OVer je reiservaringen in januari 2011

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Dexter »

Creatieve treindienstleider vanmorgen: Ik werd van Moordrecht tot Oudewater via het linkerspoor gestuurd om te roestrijden en ondertussen kwamen de tegentreinen me via het rechterspoor tegemoet. Daar zit je toch wel even raar van te kijken als je in het donker in de polder in dichte mist een paar felle LED-frontseinen van een loc 189 op je af ziet komen...

Het (voor mij) nieuwe station Holendrecht ligt toch dichter bij Abcoude dan ik dacht, vooral als je Mat '64 bij je hebt wat niet zo goed remt als SLT, SGMm of DDAR. (Dus Ziggy, ik had geen SLT bij me vanmorgen) :wink:
Vallend blad maakt rails glad.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Dexter »

Vanmiddag werden een SLT IV+VI door een VIRM 4 afgesleept vanaf spoor 8 in Rtd. Waar ze heen gingen kon ik niet zien, want ik kwam ze tegemoet.
Vallend blad maakt rails glad.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Caspar »

Zojuist draaide de chauffeur van lijn 13 in Hoorn op het station te ruim de bocht in om te stoppen bij zijn halte. Het gevolg was dat hij het haltebord wat aan de bovenkant van de overkapping hangt door zijn voorruit heen kreeg. Het ruit versplinterde in duizenden stukjes, en het bord viel op de grond. Je zou zo´n bord maar op je hoofd krijgen.
De chauffeur was blijkbaar een koele kikker wat hij moest er om lachen, en reed meteen de Citaro de garage weer in. Binnen 5 minuten kwam hij weer terug met een nieuwe Amba om lachend de rit te starten. Hij zei tegen me: ow ik was die bus vandaag toch al beu. Ik had eigenlijk verwacht dat die chauffeur geschrokken op de standplaats zou achterblijven ofzo.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door find_your_spot »

Caspar schreef:door zijn voorruit heen kreeg. Het ruit versplinterde in duizenden stukjes, en het bord viel op de grond.
Ik heb veel aanrijdingen van voren gezien maar iets zegt mij dat een voorruit volledig laten versplinteren onmogelijk is.

Foto's?
For Your Railroad Adventures
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Caspar »

Nee geen foto's. Kan zo wel foto's maken van het afgeknakte bord, en van de hoop glas op de grond als die nog niet is weggeveegd. De chauffeur reed dat bord recht door zijn raam naar binnen zeg maar.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39116
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Daniel »

Leuk dat nieuwe transactieoverzicht op ov-chipkaart.nl, 't toont ook met welk product je gereisd hebt. Maar kennelijk heb ik er een erg hardnekkige opstaan die zelfs ruim buiten het geldigheidsgebied nog verschijnt...
Check-uit 15:46 Houten, De Molen bij Connexxion
Check-in Nieuwegein, Stadscentrum bij Connexxion
Product: Dalkorting Oost-Nederland
Ritprijs € 1,53 (instaptarief € 4,00 - niet verreisd € 2,47)
(Voor wie denkt dat er korting verwerkt is: da's niet zo, was een reis na overstap dus zonder opstaptarief. Volgens 9292 zou de rit trouwens 2 cent goedkoper moeten zijn)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Mark »

Check-uit 15:49 Hengelo, Station Oost bij Connexxion
Check-in Hengelo, De Brink bij Connexxion
Product: Dalkorting Oost-Nederland
Ritprijs € 1,12 (instaptarief € 4,00 - niet verreisd € 2,88)

Geinig, hij toont nu wél de haltes in Hengelo, eerder stond er Onbekend.
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door find_your_spot »

02-01-2011 Check-uit 20:14 Hoofddorp, Station bij Connexxion
Check-in Schiphol Noord bij Connexxion
Product: Studenten Weekabonnement
Ritprijs € 1,28 (instaptarief € 4,00 - niet verreisd € 2,72) 2,72
02-01-2011 Check-in 19:59 Schiphol Noord bij Connexxion -4,00

Ik moet nog even wennen aan de nieuwe weergave....

Vooral dat niet verreisd dik gedrukt staat.
For Your Railroad Adventures
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Mark »

Ik heb ook nog ergens een Unknown Check Out bij GVB zie ik... _O-
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Raymond »

Ik geloof dat ik het oude transactieoverzicht een stuk overzichtelijker vond. :? Onhandig dat die check-ins en check-uits steeds gescheiden zijn. En als reiziger interesseert het me eigenlijk vrij weinig wat voor borg er weg wordt gehaald.
Overigens moet ik volgens het overzicht aan Veolia vragen met welk reisproduct ik gereisd heb.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39116
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Daniel »

Tja en ik nogsteeds een hele bende aan halteloze check-in en outs bij Arriva en Syntus. Zowiezo lijkt er bij Arriva het een en ander niet lekker door te komen...
Check-uit 16:08 bij Arriva
Check-in bij Arriva
Product: Vraag uw OV-bedrijf
Ritprijs € 1,72 (instaptarief € 4,00 - niet verreisd € 2,28)
Ook een aparte is deze...
Check-uit 15:45 Haaksbergen, Busstation bij Connexxion
Check-in Enschede, Centraal bij Connexxion
Product: Dalkorting Oost-Nederland
Ritprijs € 2,08 (instaptarief € 4,00 - niet verreisd € 1,92)
Twee opties zijn hier: de ritprijs op 9292ov.nl klopt niet of ik heb alleen de voltarief ritprijs betaald en niet de € 0,79 aan basistarief. Met 20% dalkorting op basistarief en ritprijs kom ik hoger uit :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39116
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Daniel »

De t561 bleek vandaag weer overduidelijk de onderhoudsuitwisselingsslag naar Onnen te zijn... zo miste het zesje waarin ik zat een ruit tussen de eerste en tweede klasse en waren er liefst vijf pogingen nodig om het deel voor Leeuwarden eraan vast te krijgen :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8606
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Milco »

Vandaag met het OV vanaf almere naar Amsterdam Muiderpoort gegaan.
Ik zat in Almere in lijn 1, welke met Connexxion 9101 reed (ex Zaandam / Noord Holland Noord).

Later, in trein t4638, die met DDAR werd gereden. Deze trein was aan de linkerkant, nou ja, de kant die op Almere Centrum (spoor 2) niet aan het perron stond, van voor naar achter besmeurd met graffiti.
Na het verlaten van Almere Centrum maakte de conductrice hier een leuke grap over, even na vertrek van Almere Centrum riep ze om: 'Dames en heren, zoals u misschien al heeft gezien, is de linkerkant, beneden, volledig besmeurd met graffiti. Hier hebben wij al een melding van gemaakt. Misschien wordt dit materleel later op de dag omgewisseld voor een andere trein. Mijn excuses dat u aan de linkerkant niet naar buiten kunt kijken. Wilt u per sé naar buiten kijken, kijk dan alstublieft naar rechts." :lol: Ik vond het wel een leuke opmerking.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door webguy »

De stoptoon in de nieuwe Arriva Amba's die in Oost-Gelderland rijden is vrij bijzonder... Het lijkt wel een deurbel.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39116
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Daniel »

Hehe, jij associeert 'm met precies hetzelfde :P Trouwens niet specifiek iets van Arriva: alle nieuwe Amba's hebben 'm, ook die in de Zaanstreek bijvoorbeeld.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Oud forumgebruiker

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Oud forumgebruiker »

Vind het meer een koeienbel :|
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door webguy »

Ja, het is niet helemaal een deurbel, het is een 'gong' ofzo...
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Ronald »

Nog even over dat nieuwe transactieoverzicht op ovchipkaart.nl:
Check-uit 10:54 Emmen bij NS
Check-in Amersfoort bij NS
Product: Reizen op Saldo NS Korting
Ritprijs € 11,00 (instaptarief € 10,00 - niet verreisd € -1,00)
Leuk wat er vermeld wordt bij "niet verreisd" als de ritprijs hoger is dan de borg...
Ik vond het oude overzicht toch ook wel een stukje overzichtelijker.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Justin »

GRMBL. Had ik net juist -20 toen ik met de t2183 van Asd naar Zwd ging (aangezien dat ding door uitvallen van de t5183 als stopper Rtd-Ddr reed), heb ik +60, doordat Arriva weer eens met haltevertrekstaten staat te klunzen.

Op station Zwijndrecht, zou lijn 12 naar Nederhoven om 22:32 rijden. Op de vertrekstaat ernaast staat ook een een lijn 12 naar Ridderkerk. Op die manier lijkt het dus net alsof lijn 12 uit Dordt gesplitst wordt in een deel naar Ridderkerk en een deel naar Nederhoven.

Wat blijkt:

Die haltevertrekstaat van lijn 12 naar Nederhoven hoort niet te bestaan. En dus is er geen lijn 12.

Had naar klantenservice en die begreep er niks en vertelde me na een half uur dat ik maar moest bellen met de belbus. Ja dus, dan maar naar huis lopen met m'n backpack :neg:

Puntjes dus:
- Het is niet lijn 12, maar lijn 11 die om xx.32 rijdt, aan de overzijde van het station
- Er staan twee lijn 12 haltevertrekstaten in dezelfde richting. Eén daarvan hoort niet te bestaan, want...
--- Op de route van lijn 12 door Nederhoven, staan de vertrektijden (de lijn rijdt namelijk na 18:30 ALLEEN op zondags, vreemd genoeg) weer NIET.
- Waarom verwijst Arriva me dan niet naar andere lijnen, zoals lijn 11 en 17? (Ik weet wel van het bestaan af, ze hadden me er op moeten wijzen, en het gaat om het principe van WEDEROM foutief informatie publiceren).

Ik maak morgen of overmorgen wel een foto van de situatie... zucht...

Heb dus fijn naar huis gelopen, AGAIN.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
GTW
Berichten: 121
Lid geworden op: zo 02 jan 2011, 17:06

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door GTW »

Dexter schreef:Vanmiddag werden een SLT IV+VI door een VIRM 4 afgesleept vanaf spoor 8 in Rtd. Waar ze heen gingen kon ik niet zien, want ik kwam ze tegemoet.
Deze zat in de IC Asd kwam hem tegen voorbij Delft toen ik in de 1900 zat.
spoorkilometers 2011: 1458 km.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Dexter »

Twee afgesleepte stellen die met een reizigerstrein vervoerd worden lijkt me sterk, dat gebeurt alleen als er defect gestrand materieel van de baan moet worden afgesleept. :roll: Deze combinatie vertrok vanaf Rtd dus het is meer waarschijnlijk dat ze vanuit de tuin naar de werkplaats Leidschendam zijn overgebracht. En mijn vanmiddag is inmiddels zaterdagmiddag, dus als je ze gisteren (zondag) bent tegengekomen heb je waarschijnlijk wat anders gezien.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Suus »

Er is een defecte trein bij Weesp, er staan nu al vier opgeheven treinen op Amsterdam Centraal.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
GTW
Berichten: 121
Lid geworden op: zo 02 jan 2011, 17:06

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door GTW »

Ik zag ook een VIRM met SLT voobij rijden achterop vanuit Delft.
spoorkilometers 2011: 1458 km.
GTW
Berichten: 121
Lid geworden op: zo 02 jan 2011, 17:06

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door GTW »

Daniel schreef:De t561 bleek vandaag weer overduidelijk de onderhoudsuitwisselingsslag naar Onnen te zijn... zo miste het zesje waarin ik zat een ruit tussen de eerste en tweede klasse en waren er liefst vijf pogingen nodig om het deel voor Leeuwarden eraan vast te krijgen :P
Ik heb het gezien 10 bakken VIRM stond te wachten op de IC naar Mt en vond het al gek dat die niet vertrokken was.
spoorkilometers 2011: 1458 km.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Caspar »

Ik was vandaag voor de afwisseling eens Alkmaar- Hoorn via Zaandam/ Purmerend gegaan. Voor Zaandam riep de vrouwlijke HC om: Hier kunt u overstappen voor alle Purmerendjes en Hoorn, alsmede voor Schiphol, Hoofddorp, dit is de IC...
Purmerendjes had ik nog nooit eerder gehoord :lol: De trein daarheen bestond uit 3x Plan V.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten