Einde strippenkaart Den Haag en Zuid-Holland

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Einde strippenkaart Den Haag en Zuid-Holland

Bericht door find_your_spot »

Chauf21 schreef: Wellicht dat FYS of iemand anders toevallig een OV-ritkaartje thuis heeft liggen. Op de AML-Ritkaartjes wordt volgens mij gesproken over 'plaats'.
Per toeval zie ik mijn naam genoemd worden.

Ik heb even de voorwaarderen erbij gepakt:

OV-ritkaart stad 2,- euro
De OV-ritkaart stad kost 2,- euro en is geldig voor één enkele rit binnen de plaats waar u de OV-ritkaart koopt. Bijvoorbeeld een rit binnen Amstelveen of een rit binnen Zaandam.

OV-ritkaart 4,- euro
Deze OV-ritkaart is geldig voor één enkele rit, als u ook buiten de plaats reist waar u de OV-ritkaart koopt.
Bijvoorbeeld een rit van Aalsmeer naar Amsterdam of een rit van Krommenie naar Amsterdam.

De OV-ritkaarten zijn alleen geldig op de bussen van Connexxion, maar niet op nachtbussen. U kunt niet overstappen met een OV-ritkaart.
Als u wilt overstappen, moet u een nieuwe OV-ritkaart kopen.



Een OV-ritkaart is dus plaats gebonden. Zodra je een bord: Welkom ***** of Tot ziens ziet, wordt het 4 euro.
For Your Railroad Adventures
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Einde strippenkaart Den Haag en Zuid-Holland

Bericht door JWM »

Dus je kan voor 2 euro ook een stadsritje binnen Amsterdam maken met een streekbus van Connexxion?
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Einde strippenkaart Den Haag en Zuid-Holland

Bericht door find_your_spot »

JWM schreef:Dus je kan voor 2 euro ook een stadsritje binnen Amsterdam maken met een streekbus van Connexxion?
Correct.

Neem een ritje Amsterdam Kalfjeslaan - Amsterdam Centraal met de lijnen 142, 170 of 172.

Dat kost vol tarief 1,73 en met zo'n OV ritjekaartje 2 euro. Dus zoveel extreem duurder is het niet. Als je maar NIET uitstapt!
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Einde strippenkaart Den Haag en Zuid-Holland

Bericht door Suus »

Met Arriva kan dat overigens niet, daarvoor betaal je binnen Amsterdam 4 euro. Dus ook als je lijn 93 of 173 neemt en in Amsterdam blijft betaal je 4 euro :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
TomSteyl
Berichten: 304
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 14:33

Re: Einde strippenkaart Den Haag en Zuid-Holland

Bericht door TomSteyl »

les7 schreef:Ik zag op een ander forum dat de nieuwe kaartjes en prijzen van wagenverkoop van de HTM zijn bekend:

€2,50 kaartje: Geldig voor 30 minuten op HTM bus, tram & RR 3&4
€3,50 kaartje: Geldig voor 60 minuten op HTM bus, tram & RR 3&4

Beide kaartjes zijn geen wegwerpchipkaarten, maar kaartjes zoals we die al kennen van Qbuzz, Connexxion enz. De kaartjes zijn geldig voor alle voertuigen van de HTM, maar niet bij Veolia Transport, Connexxion en RET.

Koopie toch? -o-
Staat dit bericht al ergens anders op internet (behalve hier natuurlijk :roll:) ???
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Einde strippenkaart Den Haag en Zuid-Holland

Bericht door Chauf21 »

TomSteyl
Berichten: 304
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 14:33

Re: Einde strippenkaart Den Haag en Zuid-Holland

Bericht door TomSteyl »

Thanks :wink:
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: di 07 jul 2009, 12:38

Re: Einde strippenkaart Den Haag en Zuid-Holland

Bericht door midnet »

dan ben je met die HTM net voor-gisteren heb ik toevallig alle sites nagekeken-de 3 grote busboeren en HTM, over wat na 3/2 zou gaan gelden. Als er staat 30/60 min begrijp ik dat overstappen nog blijft toegestaan-en dus de van ouds vertrouwde stempels in gebruik blijven?
Bij Cxx zal het wel hetzelfde zijn als Amstellanden-er was een aankondiging voor Fryslan (al weer ingetrokken) dat het daar ook zo zou worden. 6€ MINIMUM en eenheidstarief voor de IL! Merkwaardig is dat nergens genoemd wordt dat in principe hun BUZZER op de wagen te koop blijft-voor de niet chipkaart bezitters is dat dan al snel voordeliger.
Op het Ikchipforum van NS staat een aankondiging betr. de NS-Abo's met zonesupplement-nog ingewikkelder als het al was. (HTM. Veolia en ARRIVA NIET in+uitchecken). Wie vroeg daar ooit om wat duidelijke sturing?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Einde strippenkaart Den Haag en Zuid-Holland

Bericht door Meltrain »

Ja, welk minkukel heeft ooit bedacht dat je met een abonnement bij RET, GVB, Qbuzz (in SRR), Cxx (alleen Voorne-Putten (en AML en Zaanstreek?)) en Arriva (alleen Waterland) MOET inchecken, bij alle overige regio's van Connexxion en Qbuzz (in ZOF) MAG inchecken en bij alle overige regio's van Arriva, bij HTM en bij Veolia NIET KAN inchecken? :roll:

Van Syntus weet ik het niet eens en in GD kun je uberhaupt niet inchecken.

De OV-Chipkaart, 1 kaart voor al het OV? Laat me niet lachen. :lol:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Einde strippenkaart Den Haag en Zuid-Holland

Bericht door Daniel »

Syntus mag je ook niet bij inchecken... tenminste, met sterabonnementen dan. Verchipte N-sterabonnementen, OV-jaarkaarten en OV-studentenkaarten worden bij Syntus, Veolia en Arriva wel herkend.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
calimero1039
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 07 jan 2011, 14:02
Locatie: Amsterdam

Re: Einde strippenkaart Den Haag en Zuid-Holland

Bericht door calimero1039 »

Mensen bergrijp goed het is een overgangs fase.
Als de strippenkaart helemaal is verdwenen is het overal op de bus, altijd inchecken bij het instappen en uitchecken bij het uitstappen.
Het geeft nu veel verwarring maar als het eenmaal zover is kan het niet simpeler, toch???
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Einde strippenkaart Den Haag en Zuid-Holland

Bericht door Geert »

De strippenkaart verdwijnt, maar de sterabonnementen blijven de komende tijd nog gewoon bestaan. Met een sterabonnement moet je dus juist goed opletten, in het ene gebied is inchecken verplicht terwijl je in een aangrenzend gebied juist niet moet inchecken omdat je abonnement niet herkend wordt. Dat is dus helemaal niet altijd inchecken en altijd uitchecken, dat verschilt per maatschappij.
Oud forumgebruiker

Re: Einde strippenkaart Den Haag en Zuid-Holland

Bericht door Oud forumgebruiker »

calimero1039 schreef:Het geeft nu veel verwarring maar als het eenmaal zover is kan het niet simpeler, toch???
Ik zal je vertellen. Toen de strippenkaart er was, wisten net zoveel mensen niet dat het nummer van centrum (5700) niet geldig was in West (nummer 5713), als hoeveel mensen nu "niet weten" dat je ook uit moet checken...

Oftewel: veel (niet alle!!) mensen kunnen een aardig stukje toneel spelen wat dat betreft.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Einde strippenkaart Den Haag en Zuid-Holland

Bericht door Geert »

Daarom zou het dan ook fijn zijn als in het hele land dezelfde regels gelden. Nu verschilt het per regio: in de ene regio moet je inchecken met een abonnement, in de andere regio mag het maar hoeft het niet, en in weer andere regio's mag het niet omdat het je geld kost. Uhhhh....
calimero1039
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 07 jan 2011, 14:02
Locatie: Amsterdam

Re: Einde strippenkaart Den Haag en Zuid-Holland

Bericht door calimero1039 »

Dat is nou net de bedoeling van de chipkaart, dat het overal gaat werken maaja, zoals ik al zei... een overgansfase en dat kan nog wel wat tijd in beslag nemen. Vandaar dat de een wel kan of moet inchecken en waar men nog niet begonnen is of net (lees tot een jaar o.i.d.) het nog zeer onduidelijk is.
Dat hebben we in Amsterdam ook gehad. Er zijn trouwens nog steeds uitzonderingen.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Einde strippenkaart Den Haag en Zuid-Holland

Bericht door Chauf21 »

Bee schreef:En hoe zit het met de uitzondering die de Interliners in Alphen hebben? Daar is ooit door de gemeente bedongen dat binnen Alphen goedkopere dalkaartjes ook geldig zijn, zijn daar dan ook de €2-rittenkaarten te koop, in plaats van de €6?
Om hier nog even op terug te komen; deze en vergelijkbare situaties hebben zelfs wat meer voeten in de aarde. Besloten is dat alle ritten binnen een plaats voor €2 gemaakt kunnen worden. Dat is dus ongeacht of dit een Interliner, streeklijn of stadslijn betreft. Zodra de plaatsgrens wordt overschreden (een overzicht met welke haltes bij welke plaats horen is beschikbaar - maar staat volgens mij niet online) geldt het reguliere tarief (normale streeklijn €4, Interliner €6). Uitzonderingen daarop bestaan uiteraard ook: Leiden, Leiderdorp, Oegstgeest en Voorschoten worden als één plaats aangemerkt, in het gebied van de Stadsregio Rotterdam gelden de €4-kaartjes ook op de Interliner. De vreemde eenden in de bijt, lijn 65 en 206, worden aangemerkt als Interliner.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Einde strippenkaart Den Haag en Zuid-Holland

Bericht door Daantje »

Geert schreef:De strippenkaart verdwijnt, maar de sterabonnementen blijven de komende tijd nog gewoon bestaan. Met een sterabonnement moet je dus juist goed opletten, in het ene gebied is inchecken verplicht terwijl je in een aangrenzend gebied juist niet moet inchecken omdat je abonnement niet herkend wordt. Dat is dus helemaal niet altijd inchecken en altijd uitchecken, dat verschilt per maatschappij.
Ik denk dat de sterabonnementen in combinatie met een NS-abonnement wel snel gaan verdwijnen. Ik heb nu een jaartrajectabonnement met stad/streeksupplement en werd onlangs door NS uitgenodigd voor een bijeenkomst om over dit onderwerp te praten. Helaas ben ik niet uitgenodigd, had er wel wat leuke ideen over gehad denk ik. Ben ook benieuwd wat er uit komt.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Einde strippenkaart Den Haag en Zuid-Holland

Bericht door Daniel »

Daantje schreef:werd onlangs door NS uitgenodigd voor een bijeenkomst om over dit onderwerp te praten.
en
Helaas ben ik niet uitgenodigd
Was je nu wel of niet uitgenodigd :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Einde strippenkaart Den Haag en Zuid-Holland

Bericht door Daantje »

Ik werd uitgenodigd om me aan te melden en uit die aanmeldingen werden zes mensen geselecteerd die daadwerkelijk mochten komen. Ik heb me dus aangemeld maar werd niet geselecteerd ;)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Einde strippenkaart Den Haag en Zuid-Holland

Bericht door Daniel »

Ah op die manier, dat haalde ik niet uit je oorspronkelijke bericht... ben zelf nieteens uitgenodigd overigens, vast ooit te kritisch geweest in het NS-panel.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Einde strippenkaart Den Haag en Zuid-Holland

Bericht door Geert »

Het lijkt me dat er gewoon een random groep is uitgekozen en dat je dan niet toevallig bent geselecteerd. Stel NS zou 400.000 reizigers met een sterabonnement hebben (ik verzin maar wat hoor, maar het zijn er redelijk wat in ieder geval), dan zou het onzinnig zijn om al die mensen een mailtje te sturen met de vraag om mee te praten. Je neemt dan eerder een kleine (sub)groep, en van de mensen die reageren kun je er dan nog een paar uitzoeken. Immers als je er maar 6 nodig hebt en laten we zeggen 10% van de gemailde mensen wil wel mee doen, dan hoef je bij wijze van spreken maar 60 mensen te mailen ;)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Einde strippenkaart Den Haag en Zuid-Holland

Bericht door Daniel »

Geert schreef:Het lijkt me dat er gewoon een random groep is uitgekozen en dat je dan niet toevallig bent geselecteerd.
Wat ik bedoelde met de laatste zin... heb al ruim een jaar geen enquetes van het NS Panel meer ontvangen :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Einde strippenkaart Den Haag en Zuid-Holland

Bericht door Meltrain »

Chauf21 schreef: in het gebied van de Stadsregio Rotterdam gelden de €4-kaartjes ook op de Interliner.
Aha, ik mag binnen Capelle a/d IJssel dus voor €4,- met lijn 383? verder kom ik namelijk geen Interliners tegen die binnen de SRR komen.
Chauf21 schreef:De vreemde eenden in de bijt, lijn 65 en 206, worden aangemerkt als Interliner.
Oke.... :roll: Lijn 206 kan ik nog enigszins inkomen (rijdt die nog steeds met Integro's trouwens), maar waarom zou je voor lijn 65 extra moeten betalen? :?

Overigens wel leuk: voor €4,- enkele reis Rotterdam Capelsebrug - Utrecht Centraal met lijn 195. :P
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Einde strippenkaart Den Haag en Zuid-Holland

Bericht door find_your_spot »

Meltrain schreef: Overigens wel leuk: voor €4,- enkele reis Rotterdam Capelsebrug - Utrecht Centraal met lijn 195. :P
Klopt, met de OV-chip kost dat ritje 7,62

Dat geldt ook hier voor de Zuidtangent van Bijlmer naar Haarlem die 5,19 met de OV-chip kost.
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Einde strippenkaart Den Haag en Zuid-Holland

Bericht door Suus »

Nee, lijn 206 rijdt sinds de herfst van 2009 met Ambassador's. De Integro's gingen er tegelijkertijd met de overgang van Haaglanden naar Veolia uit. Lijn 65 is ook een "snelbus", maar ik zou hem eerder kenmerken als Lege bus.

Valt mij trouwens op dat je voor lijn 232 dan weer niet extra hoeft te betalen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: steveng en 86 gasten