OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door Suus »

Connexxion 2838 rijdt nu vanuit Uithoorn... Wordt steeds gekker daar...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door Maik »

ziggy schreef:Die wirghts zijn uitstekend voor de Achterhoek. Ze zouden uitsluitend ingezet moeten worden in de omgeving Winterswijk en Aalten en zo, daar komenze het best tot hun recht :)
Ahh, op de buurtbuslijnen dus. Heb je nog meer van die goede ideeën? :D
Pommes.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door Mark »

Optares koppelbaar maken en met een setje van 7 bussen treinvervangend vervoer rijden. *O*
Had afgelopen woensdag goed gekund. ;) ;) Ik zie voor dat soort zaken trouwens ook persprectief in Apeldoorn, het zou de rijtijden ten goede komen!
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door MdJ »

Optares in Apeldoorn. Grapjas. :lol:
Bij twijfel: gebruik beton.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door Mark »

Die rijden er toch al? :D
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Oud forumgebruiker

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door Oud forumgebruiker »

Bee schreef:Connexxion 2838 rijdt nu vanuit Uithoorn... Wordt steeds gekker daar...
Die zit daar al een aantal maanden hoor ;). Waarom is het trouwens gek, het is gewoon een standaard dieselbus net als de MAN's en Ambassadors die vanuit Uithoorn rijden :).
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door Suus »

Och, ze hebben ondertussen MAN's, Rode Citaro's, Groene Citaro's, Gelede Citaro's, Procity's en antieke Amba's voor Amstelland-Meerlanden.

Dat ze nog niet op de vingers getikt zijn voor die groene Citaro. Hij heeft geen beeldschermen binnen en aan de hoogste milieunormen zal ook wel niet worden voldaan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door Daan »

someone-unreal schreef:Volgens mij ligt het een beetje aan het weer dat er stads en streeksbussen rijden op elkaars lijnen. Het zou me niet verbazen dat er namelijk een aantal bussen kapot zijn. Niet alleen in Groningen is dit zo, ik heb er vandaag in Almere ook een aantal gspot.
In Groningen heeft dat te maken met de nieuwe dienstregeling, verloopt blijkbaar nog niet helemaal vlekkeloos.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door Stefan »

Bee schreef:Och, ze hebben ondertussen MAN's, Rode Citaro's, Groene Citaro's, Gelede Citaro's, Procity's en antieke Amba's voor Amstelland-Meerlanden.

Dat ze nog niet op de vingers getikt zijn voor die groene Citaro. Hij heeft geen beeldschermen binnen en aan de hoogste milieunormen zal ook wel niet worden voldaan.
De 8194 staat inmiddels ook in Uithoorn.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door Suus »

Dat is dus een antieke amba. Er er staan er nog meer volgens mij :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door Daniel »

someone-unreal schreef:Volgens mij ligt het een beetje aan het weer dat er stads en streeksbussen rijden op elkaars lijnen. Het zou me niet verbazen dat er namelijk een aantal bussen kapot zijn. Niet alleen in Groningen is dit zo, ik heb er vandaag in Almere ook een aantal gspot.
En in het DAV gebied zijn het puur de Albatros-reparaties... stadsvestiging Dordrecht heeft namelijk helemaal niks te maken met streekvestiging Alblasserdam. Omlopen en lijnenpakket zijn compleet gescheiden van elkaar (op één vanuit Dordrecht gereden rit lijn 116 na dan, maar die gaat daarna over op de stad en is nergens aan de streek gekoppeld)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door Stefan »

Bee schreef:Dat is dus een antieke amba. Er er staan er nog meer volgens mij :X
Er rijdt ook nog een 8600. Verder rijden de 8806 en 8807 ook vanuit Uithoorn, maar die kun je (nog) niet echt antiek noemen. :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Oud forumgebruiker

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door Oud forumgebruiker »

Bee schreef:en aan de hoogste milieunormen zal ook wel niet worden voldaan.
Dat doen die gelede wagens (serie 9100) ook niet :X
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door Caspar »

Vandaag een trein met 5 bakken SGMm gezien in de s3400. Reizigers dachten hoorbaar dat het een nieuwe trein was, maar zijn SGMm niet gewend in Heerhugowaard en Obdam etc. Verder nog een Virm 6 in de s3400 wat tamelijk overdreven is qua zitplaatsen. Kan vast elders beter gebruikt worden.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door Dexter »

Ja zo had ik een tijdje geleden een discussie met iemand uit Rijen, die van een afstand meende een SLT te hebben gezien. (Hoewel die daar toen nog niet reden) Die indruk zal wel door de zo goed als zelfde kleurstelling gekomen zijn.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door Suus »

Er zaten gisteren twee SLT's als een paartje in de s5800. In de avond moest de achterste eraf, maar ze vonden het zo gezellig als paartje dat ze zo'n 20 minuten bezig zijn geweest ze uit elkaar te halen. Je hoorde de mensen zeggen: "Dus dit zijn nu die sprinters die niet tegen sneeuw kunnen". Tja, SGM kennen we al :P

Hij vertrok overigens met +11 uit Amsterdam Centraal, twee minuten voor de s4600. Veel mensen waren al uitgestapt en in de s4600 gaan zitten, die dan ook bijzonder gefrustreerd waren toen de s5800 toch nog als eerste weg mocht (ik zat er wel in)...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13546
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door Wubbo »

SLT verving vanavond SGM in de s6300. SGM verving SLT in de s9800. Waar gaat het mis ;-)
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door Dexter »

@Bee: Ontkoppelproblemen komen zeer veelvuldig voor bij SLT. Gaat geen dag voorbij dat ik er niet iets over hoor...
Vallend blad maakt rails glad.
someone-unreal
Berichten: 58
Lid geworden op: vr 23 okt 2009, 20:41
Locatie: Almere

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door someone-unreal »

Daan schreef:
someone-unreal schreef:Volgens mij ligt het een beetje aan het weer dat er stads en streeksbussen rijden op elkaars lijnen. Het zou me niet verbazen dat er namelijk een aantal bussen kapot zijn. Niet alleen in Groningen is dit zo, ik heb er vandaag in Almere ook een aantal gspot.
In Groningen heeft dat te maken met de nieuwe dienstregeling, verloopt blijkbaar nog niet helemaal vlekkeloos.
Ok, ja ik weet niks verder hoe het geregeld wordt in bijvoorbeeld groningen. Maar ik dacht dat het dus lag aan het weer. Maarja, ik denk dat de reizigers niet veel zullen merken van de verschillen. In Almere niet tenminste. In groningen zit er volgens mij wel verschil in de stads en streekbussen toch? Stoelen enzo?
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door Daan »

Indeling is iets anders, en streekwagens hebben een paar zitplaatsen meer en zijn comfortabeler.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door Frank »

Hoezo materieeltekort? Tweemaal SGMm III in de s7600 van 11:49 uit Elst naar Nijmegen.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door Michael »

vanochtend zat ik in de Veolia 5851 op lijn 122 van Terheijden naar Breda. Normaal rijden er geen geledes op lijn 122
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door mb90 »

Vanmiddag waren er op het Zuidplein wat leuke afwijkende bussen te zien van Arriva vanuit Alblasserdam. Op lijn 191 naar Sliedrecht reed om 17:00 uur de Arriva 7811, het was echter totaal niet nodig, maar wel leuk voor een foto:
Afbeelding

Daarna reed op lijn 192 naar Hendrik Ido Ambacht om 17:14 uur de Arriva 5989, een Wright zonder zijdisplay en met een LCD-display dus:
Afbeelding
Oud forumgebruiker

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door Oud forumgebruiker »

De 8192 zat vandaag op lijn 145 (Raamplein), die had ik nog niet eerder gezien op een Schiphol-lijn.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door Daniel »

@mb90: denk dat dit de afwijkende inzet wel verklaart.
Is gezien de schade aan de bus en wat er met de auto gebeurde niet zachtjes gegaan...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 66 gasten