen tussen Enschede en Münster zijn de kaarten van de Verkehrsgemeinschaft Münsterland (VGM) geldig. U moet dan vermoedelijk een kaart van Glanerbrug (laatste station voor de grens) tot Münster Hbf kopen. Voor deze traject is een kaartje van de prijsniveau 7, een enkele rit kost dan 10,70€, een dagkaart €19,30 (alleen na 9 uur geldig)

U kunt de kaart aan de DB-automaat in Enschede kopen, maar dan is daarop geschreven, dat U in Enschede bent ingestapt (ofschoon U een kaartje voor de traject Enschede–Glanerbrug heeft), en de traject Enschede–Münster is prijsniveau 8... In sommige regionen in Duitsland is dit problematisch, vraag misschien bij de VGM of het voor U mogelijk is, de kaart in Enschede te kopen... Maar of zij tot dinsdag antwoorden weet ik ook niet...
Controleren zijn zelden op stoptreinen in Duitsland, ander had ik voorgesteld dat U een controller vraagt...
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: [vraag] Treinticket Münster

Bericht door Ardan »

Je kunt ook in de NS-automaat een kaartje vanaf de grens naar Münster kopen. Ik weet alleen niet of dat kaartje een andere prijs heeft dan die in de DB-automaat.
Die DB-automaat heeft trouwens wel eens kuren, dus als dat nu ook weer het geval is, loop je even naar de machinist heen om om een kaartje te zeuren (als je tenminste Duits kunt want ze spreken slechts gebrekkig Nederlands ;) )
Mocht je nog meer willen is een SchönerTagTicket een erg leuke optie: voor 25 euro een dag lang onbeperkt in de trein (behalve ICE en IC), S-bahn, zweeftrein, Stadtbahn, tram en bus in heel Nordrhein-Westfalen :D
Ik doe ook maar wat
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: [vraag] Treinticket Münster

Bericht door Fles »

Ardan schreef:Mocht je nog meer willen is een SchönerTagTicket een erg leuke optie: voor 25 euro een dag lang onbeperkt in de trein (behalve ICE en IC), S-bahn, zweeftrein, Stadtbahn, tram en bus in heel Nordrhein-Westfalen :D
EN bovendien heb je hierbij geen grenskaartje nodig, maar geldt het STT al vanaf Enschede :!:
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: [vraag] Treinticket Münster

Bericht door Freek »

Maar Enschede grenst toch aan Nedersaksen en niet aan Nordrhein Westfalen? Is dat dan geen probleeem?
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: [vraag] Treinticket Münster

Bericht door Cookie »

Gronau = NRW ;)
Timon91
Berichten: 871
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 14:24
Locatie: Arnhem

Re: [vraag] Treinticket Münster

Bericht door Timon91 »

Volgens de DB geldt Enschede volgens mij al als NRW :mrgreen:
Mijn Flickr account.
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: [vraag] Treinticket Münster

Bericht door Etienne »

Dit topic mag gesloten worden, het wordt een tourtje naar Aachen en niet naar Münster :P

Toch bedankt voor de tips :wink:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 28 gasten