OVer je reiservaringen in januari 2011

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Fles »

Uitholling deel 733: er zijn geen 5-retourkaarten meer te koop bij de automaten van NS. :neg:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Daniel »

Aan die vijfretourkaart had je echter al tijden weinig meer... die kost al zeker sinds 2006 net zoveel als vijf losse retourtjes. Alhoewel... er is nu natuurlijk alleen een optie om vier kaartjes te kopen op de automaat, niet om er vijf te kopen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Fles »

nou ja, ik ga morgen maar eens proberen of "maandtrajectabonnement" nog lukt. Die mispunten snappen maar niet dat ik die kutkaart niet wil.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Suus »

Heb je wel een OV-Chipkaart of stamkaart voor nodig...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Fles »

Stamkaart heb ik nog 8-)
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door reisthijs »

Maandtrajectkaarten bestaan nu nog wel, ik gebruik die momenteel zelf ook nog steeds.

Een klein overzichtje wat er gewijzigd is per 1 januari:
* 5-retourkaart, rondreis en omwegbewijs zijn afgeschaft
* Retour, weekendretour en via-kaartjes bestaan nog wel maar de prijs is nu precies gelijk aan de prijs van twee enkeltjes...
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Cookie »

Als je tegenwoordig een kaartje aan het loket koopt, krijg je exact eenzelfde soort kaartje als uit de automaat komt viel me laatst op trouwens. Ook de Kiosk lijkt een nieuwe kaartjesprinter te hebben.

Verder had ik gisteravond een buschauffeur op de Valleilijn die met zijn mobiele telefoon eerst 3 foto's van zichzelf achter het stuur (de 7115 weer overigens) maakte :') .
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Klaasje »

Heb je niet gevraagd of je die foto's mocht hebben? Kon je ze meteen hier neerzetten. Doet het vast goed bij z'n baas. (A)
GTW
Berichten: 121
Lid geworden op: zo 02 jan 2011, 17:06

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door GTW »

Een stamkaart voor het stamcafe? :oops:
spoorkilometers 2011: 1458 km.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Fles »

reisthijs schreef:Maandtrajectkaarten bestaan nu nog wel, ik gebruik die momenteel zelf ook nog steeds.

Een klein overzichtje wat er gewijzigd is per 1 januari:
* 5-retourkaart, rondreis en omwegbewijs zijn afgeschaft
* Retour, weekendretour en via-kaartjes bestaan nog wel maar de prijs is nu precies gelijk aan de prijs van twee enkeltjes...
Joepie, dubbel opstaptarief betalen :roll:
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door STF »

Daan schreef:Dat is dus een draai van 180 graden. Dat ie geen paaltjes raakte en die kar niet in de knikbeveiliging schoot is bijna een wonder, maar het zag er wel gaaf uit :P
Kan een bus dan uberhaubt vooruitrijdend in de knikbeveiliging gaan? Lijkt me niet, want dan zit je toch gewoon op je maximale draaicirkel van het stuur?
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Raymond »

Iemand kreeg het om 2 uur 's middags voor elkaar om de bus onder te kotsen. Gezien de bus daardoor nogal wat vertraging had opgelopen en de volgende bus van 10 minuten later er al achter zat is de bus op het eindpunt maar gelijk naar de garage gegaan. Wel pas nadat de chauffeur van de volgende bus dat geadviseerd had, want als het aan de chauffeur had gelegen, was hij nog gewoon met passagiers naar het station gereden.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Daan »

STF schreef:
Daan schreef:Dat is dus een draai van 180 graden. Dat ie geen paaltjes raakte en die kar niet in de knikbeveiliging schoot is bijna een wonder, maar het zag er wel gaaf uit :P
Kan een bus dan uberhaubt vooruitrijdend in de knikbeveiliging gaan? Lijkt me niet, want dan zit je toch gewoon op je maximale draaicirkel van het stuur?
Zou best kunnen.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Stefan »

Ik dacht vanmorgen fijn met de bus naar school te gaan. Stapte ik hier in op de Wethouder van der Veldenweg in Numansdorp, is er nog niets aan de hand. Tot de chauffeur de bus wilde starten. Bleken de accu's helemaal dood te zijn en de bus deed niets meer.. Dus uiteindelijk maar met de auto gegaan, wat ben ik soms toch blij met m'n rijblik. :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Justin »

Wat, rondreis bestaat niet meer? Hoe moet ik nu in het weekend betalen voor een rondje

Zwijndrecht-Amsterdam Zuid-Utrecht Centraal-Dordrecht-Zwijndrecht

bijvoorbeeld?

Tssss
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door webguy »

Zwijndrecht - Utrecht via Amsterdam zuid en een kaartje Utrecht - Zwijndrecht. Prijsverschil is er niet meer omdat een retourtje precies twee keer zo duur als een enkeltje is.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Justin »

Ow, ik bedoelde het eigenlijk niet als een vraag, maar als een irritante opmerking, sorry :oops: :mrgreen:
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Daniel »

In 's-Hertogenbosch was vanmiddag een ICRm-compositie defect geraakt op spoor 4a. Toen ik daar rond 16.00 uur aankwam stond er al een 1700 een halve meter achter om de boel weg te slepen, toen ik een minuut of 10 later weer vertrok was die situatie nog exact hetzelfde inclusief machinist die ernaast stond te wachten.

Gevolg was dat er het een en ander gespoorwijzigd moest worden maar erg handig ging dat niet... de t3556 stond eerst op geheel spoor 3 aangekondigd, werd gespoorwijzigd naar 3b, weer teruggespoorwijzigd naar 3 en het losse zesje stopte uiteindelijk grotendeels op 3a :roll: Kennelijk wilde men de wachtende reizigers wat conditietraining geven ofzo.
(Onpraktisch in deze situatie was ook dat 4b niet bruikbaar was doordat een goederentrein op spoor 5 aan de kant gezet was, die had in deze situatie beter op spoor 2 gezet kunnen worden ookal is dat dan even een wat tragere rijweg)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door MdJ »

Daniel schreef:Die ontstickerde Volvo zag ik gister ook al rondrijden in de buurt van de stalling.
Vandaag weer gezien, maar er staan grote tonnen met water in :wink: Zal wel iets proefritterigs zijn van "The Wisper"...
Bij twijfel: gebruik beton.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door mb90 »

Vanavond stond er een auto met pech in de Rotterdamse Maastunnel, waardoor er 1 rijstrook richting Noord dicht was. Hierdoor liep het verkeer vanaf Zuid naar de Maastunnel helemaal vast. Ik moest met buslijn 44 vanaf Zuid naar Metro Dijkzigt en ik had daardoor maarliefst 30 minuten vertraging bij aankomst, waarbij ik onderweg zelfs 3 bussen in dezelfde richting kon zien.

Verder wordt er sinds 12 december in de avonduren met enkele metrostellen (vooral SG3) gereden in Rotterdam. Op lijn D zag ik daardoor tussen CS en Zuidplein alleen maar RSG3 en SG3 rondrijden en helemaal geen 5300-tjes meer. 8-)
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Dexter »

mb90 schreef:Vanavond stond er een auto met pech in de Rotterdamse Maastunnel, waardoor er 1 rijstrook richting Noord dicht was. Hierdoor liep het verkeer vanaf Zuid naar de Maastunnel helemaal vast. Ik moest met buslijn 44 vanaf Zuid naar Metro Dijkzigt en ik had daardoor maarliefst 30 minuten vertraging bij aankomst, waarbij ik onderweg zelfs 3 bussen in dezelfde richting kon zien.

Verder wordt er sinds 12 december in de avonduren met enkele metrostellen (vooral SG3) gereden in Rotterdam.
Dat is wel mooi aan het nieuwe metromaterieel, want een los tweetje is vaak te krap en twee tweetjes is weer net te ruim. Bovendien is het sociaal onveiliger omdat de reizigers dan gescheiden van elkaar in twee aparte stellen zitten. Een drietje is blijkbaar precies goed.

Wel is het jammer dat er veel nuttige perronlengte ongebruikt blijft: Op lijn D en het centrale deel van lijn A/B/C zijn de perrons 120 meter lang. Daarnaast hebben twee gekoppelde drietjes minder deuren dan 3 gekoppelde tweetjes.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Vinny »

Het is niet echt een persoonlijke ervaring maar:
Het treinverkeer tussen Dordrecht en Lage Zwaluwe is woensdagavond op last van de brandweer stilgelegd in verband met de brand in Moerdijk. Dat meldde een woordvoerster van spoorbeheerder ProRail.

Waarschijnlijk rijden er de rest van de avond geen treinen meer, maar dat hangt van de brandweer af, aldus de woordvoerster.

Wel is het mogelijk dat als de brandweer het spoor vrijgeeft en de officiële dienstregeling al is afgelopen, er nog enkele treinen gaan rijden. Dat kan tot ongeveer 01.00 uur.

Het internationale treinverkeer van en naar België wordt omgeleid via Den Bosch en Utrecht.
De eerste keer dat de spoorboog Antwerpen - Breda voor reizigersvervoer gebruikt wordt?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door MdJ »

Gewoon via Roosendaal?
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Suus »

De Thalys rijdt ook om. Het kan natuurlijk dat ze die niet over lijn 4 sturen, maar als ze dat wel doen zou dit wel een eerste keer zijn ja.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Joshua »

Dinsdag was ik met moeders winkelen in Arnhem.

Mijn moeder heeft een OV Chipkaart met de volgende producten er op:
NS Voordeel uren abonnement
Veolia Limburg Dalkorting
Oost Nederland Dalkorting 2010 (verlopen)
Oost Nederland Dalkorting 2011
Reizen op Saldo 2de klas

Onze reis begon 's morgens met Lijn 91 van Mill naar Cuijk met Arriva zonder problemen.
Vervolgens checkte mijn moeder keurig in bij Veolia.
In de trein kregen we controle, en de desbetreffende controleur beweerde dat mijn moeder 6 keer zou zijn in gecheckt en dat ze op Nijmegen CS even langs de Ticket & Service balie van de NS moest gaan. Ik met mijn brutale mond verbeterde de controleur meteen dat het helemaal niet mogelijk is omdat als je een 2de keer in checkt je niet in checkt maar uit checkt.
Omdat deze controleur het zei toch maar even bij de Ticket & Service langs. Daar kregen we een overzichtje mee waarop keurig te zien was dat ze bij Arriva had in gecheckt, en weer uit gecheckt. Dat ze vervolgens bij Veolia weer heeft in gecheckt, en dat het als een overstap werd gezien (Veolia gebruikt Stads & Streek vervoer tarieven op de trein) en vervolgens op Nijmegen weer heeft uit gecheckt. Wel was opvallen dat het ritje bij Veolia 0,00 euro heeft gekost. Verder reizen met NS van Nijmegen naar Arnhem leverde ook geen problemen op.

De OV-chipkaart werkt dus niet naar toebehoren bij Veolia.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten