OVer je reiservaringen in januari 2011

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Etienne
Donateur
Berichten: 7940
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Etienne »

Voor de 4e dag op rij reed RandstadRail weer NIET volgens plan. Diverse seinstoringen zorgden tussen Den Haag Centraal en Leidschenveen voor stilstaande trams en oplopende vertragingen :evil:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Daniel »

Het lijkt daar wel een tweede Arnhem-Winterswijk te worden als ik jouw berichten zo lees...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Chauf21 »

Toch opmerkelijk dat je zoveel problemen hebt, Pijnackerbus. Zelf reis ik ongeveer 2x per week met de Randstadrail (gistermiddag voor het laatst), maar ik heb zelden problemen. Af en toe een paar minuutjes vertraging, maar dat is niets schokkends. De laatste grote verstoring die ik heb meegemaakt, is denk ik minstens een half jaar terug.
Volgens mij reis je wel vaak in de spits, wellicht dat het daarmee te maken heeft? Een tijd geleden heeft de HTM aangekondigd ritten in de spitsen te schrappen om de doorstroming te verbeteren. Blijkbaar is het nu nog steeds te druk op het samenlooptraject?
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Caspar »

Op het terrein van de Zaanstraat in Amsterdam wordt nu driftig gerangeerd met Icrm rijtuigen. Ik ben benieuwd waar die straks in gaan rijden. Iemand enig idee?
Oud forumgebruiker

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Oud forumgebruiker »

Die zijn daar gisteren heen gebracht t.b.v. reiniging, die zullen wel weer leeg vertrekken naar elders. De eerste afwijking DDM-1 is ook een feit: Er reed een stam vanmorgen op de Zaanlijn (t14731).
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Dexter »

Goh dat is vlot, deze week is nog aangekondigd dat dat pas vanaf 10 januari zou gaan gebeuren.
Vallend blad maakt rails glad.
Oud forumgebruiker

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Oud forumgebruiker »

Sinds deze week rijden de stammen in de s14500. Per volgende week in de s2200, s3700 en s3900 ;)
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Dexter »

Hoe weten jullie dat toch allemaal? Sommige mensen hier zijn nog sneller (en vaak beter) op de hoogte dan het personeel via interne informatie. :shock: Ik kreeg die info pas eergisteren op mijn RP en het is nu kennelijk alweer achterhaalt.
Vallend blad maakt rails glad.
Etienne
Donateur
Berichten: 7940
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Etienne »

Chauf21 schreef:Toch opmerkelijk dat je zoveel problemen hebt, pijnackerbus. Zelf reis ik ongeveer 2x per week met de Randstadrail (gistermiddag voor het laatst), maar ik heb zelden problemen. Af en toe een paar minuutjes vertraging, maar dat is niets schokkends. De laatste grote verstoring die ik heb meegemaakt, is denk ik minstens een half jaar terug.
Volgens mij reis je wel vaak in de spits, wellicht dat het daarmee te maken heeft? Een tijd geleden heeft de HTM aangekondigd ritten in de spitsen te schrappen om de doorstroming te verbeteren. Blijkbaar is het nu nog steeds te druk op het samenlooptraject?
Dat klopt ja. Van maandag t/m donderdag heb ik altijd de metro van 07.12 (Pijnacker Centrum > Den Haag) en 's middags is het afwisselend de metro van 14.19 of 15.04 (Den Haag > Pijnacker Centrum).

De metro van 07.12 is meestal wel een tot twee minuten te laat (daar maak ik me ook niet zo druk om). Maar vanochtend hebben we bij Nootdorp 10 minuten stilgestaan vanwege seinstoringen tussen Gvc en Leidschenveen. Diverse trams zag ik op de Zoetermeerlijn al stil staan in de blokken, wij reden ook al min of meer op zicht. Pas vanaf Laa reed het weer een beetje normaal.
Maar de voorgaande metro (06.57) rijdt zo nu en dan ook wel eens niet en dan krijg je het haringen-in-en-ton-vervoer in de volgende :|
's Middags gaat het eigenlijk altijd wel goed.

Het probleem zit het hem vooral op het samenlooptraject, waar de RR3 en 4 bijna elke 3 minuten rijden en dan moet de RRE zich ertussen kunnen wurmen, en dat levert nogal eens problemen op.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
GTW
Berichten: 121
Lid geworden op: zo 02 jan 2011, 17:06

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door GTW »

Vandaag een HC die wilde dat ik mijn OV uit het plastic omhulsel haalde en op de vraag waarom? zij die wie weet is er wel mee geknoeit:S vage kerel.

Maar niets aan de hand en normaal nemen alle HC's het kaartje zo en kunnen hem scannen mr die **kel niet.
spoorkilometers 2011: 1458 km.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door find_your_spot »

Meeste NS conducteurs vinden het geen probleem om mijn kaart door mijn portemonnee heen te lezen.

Andere zeggen, ik geloof het wel.
For Your Railroad Adventures
Oud forumgebruiker

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Oud forumgebruiker »

Dexter schreef:Hoe weten jullie dat toch allemaal? Sommige mensen hier zijn nog sneller (en vaak beter) op de hoogte dan het personeel via interne informatie. :shock: Ik kreeg die info pas eergisteren op mijn RP en het is nu kennelijk alweer achterhaalt.
www.somda.nl ;)
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door htm_tram »

Zeker van broekkie53?

Vanmiddag op Utrecht centraal een 17xx loc met een ICMm 4 er achter. Inclusief koppelin van loc op de icm. De loc had het aan allebei de kanten een koppeling.
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Geert »

GTW schreef:Vandaag een HC die wilde dat ik mijn OV uit het plastic omhulsel haalde en op de vraag waarom? zij die wie weet is er wel mee geknoeit:S vage kerel.

Maar niets aan de hand en normaal nemen alle HC's het kaartje zo en kunnen hem scannen mr die **kel niet.
Nou en, dan haal je 'm toch gewoon uit het plastic? Waar je je al niet druk over kunt maken.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door MdJ »

Daarvoor is iets uitgevonden, namelijk:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ij4SPdkCJc0[/youtube]

Joe!
Bij twijfel: gebruik beton.
les7
Berichten: 208
Lid geworden op: zo 28 jun 2009, 13:12
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door les7 »

Heb het ook wel eens gehad dat een conducteur niet zo blij was met een OV-Shop hoesje om m'n OV-Chipkaart (andere zijde 40% treinkaartje). Hij zei dat hij z'n handen vol had (die tang + railpocket) en dat tie nu heel erg moest kloten. Elke andere conducteur vond het geen probleem..
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Ardan »

Ik heb mijn chippert al-tijd in een hoesje zitten (die ik overigens nodig moet vervangen want alle GVB-opdrukken zijn weggesleten). Heb maar één keer een conducteur gehad die wilde dat ik hem eruit haalde, máánden terug. En dat was omdat er nog een kaart achter had kunnen zitten zodat-ie hem niet kon uitlezen.
Ik doe ook maar wat
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Ennes »

Ardan schreef:Ik heb mijn chippert al-tijd in een hoesje zitten (die ik overigens nodig moet vervangen want alle GVB-opdrukken zijn weggesleten). Heb maar één keer een conducteur gehad die wilde dat ik hem eruit haalde, máánden terug. En dat was omdat er nog een kaart achter had kunnen zitten zodat-ie hem niet kon uitlezen.
En dat gebeurt vrij regelmatig, bankpassen e.d. die blokkeren het uitlezen van een chipkaart. En ik vraag me regelmatig af wat het probleem is om even de kaart uit de portemonnee of hoesje te halen bij een controle.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Stefan »

Inderdaad. Ik vind het zelf ook een kleine moeite. Die 2 keer 2 seconden werk om die kaart uit je portemonnee te halen en 'm er weer in te doen..
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Ardan »

Tuurlijk is dat geen probleem. Maar het hóéft niet. Maar laten we van deze mug geen olifant maken ;)
Ik doe ook maar wat
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Ennes »

Ardan schreef:Tuurlijk is dat geen probleem. Maar het hóéft niet. Maar laten we van deze mug geen olifant maken ;)
Ik weet nog een aantal redenen (die ik niet hier ga noemen) waarom het eigenlijk standaard zou moeten. En daarbuiten moeten sommige kaarthouders ook een klein beetje opgevoed worden, want als je ziet hoe sommige hun kaart aanbieden...
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Bart
Berichten: 1183
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 12:51

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Bart »

Het probleem is (bij die ov-shop-hoezen), dat je het hele plastic sloopt als je zo'n kaart eruit wilt halen. En dan is zo'n hoesje op een gegeven moment niet meer bruikbaar. Destijds moest je je sterabonnement in een apart kastje duwen bij de poortjes om de Rotterdamse metro in te mogen, dat was ook elke keer weer een gepruts. Het hoesje van De Lijn is qua grootte beter voor de ov-chipkaart, maar is weer enorm slap.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Daniel »

Je had toch wel door dat de poortjes met elk dun voorwerp opengingen, het hoefde niet noodzakelijk een abonnement te zijn :P
(Opende zelf de poortjes op station Maassluis altijd met de maandkaart voor de pont, een stukje plastic, omdat een maandtrajectkaart daar ook niet in 't gleufje paste :wink: )
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Geert »

Heb wel eens een sleutel gebruikt, maar dan moest je goed mikken ;) En anders een stukje karton ofzo...
Ennes schreef:
Ardan schreef:Tuurlijk is dat geen probleem. Maar het hóéft niet. Maar laten we van deze mug geen olifant maken ;)
Ik weet nog een aantal redenen (die ik niet hier ga noemen) waarom het eigenlijk standaard zou moeten.
Lijkt me dat een conducteur in sommige gevallen wil controleren of de pasfoto klopt, of dat (bij een nieuwer type kaart) de veiligheidskenmerken aanwezig zijn. Dat lijken me valide redenen om te vragen de kaart uit het hoesje te halen.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Klaasje »

Ik vraag me af wat er de afgelopen week nou eigenlijk aan de hand was..? De hele week bomvolle bussen op lijn 152 binnen de stad. Één keer heb ik meegemaakt dat een ritje uitviel (natuurlijk de drukste van de dag) waardoor bij de volgende rit niet iedereen meer meekon. Om de week goed af te sluiten was de bus vandaag ook weer erg vol binnen de stad wat een aantal minuten vertraging gaf. De chauffeur probeerde dat goed te rijden en dat ging allemaal best heel aardig: 100 over de snelweg, ietsje harder door de bocht. Toch was het jammer dat hij "iets te hard" over de hobbel in de Diemerpolderweg (thv. vlinderweg) bij Diemen reed. Normaal is dat met 40 á 50 km/h "een leuk gevoel in je buik" (A) De chauffeur joeg er helaas met ongeveer 70 km/h overheen SCHRAAAAAP....... Er zal nu vast iets roods op de weg te vinden zijn.

Vanmiddag op de terugweg had ik een oplettende chauffeur die opmerkte dat een reiziger "uitcheckte" bij het instappen van de bus op het Amstelstation in Amsterdam. "Wilt u, uw kaart er nog een keer voor houden meneer? " :pos:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten