Afgedankte Duitse treinen waren nu van pas gekomen

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Afgedankte Duitse treinen waren nu van pas gekomen

Bericht door Dexter »

hauptbahnhof schreef:Sleutels doorgeven? :|
Ja de bedieningssleutels: rijrichtingsleutel en de Faiveley-sleutel (stuurstroomsleutel) daar is maar 1 setje van op een treinstam aanwezig vanwege de veiligheid dus die moet je meenemen naar de andere kant van de trein.

In het geval van een trek-trektrein (met 2 locs) of als er een of meerdere opzendlocs in je trein hebt, heb je meerdere setjes sleutels maar die moet je allemaal bij je hebben. Ook weer vanwege de veiligheid, om te voorkomen dat er ongelukken met de hoogspanningkabel gebeuren als er iets aan je trein ontkoppeld wordt. Daarom ben je verplicht om alle sleutels af te geven aan de rangeerder.
Bart schreef:Het zijn toch sowieso allemaal stammen van 1, 2 of 3 bakken?
@Bart: Jij bedoeld dat het allemaal BAB-stammetjes zijn? Dat is zo, maar ook dan moet je weer gaan ontkoppelen, rangeren en om een passende treinsamenstelling te krijgen moet je binnen die BAB-jes zelf ook weer gaan rommelen.
Vallend blad maakt rails glad.
Bart
Berichten: 1183
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 12:51

Re: Afgedankte Duitse treinen waren nu van pas gekomen

Bericht door Bart »

Dexter schreef:@Bart: Jij bedoeld dat het allemaal BAB-stammetjes zijn? Dat is zo, maar ook dan moet je weer gaan ontkoppelen, rangeren en om een passende treinsamenstelling te krijgen moet je binnen die BAB-jes zelf ook weer gaan rommelen.
Dat is waar. Maar er zijn zoveel rijtuigen over, dat dat toch eigenlijk geen probleem moet zijn.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Afgedankte Duitse treinen waren nu van pas gekomen

Bericht door Suus »

Het leuke van deze discussie is dat er geen enkel ICL-rijtuig meer in ons land is, en ICK zo ondertussen vastgeroest is aan de sporen in Nijmegen. Geen weldenkend mens gaat die nog inzetten, dat is gewoon sloopwaardig ondertussen. Met de verkoop ervan loopt het ook niet geweldig namelijk: Al 4 verkocht mensen :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Afgedankte Duitse treinen waren nu van pas gekomen

Bericht door Dexter »

Bart schreef:Dat is waar. Maar er zijn zoveel rijtuigen over, dat dat toch eigenlijk geen probleem moet zijn.
Dat klopt, maar juist door dat onzalige besluit om ICRm in kleine vaste stammetjes samen te stellen kom je daarmee weer in de problemen omdat de BABjes ook als vaste stammetjes hun onderhoud krijgen. En er komt nog eens een extra complicatie bij doordat sinds de treinbreuk bij Geldermalsen bij alle ICRm het trekwerk van de koppelingen eenzijdig is verwijderd. Daardoor zal je ook de nodige rijtuigen moeten keren als ze verkeerd om staan.

@Bee: Nou laten we dan gelijk maar de K4-rijtuigen terughalen bij de Belgen. :lol: (Aan het rondrollen met slappe lach)
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Afgedankte Duitse treinen waren nu van pas gekomen

Bericht door Suus »

Hebben er ook nog niet een tijdje een aantal Corail rijtuigen voor de NS gereden? Als we toch bezig zijn (A)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Afgedankte Duitse treinen waren nu van pas gekomen

Bericht door Dexter »

Bee schreef:Hebben er ook nog niet een tijdje een aantal Corail rijtuigen voor de NS gereden? Als we toch bezig zijn (A)
Ja was dat niet ergens begin jaren '80? Toen zat ik zelf nog op de kleuterschool en jij nog in de luiers. :wink: Als ik zo terugdenk heeft NS materieel gehuurd/geleasd/gekocht uit Belgie, Frankrijk, Duitsland en Engeland (de 1500-locs).
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Afgedankte Duitse treinen waren nu van pas gekomen

Bericht door Suus »

Begin jaren 80 in de luiers? Ik ben van 2 maanden voor de val van de muur :')

Kan er echter niets over vinden, dus ik roep even de hulptroepen van het oudere deel van dit forum op: Ben jij een rijtuigenkenner of ken jij iemand die een rijtuigenkenner is en iets weet over Corail in Nederland, meld je dan :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Afgedankte Duitse treinen waren nu van pas gekomen

Bericht door Dexter »

@Bee: Excusez-moi, je leek veel jonger zo met Gerard Ekdom op de achtergrond of lijkt die nou zo oud? :lol:

Ja er hebben in het begin van de jaren '80 gehuurde Corails in Nederland rondgereden. NS was daar zo tevreden over dat onze ICRs daarvan zijn afgeleid, zo hebben ze dezelfde draaistellen en vering. De precieze periode zou ik niet weten.
Vallend blad maakt rails glad.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Afgedankte Duitse treinen waren nu van pas gekomen

Bericht door Caspar »

Ja dat moet in 1978 geweest zijn.

Afbeelding
Groningen.

Overigens zijn er daar nog steeds een hele hoop toegelaten voor NL. Als ik wel eens in Paris nord of est rondkijk wat er op die rijtuigen staat, blijkt NS op veel rijtuigen te staan in het UIC tabelletje.

Zie hier vorig jaar op Paris Est:
Afbeelding
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Afgedankte Duitse treinen waren nu van pas gekomen

Bericht door Gekko123 »

Ik denk eerder dat er dan NL had moeten staan, kijkend naar de andere landencodes. Maar ik heb geen idee wat voor land het dan zou moeten zijn.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Afgedankte Duitse treinen waren nu van pas gekomen

Bericht door Caspar »

Ik ga er vanuit dat NS gewoon Nederland is hierbij. Deze rijtuigen reden ook voor de Thalys kwam naar Amsterdam en ik heb er nog eens in geslapen tussen Parijs en Amsterdam in 1999 als nachttrein.

Als je namelijk deze foto van ICE bekijkt, moet dat het wel kloppen:

http://www.flickr.com/photos/cklx/3648106572/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 93 gasten