Rover niet tevreden met compensatieregeling NS
Geplaatst op: donderdag 6 januari 2011 11:52
Laatst bijgewerkt: donderdag 6 januari 2011 11:53
Persbericht
Rover vindt de compensatieregeling voor vaste klanten van de NS onvoldoende. Dit schrijft de reizigersvereniging in een brief aan NS. Volgens de reizigersvereniging heeft NS een serie aardige maatregelen genomen om de reiziger te stimuleren buiten de spits te reizen, maar is er nog geen sprake van een echte compensatie. Rover vraagt NS na te denken over een compensatievorm waar vaste reizigers, die juist in de spits moeten reizen, beter gebruik van kunnen maken.
Woensdag kondigde NS een serie compensatiemaatregelen aan die er vooral op gericht zijn om reizigers buiten de spits te laten reizen. Opvallend is, dat maandabonnementhouders en studenten uitgesloten zijn van compensatie. Rover kan de regeling van NS wel waarderen als maatregel om treinreizigers te stimuleren buiten de spits te reizen, maar wil ook een vorm van compensatie zien voor de vaste klanten die juist in de spits moeten reizen.
“NS lijkt nog niet te begrijpen dat de meeste reizigers niet voor hun lol in de spits reizen, zeker momenteel niet”, concludeert Rover. De reizigersvereniging krijgt veel klachten van reizigers die de aanhoudende problemen op het spoor meer dan zat zijn. “Het zou de NS sieren om hun vaste klanten daadwerkelijk te compenseren voor de slechte diensten die de afgelopen weken geleverd zijn”, stelt Rover.
Rover stelt NS een serie “redelijke compensatiemaatregelen” voor. Daarbij denkt de reizigersvereniging bijvoorbeeld aan het terugbetalen van het verschil tussen een 1e en 2e klas maandabonnement voor 1e klas abonnementhouders. Voor 2e klas abonnementhouders ziet Rover graag dat klanten langer gebruik kunnen maken van hun abonnement, via een verlenging of bv gratis dagkaartjes of een upgrade naar de 1e klas. Die laatste optie zou ook voor studenten kunnen gelden. Rover stelt voor de daadwerkelijke compensatie pas in februari te laten ingaan, wanneer de problemen op het spoor weer verholpen zijn.
Lees verder