Hoesje voor OV-chipkaart?

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
VIRM
Berichten: 7597
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Hoesje voor OV-chipkaart?

Bericht door VIRM »

Een tot anderhalf jaar geleden kreeg ik als student met een Week-OV naast de OV-studentenchipkaart ook nog een plastic hoesje (met 'Studentenreisbewijs' en '1+1=1' erop) waar je je goede oude OV en je nieuwe OV-studentenkaart in kon stoppen.

Aangezien ik een beetje een kluns ben, heeft mijn hoesje alweer bijna het loodje gelegd. Weet iemand of je ergens een hoesje voor je OV-chipkaart kunt krijgen? Het liefst heb ik er een doorzichtige (zodat de conducteur naar je foto kan kijken :P) en waar minimaal twee pasjes inkunnen.

Iemand enig idee?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Hoesje voor OV-chipkaart?

Bericht door Suus »

Probeer het eens bij de balie van een vervoersbedrijf, die hebben vaak hoesjes voor abonnementen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7597
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Hoesje voor OV-chipkaart?

Bericht door VIRM »

Ik zal het dan morgen bij Connexxion in Zaandam proberen (als dat kantoortje al open is).

Vanmiddag kreeg ik al een hoesje voor abonnementen van een aardige medewerkster bij de NS, maar die zag ook al meteen in dat het aangeboden hoesje wat te groot is. :)
Beul van de blindegeleidelijn
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Hoesje voor OV-chipkaart?

Bericht door Karl »

De NS heeft die voor ondermeer trajectkaarten. Probeer het eens bij het loket.
Het is een spectrum.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Hoesje voor OV-chipkaart?

Bericht door find_your_spot »

Ik heb altijd een hekel aan studenten als ik zo'n mapje zie waar de kaart van groene kaart van 2009 nog in zit...

Overigens kun je bij Arriva Tramplein in Purmerend en alle GVB Tickets & Info's mooie hoesjes krijgen.

Bij GVB zijn ze momenteel in Google Transit stemming. Van A naar B met Google Maps voor OV.
For Your Railroad Adventures
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Hoesje voor OV-chipkaart?

Bericht door Fles »

find_your_spot schreef:Ik heb altijd een hekel aan studenten als ik zo'n mapje zie waar de groene kaart van 2009 nog in zit...
Mag de zon nog wel schijnen van jou of wat? :lol:
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Hoesje voor OV-chipkaart?

Bericht door find_your_spot »

Fles schreef: Mag de zon nog wel schijnen van jou of wat? :lol:
Wat heeft dat te maken met het feit dat VIRM opzoek is naar een volwaardig vervangend hoesje voor zijn Studenten OV-chipkaart?

Ik kan het gewoon niet begrijpen dat ik zoveel studenten anno 2011 nog met hun groene Studenten OV uit 2009 zie sleuren.... :X
For Your Railroad Adventures
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Hoesje voor OV-chipkaart?

Bericht door Fles »

find_your_spot schreef:Ik kan het gewoon niet begrijpen dat ik zoveel studenten anno 2011 nog met hun groene Studenten OV uit 2009 zie sleuren.... :X
En dan heb je maar gewoon een hekel aan ze. Hmmkay :)
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Hoesje voor OV-chipkaart?

Bericht door find_your_spot »

Fles schreef: En dan heb je maar gewoon een hekel aan ze. Hmmkay :)
Ja, net als dat ik bij een ontmoeting met een leuke meid altijd vraag:

""Heb je een Afbeelding ?""


Wat moet je nou met iemand zonder museumjaarkaart.... Dat wordt 'm dus niet :N

Altijd trouw blijven aan je principes.
For Your Railroad Adventures
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Hoesje voor OV-chipkaart?

Bericht door Joshua »

find_your_spot schreef: Overigens kun je bij Arriva Tramplein in Purmerend en alle GVB Tickets & Info's mooie hoesjes krijgen.
GVB heeft ze niet meer. In ieder geval toen ik er speciaal voor naar Amsterdam was afgereisd en zo beetje alle GVB loketten in Amsterdam heb bezocht hebben ze me overal een NEE verkocht.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Hoesje voor OV-chipkaart?

Bericht door Suus »

Vind ik niet zo vreemd, ze hadden promotiebureau blije eieren weer eens ingehuurd om die dingen zo snel mogelijk kwijt te raken :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Hoesje voor OV-chipkaart?

Bericht door Fles »

Bee schreef: promotiebureau blije eieren
Afgekort BE :mrgreen:
hauptbahnhof
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Hoesje voor OV-chipkaart?

Bericht door hauptbahnhof »

Joshua schreef:
find_your_spot schreef: Overigens kun je bij Arriva Tramplein in Purmerend en alle GVB Tickets & Info's mooie hoesjes krijgen.
GVB heeft ze niet meer. In ieder geval toen ik er speciaal voor naar Amsterdam was afgereisd en zo beetje alle GVB loketten in Amsterdam heb bezocht hebben ze me overal een NEE verkocht.
Ze zijn recentelijk weer beschikbaar.
Dus ik vraag me af wanneer jij naar de GVB-loketten bent geweest?
Lange_Dre
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 14:44
Locatie: Groningen-Den Haag

Re: Hoesje voor OV-chipkaart?

