OVer je reiservaringen in januari 2011

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door reisthijs »

Nieuw jaar, nieuwe maand, nieuw reiservaringentopic!

Ik begin maar met mijn eerste reiservaring dit jaar: met een SLT (ze rijden blijkbaar weer!) van Utrecht naar Houten. Bij aankomst bleek maar weer dat de 'bakbordjes' helemaal verkeerd geplaatst zijn voor de huidige situatie: alle treinen stoppen in nu in Houten halverwege het perron, terwijl de enige bruikbare trap helemaal aan het einde van het perron zit (de trappen halverwege het perron, dus waar de treinen nu stoppen, zijn nog in aanbouw).

Dat is dus bij een korte trein nog best een eind lopen naar de uitgang. Ik stapte nu wel pal voor de lift uit dus heb ik die nu maar een keer gebruikt (wat ik anders nooit zou doen).
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Fles »

Ja hoi. Gödöllő Allami Telepek lijdt aan het Syndroom van Dudelange :evil: GEEN BORDJES :evil:
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door mb90 »

Het was vandaag voor veel mensen de dag om nieuwe jaarabonnementen bij de RET te kopen. Er stond aan het begin van de middag en aan het eind van de middag een flinke rij voor beide ingangen van het RET Servicepunt aan het Zuidplein..:
Afbeelding

Verder zag ik dat loc 186 112 van NS Hispeed nu een Fyra logo heeft die te vergelijken is met het logo op sommige rijtuigen. De loc is links op de onderstaande foto nog net te zien, de stam komt namelijk vanuit de tunnel onder Park Zestienhoven en rijdt richting Schiphol, dus ik zag het vrij laat:
Afbeelding
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Wubbo »

Hee, is loc voor-loc achter eindelijk toegelaten op de HSL?
GTW
Berichten: 121
Lid geworden op: zo 02 jan 2011, 17:06

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door GTW »

Ja toegelaten met een max van 140km/h ipv de 160km/h
spoorkilometers 2011: 1458 km.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door deadlock »

GTW schreef:Ja toegelaten met een max van 140km/h ipv de 160km/h
Wat is dat nou weer voor domme regel :D
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
GTW
Berichten: 121
Lid geworden op: zo 02 jan 2011, 17:06

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door GTW »

Ik weet niet exact waarom dit zo is. maar had te maken met regelgeving ofzo.
spoorkilometers 2011: 1458 km.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Dexter »

Wubbo schreef:Hee, is loc voor-loc achter eindelijk toegelaten op de HSL?
Dat heet een trek-trektrein.

Misschien heeft die snelheidsbeperking voor trek-trektreinen op de HSL wel een technische achtergrond? Want op de foto is te zien dat de achterste loc in opzending is (stroomafnemer is neer) en dus niet meewerkt. De Traxxen kunnen ook aan weerszijde van de Fyra-stammen in multiple-schakeling rijden en dan lijkt me dat 160 km/h geen probleem is.

Ik moet trouwens bekennen dat ik geen idee had wat die grote rode kledders moesten voorstellen toen die ICR's voor het eerst in de Prio-kleuren op de baan kwamen. (Maar toen reden ze expres nog niet in de goede volgorde, dus dat maakte het ook moeilijk) Toen ze in de juiste volgorde gingen rijden zag ik van een grote afstand dat dat het Fyra-logo was...
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Ardan »

Dexter schreef:
Wubbo schreef:Hee, is loc voor-loc achter eindelijk toegelaten op de HSL?
Dat heet een trek-trektrein.

Misschien heeft die snelheidsbeperking voor trek-trektreinen op de HSL wel een technische achtergrond? Want op de foto is te zien dat de achterste loc in opzending is (stroomafnemer is neer) en dus niet meewerkt. De Traxxen kunnen ook aan weerszijde van de Fyra-stammen in multiple-schakeling rijden en dan lijkt me dat 160 km/h geen probleem is.

Ik moet trouwens bekennen dat ik geen idee had wat die grote rode kledders moesten voorstellen toen die ICR's voor het eerst in de Prio-kleuren op de baan kwamen. (Maar toen reden ze expres nog niet in de goede volgorde, dus dat maakte het ook moeilijk) Toen ze in de juiste volgorde gingen rijden zag ik van een grote afstand dat dat het Fyra-logo was...
En er maar zo'n waanzinnig feest van maken toen de naam Fyra bekend werd, maar achter de schermen wisten ze het al jaren :lol:
Ik doe ook maar wat
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Dexter »

Ik vind de naam Fyra en de hele betekenis erachter wel leuk gevonden. Nu moet het product zelf nog leuk worden.
Vallend blad maakt rails glad.
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Reiziger Delft »

Vanochtend gelukkig geen problemen ondanks de waarschuwing voor vollere treinen; zowel de s7600 als de s3100 waren goed op lengte en met het juiste materieel zoals voor de sneeuwproblemen. Wel wat staanplaatsen in de s3100, maar dat was voorheen ook altijd al het geval, en het zal natuurlijk extra druk geweest zijn vanwege veel studenten die weer naar hun studieplaats reizen. Vanmiddag eens kijken hoe het richting Delft gaat deze dagen. :)
ben80

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door ben80 »

Was vanochtend wel druk in de Fyra! Bijna geen zitplaatsen meer. Normaal is dit trein rond 30% gevuld in de spits...

Maar ja, natuurlijk kon je vanochtend zonder toeslag rijden.
Etienne
Donateur
Berichten: 7908
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Etienne »

De metro op de Erasmuslijn reed vanochtend weer niet echt volgens plan :|
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door find_your_spot »

Vanavond misschien dan maar is toeslagvrij naar 010. :@
For Your Railroad Adventures
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Caspar »

De meterieeltekorten waren gisteren goed te merken in de treinen Amersfoort-Enkhuizen. De ritten die normaal met 2x Virm4 rijden waren nu ingekort tot 1x Virm 4. En dat zijn nujuist net de drukste van de dag. De ritten die rijden met 1x Virm6 doen dat nu nog steeds, en dat zijn de ritten net voor en na de spitsen. :roll: Ze hadden dan beter de hele materieelplanning wat om kunnen gooien, zodat de zesjes in ieder geval in de spits rijden.

Zo zag het er in Sloterdijk uit bij een trein naar Hoorn/Enkhuizen:

Afbeelding

Afbeelding

Als ik stel dat er in Sloterdijk minstens 500 mensen achter bleven, dan denk ik niet dat ik overdrijf. Moet er nog wel even aan toevoegen dat de reizigers naar Heerhugowaard en Den Helder ook mee reisden omdat de s800 en s3000 niet reden tussen Amsterdam en Alkmaar. En bussen tussen Uitgeest en Alkmaar. In de s3400 was het ook al zo vol, dat heb ik nog nooit eerder gezien dat die serie reizigers achter laat op een station tussen Hoorn en Alkmaar. En dat terwijl het emplacement van Alkmaar uitpuilde van de Virms die stonden te nietsen.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door MdJ »

-De 5279 (afkomstig van de Valleilijn) rijdt nu al weer in Apeldoorn, reed vandaag op lijn 90 (aldus de achterzijde, de voorzijde op "Geen Dienst"..
-Naast de 4 diensten voor optares op lijnen 10/15 en 10/18 heb je nog een bus over... Gister reed die op lijn 11 (kan makkelijk, reed op de "goede" omloop), vandaag op lijn 7 (de 5351 had de eer)... Dat ging dus niet goed
-Vorige weken reed er op lijn 294 nog een Citaro CNG... Vandaag mocht een rit het doen met een optare. Leuk joh, met zo'n ding over de snelweg :|
-Het was om 16:00 wel heel erg leeg op de buffer. Er stond slechts 1 amba en er kwam net een witte citaro voor lijn 294 aan op het busstation. In de busgarage stond ook vrij weinig, er stonden 3 groene amba's (daardoor een blauwe amba (lijn 4) en een volvo (lijn 10_spits)op de stadsdienst), een syntus-amba en twee aardgasgeleden (1x citaro, 1x MAN).

EDIT:
Vandaag reed de 3809 nog een paar ritjes op " 't oude nest", zowel vanaf de buffer naar de Molendwarsstraat, als vanaf de Stationsstraat naar de Deventerstraat. Ontdaan van veolia-stickers en stadsbusplus-logo. Hij gaat niet voor Syntus rijden toch? :lol:
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Daniel »

Die ontstickerde Volvo zag ik gister ook al rondrijden in de buurt van de stalling.

Wat betreft ingekorte treinen trof ik vanmiddag nog de t557 met 8 i.p.v. 12 bakken IRM. Dat paste overigens nog heel redelijk met slechts enkele staanplaatsen op de balkons, maakt wel duidelijk hoe overdreven lang die normaal eigenlijk is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door ODRAIL »

mb90 schreef:Het was vandaag voor veel mensen de dag om nieuwe jaarabonnementen bij de RET te kopen. Er stond aan het begin van de middag en aan het eind van de middag een flinke rij voor beide ingangen van het RET Servicepunt aan het Zuidplein..:
Afbeelding
Dit was gisteren (3 januari 2011) ook het geval op de stations Beurs en Rotterdam Centraal, zowel in de ochtend als in de middag het geval. Overigens heeft de RET (als ik het goed heb vernomen) per 1 januari 2011 15 mensen ontslagen die op de servicepunten werkten.
les7
Berichten: 208
Lid geworden op: zo 28 jun 2009, 13:12
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door les7 »

Dit omdat de openingstijden verkort zijn van de Serivcepunten. Goeie actie als je ziet hoe druk het altijd is.. :neg:
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door mb90 »

Dat is overdag. In de vroege en late uurtjes is het servicepunt op het Zuidplein vaak erg rustig.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Justin »

Gisteren slechte timing van de wisselstoring op Ddr, aan de Grbr-zijde.

Trein t5116 was op Zwd sowieso al aangekondigd met +21, en dus besloot ik trein t5123 te pakken, om via Ddr met de t1918 terug te steken naar Rtd-Amf. Ging voorspoedig, totdat we bij de rode waren, en al na twee minuten de melding gekregen dat er een wisselstoring was. Dus, terug naar Kfhaz rijden, en weer naar Ddr via Zwd-spoor 4, om met +18 aan te komen. Uiteindelijk met de t2218 meegegaan (aangezien de s5000 net was opgeheven... we vertrokken ook op het tijdstip van de t5020, dus om 7:55 ipv 7:52)

En dus kwam ik een half uur te laat op werk aan. Eén troost, dit keer weer overstapvrij van Rtd naar Amf in de spits (met de t2829) =).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Daniel »

Handig, dat transactieoverzicht... als je tenminste zou kunnen zien waar je reisde. Wat een gatenkaas... :roll:
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
GTW
Berichten: 121
Lid geworden op: zo 02 jan 2011, 17:06

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door GTW »

Vanochtend in Bh geweest om met m'n vriendin naar Bh te reizen met de trein waarna zij verder zou reizen naar familie in Hamburg. Zelf de trein teruggepakt om 12.30 vanuit Bh naar Ut maar nu sta ik tussen Aml en wdn stil met m'n trein bij km paal 35.1

uiteindelijk met +60 aangekomen in Nm al daar een goede vriend op te zoeken.
spoorkilometers 2011: 1458 km.
Etienne
Donateur
Berichten: 7908
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Etienne »

Pijnackerbus schreef:De metro op de Erasmuslijn reed vanochtend weer niet echt volgens plan :|
En voor de verandering vanochtend weer uitgevallen metro's en grote vertragingen. :evil:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Daan »

Gisterochtend in de spits een chauffeur gezien in Groningen die met z'n gelede bus vanaf het Emmaplein kwam, maar niet bij de verkeerslichten het busstation opdraaide (zal er wel vol zijn geweest), maar de andere ingang verderop pakte. Dat is dus een draai van 180 graden. Dat ie geen paaltjes raakte en die kar niet in de knikbeveiliging schoot is bijna een wonder, maar het zag er wel gaaf uit :P
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten