Bert Klerk treedt terug als President-directeur van ProRail
Bert Klerk treedt terug als President-directeur van ProRail
Bert Klerk treedt terug als President-directeur van ProRail
Geplaatst op: maandag 3 januari 2011 15:31
Laatst bijgewerkt: maandag 3 januari 2011 15:33
Bert Klerk (59) stopt per 1 februari als President-directeur van ProRail. Hij wordt tijdelijk vervangen door Claudia Zuiderwijk-Jacobs, die nu nog lid is van de Raad van Commissarissen. Over de definitieve opvolging van Bert Klerk volgt nader bericht.
Lees verder
Geplaatst op: maandag 3 januari 2011 15:31
Laatst bijgewerkt: maandag 3 januari 2011 15:33
Bert Klerk (59) stopt per 1 februari als President-directeur van ProRail. Hij wordt tijdelijk vervangen door Claudia Zuiderwijk-Jacobs, die nu nog lid is van de Raad van Commissarissen. Over de definitieve opvolging van Bert Klerk volgt nader bericht.
Lees verder
Re: Bert Klerk treedt terug als President-directeur van ProR
Die Michiel Boersma uit dit stukje is dat niet de voormalig topman van Essent, die een paar jaar terug nog onder vuur lag vanwege hoge bonussen en beloningen voor zichzelf bij Essent?
Re: Bert Klerk treedt terug als President-directeur van ProR
Klopt, zie deze pagina.Caspar schreef:Die Michiel Boersma uit dit stukje is dat niet de voormalig topman van Essent, die een paar jaar terug nog onder vuur lag vanwege hoge bonussen en beloningen voor zichzelf bij Essent?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Bert Klerk treedt terug als President-directeur van ProR
Nou, dat is niet best voor meneer Klerk dan. Sterkte iig. Wie kent die Claudia? Hebben we Daar iets aan of niet?
Re: Bert Klerk treedt terug als President-directeur van ProR
Ja, die zou directrice worden van het GVB, maar ze vroeg teveel salaris.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Bert Klerk treedt terug als President-directeur van ProR
Oh, een zakkenvulster. Net waar we op zitten te wachten :N
Overigens vind ik het wel slecht van Klerk dat hij nu pas, en ook nog hierom aftreedt. Zonder zijn ziekte was hij dus nog Veel langer blijven zitten. Dan ben je toch niet bepaald slim, of ook maar verantwoordelijk bezig. :N
Overigens vind ik het wel slecht van Klerk dat hij nu pas, en ook nog hierom aftreedt. Zonder zijn ziekte was hij dus nog Veel langer blijven zitten. Dan ben je toch niet bepaald slim, of ook maar verantwoordelijk bezig. :N
Re: Bert Klerk treedt terug als President-directeur van ProR
Kan iemand misschien samenvatten wat ProRail de afgelopen tien jaar heeft neergezet?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Bert Klerk treedt terug als President-directeur van ProR
Heel veel. Diverse uitbreidingen van stations (denk aan Hilversum of Amsterdam Zuid), diverse viersporige trajecten, op veel plekken is het spoor vernieuwd, de beveiliging is bijna overal verbeterd/aangepast. Er zijn tientallen spoorwegovergangen verdwenen, veel geluidsschermen verschenen, de Hanzelijn is in aanbouw enzovoort enzovoort enzovoort. De informatievoorziening wordt verbeterd doordat die onbetrouwbare en antieke CTA's eindelijk eens eruit getrapt worden.
ProRail doet vrij veel waar je geen erg in hebt maar die wel allemaal taken zijn van ProRail, en dat is echt niet alleen maar kommer en kwel.
ProRail doet vrij veel waar je geen erg in hebt maar die wel allemaal taken zijn van ProRail, en dat is echt niet alleen maar kommer en kwel.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Bert Klerk treedt terug als President-directeur van ProR
Je bedoelt dat hij al eerder had moeten aftreden vanwege perikelen op het spoor? Dan had eerder de NS-top van mij weggestuurd moeten worden, er zijn nog steeds veel defecte treinstellen en daardoor te korte treinen, terwijl ProRail al anderhalve week geen noemenswaardige storingen meer heeft.Fles schreef:Overigens vind ik het wel slecht van Klerk dat hij nu pas, en ook nog hierom aftreedt. Zonder zijn ziekte was hij dus nog Veel langer blijven zitten. Dan ben je toch niet bepaald slim, of ook maar verantwoordelijk bezig. :N
Re: Bert Klerk treedt terug als President-directeur van ProR
Ik weet niet van wie jij je geld krijgt, maar het verdwijnen van spoorwegovergangen, een voordeel? Nee. Het beperkt de totale mobiliteit. Geluidsschermen? Leuk voor de Nimby's misschien.Bee schreef:Heel veel. Diverse uitbreidingen van stations (denk aan Hilversum of Amsterdam Zuid), diverse viersporige trajecten, op veel plekken is het spoor vernieuwd, de beveiliging is bijna overal verbeterd/aangepast. Er zijn tientallen spoorwegovergangen verdwenen, veel geluidsschermen verschenen, de Hanzelijn is in aanbouw enzovoort enzovoort enzovoort. De informatievoorziening wordt verbeterd doordat die onbetrouwbare en antieke CTA's eindelijk eens eruit getrapt worden.
ProRail doet vrij veel waar je geen erg in hebt maar die wel allemaal taken zijn van ProRail, en dat is echt niet alleen maar kommer en kwel.
Oh en dat van die CTA's kan je toch niet serieus menen??
Re: Bert Klerk treedt terug als President-directeur van ProR
Al anderhalve week? :') _O- Sorry hoor :')Geert schreef:Je bedoelt dat hij al eerder had moeten aftreden vanwege perikelen op het spoor? Dan had eerder de NS-top van mij weggestuurd moeten worden, er zijn nog steeds veel defecte treinstellen en daardoor te korte treinen, terwijl ProRail al anderhalve week geen noemenswaardige storingen meer heeft.Fles schreef:Overigens vind ik het wel slecht van Klerk dat hij nu pas, en ook nog hierom aftreedt. Zonder zijn ziekte was hij dus nog Veel langer blijven zitten. Dan ben je toch niet bepaald slim, of ook maar verantwoordelijk bezig. :N
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Bert Klerk treedt terug als President-directeur van ProR
Ik probeer maar aan te geven dat ProRail beter presteert dan NS. Die laatste krijgt het voor elkaar om wekenlang een aangepaste/beperkte dienstregeling te rijden terwijl de sneeuw al weg is, ProRail heeft wat dat betreft zijn zaakjes beter op orde. Zeker niet foutloos, maar er zit wel verbetering in heb ik het idee.
Re: Bert Klerk treedt terug als President-directeur van ProR
De meeste spoorwegovergangen worden door een tunnel vervangen of door een alternatief dicht in de buurt. Dat bevordert de verkeersveiligheid, met als gevolg minder verstoringen. Bovendien, geen spoorwegovergang is ook geen overwegstoring door welke oorzaak dan ook.Fles schreef:[..]
Ik weet niet van wie jij je geld krijgt, maar het verdwijnen van spoorwegovergangen, een voordeel? Nee. Het beperkt de totale mobiliteit. Geluidsschermen? Leuk voor de Nimby's misschien.
Oh en dat van die CTA's kan je toch niet serieus menen??
Geluidsschermen kunnen het woongenot voor veel mensen verbeteren. Ik krijg er ook een voor de deur, van mij had het niet gehoeven, maar Nederlandse wetgeving verplicht ProRail ertoe ze er neer te zetten en het spoor te voorzien van raildempers.
En die LCD-schermen met informatie doen nu niet veel meer dan CTA's, maar ze bieden tenminste de mogelijkheid tot vernieuwde vormen van informatie in plaats van flapjes vervangen, hangende flapjes, loszittende flapjes, handgeschreven flapjes, doorgedraaide flapjesmotoren, zongekromde flapjes en vooral: inflexibele informatie. We waren ondertussen zo'n beetje de laatste in Europa die nieuwe stations nog van die oude rampenbakken voorzag.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Bert Klerk treedt terug als President-directeur van ProR
En toch is het overheidsbeleid dat uitgevoerd wordt.Fles schreef:Ik weet niet van wie jij je geld krijgt, maar het verdwijnen van spoorwegovergangen, een voordeel? Nee. Het beperkt de totale mobiliteit. Geluidsschermen? Leuk voor de Nimby's misschien.
Bert Klerk heeft de hele integratie van NS-onderdelen tot het huidige ProRail meegemaakt. Het is lastig te beoordelen wat daarin precies de bijdrage van Bert Klerk was. Heeft iemand misschien cijfers om te kunnen vergelijken (punctualiteit, aantal treinen, aantal reizigers, aantal reizigerskilometers, overheidsbijdrage)? Dat discussieert wat makkelijker dan op het onderbuikgevoel dat ProRail niks goeds kan doen.
Re: Bert Klerk treedt terug als President-directeur van ProR
VERTREK 20:00Bee schreef:En die LCD-schermen met informatie doen nu niet veel meer dan CTA's, maar ze bieden tenminste de mogelijkheid tot vernieuwde vormen van informatie in plaats van flapjes vervangen, hangende flapjes, loszittende flapjes, handgeschreven flapjes, doorgedraaide flapjesmotoren, zongekromde flapjes en vooral: inflexibele informatie. We waren ondertussen zo'n beetje de laatste in Europa die nieuwe stations nog van die oude rampenbakken voorzag.
Intercity NS
Utrecht Centr
via H'sum Sportp ... Utrecht Overv ...
Stopt niet in Hol Rad
Volgende trein 20:30 Intercity Utrecht Centraal
Nee daar word je vrolijk van _O- Leuk die schermen, maar zet er dan meteen een fatsoenlijke lay-out op en niet van de afgekorte stationsnamen in koeienletters waar er steeds maar 1 van op het bord past :') Bovendien is er niks meer van te lezen als de zon er op schijnt.
Ik vind de oude CTA's nog steeds stukken duidelijker dan deze dingen.
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Bert Klerk treedt terug als President-directeur van ProR
Ja, laten we het wel of niet nuttig zijn van Bert Klerk beperken tot de lay-out van de CTA's :X
Re: Bert Klerk treedt terug als President-directeur van ProR
Geert schreef:Ja, laten we het wel of niet nuttig zijn van Bert Klerk beperken tot de lay-out van de CTA's :X
Ja hallo? Jij begint over de laatste anderhalve week. Terwijl we al 15 jaar zitten met gezeik door prorail. Ontsporingen door slecht onderhouden wissels, elk weekend is het net 1 grote hindernisbaan, en wij moeten blij zijn dat het "al anderhalve week goed gaat"? Kom op zeg.
Re: Bert Klerk treedt terug als President-directeur van ProR
Best knap, al 15 jaar met de shit van een organisatie zitten die nog maar 8 jaar bestaat :X
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Bert Klerk treedt terug als President-directeur van ProR
Je mist het punt, ik gaf aan dat het bij ProRail de laatste weken beter gaat dan bij NS. En natuurlijk zijn er dingen die beter kunnen, maar ik vind wel dat er een boel beter is gegaan sinds de oprichting van ProRail.Fles schreef:Ja hallo? Jij begint over de laatste anderhalve week. Terwijl we al 15 jaar zitten met gezeik door prorail. Ontsporingen door slecht onderhouden wissels, elk weekend is het net 1 grote hindernisbaan, en wij moeten blij zijn dat het "al anderhalve week goed gaat"? Kom op zeg.
Re: Bert Klerk treedt terug als President-directeur van ProR
Oh, het zal ongetwijfeld waar zijn wat je zegt. Dat het bij prorail de laatste weken beter gaat dan bijna NS. En nou? Dat is nog heel iets anders dan dat het bij prorail allemaal perfect gaat. Maar jij lijkt te beweren dat we maar niet op prorail moeten zeuren omdat het toevallig de laatste weken minder kut gaat dan bij NS. Dat is natuurlijk onzin.Geert schreef:Je mist het punt, ik gaf aan dat het bij ProRail de laatste weken beter gaat dan bij NS. En natuurlijk zijn er dingen die beter kunnen, maar ik vind wel dat er een boel beter is gegaan sinds de oprichting van ProRail.Fles schreef:Ja hallo? Jij begint over de laatste anderhalve week. Terwijl we al 15 jaar zitten met gezeik door prorail. Ontsporingen door slecht onderhouden wissels, elk weekend is het net 1 grote hindernisbaan, en wij moeten blij zijn dat het "al anderhalve week goed gaat"? Kom op zeg.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Bert Klerk treedt terug als President-directeur van ProR
Eens, dat bedoel ik er ook niet mee te zeggen. :) Maar de discussie begon oorspronkelijk over dat Klerk misschien al eerder moest aftreden vanwege problemen op het spoor de laatste tijd, en ik blijf er bij dat ik dan liever koppen zie rollen bij NS dan bij ProRail.Fles schreef:Maar jij lijkt te beweren dat we maar niet op prorail moeten zeuren omdat het toevallig de laatste weken minder kut gaat dan bij NS. Dat is natuurlijk onzin.
- AppleMoose
- Berichten: 6037
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Bert Klerk treedt terug als President-directeur van ProR
Wat mij betreft hoeft er geen onderscheid gemaakt te worden tussen NS of Prorail.
Beide hebben voor de 2e winter achtereen gefaald.
Dat het bij NS wat langer doorwerkt dan bij Prorail, jammer dan.
Beiden beweerde winterproof te zijn, bij beide bedrijven bleek dat dus niet het geval te zijn.
Bovendien heeft Prorail nog wel meer grote fouten gemaakt.
Brand bij Utrecht als een van de recenste voorbeelden.
Treinverkeer rondom Utrecht anderhalve dag nagenoeg platgelegen.
5 jaar geleden werd al geroepen om een back-upsysteem, dat was er afgelopen november nog steeds niet/werkte niet.
En zo zijn er nog wel meer voorbeelden te noemen, ook bij NS.
Beide hadden wat mij betreft dus al eerder mogen opstappen.
Neemt niet weg dat het buitengewoon vervelend is dat Bert Klerk met zo'n vervelende ziekte te maken heeft!
Beide hebben voor de 2e winter achtereen gefaald.
Dat het bij NS wat langer doorwerkt dan bij Prorail, jammer dan.
Beiden beweerde winterproof te zijn, bij beide bedrijven bleek dat dus niet het geval te zijn.
Bovendien heeft Prorail nog wel meer grote fouten gemaakt.
Brand bij Utrecht als een van de recenste voorbeelden.
Treinverkeer rondom Utrecht anderhalve dag nagenoeg platgelegen.
5 jaar geleden werd al geroepen om een back-upsysteem, dat was er afgelopen november nog steeds niet/werkte niet.
En zo zijn er nog wel meer voorbeelden te noemen, ook bij NS.
Beide hadden wat mij betreft dus al eerder mogen opstappen.
Neemt niet weg dat het buitengewoon vervelend is dat Bert Klerk met zo'n vervelende ziekte te maken heeft!
https://www.vitesse.nl/voorgeelzwart/supporters Help Vitesse de lente door!
Re: Bert Klerk treedt terug als President-directeur van ProR
Eh, de brand in Utrecht brak uit door verkeerd aangesloten apparatuur op het nieuw geleverde backupsysteem...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- AppleMoose
- Berichten: 6037
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Bert Klerk treedt terug als President-directeur van ProR
Het is toch een faal dat je een backupsysteem plaatst op een plaats waar deze het normale systeem (tijdelijk) moet kunnen vervangen? :X
https://www.vitesse.nl/voorgeelzwart/supporters Help Vitesse de lente door!
Re: Bert Klerk treedt terug als President-directeur van ProR
Ik was ook gevraagd maar heb mooi bedankt heb geen zin in een baan met al die shitsooi
spoorkilometers 2011: 1458 km.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 134 gasten