Bericht door Lange_Dre »

find_your_spot schreef:
Ik kan het gewoon niet begrijpen dat ik zoveel studenten anno 2011 nog met hun groene Studenten OV uit 2009 zie sleuren.... :X
Misschien hebben de studenten die die kaart nog hebben, wel heimwee maar de oude vertrouwen kaart van voor de Ov chipkaart. Zeker als je na gaat dat er nog heel veel problemen met de ov studenten chipkaart zijn. :X
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Hoesje voor OV-chipkaart?

Bericht door Klaasje »

Wat voor o, zo verschikkelijke problemen zijn er dan nog? Ik heb op 500 chip-ritjes geen enkel probleem met het functioneren van de kaart gehad. Het enige wat ik misschien zou kunnen bedenken is dat de CXX VIC-ers wat moeite hebben met het uitlezen van de kaart. (hij doet het altijd pas de tweede of derde keer.)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Hoesje voor OV-chipkaart?

Bericht door Suus »

Ik vind nog steeds de situatie op Amsterdam Amstel niet de meest duidelijke van het land. Je kan ook geen kaartje voor de metro kopen buiten de poortjes. Ja, dat vind ik vreemd ja.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Hoesje voor OV-chipkaart?

Bericht door Geert »

Klaasje schreef:Wat voor o, zo verschikkelijke problemen zijn er dan nog? Ik heb op 500 chip-ritjes geen enkel probleem met het functioneren van de kaart gehad. Het enige wat ik misschien zou kunnen bedenken is dat de CXX VIC-ers wat moeite hebben met het uitlezen van de kaart. (hij doet het altijd pas de tweede of derde keer.)
Uhm, maandje geleden nog ingecheckt bij CXX toen er zomaar geld werd afgeschreven. :X
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Hoesje voor OV-chipkaart?

Bericht door Klaasje »

Bee schreef:Ik vind nog steeds de situatie op Amsterdam Amstel niet de meest duidelijke van het land. Je kan ook geen kaartje voor de metro kopen buiten de poortjes. Ja, dat vind ik vreemd ja.
Dat gaat natuurlijk niet over de studenten-ov.
@Geert: Er is wel snel en adequaat op gereageerd. Daarbij ging het niet eens over een landelijke storing: mijn reisje die morgen ging bijvoorbeeld wél goed.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Hoesje voor OV-chipkaart?

Bericht door find_your_spot »

Joshua schreef: GVB heeft ze niet meer.
Heb het vanochtend gecheckt en kon op Station Zuid gewoon mapjes afhalen.
Lange_Dre schreef: Misschien hebben de studenten die die kaart nog hebben, wel heimwee
Dan lijken mij deze studenten ongeschikt om te studeren
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Hoesje voor OV-chipkaart?

Bericht door Vinny »

Sinds wanneer maakt heimwee hebben iemand ongeschikt als student? :roll:
Dat is dezelfde redenatie als het strafbaar stellen van arrogantie (wat kennelijk in Belgie gebeurt)...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Hoesje voor OV-chipkaart?

Bericht door Justin »

Ik geloof dat m'n ma nog tal van dat soort dingen inpakte op haar werk. Misschien dat ze er nog wat heeft - zal het aan haar vragen (alhoewel ze al bijna een maand niet meer heeft gewerkt door omstandigheden)... als je echt dezelfde nog wilt...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
VIRM
Berichten: 7597
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Hoesje voor OV-chipkaart?

Bericht door VIRM »

FYS: de reden dat ik hem gebruikte is dat hij op dat moment vrij functioneel was en je er mee dan één pasje in kon stoppen. :)

Overigens ben ik langs de nieuwe busgrot van Connexxion in Zaandam geweest (het galmt daar nogal...): de hoesjes waren op, maar volgens de mevrouw achter de balie (hebben ze daar een geluidsinstallatie? Ze was niet goed te horen door al dat glas...) waren de hoesjes op, maar verwachtte ze binnenkort weer nieuwe. En ze wist te vertellen dat het redelijk stevige hoesjes waren. :)
Beul van de blindegeleidelijn
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Hoesje voor OV-chipkaart?

Bericht door Joshua »

hauptbahnhof schreef: Ze zijn recentelijk weer beschikbaar.
Dus ik vraag me af wanneer jij naar de GVB-loketten bent geweest?
Waarschijnlijk aanstaande vrijdag weer :D

IK WIL IK WIL IK WIL
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Hoesje voor OV-chipkaart?

Bericht door find_your_spot »

Joshua schreef: IK WIL IK WIL IK WIL
Je had mij natuurlijk ook lief kunnen aankijken want dan had ik zo 50 hoesjes naar Nijmegen gebracht...

Had je natuurlijk wel zelf met dit idee moeten komen.
For Your Railroad Adventures
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Hoesje voor OV-chipkaart?

Bericht door Joshua »

find_your_spot schreef:
Joshua schreef: IK WIL IK WIL IK WIL
Je had mij natuurlijk ook lief kunnen aankijken want dan had ik zo 50 hoesjes naar Nijmegen gebracht...

Had je natuurlijk wel zelf met dit idee moeten komen.
Goh zou je misschien voor mij 51 van die GVB mapjes voor de OV-chipkaart voor me kunnen brengen naar Nijmegen?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 84 gasten