Concessie Veluwe (Syntus)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Lange_Dre
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 14:44
Locatie: Groningen-Den Haag

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Lange_Dre »

Zou het niet kunnen zijn dat Syntus deze oudere bussen tijdelijk mogen inzetten zodat ze die MAN bussen kunnen update naar Syntus normen?
Veolia reed soms ook met een oude ex connexxion hoogvloers bus...
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door BR628 »

Tuurlijk zal dat wel de achterliggende reden zijn. Ze zullen wel bij de opdrachtgever toestemming hebben gevraagd dat er op sommige ritten hoge vloer gaat rijden, en dat anders de betreffende ritten uitvallen.
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Cookie »

Kan goed kloppen: heb nog geen MAN-bus gezien vandaag (maar kijk uiteraard ook niet constant naar buiten :P ).
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door MdJ »

Was de 7800 (de desbetreffende Ex-CXX, Ex-Veolia duvedec in valijlijnkleurtjes) ook niet tijdelijk overgegaan naar Syntus? :lol:
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Suus »

Ja, volgens mij wel _O-
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Daniel »

Voor de liefhebbers: naast de al gemelde 7115 zou de 7116 daar ook moeten rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Fles »

BR628 schreef:Tuurlijk zal dat wel de achterliggende reden zijn. Ze zullen wel bij de opdrachtgever toestemming hebben gevraagd dat er op sommige ritten hoge vloer gaat rijden, en dat anders de betreffende ritten uitvallen.
Dat zeg ik. Een richtlijn, meer niet :)
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Freek »

Inderdaad want kijken we bij Cxx, Veolia en Arriva dan zien we exact hetzelfde: concessie-eisen worden nooit 100% opgevolgd.
Roy1970
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 27 dec 2010, 20:38

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Roy1970 »

Ik vind dat Syntus er wel een zootje van maakt.
Vrijdag was ik in Apeldoorn, groene bussen zonder plaatsaanduiding, alleen Syntus Veluwe die op de streek rijden.
Verder oude Volvo's die op verschillende lijnen rijden, kenteken beginnend met BJ.
Dat zijn oudjes zeg.

Ik vraag mij af wanneer het bedrijf e.e.a. op orde gaat brengen, gezegd mag worden dat de Citaro's en nieuwe Ambassadors er keurig uitzien maar met het gemeleerde gezelschap aan voertuigen zonder aanduiding wat nu rondrijdt kun je het geen jaren gaan volhouden.
greyhound
Berichten: 94
Lid geworden op: do 11 sep 2008, 21:23

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door greyhound »

Wat te denken van de 1029 die vandaag vanuit Zutphen op de lijndienst reed naar Rijssen. Blijkbaar zijn er wat teveel bussen naar de Veluwe gestuurd.......
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Michael 1988 »

greyhound schreef:Wat te denken van de 1029 die vandaag vanuit Zutphen op de lijndienst reed naar Rijssen. Blijkbaar zijn er wat teveel bussen naar de Veluwe gestuurd.......
En dat komt allemaal omdat nog niet al het materieel in de Veluwe aanwezig is. Maar kan ook goed zo zijn dat Syntus te weinig bussen had besteld om alle lijnen te bedienen. Ze wouden namelijk 30% meer dienstverlening leveren.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Daniel »

Terwijl er Veluwelijn-geledes op de Valleilijn rijden trof ik vandaag in Apeldoorn zelfs een Volvo 7000 met Veluwelijn-sticker op de zijkant :o
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jelmer
Berichten: 547
Lid geworden op: wo 19 mar 2008, 20:40

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Jelmer »

Op busfoto.nl staan foto's van Veolia 5000-serie Amba's die naar Syntus zouden zijn gegaan
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door robinzes »

Eerder werd er op dit forum gezegd dat de scholierenlijnen door een andere maatschapij gereden werden. Dit klopt ook in de meeste gevallen maar standplaats Apeldoorn heeft ook een Syntus ( Gebroken ) dienst met scholierenlijnen 653 en 651 erin.

6:23 - 7:08 Lege Rit: Apeldoorn garage - Renkum Veerweg
7:08 - 8:20 lijn 653 Renkum veerweg - Apeldoorn Jacobus fruytier
8:20 - 8:33 Lege Rit: Apeldoorn Jacobus fruytier - Apeldoorn Garage.

8.36 - 11.54 Vrij

12:00 - 12:13 Lege Rit: Garage - Jacobus fruytier.
12:13 - 13:01 lijn 651 Apeldoorn Jacobus fruytier - Ede Doelenstraat
13:01 - 13:52 Lege Rit: Ede Doelenstraat - Apeldoorn Garage.
15:05 - 15:18 Lege Rit: Garage - Jacobus Fruytier.
15:18 - 16:19 lijn 653 Apeldoorn Jacobus fruytier - Renkum Veerweg.
16:19 - 17:04 Lege Rit: Renkum Veerweg - Apeldoorn Garage.

Alle ritten met omoop 167
Lyntus
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 12 dec 2010, 10:41

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Lyntus »

robinzes schreef:Eerder werd er op dit forum gezegd dat de scholierenlijnen door een andere maatschapij gereden werden. Dit klopt ook in de meeste gevallen maar standplaats Apeldoorn heeft ook een Syntus ( Gebroken ) dienst met scholierenlijnen 653 en 651 erin.

6:23 - 7:08 Lege Rit: Apeldoorn garage - Renkum Veerweg
7:08 - 8:20 lijn 653 Renkum veerweg - Apeldoorn Jacobus fruytier
8:20 - 8:33 Lege Rit: Apeldoorn Jacobus fruytier - Apeldoorn Garage.

8.36 - 11.54 Vrij

12:00 - 12:13 Lege Rit: Garage - Jacobus fruytier.
12:13 - 13:01 lijn 651 Apeldoorn Jacobus fruytier - Ede Doelenstraat
13:01 - 13:52 Lege Rit: Ede Doelenstraat - Apeldoorn Garage.
15:05 - 15:18 Lege Rit: Garage - Jacobus Fruytier.
15:18 - 16:19 lijn 653 Apeldoorn Jacobus fruytier - Renkum Veerweg.
16:19 - 17:04 Lege Rit: Renkum Veerweg - Apeldoorn Garage.

Alle ritten met omoop 167
Vraag me dan af welke maatschappij dat doet. Met Veolia zag ik meestal bussen van Miltrours/ vd Broek uit Barneveld. Nu zie ik bussen van Connexxion Tours en Connexxion Interliner, maar dit is dan toch niet per definitie de maatschappij die de rit rijd?
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door robinzes »

De chauffeursdienst in mijn post hierboven is van syntus zelf. Wordt dus ook door eigen personeel en materieel gereden.
Syntus gelderland dus. Het is gebrokendienst 4085. Standplaats Apeldoorn.
Snorkel
Berichten: 176
Lid geworden op: za 20 nov 2010, 23:53
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Snorkel »

Deze dienst is hoogstwaarschijnlijk die van de Syntus ( ex-Veolia/Connexxion/Midnet/VAD ) chauffeur, die ook coördinator is vanuit het OV bedrijf voor het vervoer rond de Fruytier school. Alle andere chauffeurs zijn inhuur, vaak van XX Tours, maar ook anderen.

De tijdelijke aangepaste diensten voor extra capaciteit aan mensen en bussen voor lijn 90 zijn ook klaar, en gaan op 2-1-'11 in. 7 extra diensten in Apd en 5 extra diensten in Zwl.

Ik ga vanaf 4-1-'11 werken in een team, aan definitieve verbeteringen/wijzigingen, die eind maart/begin april in moeten gaan. Zo'n proces, inclusief alle wettelijke inspraak en toestemming van de provincie duren nu eenmaal zo lang. Alles moet en zal ook zorgvuldig gebeuren.

Groet, Michel
Michel van den Hof, Lelystad

www.htm-lijn-11.nl
www.htm-linie-11.de
www.htm-route-11.com

HTM tramlijn 11 in 2009, op een 30 meter lange tram modelbaan in H0.
Graafschap
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 13 dec 2009, 18:59

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Graafschap »

Jelmer schreef:Op busfoto.nl staan foto's van Veolia 5000-serie Amba's die naar Syntus zouden zijn gegaan
Weet iemand waarom die ex Veolia Amba's naar Syntus zijn gegaan en staan ze nog steeds in Neede?
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Michael 1988 »

Graafschap schreef:
Jelmer schreef:Op busfoto.nl staan foto's van Veolia 5000-serie Amba's die naar Syntus zouden zijn gegaan
Weet iemand waarom die ex Veolia Amba's naar Syntus zijn gegaan en staan ze nog steeds in Neede?
Waarschijnlijk heeft Syntus te weinig materieel besteld om al hun diensten te verlenen in de Veluwe, of ze gaan naar een andere concessie waar hetzelfde probleem is. Maar mij lijkt het logische te weinig (reserve)materieel. Ze rijden in de Veluwe nu al met een aantal huurbussen vanwege materieeltekort in de Veluwe.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Daniel »

Tja, als nog niet al het materieel geleverd is krijg je natuurlijk vanzelf tekorten. Het schijnt trouwens dat die Veolia Amba's geruild zijn, Veolia heeft namelijk twee 10-meter Amba's van Syntus overgenomen voor de stadsdienst Delft.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Michael 1988 »

Daniel schreef:Tja, als nog niet al het materieel geleverd is krijg je natuurlijk vanzelf tekorten. Het schijnt trouwens dat die Veolia Amba's geruild zijn, Veolia heeft namelijk twee 10-meter Amba's van Syntus overgenomen voor de stadsdienst Delft.
Weet je toevallig om welke nummers het gaat? En trouwens ik dacht dat ze in Delft moesten gaan rijden met CNG-bussen, die van Hool A330 waren daar tijdelijk en die amba's zullen niet bepaald CNG zijn.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door MdJ »

Er waren 7 bussen: 1482-1488. 5 daarvan rijden nu op de veluwe rond (5301-5305), die andere zijn de 2387 en 2388. Dus het lijkt dat die het gaan worden...
Bij twijfel: gebruik beton.
les7
Berichten: 208
Lid geworden op: zo 28 jun 2009, 13:12
Locatie: Vlaardingen

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door les7 »

Michael 1988 schreef:
Daniel schreef:Tja, als nog niet al het materieel geleverd is krijg je natuurlijk vanzelf tekorten. Het schijnt trouwens dat die Veolia Amba's geruild zijn, Veolia heeft namelijk twee 10-meter Amba's van Syntus overgenomen voor de stadsdienst Delft.
Weet je toevallig om welke nummers het gaat? En trouwens ik dacht dat ze in Delft moesten gaan rijden met CNG-bussen, die van Hool A330 waren daar tijdelijk en die amba's zullen niet bepaald CNG zijn.
Die CNG's zijn te hoog, waardoor ze niet onder 1 (voorheen 2) viaduct van max 3,2 m hoogte konden. Daarvoor waren de Van Hool's gekomen.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Michael 1988 »

les7 schreef:Die CNG's zijn te hoog, waardoor ze niet onder 1 (voorheen 2) viaduct van max 3,2 m hoogte konden. Daarvoor waren de Van Hool's gekomen.
Dat wist ik al. Alleen ik zei volgens mij moest er in Delft met CNG's worden gereden. Waarvoor die van Hools kwamen is allang bij mij bekend.
Lyntus
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 12 dec 2010, 10:41

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Lyntus »

Ik ga zo weer de bus pakken in Ede. Op 12 december ging alles eigenlijk wel goed, ben benieuwd of dat nu ook zo is. Er ligt gelukkig nog maar weinig sneeuw.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 78 gasten