Fles' Jaaroverzicht 2010 (Spoor only)

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Fles' Jaaroverzicht 2010 (Spoor only)

Bericht door Fles »

Zoals gebruikelijk: mijn spoorjaar 2010 in 12 plaatjes.

1. Universitair Medisch Centrum Utrecht, 28 januari 2010. Vanwege inmiddels ruimschoots bekende omstandigheden was ik in januari 2010 niet op het spoor te vinden. Het enige spoorse wat er te beleven was, was deze kunstzinnige uiting aan de wand van de wachtruimte bij de polikliniek voor Interne Geneeskunde.

Afbeelding

2. Veenendaal-De Klomp, 20 februari 2010. Na exact 8 weken abstinentie begon het spoorjaar 2010 met een voorzichtig ritje naar Ede-Wageningen en terug, onder begeleiding van mijn vader. Treinstel 8655 komt zojuist binnen om voor dit historische moment te zorgen :)

Afbeelding

3. Veenendaal-Centrum, 16 maart 2010. Aangezien de praktijk voor fysiotherapie in de buurt van het station gelegen is, maak ik van vrijwel elke gelegenheid gebruik om even een ritje naar Rhenen te maken. Hier zien we dat deze dienst nog door Plan V verzekerd wordt.

Afbeelding

4. Tussen Horrem en Frechen-Königsdorf (D), 10 april 2010. Een RegionalExpress vanuit Aachen passeert richting Köln. De foto is gemaakt vanuit een Uerdinger Schienenbus van de Köln-Bonner EisenbahnFreunde, tijdens een NVBS-rit over de Nord-Südbahn van de bruinkoolmijnen van de RWE.

Afbeelding

5. Blerick, 15 mei 2010. Een plaat die ruk is, van een trein die stuk is :D

Afbeelding

6. Dobris (CZ), 19 juni 2010. Het jaarlijkse nachttreinretourtje bracht mij naar het laatste buurland van Duitsland waar nog geen bordjes van in de verzameling zaten. Hier zien we dieselloc 714 023 van de CD die klaar staat om een sleep twee-assige railbusjes terug te stuiteren naar Praag.

Afbeelding

7. Hövelhof (D), 16 juli 2010. Een Talentje van de NordWestBahn loopt binnen als stoptrein naar Bielefeld Hbf. De klassieke beveiliging met armseinen heeft zijn beste tijd wel gehad hier.

Afbeelding

8. Strasbourg (F), 13 augustus 2010. Een behoorlijk bekoorlijke conductrice van de SNCF staat haar pas gelakte nagels droog te blazen. Voor de vorm staat er ook nog wat ijzer op de foto.

Afbeelding

9. Geilhausen (D), 19 september 2010. Een LINT27 van de firma Vectus vertrekt zojuist als stoptrein naar Limburg a/d Lahn. Het station van Geilhausen stelt niet bar veel voor, behalve het bordje. En dat is genoeg.

Afbeelding

10. Radolfzell (D), 21 oktober 2010. Een tweetal railbusjes van de Baureihe 650 van de Hohenzollerische LandesBahn staat klaar om te vertrekken als stoptrein naar het 18 km verderop gelegen Stockach. Is weer eens wat anders dan te moeten invallen als ICE, wat deze stelletjes in 2008 ook gedaan hebben.

Afbeelding

11. Linz (Rhein) (D), 13 november 2010. De cameraploeg van Man Bijt Hond is mee op een dagje bordjes schieten. Hun werk zit er hier blijkbaar op, maar mijn dag werd nog veel langer. Wanneer de uitzending zal zijn is nog altijd onbekend.

Afbeelding

12. Maastricht, 12 december 2010. Voor het eerst sinds tijden weer eens een Belgische trein op de foto. Klassiek Motorstel 268 staat te wachten voor het vertrek naar Visé en Liège Guillemins. Mijn beste vriendin, met wie ik de dag ervoor naar de Kerstmarkt in Düsseldorf geweest was, had aan mijn camera zitten prutsen zodat de foto nogal verneukt is. U begrijpt, u moet niet bij mij zijn :)

Afbeelding

Enjoy :)
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Fles' Jaaroverzicht 2010 (Spoor only)

Bericht door Dexter »

Leuk jaaroverzicht! Hou je ons even op de hoogte wanneer de bordjesjachtreportage wordt uitgezonden? :mrgreen:
Fles schreef:8. Strasbourg (F), 13 augustus 2010. Een behoorlijk bekoorlijke conductrice van de SNCF staat haar pas gelakte nagels droog te blazen. Voor de vorm staat er ook nog wat ijzer op de foto.
Bekoorlijk of niet, hier zijn pas aanbestedingen en marktwerking nodig als je het mij vraagt... :roll:
Vallend blad maakt rails glad.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Fles' Jaaroverzicht 2010 (Spoor only)

Bericht door Fles »

Dexter schreef:Leuk jaaroverzicht! Hou je ons even op de hoogte wanneer de bordjesjachtreportage wordt uitgezonden? :mrgreen:
Fles schreef:8. Strasbourg (F), 13 augustus 2010. Een behoorlijk bekoorlijke conductrice van de SNCF staat haar pas gelakte nagels droog te blazen. Voor de vorm staat er ook nog wat ijzer op de foto.
Bekoorlijk of niet, hier zijn pas aanbestedingen en marktwerking nodig als je het mij vraagt... :roll:
Oh kan wel. Niet op gelet verder, was gewoon een gloeiend lekker ding :D
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Fles' Jaaroverzicht 2010 (Spoor only)

Bericht door Dexter »

Als jij als spoorwegmedewerkster tijd hebt om onder je werk je nagels te lakken en droog te blazen, dan schreeuwt dat om marktwerking en aanbestedingen ja. :lol: En dan ook nog om elke scheet die je dwars zit staken. Zoiets kan volgens mij bijna alleen nog in La Douce France voorkomen.
Vallend blad maakt rails glad.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Fles' Jaaroverzicht 2010 (Spoor only)

Bericht door Fles »

Dexter schreef:Als jij als spoorwegmedewerkster tijd hebt om onder je werk je nagels te lakken en droog te blazen, dan schreeuwt dat om marktwerking en aanbestedingen ja. :lol:
Oh kan wel. Niet op gelet verder, was gewoon een gloeiend lekker ding :D
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13546
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Fles' Jaaroverzicht 2010 (Spoor only)

Bericht door Wubbo »

Dexter schreef:Als jij als spoorwegmedewerkster tijd hebt om onder je werk je nagels te lakken en droog te blazen, dan schreeuwt dat om marktwerking en aanbestedingen ja. :lol: En dan ook nog om elke scheet die je dwars zit staken. Zoiets kan volgens mij bijna alleen nog in La Douce France voorkomen.
Neuh, ook in Griekenland kan dat heel goed :)
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Fles' Jaaroverzicht 2010 (Spoor only)

Bericht door BR628 »

Leuk overzicht joh!
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Fles' Jaaroverzicht 2010 (Spoor only)

Bericht door Daan »

Leuk overzichtje. Wat foto 7 betreft; heerlijk, dat typische beeld van een oud klein station in Duitsland :-)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten