Het Grote Blundertopic

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door tsov »

Blundertje van de politie in de laatste uurtjes van 2010
Afbeelding

Maar 2011 begon ook goed. Gisteravond met wat studiegenoten verzameld en oud en nieuw gevierd. Er zouden twee studiegenootjes, die niet in Amsterdam wonen, bij mij blijven logeren. Uiteindelijk bleef er eentje slapen, de ander kwam vanmiddag rond een uur of twee pas mijn kant uit (met z'n drieën op de fiets was niet zo'n succes geworden). Ze zouden dan samen naar huis reizen. Alles goed en wel, maar toen de tweede net was gearriveerd en even naar de wc wilde, ging de deur niet meer van slot. Toen zat ze dus opgesloten in de badkamer... Ik ben dus maar begonnen de deur uit elkaar te schroeven, maar dat wilde niet echt vlotten. Toen ik even naar de auto liep om ander gereedschap te halen is mijn logé nog wat gaan prutsen en wist met een vijl het slot open te krijgen. Het is zo'n langwerpige ronde vijl, die dus precies in het slot paste. Alleen zit die vijl nu vast... Ik krijg 'm met geen mogelijkheid meer uit het slot, toen ik er aan ging hangen trok ik alleen het handvat eraf. Nu zit er dus een ijzeren staaf in m'n badkamerdeur :')
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Daniel »

:lol: Mooi verhaal van die badkamerdeur...

Wat blunderen betreft... als je 2 jaar op een OV-jaarkaart gereisd hebt is 't even wennen om op 'n trajectkaart buiten je traject te reizen. Heb deze week toch zeker al twee keer gehad dat ik net (of bijna) in de trein gestapt was en me realiseerde dat ik nog een kaartje moest kopen :P Op een of andere manier lijkt overigens vooral DM'90 dat aan te trekken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Meltrain »

Tja, dan moet je ook maar gewoon die OV-jaarkaart houden... :P
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Daniel »

Beetje duur he :P Voor Dordrecht - Utrecht maakte het amper verschil met een trajectkaart, maar nu met Amersfoort - Utrecht zou ik naast de trajectkaart elke zaterdag en zondag een dagkaart kunnen kopen en dan op jaarbasis nogsteeds goedkoper uit zijn :idea:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
GTW
Berichten: 121
Lid geworden op: zo 02 jan 2011, 17:06

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door GTW »

Op een mooie zaterdagochtend stap ik in de trein naar Ehv ik reis altijd met een week OV die dag dus ook. ik me niet realiserend dat m'n ov niet geldig was komt de HC na Ht langs ik geef hem nietsvermoedend mijn OV hieronder het gesprek dat volgde

HC controleerd mijn kaart en zegt meneer weet u welke dag het is,
Ik Ja het is zaterdag toch?
HC dat klopt en wat voor een OV heeft u?
Ik Ik zeg een week OV en dan valt het kwartje ik zeg shit het spijt me meneer toen ik de trein instapte had ik er niet meer bij stilgestaan dat ik een week OV heb.
Hc waar moet u naar toe meneer?
Ik, Ik moet naar Ehv meneer
HC Oke ik laat u voor deze keer zitten meneer maar als u teruggaat vanavond wilt u dan wel een kaartje kopen.!
Ik Ja het spijt me enorm meneer ik zal zeker een kaartje kopen vanavond nogmaals mijn excuses hiervoor.

En toen liep de hc verder maar ik voelde me echt klote nadien.
spoorkilometers 2011: 1458 km.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Dexter »

GTW schreef:En toen liep de hc verder maar ik voelde me echt klote nadien.
Ja dat gevoel ken ik en daar herken je aan dat je een rechtgeaarde mens met goede bedoelingen bent. :Y

Lang, lang geleden toen ik nog op school zat had ik een maandtrajectkaart tot Rlb en als ik dan eens verder doorreisde, kocht ik altijd netjes een los kaartje Rlb - Rtd erbij. (A) Op een dag vergat ik dat in de haast en raad eens: Controle. Het was gelukkig nog in de tijd dat je in de trein kon bijbetalen. Maar ik kon wel door de bank zakken van schaamte... :@

Ik heb al eens vaker gezien dat een zwartrijder bij een controle gewoon meteen met een ID-bewijs begonnen te wapperen, zo van: "Schrijf maar een UVB!" :N (En voor mensen die nu beginnen te roepen dat de controle in de treinen te wensen overlaat: Bij de bakker loop je toch ook niet met een brood onder je arm de winkel uit zonder te betalen?)
Vallend blad maakt rails glad.
GTW
Berichten: 121
Lid geworden op: zo 02 jan 2011, 17:06

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door GTW »

Ja ik had daar echt geluk mee zeg. Maar de goede verpesten het voor de slechte en nee ik neem ook geen brood mee zonder te betalen al is me dat wel bijna overkomen. Door dat ik het druk had en sta te praten wil ik de winkel uitlopen en zeg ik bedankt en loop naar de deur en hoor achter mij. MENEER U VERGEET TE BETALEN!! ik denk fuck maar ja we zijn allemaal mensen en we maken allemaal fouten.
spoorkilometers 2011: 1458 km.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Meltrain »

Zoiets is mij ook wel eens overkomen:
Op mijn studentenvereniging is het ook mogelijk om te eten (ook voor niet-leden trouwens). Medio september was ik een keer iets later, dus een paar van mijn vrienden zaten al op de koffie- en theezolder. Omdat ik ook nog eens op een rustig ogenblik kwam, stond er geen rij, dus was ik gelijk aan de beurt. Nadat ik het eten opgeschept had gekregen liep ik echter niet naar de kassa om salade te halen en te betalen, maar gelijk naar zolder. Het vreemdste was echter dat ik ook niet werd teruggeroepen. :shock:
Eenmaal op zolder aangekomen denk ik ineens: "Hé, waar is mijn salade? K*t, ik ben vergeten te betalen!" :oops:
Dus nadat ik mijn eten op had, ben ik terug naar beneden gegaan om extra bij te halen (is gratis) en te betalen en mijn salade te halen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
les7
Berichten: 208
Lid geworden op: zo 28 jun 2009, 13:12
Locatie: Vlaardingen

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door les7 »

Vandaag was ik ook lekker vergeetachtig.

Ik stap m'n bed uit, eet wat en vertrek naar de tramhalte. Stap vervolgens in en houdt m'n portomonee voor de lezer. Geen reactie. Ik draai vervolgens m'n portomonee om, krijg ik: "SALDO TE LAAG OPLADEN AUB". Dus ik m'n portomonee doorzoeken en ja hoor, m'n Studenten OV vergeten. M'n RET-Chip was leeg dus kon ik een lekker goedkoop à la €2,50 kaartje kopen. -o- Vervolgens kom ik aan op Sdm en koop een kaartje met 40%. Terwijl het kaartje in het bakje valt denk ik oja, fack, SOV vergeten, naja is nu al te laat. Toen ik de trein instapte gelijk maar even gezegd tegen de conducteur dat ik m'n SOV vergeten was, en ik liet vervolgens het kaartje + m'n Studentenpas zien. De HC vond het iig netjes dat ik even langs kwam.

Kom ik op het werk, oja fack, m'n blauwe shirt vergeten (ja ik moet het laatste uur andere werkkleding aan).
GTW
Berichten: 121
Lid geworden op: zo 02 jan 2011, 17:06

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door GTW »

Appie Heyn?
spoorkilometers 2011: 1458 km.
les7
Berichten: 208
Lid geworden op: zo 28 jun 2009, 13:12
Locatie: Vlaardingen

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door les7 »

GTW schreef:Appie Heyn?
Nee, ik werk in een blauwe bunker langs de snelweg te Delft. :Y
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door deadlock »

Ikea.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
les7
Berichten: 208
Lid geworden op: zo 28 jun 2009, 13:12
Locatie: Vlaardingen

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door les7 »

Het staat ook slechts 40x op dit forum. :oops: :P
GTW
Berichten: 121
Lid geworden op: zo 02 jan 2011, 17:06

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door GTW »

Ja maar ja ik ben sinds vandaag op het forum (A) en lees een beetje de berichten van vandaag :oops:
spoorkilometers 2011: 1458 km.
les7
Berichten: 208
Lid geworden op: zo 28 jun 2009, 13:12
Locatie: Vlaardingen

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door les7 »

GTW schreef:Ja maar ja ik ben sinds vandaag op het forum (A) en lees een beetje de berichten van vandaag :oops:
Nee zo bedoelde ik het niet, eigenlijk gewoon in het algemeen. :X
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Dexter »

Damn, doe ik toch net weer hetzelfde als bijna een week geleden... Ik zet een schaal oliebollen in de magnetron om ze op te warmen, wederom een metalen schaal. Maar gelukkig viel het kwartje wat eerder dan vorige week, bij het horen van de eerste knetters rukte ik meteen de deur weer open. :@
Vallend blad maakt rails glad.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door STF »

Het gekke is dat de draaischijf in een magnetron wel gewoon van metaal kan zijn zonder problemen te geven.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Dexter »

Ja en het binnenwerk lijkt me ook dat dat van metaal is. Als ik het zo zie lijkt het er wel op in ieder geval.
Vallend blad maakt rails glad.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door STF »

Net een duur foutje gemaakt; ik had de boiler van de afwasmachine er eens uitgeschroefd om te ontkalken (zit tegenwoordig op een waterontharder aangesloten maar de kalk van vroeger zat er nog steeds in), toen hij weer helemaal schoon was, terug in de machine gemonteerd en aangezet. Na een tiental seconden realiseerde ik me dat de afwasmachine helemaal geen water had ingenomen, tja toen was het al te laat: beide elementen doorgebrand... :? Kennelijk zit het meetpunt of er wel of niet genoeg water in het systeem zit, in een ander deel van de machine.
Gelukkig dat de elementen eruit kunnen en niet de hele boiler naar sloop hoeft, evengoed kost het toch nog ongeveer 155 euro per element. Al denk ik dat we het tweede element maar weglaten, dat is toch maar optioneel en vrij zinloos doordat de afwasmachine op de warmwaterleiding is aangesloten. De vorige eigenaar had hem op de koudwaterleiding zitten maar dat is niet erg goed voor je elektrarekening en nog een wonder dat het licht niet in het halve dorp er van dimde: een aansluitvermogen van 67 ampere voor een niet al te grote horeca-afwasmachine is wel heeeeel erg veel...
GTW
Berichten: 121
Lid geworden op: zo 02 jan 2011, 17:06

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door GTW »

waar is dit gebeurd dan? en waar ligt reisdorf?
spoorkilometers 2011: 1458 km.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door htm_tram »

Wilco, dat is je vast al een keer uitgelegd via msn :neg:
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Daan »

htm_tram, schei eens uit... Regel die zaken via PB, niet in het openbaar hier.
Oud forumgebruiker

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Oud forumgebruiker »

Wie is Wilco toch?
GTW
Berichten: 121
Lid geworden op: zo 02 jan 2011, 17:06

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door GTW »

dat vraag ik me dus ook de hele tijd af en Henk lijkt toch niet op Wilco?
spoorkilometers 2011: 1458 km.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Ardan »

Dan leg ik het maar even uit aan HENK (dus niet Wilco :P ).
Reisdorf is een klein boerenhol in het nog kleinere Luxemburg. STF en zijn ouders hebben daar een camping, ongeveer de enige toeristische attractie in het dorp. Oh ja, en de schapenkudde die twee keer per jaar van de zomerweide naar de winterweide gaat. En laten we natuurlijk niet vergeten dat er zo af en toe een heusche auto door het dorp rijdt, speciaal daarvoor loopt STF voor de auto uit met zo'n rooie vlag.
Ik doe ook maar wat
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten