OVer Missers in de Reisinformatie #8

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door STF »

Volgens mij staan een aantal documenten van de GVB website op een lokaal computertje dat alleen op werkdagen van 9 tot 17 uur aanstaat, de lijnnetkaart, e.d. doen het namelijk vrijwel alleen binnen die tijden. :?
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Reiziger Delft »

Vanochtend kwam mijn s3100 maarliefst 1 minuut te laat aan in Utrecht Centraal; de conducteur riep echter als aansluitingen de Intercity's naar Amsterdam Centraal en Den Haag Centraal van een kwartier later om. De s800 kwam pas na onze binnenkomst aanrijden en kon je dus makkelijk halen; de s2000 kon ook gehaald worden door in de nog beschikbare 5 minuten naar spoor 19 te lopen.

De 2 CTA's op Utrecht Centraal spoor 5 aan de Arnhemse kant staan de laatste week altijd op blank als ik 's ochtens aankom vanaf Arnhem, ook niet helemaal handig. Of de voorste dat ook zijn weet ik niet.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door mb90 »

Het AV-scherm van Rotterdam Centraal is een beetje van slag qua eindbestemmingen van sommige treinen. De s14100 'en (van 17:04 en 17:19 uur hieronder) gaan volgens dat scherm verder naar Hoek van Holland Haven, de s9700 'en (van 17:05 uur hieronder) verder naar Utrecht Centraal en de s2800 'en (van 17:20 uur hieronder) tot Utrecht Centraal:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Ardan »

Zat tijdens het wachten in Zwolle even op de AV te koekeloeren. Om 00:49 zou er een extra IC naar Enschede gaan. Geloof ik best, ivm de stremming tussen Amf en Apd vanavond (omreizen via Zwolle). Maar die zou ook stoppen op Deventer Goederenemplacement Aansluiting :lol:
Ik doe ook maar wat
GTW
Berichten: 121
Lid geworden op: zo 02 jan 2011, 17:06

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door GTW »

Beste Ardan zit jij dan in die 1787? Zag hem vanavond nog in Ut stel voorop is de 4021 wat die andere was niet gezien
spoorkilometers 2011: 1458 km.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Ardan »

Nee, ik ging met de t3691 van Zwolle naar Deventer (bestaande uit ICMm-III + ICM-IV, voor de liefhebbers)
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door reisthijs »

In Utrecht wordt bij de aankondigingen van de ICE nog steeds omgeroepen dat voor deze trein een toeslag verplicht is.
Terwijl die deze maand dus juist toeslagvrij is...
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Etienne »

Nog een bestemmingsmissertje, de m8642 kwam te Gvc binnen op sp10 met de bestemming 'Veenendaal Centrum' :)
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door find_your_spot »

reisthijs schreef:In Utrecht wordt bij de aankondigingen van de ICE nog steeds omgeroepen dat voor deze trein een toeslag verplicht is.
Terwijl die deze maand dus juist toeslagvrij is...
Gisteren in de Fyra van Schiphol naar Rotterdam riep een machinistel ook op dat Fyra alleen te gebruiken was MET toeslag.
For Your Railroad Adventures
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Etienne »

Dames en Heren,
De sprinter naar Zoetermeer, Gouda en Gouda Goverwelle van 07.41 vertrekt van spoor 6. Deze stoptrein stopt tot Gouda op alle tussengelegen stations.
Ben ik nou gek!!, een sprinter stopt altijd op alle stations :roll:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Bart
Berichten: 1183
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 12:51

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Bart »

Ben ik de enige die het vreemd vindt dat de Fyra nooit met een lidwoord wordt genoemd? 'Welkom in Fyra naar Rotterdam', of 'Fyra vertrekt van spoor 6'. Ze zijn er zowel bij het treinpersoneel als bij de omroepers redelijk consequent in, dus het lijkt wel afgesproken.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Ardan »

Fyra is een naam, en geen treinsoort. Ik noem jou toch ook niet 'De Bart'? ;)
Wat ik wel vreemd vind is dat de HC het altijd heeft over 'welcome on board Fyra', in plaats van 'OF Fyra'.
Ik doe ook maar wat
Bart
Berichten: 1183
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 12:51

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Bart »

Ik ben een persoon en geen voorwerp. Het klinkt toch ook niet normaal als je zegt: 'ik heb Nokia' of 'ik rijd in Peugeot'. :X

Ze doen het ook bij de ICE: 'ICE naar Keulen'. Terwijl ICE wel degelijk een treinsoort is.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Vinny »

Ik vind dat een merkwaardige argumentatie, aangezien internationale treinen vroeger wel meestal met een lidwoord werden aangeduid."Welkom in de Étoile-du-Nord" (uit de tijd dat internationale treinen nog romantische namen hadden en kille zakelijkheid nog niet was doorgedrongen tot de vervoerders). Ik geloof dat CNL en EN tegenwoordig ook zonder lidwoord worden omgeroepen. Ook niet echt mooi taalgebruik...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Suus »

Nokia of Peugeot wordt in die gevallen gebruikt als naam voor een product, omdat die naam zo bekend is.

Maar eigenlijk is het:
Ik heb een telefoon van Nokia.
Ik rijd in een auto van Peugeot.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bart
Berichten: 1183
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 12:51

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Bart »

Bee schreef:Nokia of Peugeot wordt in die gevallen gebruikt als naam voor een product, omdat die naam zo bekend is.

Maar eigenlijk is het:
Ik heb een telefoon van Nokia.
Ik rijd in een auto van Peugeot.
Dat maakt niet uit: ander voorbeeld 'ik heb iPhone'. Dat zegt niemand. 'ik zit in Fyra' is net zo vreemd.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door find_your_spot »

""Het GVB gaat vooruit""

""GVB gaat vooruit""


""Welkom bij het GVB""

""Welkom bij GVB""


U zegt het maar.... :')
For Your Railroad Adventures
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Dexter »

Ardan schreef:Ik noem jou toch ook niet 'De Bart'? ;)
In het Duits doen ze dat weer juist wel bij voornamen van mensen. En in San Francisco kan je met 'de BART'. :wink:

Ik vind dat in formeel taalgebruik in omroepberichten en op borden treinproducten zonder lidwoorden moeten worden aangeduid, om te onderstrepen dat het om een product gaat. Daar tegenover: Als mensen onderling spreken over 'de' Fyra, 'de' Thalys, 'de' ICE, is het een teken dat het product al zo ingeburgerd is dat er een lidwoord aan gehangen wordt.
Vallend blad maakt rails glad.
Bart
Berichten: 1183
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 12:51

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Bart »

Dexter schreef:Ik vind dat in formeel taalgebruik in omroepberichten en op borden treinproducten zonder lidwoorden moeten worden aangeduid, om te onderstrepen dat het om een product gaat. Daar tegenover: Als mensen onderling spreken over 'de' Fyra, 'de' Thalys, 'de' ICE, is het een teken dat het product al zo ingeburgerd is dat er een lidwoord aan gehangen wordt.
Dat doen ze echter niet bij stoptreinen en intercity's...
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Dexter »

Dat is omdat 'stoptrein' en 'Intercity' inmiddels zo goed als gewone woorden zijn geworden en er daar zoveel van rondrijden. Het mag wel een beetje exclusief blijven. En Sprinter/Intercity zonder 'de' ervoor bekt niet lekker. Alsof je een splaakgeblek hebt. :X
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Daniel »

De digitale CTA's in Tilburg missen het digitale flapje "Houten Castellum". Verder gaat het ook niet helemaal lekker met de aankondiging van de t13600 / t16000 daar want op de schermpjes met de eerstvolgende 7 treinen staan de via's verkeerd om (eerst Geldermalsen, dan 's-Hertogenbosch terwijl ze bij alle andere treinen gewoon op de volgorde waarin ze aangedaan worden staan)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Dexter »

Dus nu worden we verlost van plakkende, defecte of ontbrekende flappen maar wel opgescheept met digitale 'flappen' die dezelfde kuren hebben? Wat een vooruitgang... :lol:
Vallend blad maakt rails glad.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Raymond »

Met Maarheeze duurde het ook weken voordat die in de systemen stond, ben benieuwd of het met Castellum sneller gaat.
Probleem met de via's speelt bij meer treinseries op meerdere stations.

En het heeft drie weken geduurd, maar ik zag vandaag dat bij de treinsoort als volgende trein niet meer SGM staat bij de Sprinters maar gewoon SPR.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door MdJ »

Op de MAN's van de valleilijn van Syntus kan de software van Syntus het niet vinden met Prodata van Veolia.. Lijn 88 rijdt nu naar

Code: Selecteer alles

1Ede-öWage-
ningen
De 5148 is vastgelopen op een tweeregelige "Apeldoorn Busstation/NS".
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Daniel »

Lijkt me niet dat de prodata daar maar iets mee te maken heeft... 't zal de aansturing van het koersdisplay zijn die nog niet helemaal lekker werkt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten