Daniel on tour #53: Afwijkend materieel op de Valleilijn

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Daniel on tour #53: Afwijkend materieel op de Valleilijn

Bericht door Daniel »

Naar aanleiding van alle meldingen gisteren vandaag toch maar eens op lijn 88 tussen Ede en Wageningen gaan kijken waarop, zoals verwacht, een allegaartje aan materieel te vinden was.
Nadat in Amersfoort de Plan V van Connexxion met een defect was afgerangeerd kon de Protos die me naar Ede-Wageningen zou brengen binnenkomen. Vertrekken deed die echter maar niet: we bleven enige tijd wachten om de vertraagde Berlijntrein voor te laten. Aan de zuidzijde van station Ede-Wageningen gearriveerd was het gelijk raak...
Afbeelding

De 7116 stond reserve te staan...
Afbeelding

Vervolgens maar 'n stukje langs de route gaan lopen. Daar kwam ik als eerste een Veluwelijn-gelede tegen...
Afbeelding

En een rit later reed de 7115...
Afbeelding

Met de 5279 ging het daarna een stukje richting Wageningen waar ik op een zeker moment uitgestapt ben om de rit met de 7115 te vervolgen. Gratis nog ook nog, want die wagen heeft geen kaartlezers :wink:
Hier nogmaals de 7115, nu op de Lawickse Allee in Wageningen...
Afbeelding

Arriva rijdt daar ook met lijn 45...
Afbeelding

De vierde en laatste omloop op de Valleilijn werd gereden door Veluwelijn-gelede 5273...
Afbeelding

Vervolgens nog maar een rondje gemaakt als terugweg naar Amersfoort. Dat begon met een ritje met een Rivierenlandse Ambassador, die had ik gisteren immers misgelopen. Mooie busjes zijn het en je merkt ook wel dat de nieuwste Amba's toch al een stuk comfortabeler zijn als hun oudere broertjes. Een unicum voor Arriva is het TFT-scherm in deze bussen wat zowaar helder is, niet constant uitvalt en voorzien is van scherpe teksten in plaats van telbare pixels. De reclame op het scherm wordt ook continu afgewisseld met de halteaankondiging die een flinke verbetering in uiterlijk heeft ondergaan.
Beetje jammer alleen dat één probleem er nogsteeds in zat: de actuele tijd liep 1 uur en 5 minuten voor, iets wat in zoveel Arrivabussen het geval is.

Uiteraard reisde ik precies op het verkeerde tijdstip waardoor het niet mogelijk was in Kesteren op de trein over te stappen. Dus maar blijven zitten en in Tiel overgestapt, dat maakte in tijd niks meer uit.
Zo belandde ik in Arnhem waarvandaan de reis zich vervolgde met lijn 231 naar Apeldoorn, gereden met een busje in de geel/wit/blauwe Syntus-huisstijl wat echter al wel voorzien was van nieuwe bekleding gelijk aan de nieuwe Amba's...
Afbeelding

Op de bufferruimte in Apeldoorn stond ook nog deze Volvo 7000 met Veluwelijn-opschriften...
Afbeelding

En tot slot was het de intercity die me weer terug naar Amersfoort bracht.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Daniel on tour #53: Afwijkend materieel op de Valleilijn

Bericht door mb90 »

Leuk verslag en leuke foto's. Leuk allegaartje daar op lijn 88. 8-) Veolia is, als dat bord achter de voorruit van de 7800 moet geloven, nog niet helemaal weg daar. :P
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Daniel on tour #53: Afwijkend materieel op de Valleilijn

Bericht door Daniel »

De 7800 reed overigens, al zie je het niet echt op de foto, ook nog gewoon met Veolia-logo's :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Daniel on tour #53: Afwijkend materieel op de Valleilijn

Bericht door reisthijs »

Ik heb vanavond voor het eerst met Syntus gereisd op de Vallelijn. Op de heenweg had ik zo'n mooie gelede Volvo (7100). Eindelijk weer eens een keer een echte bus met van die lekkere luie stoelen. B88 op lijn 88 *bus*

Op de terugweg trof ik een splinternieuwe Citaro (niet-geleed), wie heeft die stoelen daarin ontworpen?! Dit zit echt voor geen meter...
Daniel schreef:Gratis nog ook nog, want die wagen heeft geen kaartlezers :wink:
Het leuke vond ik vooral dat ook reizigers met een strippenkaart (zoals ik) gratis meemochten. :wink:
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Oud forumgebruiker

Re: Daniel on tour #53: Afwijkend materieel op de Valleilijn

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ehh... duh.. Het zou lullig zijn om reizigers met een OVC gratis door te laten lopen en mensen die de pech hebben een strippenkaart te hebben te laten betalen?
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Daniel on tour #53: Afwijkend materieel op de Valleilijn

Bericht door htm_tram »

Rijden die hogevloers nog steed op de 88? Anders ga ik morgen ook ff kijken.
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Lyntus
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 12 dec 2010, 10:41

Re: Daniel on tour #53: Afwijkend materieel op de Valleilijn

Bericht door Lyntus »

Nou, toch apart. Ik zie werkelijk waar nooit afwijkend materieel in Ede, altijd op de Valleilijn zie ik gewoon de normale bussen rijden.
Zal wel mijn timing zijn dan :P
Leuke foto's trouwens ;)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten