NS- en busstation Tilburg korte tijd ontruimd

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Plaats reactie
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

NS- en busstation Tilburg korte tijd ontruimd

Bericht door Wubbo »

NS- en busstation Tilburg korte tijd ontruimd
Geplaatst op: zaterdag 8 januari 2011 18:44
Laatst bijgewerkt: zaterdag 8 januari 2011 18:45


Het busstation en de aankomst- en vertrekhal van het aangrenzende NS-station in Tilburg zijn zaterdagmiddag korte tijd ontruimd geweest.

Dat gebeurde naar aanleiding van een verdachte tas die op het busstation werd aangetroffen. Na ongeveer een uur werd de ontruiming afgeblazen. De tas was leeg, de eigenaar heeft zich gemeld.
Lees verder
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: NS- en busstation Tilburg korte tijd ontruimd

Bericht door Michael 1988 »

Wubbo schreef:NS- en busstation Tilburg korte tijd ontruimd
Geplaatst op: zaterdag 8 januari 2011 18:44
Laatst bijgewerkt: zaterdag 8 januari 2011 18:45


Het busstation en de aankomst- en vertrekhal van het aangrenzende NS-station in Tilburg zijn zaterdagmiddag korte tijd ontruimd geweest.

Dat gebeurde naar aanleiding van een verdachte tas die op het busstation werd aangetroffen. Na ongeveer een uur werd de ontruiming afgeblazen. De tas was leeg, de eigenaar heeft zich gemeld.
Lees verder
Wordt eens tijd dat ze de melders bij vals alarm een boete gaan opleggen. Dit gebeurd wel heel erg vaak. Volgens mij is er in Tilburg afgelopen jaar 2x in een half jaar tijd zoiets geweest.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: NS- en busstation Tilburg korte tijd ontruimd

Bericht door Fles »

Michael 1988 schreef:Wordt eens tijd dat ze de melders bij vals alarm een boete gaan opleggen. Dit gebeurd wel heel erg vaak. Volgens mij is er in Tilburg afgelopen jaar 2x in een half jaar tijd zoiets geweest.
Beetje domme reactie.

Iemand vergeet een tas, okee. Iemand ziet een onbeheerde tas staan. Okee. VOOR 11 september 2001 zou je die tas gewoon oppakken en naar Gevonden Voorwerpen brengen. Sindsdien heet zoiets een "verdacht pakketje".

Moet je mensen die een pakketje verdacht vinden, en dat melden, en later gelukkig ongelijk blijken te hebben, daarvoor gaan bestraffen? Natuurlijk niet. Volgende keer zit er WEL een bom in, maar o wee, meneer Michael 1988 wil dat melders bestraft worden :N Dus moet iedereen maar zwijgen?
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: NS- en busstation Tilburg korte tijd ontruimd

Bericht door Wubbo »

Het blijft altijd een lastig ding, zoiets. Ik heb in mijn werk voldoende vergeten tassen, lege schoenendozen en wat-dies-meer-zij gezien, en heb nooit laten ontruimen. Het gebeurt dus zeker niet bij elke vergeten tas, want dan zouden er per dag nog maar een paar treinen rijden denk ik. Maar die ene keer dat er een koffer in een raar hoekje stond, met stickers in allerlei rare talen erop en wat vocht eronder heb ik de politie toch maar laten komen. Je weet het nooit.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: NS- en busstation Tilburg korte tijd ontruimd

Bericht door Dexter »

Tja, voorkomen is beter dan genezen. Stel dat het wel menens blijkt te zijn en niemand heeft er naar om gekeken, dan heb je pas een probleem.

En in tegenstelling tot Michael vind ik dat juist de eigenaar die zo'n koffer achteloos laat staan en voor al die commotie verantwoordelijk is, wel een flinke boete mag krijgen. :idea:
Vallend blad maakt rails glad.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: NS- en busstation Tilburg korte tijd ontruimd

Bericht door Michael 1988 »

Dexter schreef:Tja, voorkomen is beter dan genezen. Stel dat het wel menens blijkt te zijn en niemand heeft er naar om gekeken, dan heb je pas een probleem.

En in tegenstelling tot Michael vind ik dat juist de eigenaar die zo'n koffer achteloos laat staan en voor al die commotie verantwoordelijk is, wel een flinke boete mag krijgen. :idea:
Vergeet jij niet ooit iets per ongeluk omdat je haast hebt. Omdat iemand zijn koffer per ongeluk vergeet uit haast, wordt dat meteen als verdacht gezien bij sommige mensen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: NS- en busstation Tilburg korte tijd ontruimd

Bericht door Suus »

Ja, dus moet je de mensen die die koffer dan vinden dan maar bekeuren? Zo wordt dat ene pakketje waar toevallig net wel een explosief in zit nooit gevonden. En ja, de kans erop zal niet groot zijn, maar net zoals je in vliegtuigen zag komt het wel eens voor. En een treinstation is een ideaal doelwit, want er zijn vaak veel mensen te vinden, zodat je moordaanslag extra bloederig wordt.

Dus geen boete aan de vinder, maar wel een boete aan de verliezer omdat hij veel overlast veroorzaakte. Het hoeft geen grote boete te zijn, want die persoon kan zo het blundertopic in, maar dat hij zeker nooit meer ergens zijn koffer vergeet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: NS- en busstation Tilburg korte tijd ontruimd

Bericht door Geert »

Op zich wordt je natuurlijk al gestraft voor alle ellende om je tas weer terug te krijgen, of simpelweg door het feit dat je je spullen soms helemaal niet meer terugkrijgt...
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: NS- en busstation Tilburg korte tijd ontruimd

Bericht door fogeltje »

Michael 1988 schreef:
Dexter schreef:Tja, voorkomen is beter dan genezen. Stel dat het wel menens blijkt te zijn en niemand heeft er naar om gekeken, dan heb je pas een probleem.

En in tegenstelling tot Michael vind ik dat juist de eigenaar die zo'n koffer achteloos laat staan en voor al die commotie verantwoordelijk is, wel een flinke boete mag krijgen. :idea:
Vergeet jij niet ooit iets per ongeluk omdat je haast hebt. Omdat iemand zijn koffer per ongeluk vergeet uit haast, wordt dat meteen als verdacht gezien bij sommige mensen.
Maar je had een paar (of meer) jaar geleden ook die gek van FOK! die expres iets achterliet in Den Haag (CS of HS meen ik), gewoon een tas met wat ballons erin. Zorgde ook voor een hoop commotie. Die moest zich melden bij de politie maar of hij toen ook een straf/boete heeft gekregen, weet ik niet.
"Een touringcar is geen bus"
midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: di 07 jul 2009, 12:38

Re: NS- en busstation Tilburg korte tijd ontruimd

Bericht door midnet »

maar denk je eens in de positie van degene in, die het kwijt? of vergeten? of uit het oog verloren is? Bij een vergeetachtig type (vroeger was er de notoire vergeetachtige professor) is dat soms razend moeilijk vast te stellen. En misschine was het wel een tas gestolen-en geld/waardevols eruit en gedumpt door de dief-wie is dan de dader? of hoe kan je dat ooit controleren? Ik heb zelf al 2x gestolen/verloren portemonees gevonden in tram of prullenbak) en die met de rest (waardebonnen, agenda etc.) terugopgestuurd.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: NS- en busstation Tilburg korte tijd ontruimd

Bericht door Dexter »

Michael 1988 schreef:Vergeet jij niet ooit iets per ongeluk omdat je haast hebt. Omdat iemand zijn koffer per ongeluk vergeet uit haast, wordt dat meteen als verdacht gezien bij sommige mensen.
Kleine dingetjes soms weleens ja en dan nog is dat een zeldzaamheid, want ik bewaar alles op vaste plaatsen en in dezelfde jaszakken. Maar hoe kan je nou in vredesnaam een hele koffer (met ongetwijfeld belangrijke en kostbare persoonlijke eigendommen) vergeten, daar kan ik echt niet over uit. :N

Natuurlijk gebeurt het, dat weet ik als geen ander. Je moest een weten wat ik de afgelopen jaren in de treinen heb gevonden, dat gaat van portomonnee's en gsm's tot laptops, professionele camera's en zelfs een ooit een prothese (kunstbeen). En allemaal zaken waar ook een bom in zou passen en dus potentieel grote commotie en overlast kan veroorzaken, dat kan zo'n eigenaar ook wel bedenken. Ik spreek zo iemand dan ook zonder pardon vermanend toe. :Y
Vallend blad maakt rails glad.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: NS- en busstation Tilburg korte tijd ontruimd

Bericht door Wubbo »

"Ik dacht, ik kan hem hier wel even laten staan, terwijl ik daar verderop even in de boekwinkel ging kijken". Echt, je wil ze de kost niet geven die zo denken (en dat gaat dan tot complete kinderwagens met kinderen aan toe).
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: NS- en busstation Tilburg korte tijd ontruimd

Bericht door Fles »

Dexter schreef:Maar hoe kan je nou in vredesnaam een hele koffer (met ongetwijfeld belangrijke en kostbare persoonlijke eigendommen) vergeten, daar kan ik echt niet over uit. :N
Dat is ook gewoon kakloemp ja.

Aan de andere kant ligt de schuld niet helemaal alleen daar. Wat ik eerder al zei: Vroeger zou je zo'n ding bij GV afgeven. Tijden zijn veranderd. En niet "zomaar". Dat kwam ergens door.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: NS- en busstation Tilburg korte tijd ontruimd

Bericht door Michael 1988 »

Ja door de angst van een aanslagen en de vele (loze) uitspraken van de AIVD dat Nederland bedreigd wordt voor een aanslag. Zover ik me kan herinneren is er de afgelopen jaren volgens mij geen een keer een daadwerkelijke bom in een "verdacht" pakketje gevonden of een terroristische aanslag (op wat moorden na van enkele individuele mensen) in Nederland geweest.

Tja sorry hoor, maar als ik voor elke gsm die ik in de bus vind of wat dan ook een melding ga maken (kan ook door iemand voor de lol gedaan worden) om zo heel het dagelijkse leven van een x-aantal mensen (even algemeen) te verstoren. Sorry hoor maar mijn mening is dan toch echt dat de persoon die hierover een melding maakt eerder een boete of wat dan ook moet krijgen. Als die persoon (even terug op deze situatie), die man of vrouw had gezien en goed had opgelet kon er misschien gezien worden dat er geen opzet in zat of waar die persoon naar toe ging, om die persoon erop aan te spreken. I.p.v. meteen 112 te bellen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten