Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Ik zie NS nou niet echt een trein om spuiten zodat het in een regio concept moet passen.
Maar ik blijf inderdaad ook mijn vraagtekens stellen bij 2 vervoerders op 1 lijn. Naar mijn idee kan de stadsregio het beste ook met Arriva in gesprek gaan om die spoorlijn onderhands aan hun aan te besteden zodat hij bij de volgende concessie gewoon bij die van Gelderland getrokken kan worden.
Maar ik blijf inderdaad ook mijn vraagtekens stellen bij 2 vervoerders op 1 lijn. Naar mijn idee kan de stadsregio het beste ook met Arriva in gesprek gaan om die spoorlijn onderhands aan hun aan te besteden zodat hij bij de volgende concessie gewoon bij die van Gelderland getrokken kan worden.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Ik verwacht het ook niet dat het gaat gebeuren, maar het is wel een wens van De Stadsregio. In het PvE staat ook dat men met NS aan het onderhandelen is over o.a. Branding. Op korte termijn kun je denken aan Zutphen-Nijmegen(-Wijchen) die alleen op het traject Zutphen-Brummen buiten de Stadsregio rijdt en volgens mij een vrij gesloten omloop kent. Het doortrekken van de sprinter naar Wijchen lijkt overigens vrij zeker nadat het keerspoor in Wijchen in 2012 (?) gereed is gekomen.reisthijs schreef:Die komen er natuurlijk niet, daarvoor rijden die sprinters veel te ver buiten de Stadsregio (om dezelfde reden wordt Arnhem-Winterswijk ook geen Breng). Of er zou een Sprinter Arnhem-Wijchen moeten komen maar dat lijkt me niet erg waarschijnlijk.Freek schreef:Als er ook Breng-NS-sprinters komen
Eventueel zou je ook nog kunnen denken aan s7500. Tot zover het dagdromen.
Ik zelf zou groot voorstander zijn van een dagkaart SAN die dan geldig is op allen Breng treinen en bussen en daarmee dan ook op de sprinter tussen Arnhem en Nijmegen. Vergelijk het met de Duitse dagkaarten die alleen geldig zijn op het regionale vervoer en niet op de IC's en ICE's. Als Branding samen gaat met bijvoorbeeld tariefintegratie dan kun je hele leuke dingen doen.reisthijs schreef:Ik zie ook niet hoe een ander kleurtje trein de integratie bus+trein zou bevorderen?
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
En dat kan dus niet. Europees aanbesteden heJoshua schreef:Maar ik blijf inderdaad ook mijn vraagtekens stellen bij 2 vervoerders op 1 lijn. Naar mijn idee kan de stadsregio het beste ook met Arriva in gesprek gaan om die spoorlijn onderhands aan hun aan te besteden zodat hij bij de volgende concessie gewoon bij die van Gelderland getrokken kan worden.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Maar in dat regionale vervoer rijden dan wel doodgewone rode DB-treinen, daar zit dan soms een sticker op dat je kan zien bij welke regio de trein hoort maar meer ook niet. Tariefintegratie kan dus ook gewoon zonder 'branding': gewoon duidelijk afspraken maken in welk gebied die kaarten geldig zijn.Freek schreef:Vergelijk het met de Duitse dagkaarten die alleen geldig zijn op het regionale vervoer en niet op de IC's en ICE's.
Niet op de manier zoals het nu dus gaat: straks krijg je dus tussen Arnhem en Doetinchem twee verschillende vervoerders, twee verschillende kleurstellingen, twee soorten OV-chippaaltjes (waar je zelf moet uitkijken dat je bij de juiste incheckt). Dat is dus eerder het tegenovergestelde van integratie.Freek schreef:Als Branding samen gaat met bijvoorbeeld tariefintegratie dan kun je hele leuke dingen doen.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Er komt één soort OVC-incheckpaaltje voor de treinen richting Doetinchem, dus niet een voor elke vervoerder apart. Dit maakt het al iets makkelijker. ;)
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Nee dat dus niet. Vervoerders (mochten er 2 komen) moeten accepteren dat er 1 systeem komt (lijkt mij het Arriva-systeem omdat deze doorrijden) en moeten onderling tot een verdeling komen. Voor een onderzoek is per jaar geloof ik 100.000 euro beschikbaar. Indien de vervoerder onderling tot een verdeling komen mogen ze die 100.000 gewoon in hun zak stoppen. En ook voor het tarief moet het niet uitmaken of de Arrivatrein of de Brengtrein genomen wordt (evt. los van specifieke acties. En ja dat vind ik ook krom).reisthijs schreef:twee soorten OV-chippaaltjes (waar je zelf moet uitkijken dat je bij de juiste incheckt). Dat is dus eerder het tegenovergestelde van integratie.
Voor tariefintegratie heb je niet direct branding nodig, maar dat maakt het wel compleet. Ik geloof wel in Branding. Overigens moet branding dan wel een middel zijn (om meer reizigers te trekken) en geen middel. Dus ja, waarom dan geen Brengabri als de abri toch vervangen moet worden?
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013
Berichten verplaatst naar het 2013-topic
Stadsregio Arnhem-Nijmegen: dans om een miljard
Stadsregio Arnhem-Nijmegen: dans om een miljard
Geplaatst op: zaterdag 30 oktober 2010 09:56
Laatst bijgewerkt: zaterdag 30 oktober 2010 09:59
Een omzet van een miljard euro staat binnenkort op het spel. Dan begint de aanbesteding van het openbaar vervoer in de Stadsregio Arnhem Nijmegen. Het is de vetste kluif die in Nederland voor vervoersbedrijven is binnen te halen. Niet alleen in Nederland gesettlede bedrijven als Connexxion en Arriva zullen een gooi naar de prijzen doen.
Lees verder
Geplaatst op: zaterdag 30 oktober 2010 09:56
Laatst bijgewerkt: zaterdag 30 oktober 2010 09:59
Een omzet van een miljard euro staat binnenkort op het spel. Dan begint de aanbesteding van het openbaar vervoer in de Stadsregio Arnhem Nijmegen. Het is de vetste kluif die in Nederland voor vervoersbedrijven is binnen te halen. Niet alleen in Nederland gesettlede bedrijven als Connexxion en Arriva zullen een gooi naar de prijzen doen.
Lees verder
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013
2 december zal in de Stadsregioraad een besluit worden genomen over het PvE. Er is al een concept PvE opgesteld dat ter inspraak heeft gelegen. De inspraakreacties + de reactie van De Stadsregio staat online. Ook interessant cijfermateriaal over groene gas en waterstof staan online. Alles is te vinden op: de website van de Stadsregio
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013
Aanbesteding openbaar vervoer gestart
Op 3 januari is de Europese openbare aanbesteding voor het openbaar vervoer in de Stadsregio Arnhem Nijmegen gestart.De Stadsregio Arnhem Nijmegen heeft momenteel een van de schoonste openbaar vervoerconcessies van Nederland. De overige bussen in de stadsregio moeten vanaf het begin van de concessie voldoen aan strenge uitstootnormen. Het gebruik van diesel of andere fossiele brandstoffen is niet toegestaan.
Lees verder
Wordt dit dan de eerste concessie die in het geheel niet op diesel gaat rijden?
Op 3 januari is de Europese openbare aanbesteding voor het openbaar vervoer in de Stadsregio Arnhem Nijmegen gestart.De Stadsregio Arnhem Nijmegen heeft momenteel een van de schoonste openbaar vervoerconcessies van Nederland. De overige bussen in de stadsregio moeten vanaf het begin van de concessie voldoen aan strenge uitstootnormen. Het gebruik van diesel of andere fossiele brandstoffen is niet toegestaan.
Lees verder
Wordt dit dan de eerste concessie die in het geheel niet op diesel gaat rijden?
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013
Dat was Haarlem/IJmond toch? Al klopt dat allang niet meer.
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013
bedenk ik mie opeens dat Arnhem en Nijmegen dan ook Amba vrij worden. Amba's op aardgas is nu namelijk nog een probleem, die zijn er niet.
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013
Het klopt nog aardig. Op wat ProCity busjes en een enkele MAN na (volgens mij de 3449 als ik mij niet vergis) is alles aardgas daar. De bussen die in dat gebied komen en op diesel rijden zijn niet van Haarlem-IJmond. Er komen dus nog steeds een hoop dieselbussen in Haarlem.Klaasje schreef:Dat was Haarlem/IJmond toch? Al klopt dat allang niet meer.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8666
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013
Connexxion 3149Bee schreef:Het klopt nog aardig. Op wat ProCity busjes en een enkele MAN na (volgens mij de 3449 als ik mij niet vergis) is alles aardgas daar. De bussen die in dat gebied komen en op diesel rijden zijn niet van Haarlem-IJmond. Er komen dus nog steeds een hoop dieselbussen in Haarlem.Klaasje schreef:Dat was Haarlem/IJmond toch? Al klopt dat allang niet meer.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013
Geen idee in hoeverre het hier direct geplaatst mag worden dus voor de zekerheid maar even een verwijzing: liefhebbers van de (lelijke) kleurstelling die de Stadsregio voor de GTW'tjes in gedachten heeft moeten even de factsheet van bijlage D42 bekijken in het bestek (zie aanbestedingskalender): het dak in het Arnhemse blauw, deuren die zwart en Nijmeegs rose zijn en een brede zwarte strook over de hele lengte van de trein.
Interessant is in ieder geval dat men in 4 treinen per ochtendspits wil dat er 9 bakken worden ingezet en dat in principe de concessiehouder niet in het weekend rijdt, alleen op verzoek van concessiehouder. Kan de teruggang naar een 30 minutendienst op zaterdag betekenen dus. De optie op het treinmaterieel bevat 9 GTW 2/8 treinstellen. Met andere woorden: geen enkel treinstel op reserve. En een OV-chipkaartpuntje: er komt één chipkaartlezer op de perrons die zowel de chipkaarten van Arriva als de vervoerder voor het SAN kan uitlezen.
Interessant is in ieder geval dat men in 4 treinen per ochtendspits wil dat er 9 bakken worden ingezet en dat in principe de concessiehouder niet in het weekend rijdt, alleen op verzoek van concessiehouder. Kan de teruggang naar een 30 minutendienst op zaterdag betekenen dus. De optie op het treinmaterieel bevat 9 GTW 2/8 treinstellen. Met andere woorden: geen enkel treinstel op reserve. En een OV-chipkaartpuntje: er komt één chipkaartlezer op de perrons die zowel de chipkaarten van Arriva als de vervoerder voor het SAN kan uitlezen.
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013
3 stellen GTW 2/8 past niet eens op alle perrons. 3 stellen GTW is totaal 167.7 meter en past daardoor niet op de volgende perrons:
Doetinchem spoor 3 en 4: 161 meter.
Wehl spoor 1 en 2: 160 meter.
Didam spoor 1: 153 meter.
Zevenaar spoor 1: 160 meter, spoor 2 en 3: 167 meter.
Duiven spoor 1 en 2: 162 en 161 meter.
Het zal me benieuwen of ze daar vóór december 2012 achter gekomen zijn...
Doetinchem spoor 3 en 4: 161 meter.
Wehl spoor 1 en 2: 160 meter.
Didam spoor 1: 153 meter.
Zevenaar spoor 1: 160 meter, spoor 2 en 3: 167 meter.
Duiven spoor 1 en 2: 162 en 161 meter.
Het zal me benieuwen of ze daar vóór december 2012 achter gekomen zijn...
Pommes.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013
De lelijkheid vindt ik nog meevallen als ik die tekening bekijk...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013
Maar de buitenkant ligt nog niet vast, alleen dat het in Brengstijl moet. Dus e.e.a kan nog aangepast worden ten opzichte van de tekening die er nu ligt. Heb namelijk ook al plaatjes gezien waarin er geen 'zwarte band' aanwezig was.
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013
Het is hetzelfde ontwerp als op de Arnhemse bussen, dus lijkt mij niet vreemd dat het zoiets wordt (of iets in die richting).Raymond schreef:Geen idee in hoeverre het hier direct geplaatst mag worden dus voor de zekerheid maar even een verwijzing: liefhebbers van de (lelijke) kleurstelling die de Stadsregio voor de GTW'tjes in gedachten heeft moeten even de factsheet van bijlage D42 bekijken in het bestek (zie aanbestedingskalender): het dak in het Arnhemse blauw, deuren die zwart en Nijmeegs rose zijn en een brede zwarte strook over de hele lengte van de trein.
Interessant is in ieder geval dat men in 4 treinen per ochtendspits wil dat er 9 bakken worden ingezet en dat in principe de concessiehouder niet in het weekend rijdt, alleen op verzoek van concessiehouder. Kan de teruggang naar een 30 minutendienst op zaterdag betekenen dus. De optie op het treinmaterieel bevat 9 GTW 2/8 treinstellen. Met andere woorden: geen enkel treinstel op reserve. En een OV-chipkaartpuntje: er komt één chipkaartlezer op de perrons die zowel de chipkaarten van Arriva als de vervoerder voor het SAN kan uitlezen.
PS. De documenten staan dan wel online, maar ik zag op een aantal documenten erg vaak de stempel: "vertrouwelijk" op staan. Nou Stadsregio Arnhem Nijmegen kun je dus ook niet meer vertrouwen (niet dat ik dat ooit deed of zo )
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013
Er rijden daar ook enkele Citaro's (serie 2800) en soms zie ik ook een Amba.Bee schreef:Het klopt nog aardig. Op wat ProCity busjes en een enkele MAN na (volgens mij de 3449 als ik mij niet vergis) is alles aardgas daar.Klaasje schreef:Dat was Haarlem/IJmond toch? Al klopt dat allang niet meer.
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013
Vandaag moesten de offerters voor de concessie worden ingeleverd. Dit hebben twee bedrijven gedaan, te weten Keolis en Hermes.
Grote afwezige is voor mij Arriva, waarom hebben zij niet mee gedaan?
Grote afwezige is voor mij Arriva, waarom hebben zij niet mee gedaan?
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013
Is inderdaad opvallend, zeker omdat ze de treindienst richting Winterswijk al hebben :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013
Beetje vreemd de naam Hermes.Freek schreef:Vandaag moesten de offerters voor de concessie worden ingeleverd. Dit hebben twee bedrijven gedaan, te weten Keolis en Hermes.
Grote afwezige is voor mij Arriva, waarom hebben zij niet mee gedaan?
Immers Breng wordt nu gereden door Novio en is 100% Connexxion.
Daarbij moet in 2013 moet ook worden gereden onder de naam Breng.
dus wat is het feitelijk verschil dan als Hermes (100% Connexxion) het wint. Dat de naam Novio definitief vervalt......
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013
Dan kan men Novio opdoeken, scheelt Connexxion weer een dochterbedrijf. Hermes rijdt nog zeker tot eind 2014 en misschien zelfs tot eind 2016 in Eindhoven rond.
"Een touringcar is geen bus"
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013
Overigens meldt de Gelderlander dat de concessie op 12 december 2012 in zal gaan. Dat is een woensdag. Moet dat niet 9 december 2012 zijn?
Link: http://www.gelderlander.nl/voorpagina/n ... Keolis.ece
Link: http://www.gelderlander.nl/voorpagina/n ... Keolis.ece
"Een touringcar is geen bus"
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten