Ook in London vergeten ze uit te checken!

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Plaats reactie
midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: di 07 jul 2009, 12:38

Ook in London vergeten ze uit te checken!

Bericht door midnet »

Omdat die Oystercard zo vaak wordt geroemd om wat ie allemaal wel kan wat onze s..tkaart niet kan:
Was enkele dagen terug via London op weg naar huis in NL. Een gratis krant ala Metro had een stukje, dat er per maand rond de 5 miljoen GBP onterecht wordt afgeschreven van Oystercards, omdat de houders niet correct uitchecken. Ja dat kan daar dus-maar eigenlijk alleen op enkele 2e rangs spoorlijnen. OP bussen is het 1x: enkel bij opstappen (elke keer 1,20), bij de Underground zijn vrijwel overal niet te missen poortjes, op die treintrajecten wordt per afstand berekend en moet je dus uitchecken (er staat ook ergens dat je wordt geacht zelf bij te houden dat je voldoende saldo hebt om de hele reis netjes te kunnen betalen). En ook daar vergeten veel mensen dat, misschien wel omdat het nogal ongebruikelijk is voor de geregelde metro-benutters. Dan wordt het max. tarief @ 6 GBP afgeschreven.HOe dat zit als je veel reist op 1 dag en dus de ''afkapping'' tot dagkaartprijs al hebt, weet ik niet.
Oud forumgebruiker

Re: Ook in London vergeten ze uit te checken!

Bericht door Oud forumgebruiker »

Daarom in dit land ook gewoon aanleren om altijd in EN uit te checken...
Rienstertje
Berichten: 85
Lid geworden op: di 18 mei 2010, 16:09
Locatie: Horst

Re: Ook in London vergeten ze uit te checken!

Bericht door Rienstertje »

Kan het me nog goed herrineren dat ik Maart dit jaar in Londen eens met de bus ging, met de oystercard waarvan ik dacht dat ie precies hetzelfde functioneerde als de OVC, dus bij in en uitstappen van de bus met mn kaart langs de lezer gegaan :oops:
Relevant, innovatief en immers, omdat het kan :D
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Ook in London vergeten ze uit te checken!

Bericht door find_your_spot »

Dan ben je via de voordeur blijkbaar uitgestapt aangezien de middendeur en eventueel als die aanwezig is de achterdeur alles behalve uitcheck CiCo's hebben.
For Your Railroad Adventures
Rienstertje
Berichten: 85
Lid geworden op: di 18 mei 2010, 16:09
Locatie: Horst

Re: Ook in London vergeten ze uit te checken!

Bericht door Rienstertje »

Heb ik ook gedaan :P
Relevant, innovatief en immers, omdat het kan :D
Snorkel
Berichten: 176
Lid geworden op: za 20 nov 2010, 23:53
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Ook in London vergeten ze uit te checken!

Bericht door Snorkel »

Je komt toch echt alleen door die metro poortjes met een kaart, welk soort dan ook, dus uitchecken doe je automatisch als dat met een Oystercard is.

Groet, Michel
Michel van den Hof, Lelystad

www.htm-lijn-11.nl
www.htm-linie-11.de
www.htm-route-11.com

HTM tramlijn 11 in 2009, op een 30 meter lange tram modelbaan in H0.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Ook in London vergeten ze uit te checken!

Bericht door Fles »

find_your_spot schreef:uitcheck CiCo's hebben.

uitcheck CiCo's. Hmm... :idea:
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Ook in London vergeten ze uit te checken!

Bericht door find_your_spot »

Rienstertje schreef:Heb ik ook gedaan :P
Welke flapdrol verlaat er nou een bus via de voordeur, buiten het feit dat dat bijna nergens mag...
Gewoon lekker uitstappen via de achterdeur, kun je ook niet inchecken terwijl je dacht dat je wilde uitchecken.
For Your Railroad Adventures
Reiziger Delft
Berichten: 1200
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Ook in London vergeten ze uit te checken!

Bericht door Reiziger Delft »

find_your_spot schreef:Welke flapdrol verlaat er nou een bus via de voordeur, buiten het feit dat dat bijna nergens mag...
In Edinburgh bijvoorbeeld, waar de enkeldekkers alleen voorin een deur hebben. :P
lamar
Berichten: 136
Lid geworden op: vr 12 jun 2009, 22:15

Re: Ook in London vergeten ze uit te checken!

Bericht door lamar »

Ik denk eerder dat mensen het vergeten bij situaties zoals bij station wimbeldon in London, daar kan je ook op een tram stappen, maar dan moet je de oystercard eerst voor een andere lezer houden voordat je goed hebt ingecheckt. Dat wist ik dus niet en stond ik later in een ander stadje voor een poortje dat niet open ging omdat iets niet goed was gegaan met m'n oyster.
''Schade dass die bahn nicht fliegen kann!''
Rienstertje
Berichten: 85
Lid geworden op: di 18 mei 2010, 16:09
Locatie: Horst

Re: Ook in London vergeten ze uit te checken!

Bericht door Rienstertje »

find_your_spot schreef: Welke flapdrol verlaat er nou een bus via de voordeur, buiten het feit dat dat bijna nergens mag...
Gewoon lekker uitstappen via de achterdeur, kun je ook niet inchecken terwijl je dacht dat je wilde uitchecken.
Flapdrol meldt zich :D.
Relevant, innovatief en immers, omdat het kan :D
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 40 gasten