Bert Klerk treedt terug als President-directeur van ProRail

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Bert Klerk treedt terug als President-directeur van ProRail

Bericht door Wubbo »

Bert Klerk treedt terug als President-directeur van ProRail
Geplaatst op: maandag 3 januari 2011 15:31
Laatst bijgewerkt: maandag 3 januari 2011 15:33


Bert Klerk (59) stopt per 1 februari als President-directeur van ProRail. Hij wordt tijdelijk vervangen door Claudia Zuiderwijk-Jacobs, die nu nog lid is van de Raad van Commissarissen. Over de definitieve opvolging van Bert Klerk volgt nader bericht.
Lees verder
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Bert Klerk treedt terug als President-directeur van ProR

Bericht door Caspar »

Die Michiel Boersma uit dit stukje is dat niet de voormalig topman van Essent, die een paar jaar terug nog onder vuur lag vanwege hoge bonussen en beloningen voor zichzelf bij Essent?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Bert Klerk treedt terug als President-directeur van ProR

Bericht door Suus »

Caspar schreef:Die Michiel Boersma uit dit stukje is dat niet de voormalig topman van Essent, die een paar jaar terug nog onder vuur lag vanwege hoge bonussen en beloningen voor zichzelf bij Essent?
Klopt, zie deze pagina.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Bert Klerk treedt terug als President-directeur van ProR

Bericht door Fles »

Nou, dat is niet best voor meneer Klerk dan. Sterkte iig. Wie kent die Claudia? Hebben we Daar iets aan of niet?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Bert Klerk treedt terug als President-directeur van ProR

Bericht door Suus »

Ja, die zou directrice worden van het GVB, maar ze vroeg teveel salaris.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Bert Klerk treedt terug als President-directeur van ProR

Bericht door Fles »

Oh, een zakkenvulster. Net waar we op zitten te wachten :N

Overigens vind ik het wel slecht van Klerk dat hij nu pas, en ook nog hierom aftreedt. Zonder zijn ziekte was hij dus nog Veel langer blijven zitten. Dan ben je toch niet bepaald slim, of ook maar verantwoordelijk bezig. :N
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Bert Klerk treedt terug als President-directeur van ProR

Bericht door VIRM »

Kan iemand misschien samenvatten wat ProRail de afgelopen tien jaar heeft neergezet?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Bert Klerk treedt terug als President-directeur van ProR

Bericht door Suus »

Heel veel. Diverse uitbreidingen van stations (denk aan Hilversum of Amsterdam Zuid), diverse viersporige trajecten, op veel plekken is het spoor vernieuwd, de beveiliging is bijna overal verbeterd/aangepast. Er zijn tientallen spoorwegovergangen verdwenen, veel geluidsschermen verschenen, de Hanzelijn is in aanbouw enzovoort enzovoort enzovoort. De informatievoorziening wordt verbeterd doordat die onbetrouwbare en antieke CTA's eindelijk eens eruit getrapt worden.

ProRail doet vrij veel waar je geen erg in hebt maar die wel allemaal taken zijn van ProRail, en dat is echt niet alleen maar kommer en kwel.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Bert Klerk treedt terug als President-directeur van ProR

Bericht door Geert »

Fles schreef:Overigens vind ik het wel slecht van Klerk dat hij nu pas, en ook nog hierom aftreedt. Zonder zijn ziekte was hij dus nog Veel langer blijven zitten. Dan ben je toch niet bepaald slim, of ook maar verantwoordelijk bezig. :N
Je bedoelt dat hij al eerder had moeten aftreden vanwege perikelen op het spoor? Dan had eerder de NS-top van mij weggestuurd moeten worden, er zijn nog steeds veel defecte treinstellen en daardoor te korte treinen, terwijl ProRail al anderhalve week geen noemenswaardige storingen meer heeft.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Bert Klerk treedt terug als President-directeur van ProR

Bericht door Fles »

Bee schreef:Heel veel. Diverse uitbreidingen van stations (denk aan Hilversum of Amsterdam Zuid), diverse viersporige trajecten, op veel plekken is het spoor vernieuwd, de beveiliging is bijna overal verbeterd/aangepast. Er zijn tientallen spoorwegovergangen verdwenen, veel geluidsschermen verschenen, de Hanzelijn is in aanbouw enzovoort enzovoort enzovoort. De informatievoorziening wordt verbeterd doordat die onbetrouwbare en antieke CTA's eindelijk eens eruit getrapt worden.

ProRail doet vrij veel waar je geen erg in hebt maar die wel allemaal taken zijn van ProRail, en dat is echt niet alleen maar kommer en kwel.
Ik weet niet van wie jij je geld krijgt, maar het verdwijnen van spoorwegovergangen, een voordeel? Nee. Het beperkt de totale mobiliteit. Geluidsschermen? Leuk voor de Nimby's misschien.
Oh en dat van die CTA's kan je toch niet serieus menen??
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Bert Klerk treedt terug als President-directeur van ProR

Bericht door Fles »

Geert schreef:
Fles schreef:Overigens vind ik het wel slecht van Klerk dat hij nu pas, en ook nog hierom aftreedt. Zonder zijn ziekte was hij dus nog Veel langer blijven zitten. Dan ben je toch niet bepaald slim, of ook maar verantwoordelijk bezig. :N
Je bedoelt dat hij al eerder had moeten aftreden vanwege perikelen op het spoor? Dan had eerder de NS-top van mij weggestuurd moeten worden, er zijn nog steeds veel defecte treinstellen en daardoor te korte treinen, terwijl ProRail al anderhalve week geen noemenswaardige storingen meer heeft.
Al anderhalve week? :') _O- Sorry hoor :')
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Bert Klerk treedt terug als President-directeur van ProR

Bericht door Geert »

Ik probeer maar aan te geven dat ProRail beter presteert dan NS. Die laatste krijgt het voor elkaar om wekenlang een aangepaste/beperkte dienstregeling te rijden terwijl de sneeuw al weg is, ProRail heeft wat dat betreft zijn zaakjes beter op orde. Zeker niet foutloos, maar er zit wel verbetering in heb ik het idee.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Bert Klerk treedt terug als President-directeur van ProR

Bericht door Suus »

Fles schreef:[..]

Ik weet niet van wie jij je geld krijgt, maar het verdwijnen van spoorwegovergangen, een voordeel? Nee. Het beperkt de totale mobiliteit. Geluidsschermen? Leuk voor de Nimby's misschien.
Oh en dat van die CTA's kan je toch niet serieus menen??
De meeste spoorwegovergangen worden door een tunnel vervangen of door een alternatief dicht in de buurt. Dat bevordert de verkeersveiligheid, met als gevolg minder verstoringen. Bovendien, geen spoorwegovergang is ook geen overwegstoring door welke oorzaak dan ook.

Geluidsschermen kunnen het woongenot voor veel mensen verbeteren. Ik krijg er ook een voor de deur, van mij had het niet gehoeven, maar Nederlandse wetgeving verplicht ProRail ertoe ze er neer te zetten en het spoor te voorzien van raildempers.

En die LCD-schermen met informatie doen nu niet veel meer dan CTA's, maar ze bieden tenminste de mogelijkheid tot vernieuwde vormen van informatie in plaats van flapjes vervangen, hangende flapjes, loszittende flapjes, handgeschreven flapjes, doorgedraaide flapjesmotoren, zongekromde flapjes en vooral: inflexibele informatie. We waren ondertussen zo'n beetje de laatste in Europa die nieuwe stations nog van die oude rampenbakken voorzag.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Bert Klerk treedt terug als President-directeur van ProR

Bericht door Wubbo »

Fles schreef:Ik weet niet van wie jij je geld krijgt, maar het verdwijnen van spoorwegovergangen, een voordeel? Nee. Het beperkt de totale mobiliteit. Geluidsschermen? Leuk voor de Nimby's misschien.
En toch is het overheidsbeleid dat uitgevoerd wordt.

Bert Klerk heeft de hele integratie van NS-onderdelen tot het huidige ProRail meegemaakt. Het is lastig te beoordelen wat daarin precies de bijdrage van Bert Klerk was. Heeft iemand misschien cijfers om te kunnen vergelijken (punctualiteit, aantal treinen, aantal reizigers, aantal reizigerskilometers, overheidsbijdrage)? Dat discussieert wat makkelijker dan op het onderbuikgevoel dat ProRail niks goeds kan doen.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Bert Klerk treedt terug als President-directeur van ProR

Bericht door Mark »

Bee schreef:En die LCD-schermen met informatie doen nu niet veel meer dan CTA's, maar ze bieden tenminste de mogelijkheid tot vernieuwde vormen van informatie in plaats van flapjes vervangen, hangende flapjes, loszittende flapjes, handgeschreven flapjes, doorgedraaide flapjesmotoren, zongekromde flapjes en vooral: inflexibele informatie. We waren ondertussen zo'n beetje de laatste in Europa die nieuwe stations nog van die oude rampenbakken voorzag.
VERTREK 20:00
Intercity NS
Utrecht Centr

via H'sum Sportp ... Utrecht Overv ...
Stopt niet in Hol Rad
Volgende trein 20:30 Intercity Utrecht Centraal

Nee daar word je vrolijk van _O- Leuk die schermen, maar zet er dan meteen een fatsoenlijke lay-out op en niet van de afgekorte stationsnamen in koeienletters waar er steeds maar 1 van op het bord past :') Bovendien is er niks meer van te lezen als de zon er op schijnt.
Ik vind de oude CTA's nog steeds stukken duidelijker dan deze dingen.
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Bert Klerk treedt terug als President-directeur van ProR

Bericht door Geert »

Ja, laten we het wel of niet nuttig zijn van Bert Klerk beperken tot de lay-out van de CTA's :X
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Bert Klerk treedt terug als President-directeur van ProR

Bericht door Fles »

Geert schreef:Ja, laten we het wel of niet nuttig zijn van Bert Klerk beperken tot de lay-out van de CTA's :X

Ja hallo? Jij begint over de laatste anderhalve week. Terwijl we al 15 jaar zitten met gezeik door prorail. Ontsporingen door slecht onderhouden wissels, elk weekend is het net 1 grote hindernisbaan, en wij moeten blij zijn dat het "al anderhalve week goed gaat"? Kom op zeg.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Bert Klerk treedt terug als President-directeur van ProR

Bericht door Wubbo »

Best knap, al 15 jaar met de shit van een organisatie zitten die nog maar 8 jaar bestaat :X
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Bert Klerk treedt terug als President-directeur van ProR

Bericht door Geert »

Fles schreef:Ja hallo? Jij begint over de laatste anderhalve week. Terwijl we al 15 jaar zitten met gezeik door prorail. Ontsporingen door slecht onderhouden wissels, elk weekend is het net 1 grote hindernisbaan, en wij moeten blij zijn dat het "al anderhalve week goed gaat"? Kom op zeg.
Je mist het punt, ik gaf aan dat het bij ProRail de laatste weken beter gaat dan bij NS. En natuurlijk zijn er dingen die beter kunnen, maar ik vind wel dat er een boel beter is gegaan sinds de oprichting van ProRail.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Bert Klerk treedt terug als President-directeur van ProR

Bericht door Fles »

Geert schreef:
Fles schreef:Ja hallo? Jij begint over de laatste anderhalve week. Terwijl we al 15 jaar zitten met gezeik door prorail. Ontsporingen door slecht onderhouden wissels, elk weekend is het net 1 grote hindernisbaan, en wij moeten blij zijn dat het "al anderhalve week goed gaat"? Kom op zeg.
Je mist het punt, ik gaf aan dat het bij ProRail de laatste weken beter gaat dan bij NS. En natuurlijk zijn er dingen die beter kunnen, maar ik vind wel dat er een boel beter is gegaan sinds de oprichting van ProRail.
Oh, het zal ongetwijfeld waar zijn wat je zegt. Dat het bij prorail de laatste weken beter gaat dan bijna NS. En nou? Dat is nog heel iets anders dan dat het bij prorail allemaal perfect gaat. Maar jij lijkt te beweren dat we maar niet op prorail moeten zeuren omdat het toevallig de laatste weken minder kut gaat dan bij NS. Dat is natuurlijk onzin.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Bert Klerk treedt terug als President-directeur van ProR

Bericht door Geert »

Fles schreef:Maar jij lijkt te beweren dat we maar niet op prorail moeten zeuren omdat het toevallig de laatste weken minder kut gaat dan bij NS. Dat is natuurlijk onzin.
Eens, dat bedoel ik er ook niet mee te zeggen. :) Maar de discussie begon oorspronkelijk over dat Klerk misschien al eerder moest aftreden vanwege problemen op het spoor de laatste tijd, en ik blijf er bij dat ik dan liever koppen zie rollen bij NS dan bij ProRail.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Bert Klerk treedt terug als President-directeur van ProR

Bericht door AppleMoose »

Wat mij betreft hoeft er geen onderscheid gemaakt te worden tussen NS of Prorail.
Beide hebben voor de 2e winter achtereen gefaald.
Dat het bij NS wat langer doorwerkt dan bij Prorail, jammer dan.
Beiden beweerde winterproof te zijn, bij beide bedrijven bleek dat dus niet het geval te zijn.
Bovendien heeft Prorail nog wel meer grote fouten gemaakt.
Brand bij Utrecht als een van de recenste voorbeelden.
Treinverkeer rondom Utrecht anderhalve dag nagenoeg platgelegen.
5 jaar geleden werd al geroepen om een back-upsysteem, dat was er afgelopen november nog steeds niet/werkte niet.
En zo zijn er nog wel meer voorbeelden te noemen, ook bij NS.

Beide hadden wat mij betreft dus al eerder mogen opstappen.

Neemt niet weg dat het buitengewoon vervelend is dat Bert Klerk met zo'n vervelende ziekte te maken heeft!
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Bert Klerk treedt terug als President-directeur van ProR

Bericht door Suus »

Eh, de brand in Utrecht brak uit door verkeerd aangesloten apparatuur op het nieuw geleverde backupsysteem...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Bert Klerk treedt terug als President-directeur van ProR

Bericht door AppleMoose »

Het is toch een faal dat je een backupsysteem plaatst op een plaats waar deze het normale systeem (tijdelijk) moet kunnen vervangen? :X
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
GTW
Berichten: 121
Lid geworden op: zo 02 jan 2011, 17:06

Re: Bert Klerk treedt terug als President-directeur van ProR

Bericht door GTW »

Ik was ook gevraagd maar heb mooi bedankt heb geen zin in een baan met al die shitsooi :oops:
spoorkilometers 2011: 1458 km.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten