GVB-bussen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: GVB-bussen

Bericht door Suus »

Zijn het van die scherpere displays? Die hebben de Van Hools van Connexxion Duin- en Bollenstreek ook. Die zie je niet meer als oranje dotjes, maar echt als een scherpe letter, omdat de afstand tussen de dotjes kleiner is, de dotjes zelf ook kleiner zijn en er dus veel meer dotjes zijn (vergelijk het met een hogere resolutie van een computerbeeldscherm zonder dat het beeldscherm groter wordt).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Oud forumgebruiker

Re: GVB-bussen

Bericht door Oud forumgebruiker »

@Bee:Ja dat klopt. Ook wordt een groter lettertype gebruikt.

Ik zag namelijk zelf de 372 uitrukken zonet vanuit Garage West voor een rit op lijn 357.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: GVB-bussen

Bericht door Suus »

Eh? Ik dacht dat Garage Zuid de 357 reed? Maakt natuurlijk niet uit, nieuwe bussen op de nachtbus is nooit verkeerd :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Oud forumgebruiker

Re: GVB-bussen

Bericht door Oud forumgebruiker »

Alle garages rijden alle nachtlijnen.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: GVB-bussen

Bericht door STF »

Is dat dan onlangs gewijzigd ziggy want nachtbuschauffeurs vertellen altijd dat garage noord de lijnen 355, 357, 359, 360, 361 en 363 rijdt en garage west de lijnen 348, 352, 353, 354, 358 en 392 rijdt. Tot slot zou garage zuid geen nachtnet hebben.

Tijdje terug was een chauffeur van garage noord helemaal verrast dat hij een invalritje op de 354 moest rijden. Hij was van zijn leven nog nooit met de bus in Amstelveen geweest, kun je nagaan...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: GVB-bussen

Bericht door Suus »

Das opvallend, want ik heb wel eens een bus vol chauffeurs gehad die instapten bij de geheime bushalte Joan Muyskensweg bij lijn 58, en een daarvan vertelde dat hij liever nacht dan dag reed. Dat is toch echt garage Zuid :P

Die bushalte was geheim, hij was bij Duivendrecht niet aanwezig op de dienstregeling, en bij Overamstel zat er een laagje typ-ex overheen gesmeerd :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: GVB-bussen

Bericht door STF »

Voor zover ik begrepen heb moet het garage zuid personeel wanneer ze nachtdienst hebben, de bus bij garage noord ophalen.
Oud forumgebruiker

Re: GVB-bussen

Bericht door Oud forumgebruiker »

Kennelijk is het dan nieuw, heb al van meerdere 353-chauffeurs gehoord dat ze ernaof ervoor een rit hadden door de Bijlmer.

De 372 zag ik vandaag trouwens op lijn 48 rondkarren.
Jelmer
Berichten: 547
Lid geworden op: wo 19 mar 2008, 20:40

Re: GVB-bussen

Bericht door Jelmer »

iemand al foto's en/of kentekens van de nieuwe Citaro's?
someone-unreal
Berichten: 58
Lid geworden op: vr 23 okt 2009, 20:41
Locatie: Almere

Re: GVB-bussen

Bericht door someone-unreal »

Jelmer schreef:iemand al foto's en/of kentekens van de nieuwe Citaro's?
Ja op busfoto.nl staan fotos van de nieuwe citaro's. Moet je even naar beneden scrollen en dan zie je GVB.
Oud forumgebruiker

Re: GVB-bussen

Bericht door Oud forumgebruiker »

Vandaag gezien bij wagen 352 (lijn 37): Het GVB is lichtkrant af! In de nieuwe wagens zitten breedbeeldschermen met reisinformatie!
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: GVB-bussen

Bericht door hauptbahnhof »

Dat meen je niet....
Vind ik niks aan. Lichtkranten zijn de toekomst! :(
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: GVB-bussen

Bericht door JWM »

Het is een concessie-eis vanaf 2012 dat al het materieel is uitgerust met beeldschermen voor reisinformatie, uitgezonderd het materieel van voor 1 januari 2010.
someone-unreal
Berichten: 58
Lid geworden op: vr 23 okt 2009, 20:41
Locatie: Almere

Re: GVB-bussen

Bericht door someone-unreal »

someone-unreal schreef:
Jelmer schreef:iemand al foto's en/of kentekens van de nieuwe Citaro's?
Ja op busfoto.nl staan fotos van de nieuwe citaro's. Moet je even naar beneden scrollen en dan zie je GVB.
Afbeelding
Vandaag, op Amstelstation
GVB 353 - Kenteken: BX-VR-96
FLJ
Berichten: 476
Lid geworden op: vr 05 feb 2010, 16:06

Re: GVB-bussen

Bericht door FLJ »

Afbeelding
De 352 rijdt vandaag op lijn 37, hier gefotografeerd op de halte Buikslotermeerplein. Kenteken: BX-VT-56

Het interieur is voorzien van vier beeldschermen die de lichtkranten hebben vervangen (foto's genomen in de 363, lijn 34):
Afbeelding

Afbeelding

Het is jammer dat de beeldschermen geen extra informatie weergeven zoals bijvoorbeeld de eerstvolgende haltes, veel uitgebreider dan de lichtkranten zijn ze daarom ook niet.
someone-unreal
Berichten: 58
Lid geworden op: vr 23 okt 2009, 20:41
Locatie: Almere

Re: GVB-bussen

Bericht door someone-unreal »

Ben overigens wel benieuwd hoe lang deze beeldschermen mee gaan. Die van Cxx zijn redelijk hufterproof heb ik het idee maar dit ziet er wel beetje ja, fragile uit..
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: GVB-bussen

Bericht door willy84 »

Ach ja die gasten die achterin zitten zijn het ook niet waard ook.
immer kwaliteits posts
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: GVB-bussen

Bericht door Suus »

Hey, ze hebben de bushokjes op het Buikslotermeerplein geverfd. Was wel nodig ook trouwens :pos:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: GVB-bussen

Bericht door STF »

In pipo de clown kleuren... (halte overkant)
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: GVB-bussen

Bericht door find_your_spot »

Vandaag was ik even met lijn 34 een ritje mee met zo'n nieuwe Citaro.

Ik vroeg aan die buschauffeur waar die grote rode knop voor was.
-Kijk maar hier
Ik voorover gebogen de cabine in kijken, waarop de chauffeur de rode knop indrukte en de glasplaat met een rotgang omhoog kwam tegen me neus.
Met als gevolg een bloedneus.

Aanschouwt u hier het afweerveiligheidsglas wat met 1 druk op de knop met een rotgang omhoog getrokken kan worden...
Afbeelding

Verder nog een foto van de beeldschermen.
Afbeelding
Als er op een stopknopje wordt gedrukt verschijnt er in het dieprood STOP rechtsonder op het GVB logo.
For Your Railroad Adventures
someone-unreal
Berichten: 58
Lid geworden op: vr 23 okt 2009, 20:41
Locatie: Almere

Re: GVB-bussen

Bericht door someone-unreal »

find_your_spot schreef:Vandaag was ik even met lijn 34 een ritje mee met zo'n nieuwe Citaro.

Ik vroeg aan die buschauffeur waar die grote rode knop voor was.
-Kijk maar hier
Ik voorover gebogen de cabine in kijken, waarop de chauffeur de rode knop indrukte en de glasplaat met een rotgang omhoog kwam tegen me neus.
Met als gevolg een bloedneus.

Aanschouwt u hier het afweerveiligheidsglas wat met 1 druk op de knop met een rotgang omhoog getrokken kan worden...
Afbeelding

Verder nog een foto van de beeldschermen.
Afbeelding
Als er op een stopknopje wordt gedrukt verschijnt er in het dieprood STOP rechtsonder op het GVB logo.
Sjonge jonge, leuk grapje van die chauffeur (not)...Maarja, het helpt wel in gevallen van nood.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: GVB-bussen

Bericht door find_your_spot »

someone-unreal schreef: Sjonge jonge, leuk grapje van die chauffeur (not)...Maarja, het helpt wel in gevallen van nood.
Nee was geen grapje, buschauffeur is er zelf heel erg van geschrokken.

En ook nee, het helpt niet in gevallen van nood. Het wekt alleen maar meer agressie op.
For Your Railroad Adventures
someone-unreal
Berichten: 58
Lid geworden op: vr 23 okt 2009, 20:41
Locatie: Almere

Re: GVB-bussen

Bericht door someone-unreal »

find_your_spot schreef:
someone-unreal schreef: Sjonge jonge, leuk grapje van die chauffeur (not)...Maarja, het helpt wel in gevallen van nood.
Nee was geen grapje, buschauffeur is er zelf heel erg van geschrokken.

En ook nee, het helpt niet in gevallen van nood. Het wekt alleen maar meer agressie op.
Ja, dat is een feit...maar het helpt ook om de chauffeur eventjes adem te geven.
les7
Berichten: 208
Lid geworden op: zo 28 jun 2009, 13:12
Locatie: Vlaardingen

Re: GVB-bussen

Bericht door les7 »

Nou als ik een chauffeur een vuist wil geven ram ik nu tegen een plastic raam, in plaats van een hoofd (als de chauffeur het knopje zo snel kan vinden). Scheelt toch iets.. (A)
calimero1039
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 07 jan 2011, 14:02
Locatie: Amsterdam

Re: GVB-bussen

Bericht door calimero1039 »

Beste busliefhebbers, misschien een aardig lijstje.
Nog niet compleet maar wel 100% correct.

GVB bussen allen in noord actief:

353 BX-VR-96
355 BX-VT-60
356 BX-VX-48
358 BX-VS-80
360 BX-VR-80
361 BX-VR-99
362 BX-VS-01
363 BX-VS-02
364 BX-VZ-20

Gr. calimero
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten