OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door Daniel »

Maxx-Amersfoort stadsbus 4233 mocht vanmiddag naar Woudenberg...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Reiziger Delft
Berichten: 1200
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door Reiziger Delft »

Vanochtend plan V in de s7400 en ook 2x plan V in een stopper vanuit Utrecht richting Geldermalsen, wat volgens mij tijdelijk planmatig is als het gevolg van tekort aan SLT.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door Ardan »

Zal ook wel zo zijn met de 2xV die ik in de s7000 zag. Lang geleden trouwens dat ik matjes in Dv heb gezien.
Ik doe ook maar wat
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door Daan »

Viel me vanmiddag in Groningen op dat er nogal wat stadsbussen verdwaald waren op streeklijnen, en andersom. En lijn 2 (ex 52) is z'n groene kleurtje kwijt op de lijnfilm... -o-
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door Dexter »

Zit daar eigenlijk ook een systeem in, nu het mogelijk is om lijnkleuren te tonen? Komen de kleuren overeen met de kleuren op de lijnennetkaart of wordt er gewoon willekeurig een kleurtje toegewezen?
Vallend blad maakt rails glad.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8665
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door Milco »

Ik zag op Almere Centrum Connexxion 8393 (ex-Zaanstreek), met passagiers, en met '999 Geen Dienst'. Dus het was onbekend welke lijn deze bus reed.
Weet iemand of deze bus nieuw in Almere is?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door Daan »

Dexter schreef:Zit daar eigenlijk ook een systeem in, nu het mogelijk is om lijnkleuren te tonen? Komen de kleuren overeen met de kleuren op de lijnennetkaart of wordt er gewoon willekeurig een kleurtje toegewezen?
Iedere stadslijn heeft z'n eigen kleurtje. Uitzondering zijn de lijnen 1/12/52, die hebben dezelfde kleur omdat die allemaal een deel van dezelfde route rijden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door Daniel »

Ik had vandaag op 'n retourtje Amersfoort - Apeldoorn heen en terug treinen waarin je een kanon kon afschieten, aan ICM duidelijk geen gebrek (en 't wordt nu tenminste ook weer ingezet).
Heen met de t1743 met maarliefst 12 bakken, tja, da's natuurlijk wel een beetje erg veel :P De t2858 met 6 bakken zal na Utrecht vol in de spits wel wat drukker geworden zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door Klaasje »

Milco1995 schreef:Ik zag op Almere Centrum Connexxion 8393 (ex-Zaanstreek), met passagiers, en met '999 Geen Dienst'. Dus het was onbekend welke lijn deze bus reed.
Weet iemand of deze bus nieuw in Almere is?
Ik zag net ook al een groene Citaro met kleine cijfers in een LED-display. (ook 999 Geen Dienst) Al de Almeerse verbouwde Citaro's hebben grote cijfers. Die Citaro zag er piekfijn uit.
Edit: Dat ze met 999 Geen Dienst rondrijden zou eraan kunnen liggen dat ze vandaag zijn overgebracht en meteen zijn ingezet in de Avondspits. Dan zijn de omlopen van de stalling nog niet ingeladen. Dat gebeurd nl. 's nachts
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8665
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door Milco »

Oké, dat wordt weer even opletten geblazen de komende tijd.
Klaasje, als jij toevallig een 'opvallende' bus ziet, zou je dan even naar het wagenparknr. willen kijken, als dat lukt? Als je het vergeet, maakt dat niet uit hoor, maar dan weten we niet welke bus het is.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door mb90 »

Wat afwijkingen bij de treinen in iets meer dan een half uurtje op Rotterdam Centraal:

- De s14100 reed in de middag met 2x SGMm-II en een SGMm-III. Verder gewoon SLT 4-tjes op de Hoekse Lijn, wat dus niet extra krap is.
- Wat wel krapper dan normaal waren de volgende treinen: de IC's t2863 en t12763 mochten het met maar 2x ICMm-III doen.
- Sneltrein t2252 reed met een DD-AR en loc 1717.
- IC t1961 reed met een ICRm-stam met maar 7 rijtuigen.
- Sprinter t5163 reed met een SGMm-III.
- Sprinter t9765 reed met 2x Plan V (niet krapper dan normaal, maar wel afwijkend). Een foto ervan:
Afbeelding
- Tot slot reden IC t9252 en Stoptrein t5063 niet.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door JeePee »

Daan schreef:Viel me vanmiddag in Groningen op dat er nogal wat stadsbussen verdwaald waren op streeklijnen, en andersom. En lijn 2 (ex 52) is z'n groene kleurtje kwijt op de lijnfilm... -o-
Die verdwaalde streekbussen en stadsbussen vielen mij ook op. Hopelijk en waarschijnlijk morgen beter, aangezien dan alle bussen goed neergezet kunnen worden. Op zondag rijdt er weinig dus stonden veel bussen nog geparkeerd op hun plekje voor 2010. Lijn 2 en 24 worden zsm aan het kleurenpallet toegevoegd. Dat zal denk ik binnen enkele dagen gebeuren.

@Dexter: Er zit inderdaad een systeem in die overeenkomt met de lijnenkaart. Wat Daan al aangeeft krijgen corridors wel dezelfde kleur. Zo zijn 1/2/12 dus groen en 4/24 lichtblauw.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door Ardan »

Vorige week ook al in Deventer gezien, nu alweer: een Twents-bus. De 3162 reed de rit van 23:53 naar Borculo, als lijn 73 (ipv 56). Iets dat het dienstdoend personeel ook al opviel.
'Ajjoh mo'j 'ns kiek'n, wat dut dén rooijen bus noo wear hier?'
'Wah?'
'Doar steet der ene, zo'n rooijen van Twents!'
'Verrek joa, zalt ze der ok wal ene kapot hebben dat dizzen mot ri-jen..'

Terwijl mijn bus wegreed zag ik nog net een 6400-loc met een sleep witte passagiersrijtuigen met blauwe deuren over spoor 2 rijden richting Apeldoorn of Zwolle. Waar die rijtuigen vandaan komen en wat ze hier doen? Geeeen idee..
Ik doe ook maar wat
someone-unreal
Berichten: 58
Lid geworden op: vr 23 okt 2009, 20:41
Locatie: Almere

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door someone-unreal »

Vandaag:
- de 5644 op de 157
Afbeelding

- 9147 op de 1
Afbeelding

Foto's zijn niet heel erg duidelijk. Ik heb ze vanuit de auto genomen.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door Mark »

Ik zag vandaag in Enschede een behoorlijk oud uitziende en ook behoorlijk veel lawaai makende Arriva-bus op lijn 74 rijden... na enig zoekwerk op de wiki bleek het een Wright Commander te zijn.

Geen idee of het gebruikelijk is? Ik dacht dat er met een nieuwe concessie vaak ook wel nieuwe bussen ingezet werden, maar nee dus :P Voor de buskenners hier, het nummer was iets van 59xx.
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door Maik »

Een paar weken geleden stonden er zeker 3 van dat soort bussen in Doetinchem, nu worden ze dus ook daadwerkelijk ingezet...
Pommes.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door Mark »

Haha, nu nog wachten op de eerste Optare die in Enschede terechtkomt... :mrgreen:
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Oud forumgebruiker

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door Oud forumgebruiker »

Die wirghts zijn uitstekend voor de Achterhoek. Ze zouden uitsluitend ingezet moeten worden in de omgeving Winterswijk en Aalten en zo, daar komenze het best tot hun recht :)
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door Daan »

Vandaag nog niet veel verbetering in Groningen, wederom veel stadsbussen op de streeklijnen. Viel me trouwens ook op dat er aardig wat extra Qliners reden.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door reisthijs »

Mark schreef:Geen idee of het gebruikelijk is? Ik dacht dat er met een nieuwe concessie vaak ook wel nieuwe bussen ingezet werden, maar nee dus :P
Het zou heel bijzonder zijn geweest als er vanaf het begin van de nieuwe concessie alleen nog maar splinternieuwe bussen zouden rijden.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door Stefan »

Ik kwam zo rond 16.50u de Arriva 5985 (althans.. dat verwacht ik, hij was voorzien van een LED zij- en achterfilm en het is de enige 5900 die hier in de buurt rijdt) op de Vaanweg in Rotterdam tegen als lijn 192 naar Hendrik Ido Ambacht.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door Daan »

Ardan schreef:Terwijl mijn bus wegreed zag ik nog net een 6400-loc met een sleep witte passagiersrijtuigen met blauwe deuren over spoor 2 rijden richting Apeldoorn of Zwolle. Waar die rijtuigen vandaan komen en wat ze hier doen? Geeeen idee..
Zoiets? Dat zijn rijtuigen die gebruikt worden voor het begeleiden van militaire treinen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door Daniel »

Stefan schreef:Ik kwam zo rond 16.50u de Arriva 5985 (althans.. dat verwacht ik, hij was voorzien van een LED zij- en achterfilm en het is de enige 5900 die hier in de buurt rijdt) op de Vaanweg in Rotterdam tegen als lijn 192 naar Hendrik Ido Ambacht.
De 5985 is überhaupt de enige 5900 van Arriva met een zijfilm, dus je vaststelling is volledig correct. Normaal een bus van Dordrecht, maar bij Albatros-problemen gaan die naar Alblasserdam waar de Albatros-deskundige voor DAV zit.
Ze worden dan na reparatie vaak op een spitsdienstje vanuit Alblasserdam ingezet zodat gecontroleerd kan worden of alles weer naar behoren werkt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
someone-unreal
Berichten: 58
Lid geworden op: vr 23 okt 2009, 20:41
Locatie: Almere

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door someone-unreal »

Volgens mij ligt het een beetje aan het weer dat er stads en streeksbussen rijden op elkaars lijnen. Het zou me niet verbazen dat er namelijk een aantal bussen kapot zijn. Niet alleen in Groningen is dit zo, ik heb er vandaag in Almere ook een aantal gspot.

Almere Centrum om 12:30
8221 op lijn 3 (streekwagen voor 151 en 156)
9111 op lijn 5 (is normaal maar is geen "Almeese wagen")
8393 op lijn 156 (ex Zaandam wagen)
8245 op lijn 7 (Streekwagen voor 151 en 156)

Verder geen bijzonderheden. Dit zag ik in ongeveer 5 minuten langskomen.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door Ardan »

Bij Syntus in Salland is het precies één week goed gegaan, sindsdien rijdt alles een beetje overal :lol:
Ik doe ook maar wat
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten