Vragen over spoorlijnen in België/Luxemburg

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Vragen over spoorlijnen in België/Luxemburg

Bericht door Cookie »

Komende zondag ben ik van plan om gebruik te maken van de aanbieding om voor 10 euro vanuit Maastricht naar een willekeurig station in België te reizen. Zijn er misschien mensen hier die lijntjes weten die aan te raden zijn? Wat zijn mooie plekken om langs de baan te staan? (ik heb al gekeken op http://www.fotopunt.net/ overigens ;) )

Ook denk ik er erover om Luxemburg aan te doen: kan ik dan het beste een kaartje Maastricht-Arlon nemen en een los kaartje Arlon-Luxemburg, of zijn er goedkopere alternatieven? En zijn er in Luxemburg eventueel nog aanraders?

Alvast dank voor jullie hulp in ieder geval :) .
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Vragen over spoorlijnen in België/Luxemburg

Bericht door BR628 »

[semi-offtopic]Op zondag langs de baan staan leverd vaak niet heel veel op, zeker niet in België of Luxemburg[/semiofftopic]
Verder kan ik je helaas niet veel helpen.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Vragen over spoorlijnen in België/Luxemburg

Bericht door Caspar »

Het nadeel van zondag is dat er vooral rond de Ardennen met zeer lage frequenties wordt gereden, sommige stoptreinen niet eens 1x per 2 uur maar nog minder :shock:
Wat je ook kan doen is richting Charleroi gaan, in die omgeving heb je talloze half verwaarloosde industriele complexen langs het spoor, wat wel aardige plaatjes kan opleveren.
Bij onze Belgische buren van 'Het groot belgisch trein forum' staan uiteraard een hoop foto's, misschien dat je daar wat ideen kan opdoen.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: Vragen over spoorlijnen in België/Luxemburg

Bericht door M57 »

Qua reis, uitzicht en brakheid kan ik je de lijn naar Spa aanraden. Veel te spotten valt er niet inderdaad.
treinbruno
Berichten: 73
Lid geworden op: za 29 mar 2008, 12:30
Locatie: Lokeren (belgie)

Re: Vragen over spoorlijnen in België/Luxemburg

Bericht door treinbruno »

de lijn athus meuse is wel mooi, en er passeert ook wat cargo.

je kunt hem volledig doen door een kaartje maastricht-gedine (of een ander station op de lijn) te kopen, en langs de andere kant terug te reizen.
het is wel met een MW41.

verder is er in belgie niet veel te zien op zondag.

:arrow: je kan wel eens naar ons stoomcentrum in maldegem komen :D
daarvoor moet je de trein naar eeklo nemen.

meer info: www.stoomcentrum.be
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten