Haagse busjes

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Haagse busjes

Bericht door mb90 »

Vanmiddag heb ik een tourtje gemaakt door Den Haag. Vooral voor de ex-SVD bussen en de nieuwe lijnen 20 en 21 (vroeger lijn 13 en 14). Een aantal foto's van de tocht.

De ex-SVD Alliance 125 op eindpunt Vrederust op de Lozerlaan als Buslijn 25 naar de Grote Markt:
Afbeelding

Met lijn 21 ging het naar het nieuwe busstation Leyenburg. Een mooi busstation. Hier kwam nog een ex-SVD Alliance. De 187 als Buslijn 23 naar Kijkduin:
Afbeelding

Dan een nieuwe lijn, lijn 20 naar Oostduin. Hier reed de Alliance 159 op:
Afbeelding

En op de andere nieuwe lijn, lijn 21 naar Scheveningen, reed weer een ex-SVD Alliance. Dit was de 185:
Afbeelding

Met lijn 20 ging het naar de Wassenaarseweg. Hier kwam weer een ex-SVD Alliance langs. De 204 als Lijn 18 naar Clingendael:
Afbeelding

Een stukje verderop, op de Van Alkemadelaan kwamen nog veel meer leuke bussen langs. Vooral lijn 28 is een leuke lijn. Hier rijdt van alles.
Zo ook de laatste O405N die hier rond rijdt, de 840. Hier als Buslijn 28 naar Station HS:
Afbeelding

Maar, ook lijn 23 komt hier. Hier reed bijvoorbeeld deze VDL Diplomat 319 richting Kijkduin op. De bestemming op de display is dus fout. Hierin was de 319 niet de enige Diplomat:
Afbeelding

Op lijn 28 reed ook de ex-SVD Alliance 202. Hier richting de Waalsdorperweg:
Afbeelding

En weer lijn 23. Nu de 190 richting Duindorp:
Afbeelding

En weer de 28. :wink: Dit keer een andere bus. De Vreugde Tours 503 reed richting Station HS langs:
Afbeelding

Richting de Waalsdorperweg kwam de Milot Reizen 83 (de ex-Arriva Alliance 5583, wat nog bij de foto staat :wink:) langs met nog iets van de TT van Assen erop:
Afbeelding

Hierna was de 23 weer aan de beurt. Dit keer kwam er richting Kijkduin een gelede Alliance langs, de 917:
Afbeelding

En tot slot weer de 28. Dit keer kwam de HTM Specials 675 richting Station HS langs:
Afbeelding

Zijn broer, de 674, heb ik ook nog op de foto gezet, maar daar zaten wat auto's voor. :(
Laatst gewijzigd door mb90 op wo 04 jun 2008, 22:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Haagse busjes

Bericht door Daniel »

Die ex-Arriva 5583 is de Milot Reizen 83 :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Haagse busjes

Bericht door mb90 »

Oke, bedankt. :wink: Ik kreeg het bij de foto niet voormekaar om het aan te passen, dus daarom heb ik alleen de tekst erboven aangepast.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Haagse busjes

Bericht door htm_tram »

*
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten