Horrorrit voor treinpassagiers Franse nachttrein
Horrorrit voor treinpassagiers Franse nachttrein
STRAATSBURG - Wie dacht dat Nederlandse treinpassagiers het slecht hebben met de huidige vertragingen door het winterweer heeft het mis. In Frankrijk kan het nog net iets erger. Zo'n 600 passagiers van een nachttrein die zondagavond vertrok vanuit Straatsburg hebben een nachtmerrie van 24 uur beleefd.
Lees hier verder.
Lees hier verder.
Re: Horrorrit voor treinpassagiers Franse nachttrein
Zo, lekker voor die passagiers
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Horrorrit voor treinpassagiers Franse nachttrein
Ik zag het op het RTL Nieuws voorbij komen. Daar zeiden ze overigens dat er een advocaat in die trein zat, die de gegevens van 400 reizigers had genoteerd om een gezamelijke claim in te dienen.
Vallend blad maakt rails glad.
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Horrorrit voor treinpassagiers Franse nachttrein
Wat ik niet snap is waarom de overige 360 passagiers nou niet met de andere 240 op die hogesnelheidslijn gegaan. Zo kun je inderdaad makkelijk een claim in gaan dienen ja.
-
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Re: Horrorrit voor treinpassagiers Franse nachttrein
Dat deden ze omdat die TGV naar Port Bou reed en Nice daar nou niet echt in de buurt ligt.
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Horrorrit voor treinpassagiers Franse nachttrein
Ok, maar ik vind dan iets anders wel raar, ik heb zojuist op Google Maps gekeken en daar zag ik dat Nice zelfs uit de route ligt die in het krantenartikel werd aangegeven. Nice ligt vanuit Lyon gezien meer richting Italië dan richting Spanje. Rare mensen die Fransen.Reiziger Delft schreef:Dat deden ze omdat die TGV naar Port Bou reed en Nice daar nou niet echt in de buurt ligt.
Re: Horrorrit voor treinpassagiers Franse nachttrein
Het klinkt wel allemaal onlogisch ja.
Als je de routes bekijkt zouden die mensen normaal gesproken midden in de nacht hebben moeten overstappen, maar als je de reisplanner van de SNCF gebruikt lijkt er een rechtstreekse nachttrein te bestaan. Nu is die reisplanner van de Fransen behoorlijk ruk, dus ik ga nog wel eens kijken of ik iets uit de Duitse kan vinden.
Edit: De Duitse reisplanner geeft inderdaad een rechtstreekse slaaptrein Straatsburg - Nice Ville via Mulhouse Ville. Treinnummer is 04295 tot Mulhouse, daarna 04294.
Reizigers van Straatsburg naar Port Bou krijgen als advies ook trein 04295 -> 04294 te nemen, en dan om 4:41 (!!) met een overstap van 80 minuten een regionale trein te nemen in Avignon Centre naar Montpellier, en daar om 7 uur 's ochtends nog eens een half uur te wachten op een Talgo naar Port Bou. Een ander reisadvies zou zijn: eerst met de TGV naar Paris-Est, en dan vanaf Paris-Austerlitz een directe nachttrein naar Port Bou. Nog iets comfortabeler ook :Y
Als je de routes bekijkt zouden die mensen normaal gesproken midden in de nacht hebben moeten overstappen, maar als je de reisplanner van de SNCF gebruikt lijkt er een rechtstreekse nachttrein te bestaan. Nu is die reisplanner van de Fransen behoorlijk ruk, dus ik ga nog wel eens kijken of ik iets uit de Duitse kan vinden.
Edit: De Duitse reisplanner geeft inderdaad een rechtstreekse slaaptrein Straatsburg - Nice Ville via Mulhouse Ville. Treinnummer is 04295 tot Mulhouse, daarna 04294.
Reizigers van Straatsburg naar Port Bou krijgen als advies ook trein 04295 -> 04294 te nemen, en dan om 4:41 (!!) met een overstap van 80 minuten een regionale trein te nemen in Avignon Centre naar Montpellier, en daar om 7 uur 's ochtends nog eens een half uur te wachten op een Talgo naar Port Bou. Een ander reisadvies zou zijn: eerst met de TGV naar Paris-Est, en dan vanaf Paris-Austerlitz een directe nachttrein naar Port Bou. Nog iets comfortabeler ook :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Horrorrit voor treinpassagiers Franse nachttrein
Say that again... Een collega van me ging deze zomer via Paris-Bercy met een nachttrein richting het zuiden. De reisplanner gaf aan dat hij eerst een reis van anderhalf uur met een uitgaande regionale trein vanuit Paris-Gare de Lyon moest maken en daarna in een of ander gehucht na een overstap van een dik uur weer terug Parijs in naar Paris-Bercy moest reizen. Had hij dat reisadvies ook daadwerkelijk opgevolgd, dan was hij 3,5 uur aan extra reistijd kwijt geweest.Bee schreef:Nu is die reisplanner van de Fransen behoorlijk ruk
Dit terwijl het Gare de Lyon en Bercy op loopafstand van elkaar liggen en er ook een rechtstreekse verbinding met metrolijn 14 is, met de duizelingwekkende reistijd van maar liefst 35 seconden.
Vallend blad maakt rails glad.
-
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Re: Horrorrit voor treinpassagiers Franse nachttrein
Die nachttrein zal wel uit 2 delen bestaan hebben; een deel voor Nice en een deel voor Port-Bou. Zo raar is dat toch niet? De nachttrein vanuit Nederland naar München heeft ook een deel voor Zürich. Dat is veel efficienter dan 2 treinen vlak achter elkaar te laten rijden over het eerste stuk. Bij veel nachttreinen combineert een afgesplitst deel weer met een trein die ergens anders vandaan komt.
Re: Horrorrit voor treinpassagiers Franse nachttrein
en zo is het!
Nice is de meest populaire bestemming voor FR-nachttreinen. Die afsplitsdelen (''koerswagen'' heetdat in spoortaal) hoeven niet elke dag te rijden. maar het was een erg drukke dag. Bovendien is het meest stukken goedkoper je hele reis met zo'n trein te doen als overstapje op TGV ergens onderweg-dan betaal je minstns dubbel.
Nice is de meest populaire bestemming voor FR-nachttreinen. Die afsplitsdelen (''koerswagen'' heetdat in spoortaal) hoeven niet elke dag te rijden. maar het was een erg drukke dag. Bovendien is het meest stukken goedkoper je hele reis met zo'n trein te doen als overstapje op TGV ergens onderweg-dan betaal je minstns dubbel.
Re: Horrorrit voor treinpassagiers Franse nachttrein
Wat ik niet snap is waarom elk kissebisje tegenwoordig een Horrorrit moet heten :neg: Kutmedia.Michael 1988 schreef:Wat ik niet snap is waarom de overige 360 passagiers nou niet met de andere 240 op die hogesnelheidslijn gegaan. Zo kun je inderdaad makkelijk een claim in gaan dienen ja.
Re: Horrorrit voor treinpassagiers Franse nachttrein
Dat ben ik helemaal met Fles eens. Bij een horror-rit denk ik eerder aan een nachttrein met uitgevallen verlichting waarin een bloeddorstige seriemoordenaar rondwaart en de gangpaden vol liggen met plassen bloed en ledematen.
Deze rit zal zeker niet aangenaam geweest zijn, maar om het nou meteen een horror-rit te noemen... :N Ik zal morgen eens naast een groepje klagende forenzen gaan staan luistervinken, kijken of die ook met zulke termen komen.
Deze rit zal zeker niet aangenaam geweest zijn, maar om het nou meteen een horror-rit te noemen... :N Ik zal morgen eens naast een groepje klagende forenzen gaan staan luistervinken, kijken of die ook met zulke termen komen.
Vallend blad maakt rails glad.
Re: Horrorrit voor treinpassagiers Franse nachttrein
Orient-Express...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten