Groene Optares en meer in Apeldoorn

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Groene Optares en meer in Apeldoorn

Bericht door Daniel »

Vanmiddag deed het toeval me in Apeldoorn belanden. Daar aangekomen was het ook gelijk raak: de groene Optares bleken er nu ook te rijden. Of nouja, rijden... de Syntus 5353 stond als enige nog op het busstation, alle reizigers werden er net uitgestuurd en de chauffeur ondernam verwoede pogingen om het ding van z'n plek te krijgen :P
Afbeelding

Lopend richting het centrum kwam ik op de Stationsstraat de 5354 tegen...
Afbeelding

Ik vervolgde m'n weg langs de route van lijn 2/3, daar trof ik de 5003 op de Sprengenweg...
Afbeelding

En de 5005 op de John F. Kennedylaan...
Afbeelding

Lijn 6 was daarmee ook dichtbij, hier gereden door de 5013 op de Asselsestraat...
Afbeelding

Met diezelfde lijn 6 terug naar 't station gereisd en daar lijn 5 genomen. Hier de bewuste lijn op de Waterlei...
Afbeelding

En de 5008 als lijn 17 op de Deventerstraat waarmee ik later weer op 't station terug zou komen...
Afbeelding

Twee Volvo's met onbekende bestemming...
Afbeelding

Afbeelding

En tot slot nog twee Optares...
Afbeelding

Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Groene Optares en meer in Apeldoorn

Bericht door MdJ »

Op welk perron stond de 1403?
De 1413 reed op lijn 294-a (Apeldoorn-Zwolle via Heerde Transferium).
En volgens mij zag ik de 5355 ook al op het verkeerde perron staan, was om 15:15. Ik kwam uit de 104 (die dus alle twee de reizigers uitliet bij de buffer)
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Groene Optares en meer in Apeldoorn

Bericht door Daniel »

De 1403 stond direct rechts van de 1413 (als je met je rug naar 't spoor toe staat). De 5355 staat op de foto inderdaad verkeerd (op 't perron van 11), maar maakte nog wel een rondje naar het juiste perron. Was zowiezo af en toe een zooitje, zo heb ik ook geregeld een "8 Anklaar" onder een DRIP zien staan met "9 Anklaar" erop :wink:

De chauffeur van de 5002 zei ook nog "iedereen kwakt maar ergens een bus neer" nadat deze bij 'n afwijkend perron gehalteerd had en reizigers die ook nog mee wilden even met de claxon daarop attendeerde toen 'ie voorlangs de normale halte reed en daar nog even stopte.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Groene Optares en meer in Apeldoorn

Bericht door MdJ »

Die DRIP's zijn nu statische reisinformatieborden... Als het tijd is geweest (1 over elk kwartier voor de stadsdienst) springt hij naar de volgende van een kwartier later. De D van Dynamisch klopt dus niet :mrgreen:

Maar idd... dat van die optare zag ik dus ook, wellicht elkaar dus misgelopen :wink:

Maar gezien de tijd zal de 1403 de 109 zijn geweest (naar "Eerbeek [verspr] Coldenhovenseweg")
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21355
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Groene Optares en meer in Apeldoorn

Bericht door Meltrain »

Maar zijn die groene Optare's van binnen nu ook nog anders dan de blauwe of maakt dat geen enkel verschil?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Groene Optares en meer in Apeldoorn

Bericht door htm_tram »

Wat zijn optare's?
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Groene Optares en meer in Apeldoorn

Bericht door MdJ »

Meltrain schreef:Maar zijn die groene Optare's van binnen nu ook nog anders dan de blauwe of maakt dat geen enkel verschil?
De groene optrares hebben groene bekleding voor de normale stoelen en blauwe voor de gehandicaptenzitplaatsen. Bij de blauwe optares is dat precies andersom.

Hetzelfde als bij de amba's dus.

En wat zijn nu optares: lees de eerste alinea van de FirstPost en de daarmee samenhangende eerste foto..
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Groene Optares en meer in Apeldoorn

Bericht door Daniel »

MdJ schreef:Maar idd... dat van die optare zag ik dus ook, wellicht elkaar dus misgelopen :wink:
Zie de check-ins nog niet in m'n transactieoverzicht dus kan 't niet exact vaststellen, maar als ik me niet vergis ben ik rond 15.00 uur met 6 op het station aangekomen en even later met 5 ri. Woudhuis verder gegaan.
Tegen vieren weer teruggekeerd op het station en uiteindelijk de t2858 terug naar Amersfoort gepakt.
Maar gezien de tijd zal de 1403 de 109 zijn geweest (naar "Eerbeek [verspr] Coldenhovenseweg")
De 109 daarvoor werd trouwens gereden door een geheel witte Citaro. Die zag ik vanuit lijn 5 rijden richting station ter hoogte van de stalling.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Groene Optares en meer in Apeldoorn

Bericht door MdJ »

Perron naast de veluwelijn is van de 102... Dan zou het rond het hele of halve uur de foto zijn gemaakt? (ik dacht dat de 109 daar ook stond, maar dat is niet zo)
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Groene Optares en meer in Apeldoorn

Bericht door Daniel »

Kan kloppen... had de 17 van 15.48 uur op de Deventerstraat dus was rond het hele uur op 't station en heb toen vrijwel direct die Volvo's vastgelegd. De 102 is overigens niet door deze Volvo gereden, hij werd weggereden naar de buffer en even later kwam er een blauwe Amba als 102 aan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten