GVU & Connexxion evenementen acties?

Voor OV-gerelateerde hobby's, computerspelletjes, gezelschapsspellen, etcetera
Plaats reactie
Lange_Dre
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 14:44
Locatie: Groningen-Den Haag

GVU & Connexxion evenementen acties?

Bericht door Lange_Dre »

Ik ben voor mijn opleiding Leisure & Events bezig met een opdragt voor Local World. Local world is een evenementen bureau die dit jaar: Playmobile Planet 2011 organiseerd. Nu ben ik bezig met allerlij Acties te bedenken voor meer bezoekers en meer bekendheid. Maar wat heeft dat met OV te maken zal je denken?

Dat zal ik vertellen, ik heb het idee om een actie op te zetten met het GVU en Connexion in Utrecht.
Je kan hierbij denken aan een actie als bij het GVU connexxion een toegangsbewijs voor playmobile planet en een vervoersbewijs in 1 te kopen. In Den Haag zijn er wel eens van zulke acties geweest. Vroeger kon dat geloof op bus 21 van Den Haag CS naar Drievliet.

Nu vraag ik me af, zullen deze twee bedrijven hier oor naar hebben, en hoeveel passagiers vervoeren de 2 bedrijven per dag?
Ik zou deze vraag aan de 2 bedrijven kunnen mailen, maar dan is de kans groot dat het een tijd duurd eer dat ik een mail met een antwoord terug krijg. helaas heb ik niet zoveel tijd voor deze opdracht.

Dus nu vroeg ik mij af iemand hier het antwoord op? 8-)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: GVU & Connexxion evenementen acties?

Bericht door Suus »

Als Playmobile Planet in de Jaarbeurs is heeft zo'n vervoersbewijs alleen zin voor automobilisten...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Oud forumgebruiker

Re: GVU & Connexxion evenementen acties?

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ik vraag me af of Connexxion daar oren naar heeft. De chauffeurs moeten immers weer een apart soort kaartje in hun depot hebben (dus een hoger depot, of minder reguliere kaartjes om te verkopen). Voor bijvoorbeeld chauffeurs die maar zelden op die bepaalde lijn zitten is het een aanslag op hun depot. Die zitten immers maar met die kaartjes in hun maag en moeten vaker afstorten omdat ze minder reguliere kaartjes hebben.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: GVU & Connexxion evenementen acties?

Bericht door BR628 »

Evenementen gedoe met pendelbetrieb etc gaat 9 vd 10 keer via CTS.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: GVU & Connexxion evenementen acties?

Bericht door find_your_spot »

Lange_Dre schreef: Dus nu vroeg ik mij af iemand hier het antwoord op? 8-)
Bel maandag even naar de Connexxion Frontdesk op 035 625 1600 zodat ze je kunnen door verbinden met het juiste persoon die hierover gaat.

Als je iets wilt regelen moet je ALTIJD eerst bellen. Een mail sturen en afwachten is de foute insteek.
For Your Railroad Adventures
Oud forumgebruiker

Re: GVU & Connexxion evenementen acties?

Bericht door Oud forumgebruiker »

BR628 schreef:Evenementen gedoe met pendelbetrieb etc gaat 9 vd 10 keer via CTS.
In dat geval: beschouw mijn bericht als ongelezen. CTS zou dan het best wel met (ex-)lijnbussen kunnen gaan rijden, althans... een betaaltafel is wel zo handig. Ik geloof dat de chauffeurs van CTS standaard geen depot hebben? Zou wel handig zijn voor wisselgeld enzo.
Lange_Dre
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 14:44
Locatie: Groningen-Den Haag

Re: GVU & Connexxion evenementen acties?

Bericht door Lange_Dre »

Het idee is dat men via de site van GVU en CXX en op de service punten zo'n combi ticket kunnen kopen dus niet op de bus. Dat zou voor meer geld op zak en weer een extra type ticket zorgen dus dat is niet de bedoeling :wink:
Oud forumgebruiker

Re: GVU & Connexxion evenementen acties?

Bericht door Oud forumgebruiker »

Oke, beschouw mijn berichten dan als ongelezen ;)
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: GVU & Connexxion evenementen acties?

Bericht door find_your_spot »

Lange_Dre schreef:Het idee is dat men via de site van GVU en CXX en op de service punten zo'n combi ticket kunnen kopen dus niet op de bus.
Als je wilt kan ik je de naam geven van de vrouw die de Buzzer heeft ingevoerd bij Connexxion.

