Daniel on tour #54: Rondje Achterhoek

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Daniel on tour #54: Rondje Achterhoek

Bericht door Daniel »

Na het bezoek aan het Rivierenland afgelopen maandag volgde vandaag de andere helft van deze concessie: de Achterhoek. Waar ik 't rondje zou beginnen liet ik maar afhangen van de trein die ik nog kon halen... de IC naar Apeldoorn zou krap worden, dus werd het maar de Valleilijn richting Ede en ging het daarvandaan via Arnhem naar Doetinchem. Daar aangekomen het centrum even ingelopen.
Lijn 23 passeert over de Terborgseweg...
Afbeelding

De 8416 als stadslijn 25 op de Raadhuisstraat...
Afbeelding

Een eindje verder trof ik de 8424 eveneens op stadslijn 25...
Afbeelding

Het zou daarna nog wel even duren voor er weer een busje in de buurt langs zou komen. Zodoende de busroute maar blijven volgen om uiteindelijk net buiten Doetinchem op de Varsseveldseweg te belanden, waar het er wel erg mooi uitzag met al die sneeuw...
Afbeelding

Lijn 74 wordt gecombineerd door Arriva en Syntus gereden...
Afbeelding

Daarna met lijn 23 terug naar het station gereisd. Deze bus liep daar over op lijn 51...
Afbeelding

Afbeelding

Niet veel later kwam ik daar |Pim| tegen waarmee ik vervolgens met lijn 82 richting Zutphen reisde.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Daniel on tour #54: Rondje Achterhoek

Bericht door Meltrain »

Leuke reportage. :D
Alleen jammer dat je niet in de omgeving vanNeede geweest bent, want ik ben zeer benieuwd waarmee lijn 72 overdag wordt gereden (met name het deel Neede - Eiberfen dus). :P
En verder vind ik het vrij vreemd dat lijn 74 (en 73 dan ook zeker?) gezamenlijk door Arriva en Syntus worden gereden: ik dacht dat deze lijn(en) volledig bij Achterhoek(-Rivierenland) hoorden. :? Op de site van Syntus is lijn 74 ook niet meer te vinden (al zegt dat niet superveel, aangezien de dienstregeling van lijn 20 er ook niet meer tussen staat :roll: ).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Daniel on tour #54: Rondje Achterhoek

Bericht door Daniel »

Meltrain schreef:En verder vind ik het vrij vreemd dat lijn 74 (en 73 dan ook zeker?) gezamenlijk door Arriva en Syntus worden gereden: ik dacht dat deze lijn(en) volledig bij Achterhoek(-Rivierenland) hoorden. :?
De concessiegrens ligt ergens bij Eibergen :wink: Las trouwens elders dat die Syntus-diensten er ook precies zo tussen zitten dat er een gaatje ontstaat wat de Arriva-chauffeurs de gelegenheid geeft in Enschede te pauzeren.
Op de site van Syntus is lijn 74 ook niet meer te vinden (al zegt dat niet superveel, aangezien de dienstregeling van lijn 20 er ook niet meer tussen staat :roll: ).
Lijn 20 heeft een kleur op de lijnennetkaart van de Achterhoek, dus hoort die daar dan niet gewoon (deels) bij? Alle lijnen die er zowiezo niet bijhoren zijn namelijk grijs.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Daniel on tour #54: Rondje Achterhoek

Bericht door Meltrain »

Daniel schreef: De concessiegrens ligt ergens bij Eibergen :wink:
Ik dacht dat de concessiegrens pas bij Haaksbergen lag, maar dat deze lijnen wel volledig bij de concessie Achterhoek-Rivierenland hoorden, aangezien ze tussen Haaksbergen en Enschede bijna nergens meer stoppen.
Daniel schreef: Lijn 20 heeft een kleur op de lijnennetkaart van de Achterhoek, dus hoort die daar dan niet gewoon (deels) bij? Alle lijnen die er zowiezo niet bijhoren zijn namelijk grijs.
Lijn 20 hoort bij de concessie Twente en wordt door Syntus gereden in opdracht van Connexxion. Dat verklaart misschien dat hij niet op de site van Syntus staat, al stond hij er voor 12-12 wel op.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Daniel on tour #54: Rondje Achterhoek

Bericht door Daniel »

Meltrain schreef:
Daniel schreef: De concessiegrens ligt ergens bij Eibergen :wink:
Ik dacht dat de concessiegrens pas bij Haaksbergen lag, maar dat deze lijnen wel volledig bij de concessie Achterhoek-Rivierenland hoorden, aangezien ze tussen Haaksbergen en Enschede bijna nergens meer stoppen.
Ja hehe, tussen Eibergen en Haaksbergen ligt niks waar die bus stopt :P
Daniel schreef:Lijn 20 hoort bij de concessie Twente en wordt door Syntus gereden in opdracht van Connexxion. Dat verklaart misschien dat hij niet op de site van Syntus staat, al stond hij er voor 12-12 wel op.
Apart dat 'ie dan geel is op de lijnennetkaart, de rest wat er niet bij hoort is zoals ik al schreef gewoon grijs.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Daniel on tour #54: Rondje Achterhoek

Bericht door Meltrain »

Op deze lijnennetkaart is lijn 20 anders ook gewoon grijs hoor.
En als hij op een andere lijnennetkaart wel een kleurtje heeft, is dat waarschijnlijk omdat hij een extra (en 's avonds zelfs de enige) verbinding tussen Haaksbergen en Enschede vormt. Lijn 20 staat ook in de lijnfolder van de Achterhoek.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Daniel on tour #54: Rondje Achterhoek

Bericht door Daniel »

Hee, da's geinig... op de kaart die bij het busboekje zit (die voor de rest exact gelijk is aan wat er online staat) is het stuk lijn 20 dat niet onder de bundel met 73 en 74 valt geel gekleurd. Staat wel "Twents" bij de tabellen in het boekje.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Daniel on tour #54: Rondje Achterhoek

Bericht door Mark »

Lijn 20 rijdt met een Twents rode bus van Syntus. Lijn 73 en 74 zie ik de laatste weken altijd met Arriva-bussen (dus niet Twents) rijden.
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: Daniel on tour #54: Rondje Achterhoek

Bericht door Maik »

ik heb ergens gelezen dat Syntus 3 of 4 omlopen op lijn 73/74 rijdt. Dat zouden allemaal Twents bussen moeten zijn maar vanmiddag was er toch weer geel/wit in de Achterhoek te vinden: Volvo 2122 reed vandaag op lijn 74.
Pommes.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Daniel on tour #54: Rondje Achterhoek

Bericht door Daniel »

Hoezo Twents bussen, die reden toch al nooit op die lijn toen beide concessies nog van Syntus waren?
De lijn zal wel vanuit vestiging Neede gereden worden die in ieder geval Twents bussen heeft (oostelijker stallingen heeft Syntus bij mijn weten niet), maar ook gewoon geel/witte voor ZHO. En als ze daarmee voorheen al meereden op de 73/74, dan zou ik niet weten waarom ze 't nu met rode bussen zouden moeten gaan doen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten