Aangepaste dienstregeling NS januari
Aangepaste dienstregeling NS januari
Van de site van NS:
Normale vertrektijden. Treinen korter en daardoor drukker
Treinen rijden vanaf maandag 3 januari 2011 volgens de normale dienstregeling.
(...)
Om vaste reizigers meer kans op een zitplaats te bieden, herintroduceert NS het Zoutkaartje.
(...)
Reizigers tussen Rotterdam, Schiphol en Amsterdam kunnen met een NS treinkaartje zonder toeslag in de Fyra van NS Hispeed reizen;
(...)
Reizigers tussen Amsterdam, Utrecht en Arnhem kunnen met een NS treinkaartje zonder toeslag in de ICE reizen;
(...)
Om drukte in stoptreinen te verminderen, stoppen intercity's in de spits ook op de stations in Houten en Weesp om reizigers mee te nemen. De extra stops zorgen voor enige vertraging en meer drukte, waardoor het kan voorkomen dat aansluitingen niet altijd gehaald kunnen worden
(...)
Overzicht verwachte extra drukke trajecten in de spits:
Geldermalsen - Utrecht
Gouda - Utrecht
Zaandam - Amsterdam Sloterdijk
Amersfoort - Zwolle
Rotterdam - Hoek van Holland
Normale vertrektijden. Treinen korter en daardoor drukker
Treinen rijden vanaf maandag 3 januari 2011 volgens de normale dienstregeling.
(...)
Om vaste reizigers meer kans op een zitplaats te bieden, herintroduceert NS het Zoutkaartje.
(...)
Reizigers tussen Rotterdam, Schiphol en Amsterdam kunnen met een NS treinkaartje zonder toeslag in de Fyra van NS Hispeed reizen;
(...)
Reizigers tussen Amsterdam, Utrecht en Arnhem kunnen met een NS treinkaartje zonder toeslag in de ICE reizen;
(...)
Om drukte in stoptreinen te verminderen, stoppen intercity's in de spits ook op de stations in Houten en Weesp om reizigers mee te nemen. De extra stops zorgen voor enige vertraging en meer drukte, waardoor het kan voorkomen dat aansluitingen niet altijd gehaald kunnen worden
(...)
Overzicht verwachte extra drukke trajecten in de spits:
Geldermalsen - Utrecht
Gouda - Utrecht
Zaandam - Amsterdam Sloterdijk
Amersfoort - Zwolle
Rotterdam - Hoek van Holland
-
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Re: Aangepaste dienstregeling NS januari
Huh, een woordvoerder had toch gezegd dat die tientallen SLT's die defect stonden niet zouden zorgen voor een verstoring van de dienstuitvoering?
Re: Aangepaste dienstregeling NS januari
Ik hoor mijn collega nu al juichen. Die heeft nu een rechtstreekse verbinding Houten - Amsterdam Amstel. Dat zal vast wat geklaag opleveren als die IC-stop weer vervalt :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
NS-dienstregeling volgende week nog steeds niet volledig
NS-dienstregeling volgende week nog steeds niet volledig
Geplaatst op: donderdag 30 december 2010 14:55
Laatst bijgewerkt: donderdag 30 december 2010 15:11
NS heeft vandaag bekendgemaakt dat vanaf volgende week de normale dienstregeling weer hervat zal worden. Toch is het bedrijf door de grote aantallen defect materieel niet in staat om de dienstregeling helemaal volgens plan uit te voeren; veel treinen zullen korter dan gebruikelijk zijn. Vooral in de spits zal het daardoor drukker dan normaal zijn. NS adviseert reizigers daarom om - indien mogelijk - buiten de spits te reizen.
Om de grootste spitsdrukte op te kunnen vangen neemt het bedrijf een aantal maatregelen. Zo stoppen in de spits ook intercity's op de drukke stoptreinstations Houten en Weesp. De hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Utrecht - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Schiphol - Rotterdam) zijn in januari ook te gebruiken zonder de speciale toeslag. NS waarschuwt alvast dat vaste aansluitingen komende maand niet altijd gehaald zullen worden, doordat treinen drukker zijn en soms vaker stoppen wat kleine vertragingen oplevert. Vanaf aanstaande zondag zal het bedrijf iedere dag om 12.00 uur een prognose geven voor de volgende dag.
Zoutkaartje
Ondanks dat in het hele land de sneeuw al aan smelten is en de temperatuur de komende week naar verwachting boven nul is, introduceert NS net als vorig jaar het Zoutkaartje. Vorig jaar voerde NS dit kaartje in om mensen uit de auto en in de trein te krijgen vanwege de strooizouttekorten, maar dit jaar lijkt men vooral de reizigers te willen stimuleren om buiten de spits te reizen. Het zoutkaartje geeft namelijk 40% korting op een regulier kaartje, maar is alleen geldig buiten de spits: op werkdagen tussen 9:00 uur en 16:00 uur en na 18:30 uur. NS wil zo reizigers zonder abonnement stimuleren om buiten de spits te reizen waardoor er in de spits meer ruimte is voor de vaste klanten. Reizigers met een voordeelurenkaart krijgen geen extra korting, maar het bedrijf benadrukt in de actievoorwaarden dat deze reizigers een extra voordeel hebben: zij mogen 's middags ook in de spits reizen met korting.
Lees verder
Geplaatst op: donderdag 30 december 2010 14:55
Laatst bijgewerkt: donderdag 30 december 2010 15:11
NS heeft vandaag bekendgemaakt dat vanaf volgende week de normale dienstregeling weer hervat zal worden. Toch is het bedrijf door de grote aantallen defect materieel niet in staat om de dienstregeling helemaal volgens plan uit te voeren; veel treinen zullen korter dan gebruikelijk zijn. Vooral in de spits zal het daardoor drukker dan normaal zijn. NS adviseert reizigers daarom om - indien mogelijk - buiten de spits te reizen.
Om de grootste spitsdrukte op te kunnen vangen neemt het bedrijf een aantal maatregelen. Zo stoppen in de spits ook intercity's op de drukke stoptreinstations Houten en Weesp. De hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Utrecht - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Schiphol - Rotterdam) zijn in januari ook te gebruiken zonder de speciale toeslag. NS waarschuwt alvast dat vaste aansluitingen komende maand niet altijd gehaald zullen worden, doordat treinen drukker zijn en soms vaker stoppen wat kleine vertragingen oplevert. Vanaf aanstaande zondag zal het bedrijf iedere dag om 12.00 uur een prognose geven voor de volgende dag.
Zoutkaartje
Ondanks dat in het hele land de sneeuw al aan smelten is en de temperatuur de komende week naar verwachting boven nul is, introduceert NS net als vorig jaar het Zoutkaartje. Vorig jaar voerde NS dit kaartje in om mensen uit de auto en in de trein te krijgen vanwege de strooizouttekorten, maar dit jaar lijkt men vooral de reizigers te willen stimuleren om buiten de spits te reizen. Het zoutkaartje geeft namelijk 40% korting op een regulier kaartje, maar is alleen geldig buiten de spits: op werkdagen tussen 9:00 uur en 16:00 uur en na 18:30 uur. NS wil zo reizigers zonder abonnement stimuleren om buiten de spits te reizen waardoor er in de spits meer ruimte is voor de vaste klanten. Reizigers met een voordeelurenkaart krijgen geen extra korting, maar het bedrijf benadrukt in de actievoorwaarden dat deze reizigers een extra voordeel hebben: zij mogen 's middags ook in de spits reizen met korting.
Lees verder
Re: NS-dienstregeling volgende week nog steeds niet volledig
Dus vanaf nu na de weersvoorspelling en de spitsvoorspelling ook de treinvoorspelling.Geert schreef:Vanaf aanstaande zondag zal het bedrijf iedere dag om 12.00 uur een prognose geven voor de volgende dag.
Morgen tussen 14:00 en 16:00 geen treinen tussen Vroomshoop en Vriezenveen wegens overstekende schapen. Verder komen alle treinen naar Almere Oostvaarders twee minuten later wegens een overschot aan kwebbelende dames in de treinen *O*
*O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: NS-dienstregeling volgende week nog steeds niet volledig
Dat vind ik nog niet eens zo gek voor oudejaarsdag. Al die boeren die carbidschieten daar.Bee schreef:Morgen tussen 14:00 en 16:00 geen treinen tussen Vroomshoop en Vriezenveen wegens overstekende schapen.
Re: Aangepaste dienstregeling NS januari
Kapotte treinen? Maar... maar... NS zei toch dat ze winterproof waren?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Aangepaste dienstregeling NS januari
Overigens, alle grappen en grollen even wegdenkend, hebben reizigers hier nog maar betrekkelijk weinig overlast van te korte treinen. In ieder geval de s4600 en s5800 lijken weer aardig op volle sterkte te rijden (okee, SGM-III + SGM+II zie ik nu iets vaker dan gemiddeld), maar over het algemeen wel gekoppelde stellen, dat is toch wel de bedoeling.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 1472
- Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Re: Aangepaste dienstregeling NS januari
De Noordoost heeft het wel zwaar. De t565 liet vandaag al mensen achter in Ut en Amf. Dat zal in januari nog veel erger worden. Op Zl - Amf is de capaciteit in de spits minder dan een derde van een normale werkdag. Ik hoop toch dat er daar wat maatregelen genomen gaan worden.
Re: Aangepaste dienstregeling NS januari
[egoïstisch]Zolang de s5000 maar rijdt, vind ik alles best. [/egoïstisch]
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Aangepaste dienstregeling NS januari
De harde klappen vallen ten zuiden van Utrecht: het vreemde is dat men de materieelinzet in de s800 wederom gaat knijpen. Alle treinen met 8 bakken VIRM. Die treinen moeten dus ook extra stoppen in Houten, omdat alle stoptreinen op Utrecht - Tiel/Breda met 2x Plan V gaan rijden en men ook allang weet dat dat niet gaat passen (Amper een jaar geleden reden er daar in die stoptrein immers setjes van 2x DDAR)
(Bron)
(Bron)
Re: Aangepaste dienstregeling NS januari
Meneer Meerstadt gaf een reactie op het NOS-Journaal. Hij zei hierbij dat als de trein normaal tien rijtuigen heeft dit er nu negen worden. Conclusie was dat de treinen 10% korter worden. Erg knap om een sprinter die uit twee SLT-tjes bestaat 10% korter te maken. Weer een gevalletje "we-laten-het-minder-erg-lijken-dan-het-is". Goed bezig weer -o- .
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Aangepaste dienstregeling NS januari
Tja, en de treinen die normaal eigenlijk al te krap gepland zijn zullen ze ongetwijfeld ook nog wel inkorten. Want het is winter dus mag alles...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Rover wil dat NS vaste klanten compenseert
Rover wil dat NS vaste klanten compenseert
Geplaatst op: donderdag 30 december 2010 23:53
Laatst bijgewerkt: donderdag 30 december 2010 23:53
Persbericht
Rover wil dat NS abonnementhouders compenseert voor de aanhoudende problemen op het spoor. Dit stelt Rover in een brief aan NS. Donderdag maakte NS bekend nog eens twee weken met kortere treinen te blijven rijden. Dit zou betekenen dat treinreizigers straks in totaal een maand lang hinder hebben ondervonden van enkele dagen sneeuwval. Rover vindt dit buiten alle proporties. Naar aanleiding van gesprekken met Rover besloot NS donderdag later op de dag om volgende week alsnog ouder materieel in te zetten om het materieelgebrek op te vangen.
De huidige problemen op het spoor worden veroorzaakt door de nieuwe SLT-sprinters. Van deze nieuwe treinen, die door NS niet zijn getest op sneeuwbestendigheid, is het overgrote deel defect. De reparaties verlopen langzaam. Rover heeft weinig vertrouwen in de SLT's en heeft NS al meerdere malen opgeroepen om de oudere dubbeldekkers weer in gebruik te nemen. Sinds deze treinen in september door de SLT's zijn vervangen, heeft de vloot werkloos aan de kant gestaan. NS liet donderdagmiddag weten op de oproep van Rover in te gaan, waardoor volgende week toch langere treinen kunnen rijden dan eerder op de dag werd aangenomen.
Om reizigers verder te motiveren in de daluren te reizen, stelt NS het zoutkaartje weer in: een voordelig vervoersbewijs voor buiten de spitsuren. Rover vindt dit onvoldoende. De meeste reizigers kiezen er niet voor hun lol voor om met de trein in de spits te reizen, zeker niet op dit moment. Abonnementhouders hebben daarbij al de volle mep betaald en krijgen juist door het zoutkaartje nu in de daluren te maken met extra volle treinen. Rover vraagt NS daarom om vaste klanten, zoals houders van een voordeeluren-, maand- of jaarkaart, te compenseren.
NS heeft aangegeven de komende week goed de drukte te zullen monitoren om indien nodig met materieel te schuiven. Rover roept reizigers op om overvolle treinen te melden aan Rover via secretariaat@rover.nl. Rover zal deze drukke trajecten dan extra bij NS onder de aandacht brengen.
Lees verder
Geplaatst op: donderdag 30 december 2010 23:53
Laatst bijgewerkt: donderdag 30 december 2010 23:53
Persbericht
Rover wil dat NS abonnementhouders compenseert voor de aanhoudende problemen op het spoor. Dit stelt Rover in een brief aan NS. Donderdag maakte NS bekend nog eens twee weken met kortere treinen te blijven rijden. Dit zou betekenen dat treinreizigers straks in totaal een maand lang hinder hebben ondervonden van enkele dagen sneeuwval. Rover vindt dit buiten alle proporties. Naar aanleiding van gesprekken met Rover besloot NS donderdag later op de dag om volgende week alsnog ouder materieel in te zetten om het materieelgebrek op te vangen.
De huidige problemen op het spoor worden veroorzaakt door de nieuwe SLT-sprinters. Van deze nieuwe treinen, die door NS niet zijn getest op sneeuwbestendigheid, is het overgrote deel defect. De reparaties verlopen langzaam. Rover heeft weinig vertrouwen in de SLT's en heeft NS al meerdere malen opgeroepen om de oudere dubbeldekkers weer in gebruik te nemen. Sinds deze treinen in september door de SLT's zijn vervangen, heeft de vloot werkloos aan de kant gestaan. NS liet donderdagmiddag weten op de oproep van Rover in te gaan, waardoor volgende week toch langere treinen kunnen rijden dan eerder op de dag werd aangenomen.
Om reizigers verder te motiveren in de daluren te reizen, stelt NS het zoutkaartje weer in: een voordelig vervoersbewijs voor buiten de spitsuren. Rover vindt dit onvoldoende. De meeste reizigers kiezen er niet voor hun lol voor om met de trein in de spits te reizen, zeker niet op dit moment. Abonnementhouders hebben daarbij al de volle mep betaald en krijgen juist door het zoutkaartje nu in de daluren te maken met extra volle treinen. Rover vraagt NS daarom om vaste klanten, zoals houders van een voordeeluren-, maand- of jaarkaart, te compenseren.
NS heeft aangegeven de komende week goed de drukte te zullen monitoren om indien nodig met materieel te schuiven. Rover roept reizigers op om overvolle treinen te melden aan Rover via secretariaat@rover.nl. Rover zal deze drukke trajecten dan extra bij NS onder de aandacht brengen.
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Aangepaste dienstregeling NS januari
Dus om stoptreinen minder druk te maken zorgen ze er voor dat IC's drukker worden? Kortere treinen die meer reizigers moeten vervoeren, terwijl Utrecht-Den Bosch normaal al vreselijk druk is... :?Frank schreef:Om drukte in stoptreinen te verminderen, stoppen intercity's in de spits ook op de stations in Houten en Weesp om reizigers mee te nemen.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Aangepaste dienstregeling NS januari
Moet hij wel reizen met één van de volgende treinen:Bee schreef:Ik hoor mijn collega nu al juichen. Die heeft nu een rechtstreekse verbinding Houten - Amsterdam Amstel. Dat zal vast wat geklaag opleveren als die IC-stop weer vervalt :')
Wp: 3718/3720/3722 en 3763.
Htn: 818/3520/820/3522/822/3524/824/3526; 857/859/3559/861/3561/863/3563.
En inderdaad: de 3557 niet, aangezien 11 bakken (10 ICR + Loc) niet passen op Htn, schijnt.
Re: Aangepaste dienstregeling NS januari
Hij reist in het verkeerde kwartier, kwam hij achter (hij neemt altijd de s3000)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Rover wil dat NS vaste klanten compenseert
Aha, handig.Daniel schreef:Rover wil dat NS vaste klanten compenseert
Geplaatst op: donderdag 30 december 2010 23:53
Laatst bijgewerkt: donderdag 30 december 2010 23:53
Persbericht
De huidige problemen op het spoor worden veroorzaakt door de nieuwe SLT-sprinters. Van deze nieuwe treinen, die door NS niet zijn getest op sneeuwbestendigheid, is het overgrote deel defect.
Waarom ICMm dan wel en SLT niet, vraag ik me dan af? :?
Dus DDM-1 komt (tijdelijk) weer in dienst? :DRover heeft weinig vertrouwen in de SLT's en heeft NS al meerdere malen opgeroepen om de oudere dubbeldekkers weer in gebruik te nemen. Sinds deze treinen in september door de SLT's zijn vervangen, heeft de vloot werkloos aan de kant gestaan. NS liet donderdagmiddag weten op de oproep van Rover in te gaan, waardoor volgende week toch langere treinen kunnen rijden dan eerder op de dag werd aangenomen.
Moet NS wel 1600's van DB Schenker huren, aangezien alle 1800's een rijverbod hebben gekregen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Rover wil dat NS vaste klanten compenseert
Ja, in de t14523, t14525, t14527, t14556, t14558 en t14560 volgens somda.Meltrain schreef:Dus DDM-1 komt (tijdelijk) weer in dienst? :D
Re: Aangepaste dienstregeling NS januari
Tevens 3 stammen in de t2200 en 3 in de t3700 / t3900 :D
Bij twijfel: gebruik beton.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8688
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Aangepaste dienstregeling NS januari
Gaan er te Weesp geen treinen van de s1500, s3900, en de NoordOost stoppen dan? Alleen de s3700?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Aangepaste dienstregeling NS januari
Alleen de 3700. 1500 kan niet omdat het perron niet vrij is he (die haalt de 4300 en 5700 als het ware in)
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Aangepaste dienstregeling NS januari
Dan heeft de s1500 wel lang nodig over de passage van Weesp, aangezien de s5700 en s4300 een kwartier achter elkaar aanrijden De s1500 gaat voor de s4600 langs, de s3900 wordt direct achter de s5800 gegooid, en de s3700 direct achter de s4300.
Overigens vind ik de stop in Weesp over het geheel genomen best opmerkelijk, aangezien zover ik weet geen van de treinseries die er stopt integraal met SLT wordt gereden waar het probleem zou zittten: s4300, s4600 en s5800 is SGM, s5700 is DD-AR. En hoewel de inzet nog niet optimaal is, rijden de meeste treinen nu toch weer met vijf of zes bakken in de s4600 (en dus ook in de s4300) en s5800.
Het lijkt mij een groter probleem dat de s3900 in de spits niet met gekoppelde DD-AR rijdt, want daar zit toch de grootste prop mensen voor Almere in.
Overigens vind ik de stop in Weesp over het geheel genomen best opmerkelijk, aangezien zover ik weet geen van de treinseries die er stopt integraal met SLT wordt gereden waar het probleem zou zittten: s4300, s4600 en s5800 is SGM, s5700 is DD-AR. En hoewel de inzet nog niet optimaal is, rijden de meeste treinen nu toch weer met vijf of zes bakken in de s4600 (en dus ook in de s4300) en s5800.
Het lijkt mij een groter probleem dat de s3900 in de spits niet met gekoppelde DD-AR rijdt, want daar zit toch de grootste prop mensen voor Almere in.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Aangepaste dienstregeling NS januari
Lijkt me ook een beetje raar om voor een ritje in een Plan V een toeslag te moeten betalen.Reizigers tussen Amsterdam, Utrecht en Arnhem kunnen met een NS treinkaartje zonder toeslag in de ICE reizen
Re: Aangepaste dienstregeling NS januari
uuh ja, de s4600 dus
Het gaat vooral in de spits: er blijven dan 5-6 bakken SGMm rijden, de versterkingen zijn "manco", die dus elders weer materieel vervangen (ik gok: het cluster van s4000 / s7400 / s14700 / s17400 )
Het gaat vooral in de spits: er blijven dan 5-6 bakken SGMm rijden, de versterkingen zijn "manco", die dus elders weer materieel vervangen (ik gok: het cluster van s4000 / s7400 / s14700 / s17400 )
Bij twijfel: gebruik beton.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 183 gasten