Deze zelfde vrouw heeft ook de dalkaartjes en het Walibi World combi ticket tot een succes gemaakt. :')
For Your Railroad Adventures
Lange_Dre
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 14:44
Locatie: Groningen-Den Haag

Re: GVU & Connexxion evenementen acties?

Bericht door Lange_Dre »

find_your_spot schreef:
Lange_Dre schreef:Het idee is dat men via de site van GVU en CXX en op de service punten zo'n combi ticket kunnen kopen dus niet op de bus.
Als je wilt kan ik je de naam geven van de vrouw die de Buzzer heeft ingevoerd bij Connexxion.

Deze zelfde vrouw heeft ook de dalkaartjes en het Walibi World combi ticket tot een succes gemaakt. :')
Oke dan!

Ik moet mijn gemaakte concept voor playmobile plannet over 2 weken presenteren aan het bedrijf. De andere studenten die in groepjes werken van mijn opleiding doen dit ook en dan kiest het evenementen bureau een winaar uit. En met toesteming gebruiken ze de ideeën die de studenten indienen. zoals bijvoorbeeld dit idee. Het is dus niet zeker dat dit idee bijvoorbaad definitief word uit gewerkt. Maar ik hoop het wel.
Lange_Dre
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 14:44
Locatie: Groningen-Den Haag

Re: GVU & Connexxion evenementen acties?

Bericht door Lange_Dre »

Maar weet er misschien iemand hoeveel reiziger CXX in Utrecht per dag ongeveer vervoerd?
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: GVU & Connexxion evenementen acties?

Bericht door Fles »

Lange_Dre schreef:Ik ben voor mijn opleiding Leisure & Events bezig met een opdragt voor Local World. Local world is een evenementen bureau die dit jaar: Playmobile Planet 2011 organiseerd. Nu ben ik bezig met allerlij Acties te bedenken

[..]

Dus nu vroeg ik mij af iemand hier het antwoord op? 8-)

Okee dit is een relkloon.
Oud forumgebruiker

Re: GVU & Connexxion evenementen acties?

Bericht door Oud forumgebruiker »

Lange_Dre schreef:Maar weet er misschien iemand hoeveel reiziger CXX in Utrecht per dag ongeveer vervoerd?
Google? Wikipedia?

En heb je op z'n minst al op de site van het GVU gekeken? Daar vind ik namelijk: Dagelijks zo’n 110.000 klanten. Op jaarbasis zijn dat ruim 34 miljoen reizigers.

Nee, je zou eens wat doen voor school he :wink:
Lange_Dre
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 14:44
Locatie: Groningen-Den Haag

Re: GVU & Connexxion evenementen acties?

Bericht door Lange_Dre »

Fles schreef:
Lange_Dre schreef:Ik ben voor mijn opleiding Leisure & Events bezig met een opdragt voor Local World. Local world is een evenementen bureau die dit jaar: Playmobile Planet 2011 organiseerd. Nu ben ik bezig met allerlij Acties te bedenken

[..]

Dus nu vroeg ik mij af iemand hier het antwoord op? 8-)

Okee dit is een relkloon.
Wat bedoel je met relkloon?
Mijn excuus voor mijn schrijf fouten, ik ben geen grote held in talen zeker als ik haast heb maak ik deze meer.
Om nu te zeggen dat ik een relkloon ben gaat wel een stap te ver ben ik van mening.

Jammer dat er mensen zijn die iemand die soms wat moeite heeft met taal meteen zo te beledigen/ aan te vallen.

Gelukkig zijn er ook mensen die normaal kunnen reageren op fouten van een ander :wink:
Lange_Dre
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 14:44
Locatie: Groningen-Den Haag

Re: GVU & Connexxion evenementen acties?

Bericht door Lange_Dre »

ziggy schreef:
Lange_Dre schreef:Maar weet er misschien iemand hoeveel reiziger CXX in Utrecht per dag ongeveer vervoerd?
Google? Wikipedia?

En heb je op z'n minst al op de site van het GVU gekeken? Daar vind ik namelijk: Dagelijks zo’n 110.000 klanten. Op jaarbasis zijn dat ruim 34 miljoen reizigers.

Nee, je zou eens wat doen voor school he :wink:
Haha van het GVU had ik het inderdaad al gevonden na hun site te hebben bezocht! :wink:
Enkel van CXX kon ik het niet makelijk vinden, Wikipedia vertrouw ik niet 100% aangezien iedereen het kan veranderen er er helaas mensen zijn die niet altijd de corecte informatie vermelden. Vandaar dat ik het hier vroeg.
En ik wil best werken voor mijn opleiding, heb ik geen moeite mee 8-)

Maar goed, volgens mij zou er onder reizigers en bezoekers wel animo zijn voor zo'n combi ticket.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: GVU & Connexxion evenementen acties?

Bericht door Fles »

Lange_Dre schreef:Wat bedoel je met relkloon?
Mijn excuus voor mijn schrijf fouten, ik ben geen grote held in talen zeker als ik haast heb maak ik deze meer.
Om nu te zeggen dat ik een relkloon ben gaat wel een stap te ver ben ik van mening.

Jammer dat er mensen zijn die iemand die soms wat moeite heeft met taal meteen zo te beledigen/ aan te vallen.

Gelukkig zijn er ook mensen die normaal kunnen reageren op fouten van een ander :wink:
Alles goed en prachtig hoor, maar als je een BEETJE serieus genomen wilt worden, ZELFS op het internet, dan is het misschien best eens een idee om eens wat aandacht te besteden aan enigszins leesbare berichten. Haast heb je niet, want er is geen school en geen leraar die voor zondagochtend 02:00 een werkstuk van je wil zien. En dat niemand volledig foutloos Nederlands schrijft, daar zijn we het over eens, maar de dingen die jij doet wekken ernstig de indruk "okee, dit is opzet". Dan word je dus niet serieus genomen, maar geef je ook niet de indruk dat je serieus genomen wenst te worden. En dan ben je dus een relkloon :) Iemand die het er om doet zeg maar :)
Lange_Dre
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 14:44
Locatie: Groningen-Den Haag

Re: GVU & Connexxion evenementen acties?

Bericht door Lange_Dre »

Fles schreef:
Lange_Dre schreef:Wat bedoel je met relkloon?
Mijn excuus voor mijn schrijf fouten, ik ben geen grote held in talen zeker als ik haast heb maak ik deze meer.
Om nu te zeggen dat ik een relkloon ben gaat wel een stap te ver ben ik van mening.

Jammer dat er mensen zijn die iemand die soms wat moeite heeft met taal meteen zo te beledigen/ aan te vallen.

Gelukkig zijn er ook mensen die normaal kunnen reageren op fouten van een ander :wink:
Alles goed en prachtig hoor, maar als je een BEETJE serieus genomen wilt worden, ZELFS op het internet, dan is het misschien best eens een idee om eens wat aandacht te besteden aan enigszins leesbare berichten. Haast heb je niet, want er is geen school en geen leraar die voor zondagochtend 02:00 een werkstuk van je wil zien. En dat niemand volledig foutloos Nederlands schrijft, daar zijn we het over eens, maar de dingen die jij doet wekken ernstig de indruk "okee, dit is opzet". Dan word je dus niet serieus genomen, maar geef je ook niet de indruk dat je serieus genomen wenst te worden. En dan ben je dus een relkloon :) Iemand die het er om doet zeg maar :)
Ik snap de argumentatie die je geeft :wink:
Het klopt dat een onderwijsinstelling niet om zondag nacht een conept voor een evenement wilt zien, maar aangezien ik een grote stapel met opdrachten / eisen heb die ik moet uit werken, heb ik nogal wat haast.
De opdracht hebben we pas afgelopen week opgedragen gekregen. Vandaar dat ik nu op zo'n kort termijn druk bezig ben.
Nogmaals mijn excuus voor het slordige taal gebruik.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: GVU & Connexxion evenementen acties?

Bericht door Suus »

(Je hebt ook browsers/besturingssystemen die een ingebouwde spellingscontrole hebben)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: GVU & Connexxion evenementen acties?

Bericht door Fles »

Lange_Dre schreef:Ik snap de argumentatie die je geeft :wink:
Het klopt dat een onderwijsinstelling niet om zondag nacht een conept voor een evenement wilt zien, maar aangezien ik een grote stapel met opdrachten / eisen heb die ik moet uit werken, heb ik nogal wat haast.
De opdracht hebben we pas afgelopen week opgedragen gekregen. Vandaar dat ik nu op zo'n kort termijn druk bezig ben.
Nogmaals mijn excuus voor het slordige taal gebruik.
Granted :pos: Succes nog met je opdracht dan :)

EN je mag best in een samenvatting of discussie of conclusie, vermelden dat "vanwege de beperkte hoeveelheid toegemeten tijd voor deze opdracht, het onmogelijk bleek om aan enigszins betrouwbaar cijfermateriaal te komen, ondanks verwoede pogingen daartoe". Bijvoorbeeld ;)
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: GVU & Connexxion evenementen acties?

Bericht door Klaasje »

Lange_Dre schreef: Enkel van CXX kon ik het niet makelijk vinden, Wikipedia vertrouw ik niet 100% aangezien iedereen het kan veranderen en er helaas mensen zijn die niet altijd de correcte informatie vermelden. Vandaar dat ik het hier vroeg.
Ik heb het ook wel eens proberen uit te zoeken alleen dan bij een ander gebied. het enige getal dat ik tegenkwam was er eentje uit 2003. Gelukkig was er een groeipercentage over 2004/2005 te vinden en was ook wat te zeggen over de rest van de groei. (harder dan de inwonersgroei van de desbetreffende gemeente.) Misschien kan je met wat zoekwerk ook wel op zo'n manier op een actueel getal komen. Helaas heb je daar één ding voor nodig: tijd. Wellicht ben je sneller om het meteen te vragen als je toch contact hebt met Cxx.
@FYS: begint de naam van haar (mevr van de kaartjes..) toevallig met een M?
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: GVU & Connexxion evenementen acties?

Bericht door find_your_spot »

Klaasje schreef: @FYS: begint de naam van haar (mevr van de kaartjes..) toevallig met een M?
Correct, en begint haar achternaam met een P?

Het is toch niet je moeder heh -o-
For Your Railroad Adventures
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: GVU & Connexxion evenementen acties?

Bericht door Klaasje »

Nee het is niet mijn moeder, en ja de achternaam begint met een P.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: GVU & Connexxion evenementen acties?

Bericht door find_your_spot »

Klaasje schreef:en ja de achternaam begint met een P.
Wat is deze wereld toch klein...

Nou je hoort het Lange Dree, en vrouw met een M en een P wenst je graag op weg....... *O*
For Your Railroad Adventures
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: GVU & Connexxion evenementen acties?

Bericht door Michael 1988 »

Tja even over de opdracht. De eerste post wekt mij op dat je voor een bedrijf werkt dat niet serieus met zijn opdrachten om gaat en hier reclame probeert te maken. Sorry dat ik het zeg overigens. Maar om nu via deze omweg (al krijg je wel wat hulp) nou contact proberen te zoeken of informatie in te winnen lijkt wel erg laag bij de grond terwijl je voor dit soort zaken toch zelf bij Connexxion of GVU moet zijn. Even de klantenservice bellen of de website bekijken is ook niet zo'n gek idee.

Trouwens 1 tip. Als het in de Jaarbeurs wordt gehouden is het niet erg slim om GVU daarvoor te vragen. De Jaarbeurs ligt namelijk zowat in het station (een deel dan de rest is op loopafstand van het station). Zodra je in de bus zit kun je al gaan uitstappen. Beter is ook om Arriva, Syntus (als die daar lijnen hebben lopen), Veolia Transport (vanwege de Brabantliner) en de NS erover te bellen en te informeren. Arriva heeft namelijk ook redelijk wat lijnen die vanuit Zuid-Holland en Gelderland naar Utrecht gaan en overigens ook eindigen bij de Jaarbeurs. Daarnaast is NS natuurlijk een belangrijke vervoerder als het gaat om vervoer vanuit Utrecht.

Ga dus niet af op 2 vervoerders, maar pak ze allemaal en dan dus alleen het streekvervoer (is mijn advies), gezien de ligging van de Jaarbeurs. Maar ik denk dat er weinig kans zal zijn dat er animo voor is, gezien de hoeveelheid lijnen en de al eerder benoemde tegenargumenten van andere personen.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: GVU & Connexxion evenementen acties?

Bericht door Vinny »

Bee schreef:(Je hebt ook browsers/besturingssystemen die een ingebouwde spellingscontrole hebben)
Ja geweldig...., als ik een Nederlandstalig bericht post, dan denkt dat pokkeding dat ik Engels typ en andersom :evil:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten