Geldigheid weekend-ov doordeweeks na 27 december

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Geldigheid weekend-ov doordeweeks na 27 december

Bericht door Cookie »

Door een HC werd ik afgelopen maandag erop attent gemaakt dat de weekend-OV vanaf 27 december doordeweeks ook geldig is. Is dit alleen bij de NS zo, of ook bij alle andere vervoerders? En hoelang blijft de weekendkaart doordeweeks geldig? Kan er nergens iets over vinden namelijk.

EDIT: Blijkt dus helaas niet zo te zijn...
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Geldigheid weekend-ov doordeweeks na 27 december

Bericht door deadlock »

Dat weet je snel genoeg. Als er geld wordt afgeschreven na een bustrip ;)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Oud forumgebruiker

Re: Geldigheid weekend-ov doordeweeks na 27 december

Bericht door Oud forumgebruiker »

kan me niet herinneren, dat ik hier afgelopen dagen iets van op het werk heb kunnen lezen...
reken er dus op, dat bij de stad-/streekvervoerbedrijven de weekend-ov van maandag t/m vrijdag gewoon betalen betekend.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Geldigheid weekend-ov doordeweeks na 27 december

Bericht door Daan »

Lijkt me sterk, DUO weet ook van niks: http://www.ib-groep.nl/particulieren/re ... eekend.asp
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Geldigheid weekend-ov doordeweeks na 27 december

Bericht door iljitsch »

De NS voordeelurenkaart: Tijdens de volgende feestdagen de hele dag (dus vóór negenen reist u met korting): 25 december 2010 t/m 1 januari 2011

Wat dit zegt voor de studentenkaart weet ik niet.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Geldigheid weekend-ov doordeweeks na 27 december

Bericht door find_your_spot »

Met de Studentenkaart heb je niks te maken met de regel wel/geen korting voor 09:00, buiten je vrij reizen heb je gewoon altijd recht op korting.
For Your Railroad Adventures
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Geldigheid weekend-ov doordeweeks na 27 december

Bericht door Ruben »

find_your_spot schreef:Met de Studentenkaart heb je niks te maken met de regel wel/geen korting voor 09:00, buiten je vrij reizen heb je gewoon altijd recht op korting.
Op dinsdag tot en met vrijdag geeft een weekend-OV pas vanaf 9:00 recht op korting.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Geldigheid weekend-ov doordeweeks na 27 december

Bericht door iljitsch »

Goh, meen je dat nou dat het twee verschillende dingen zijn?

Maar het zou zomaar kunnen dat als er voor de ene groep een vakantieregeling geldt dit voor een heel andere groep ook zo is.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Geldigheid weekend-ov doordeweeks na 27 december

Bericht door Ruben »

Met andere kaartjes die ook niet voor 9 uur geldig zijn heb ik nog nooit gehoord dat daar een uitzondering voor is waardoor ze in de kerstvakantie anders werken dan de Voordeelurenkaart.
Net als bepaalde acties van winkelketens die pas na 9 uur geldig zijn, die zijn in de kerstvakantie ook voor 9 uur geldig.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Geldigheid weekend-ov doordeweeks na 27 december

Bericht door find_your_spot »

NS-Reiziger schreef:Op dinsdag tot en met vrijdag geeft een weekend-OV pas vanaf 9:00 recht op korting.
Om eerlijk te zijn ken ik geen mensen die met een Weekend OV reizen.
For Your Railroad Adventures
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Geldigheid weekend-ov doordeweeks na 27 december

Bericht door Gekko123 »

Dan vergis je je: ik reis er mee :Y
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Geldigheid weekend-ov doordeweeks na 27 december

Bericht door find_your_spot »

Gekko123 schreef:Dan vergis je je: ik reis er mee :Y
Ken ik jou dan? -o-
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Geldigheid weekend-ov doordeweeks na 27 december

Bericht door Suus »

Heb je gisteren ontmoet :-)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Geldigheid weekend-ov doordeweeks na 27 december

Bericht door find_your_spot »

Bee schreef:Heb je gisteren ontmoet :-)
Iets met alcohol, korte termijn geheugen en een slecht gewete....

Zegt u hier maar http://ovinnederland.nl/viewtopic.php?f ... 00#p125317 wie van de nummer 1 t/m 8 u bent.
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Geldigheid weekend-ov doordeweeks na 27 december

Bericht door fogeltje »

NS-Reiziger schreef:
find_your_spot schreef:Met de Studentenkaart heb je niks te maken met de regel wel/geen korting voor 09:00, buiten je vrij reizen heb je gewoon altijd recht op korting.
Op dinsdag tot en met vrijdag geeft een weekend-OV pas vanaf 9:00 recht op korting.
Op maandag toch ook? Loopt de vrij reizen periode niet om 4:00 op maandag ochtend af?
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Geldigheid weekend-ov doordeweeks na 27 december

Bericht door reisthijs »

Dat is nu juist de uitzondering, dat die kaart op maandag recht geeft op korting vóór 9:00. :wink:
Cookie-O-Fiel schreef:Door een HC werd ik afgelopen maandag erop attent gemaakt dat de weekend-OV vanaf 27 december doordeweeks ook geldig is.
Dit is altijd zo vaag, geldig als wat?
Ging het om vrij reizen (wat heel bijzonder zou zijn op doordeweekse niet-feestdagen) of kortingskaart op alle dagen vóór 9:00?
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: Geldigheid weekend-ov doordeweeks na 27 december

Bericht door Cookie »

Volgens mij was het duidelijk geldig als vrij reizen, ik vroeg namelijk afgelopen maandag voor het instappen of de weekend-OV verlengd geldig was ivm de sneeuwproblemen (was vorig jaar namelijk wel zo, en je weet maar nooit...). Toen werd gezegd dat ik nu een kaartje moest kopen, maar dat de weekend-ov vanaf 27 december doordeweeks geldig is.
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: Geldigheid weekend-ov doordeweeks na 27 december

Bericht door Cookie »

Vanavond nog maar even aan een andere HC gevraagd, maar deze wist er niets van dat het weekendov na 27/12 ook doordeweeks geldig zou zijn. Kortom: de HC die mij dat heeft gezegd heeft zich blijkbaar vergist, kan het zelf ook nergens terugvinden namelijk :roll: .
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Geldigheid weekend-ov doordeweeks na 27 december

Bericht door Daan »

Ik snap trouwens ook niet waarom iedereen ieder jaar weer niet weet wat wanneer geldig is. Op de site van OCW/DUO staat gewoon een lijstje met alle data waarop de studentenkaart geldig is... :?
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Geldigheid weekend-ov doordeweeks na 27 december

Bericht door BR628 »

Ik snap ook niet dat iedereen er zich uberhaupt zo druk over maakt. Zal wel typisch studentikoos zijn, ojee straks geef ik 10 euro teveel uit aan treinkaartjes...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Geldigheid weekend-ov doordeweeks na 27 december

Bericht door Suus »

Je bent blijkbaar niet zelf student geweest, want het is niet dat dat nu een grote vetpot is :X

Denk zelf maar: Stufi basisbeurs is 260 euro en nogwat
Huur is al 350 nogwat.

Gevolg: Ik moet erbij werken. Maar ik heb ook colleges, dus graag een flexibele bijbaan die ook iets meer betaalt dan het minimumloon zodat er nog wat geld overblijft voor wat leuks.

En nee, rondkomen lukt niet altijd als gevolg van onverwachte uitgaven (iemand die mijn fiets katapulteert, een kapot iets wat vervangen moet worden), dus elke besparing vooraf is meegenomen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Geldigheid weekend-ov doordeweeks na 27 december

Bericht door reisthijs »

BR628 schreef:Zal wel typisch studentikoos zijn, ojee straks geef ik 10 euro teveel uit aan treinkaartjes...
Jij hebt zelf zeker geld genoeg om het te betalen dus wie het minder breed heeft mag niet klagen?? :roll:
Daan schreef:Ik snap trouwens ook niet waarom iedereen ieder jaar weer niet weet wat wanneer geldig is. Op de site van OCW/DUO staat gewoon een lijstje met alle data waarop de studentenkaart geldig is... :?
De onduidelijkheid komt doordat er soms afwijkingen zijn van het lijstje dat daar staat. Die lijst is dus niet volledig betrouwbaar.
Dat je deze week vóór 9 uur met korting mag reizen is daar bijvoorbeeld ook niet terug te vinden.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Geldigheid OV-studentenkaart

Bericht door Geert »

Dat laatste geldt alleen bij NS/spoorvervoerders, om het nog onduidelijker te maken. Komt natuurlijk omdat NS de geldigheid gelijk heeft getrokken met de voordeelurenkaart, maar het wordt er niet duidelijker op.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Geldigheid weekend-ov doordeweeks na 27 december

Bericht door find_your_spot »

Bee schreef:Je bent blijkbaar niet zelf student geweest, want het is niet dat dat nu een grote vetpot is :X

Denk zelf maar: Stufi basisbeurs is 260 euro en nogwat
Huur is al 350 nogwat.
Ho ho ho ho. Hier moet ik je toch even in de reden springen.

1. Het wettelijk vastgestelde lesgeld voor schooljaar 2010-2011 is 1031 euro.
Dit lesgeld moet je betalen.

2. Daarnaast ontvangt elke student die recht heeft op studiefinanciering een basisbeurs.
Deze basisbeurs ontvang je van Januari 2011 tot December 2011 en is wettelijk vastgelegd op 75,39 euro.
Dit geld krijg je en is automatisch een gift.

3. Voor een aanvullende beurs wordt gekeken naar zowel het inkomen van de moeder als van de vader.
Een aanvullende beurs kan variëren tussen de 80 tot 270 euro per maand.
Dit geld is een lening, haal je binnen 10 jaar minimaal een MBO niveau 2 diploma, dan wordt de aanvullende beurs omgezet in een gift.
Haal je binnen 10 jaar geen diploma, dan moet je de aanvullende beurs terug betalen.


4. De Studenten OV-chipkaart heb je recht op als je recht hebt op studiefinanciering.
Deze kaart kost 83,97 euro per maand en wordt gezien als een lening.
Ook hierbij geldt, haal je binnen 10 jaar minimaal een MBO niveau 2 diploma, dan wordt ook deze Studenten OV-chipkaart omgezet in een gift.
Zo niet, dan moet je deze schuld terug betalen.



Dat jij Bee, 260 euro nog wat krijgt betekent dus dat je ouders allebei een laag inkomen hebben waardoor je recht hebt op een aanvullende beurs.
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Geldigheid weekend-ov doordeweeks na 27 december

Bericht door Tochjo »

De basisbeurs voor uitwonende studenten bedraagt € 246,00 (mbo) of € 266,23 (hbo/wo).
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten