Snelle treinen Fyra komen nu echt
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Snelle treinen Fyra komen nu echt
Snelle treinen Fyra komen nu echt
Geplaatst op: dinsdag 11 januari 2011 10:00
Laatst bijgewerkt: dinsdag 11 januari 2011 10:02
UTRECHT - Als alles goed gaat, begint Fyra, de hogesnelheidsdienst van NS Hispeed, vanaf eind dit jaar met de eerste echt snelle treinen te rijden. Dat maakte NS Hispeed dinsdag bekend.
NS Hispeed zegt dat de eerste zogenoemde V250-trein van AnsaldoBreda in de zomer officieel overhandigd wordt, waarna proefritten worden gehouden. Eerst zonder en dan met passagiers. De Fyra, die nu nog met tijdelijke treinen rijdt, zal vanaf april ook twee keer per uur Breda aandoen. Op dat moment zal de exploitant bekijken of de toeslagen die berekend worden voor het reizen met de snellere trein ''aansluiten bij de verwachtingen van de klant''.
Lees verder
Geplaatst op: dinsdag 11 januari 2011 10:00
Laatst bijgewerkt: dinsdag 11 januari 2011 10:02
UTRECHT - Als alles goed gaat, begint Fyra, de hogesnelheidsdienst van NS Hispeed, vanaf eind dit jaar met de eerste echt snelle treinen te rijden. Dat maakte NS Hispeed dinsdag bekend.
NS Hispeed zegt dat de eerste zogenoemde V250-trein van AnsaldoBreda in de zomer officieel overhandigd wordt, waarna proefritten worden gehouden. Eerst zonder en dan met passagiers. De Fyra, die nu nog met tijdelijke treinen rijdt, zal vanaf april ook twee keer per uur Breda aandoen. Op dat moment zal de exploitant bekijken of de toeslagen die berekend worden voor het reizen met de snellere trein ''aansluiten bij de verwachtingen van de klant''.
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Snelle treinen Fyra komen nu echt
Daar ben ik gestopt met lezen, sorryDaniel schreef: UTRECHT - Als alles goed gaat,
-
- Berichten: 3926
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Snelle treinen Fyra komen nu echt
De treinen zitten vrijwel vol sinds ze 2x per uur rijden?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Snelle treinen Fyra komen nu echt
Nee dat volzitten gaat over de Thalys Fyra zit overigens ook vol hoor... met lucht
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Snelle treinen Fyra komen nu echt
Als de geruchten op opeenshadikhet kloppen dan zou het zelfs zo kunnen zijn dat er vanaf mei proefritten in de reguliere dienstregeling tussen Amsterdam en Breda zijn. Maarja, geruchten....
Re: Snelle treinen Fyra komen nu echt
"zelfs"? :')
Re: Snelle treinen Fyra komen nu echt
Het glas is bij jou ook altijd half-leeg hè? Even zag het er zelfs naar uit dat het nog veel langer zou gaan duren. Het toelatingsproces is nou niet bepaald erg traag verlopen sinds de eerste trein naar Nederland is gekomen (1,5 jaar). Dit ook in vergelijking met bijvoorbeeld de SLT waarbij het ook nogal wat tijd gekost heeft.
Re: Snelle treinen Fyra komen nu echt
Nou ja, het klinkt alsof we testritten in mei 2011 snel en vlot moeten vinden. Voor iets wat in 2007 al had moeten rijden
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Snelle treinen Fyra komen nu echt
Dat lijkt me eigenlijk een vrij logische planning als ze in december met passagiers willen rijden. De huidige Fyra heeft ook een half jaar lang leeg testgereden.Klaasje schreef:Als de geruchten op opeenshadikhet kloppen dan zou het zelfs zo kunnen zijn dat er vanaf mei proefritten in de reguliere dienstregeling tussen Amsterdam en Breda zijn. Maarja, geruchten....
Re: Snelle treinen Fyra komen nu echt
Als ik het goed begreep gaat het meer om ritten met reizigers. Een beetje zoals de SLT in de s9700 een tijd terug.
Re: Snelle treinen Fyra komen nu echt
Dit kan natuurlijk ook anders worden opgevat, namelijk dat we straks nog meer toeslag moeten betalen als die roze-rood-witte kruimeldief eenmaal zijn baantjes gaat trekken. -o-Daniel schreef:Op dat moment zal de exploitant bekijken of de toeslagen die berekend worden voor het reizen met de snellere trein ''aansluiten bij de verwachtingen van de klant''.
Ik snap trouwens niet dat men na al die jaren van vertraging, getouwtrek en hoogst onelegant publiekelijk gerollebol in de media gewoon door is gegaan met Ansaldo en dat men de order niet heeft gecancelled of minimaal een hoge boete heeft opgelegd. :N Als ik een bedrijf heb en ik lever een product of dienst niet, dan word ik voor de rechter gesleept.
Vallend blad maakt rails glad.
Re: Snelle treinen Fyra komen nu echt
Tsja, dan moet er wel zo'n clausule in het contract staan. Ik weet niet of het er in staat, ik ken het contract is. Wel weet ik dat er veel getouwtrek is geweest over de precieze versie van het beveiligingssysteem, daar wijdt Ansaldo de problemen aan.
Re: Snelle treinen Fyra komen nu echt
Er heeft in het ontwerp meer meegespeeld, zoals (daar komt 'ie weer) de perronhoogte en dus de treeplankjesproblematiek. Dit heeft echter nauwelijks de media gehaald.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Snelle treinen Fyra komen nu echt
Daar is inderdaad zo goed als niks over naar buiten gekomen. Ik snap niet dat dat een issue moet zijn. De treinen worden als het goed is ontworpen om met verschillende perronhoogtes om te kunnen gaan. Daarom hebben treinen als de Eurostar, Thalys en ICE3M ook een extra uitklapbare trede.Vinny schreef:Er heeft in het ontwerp meer meegespeeld, zoals (daar komt 'ie weer) de perronhoogte en dus de treeplankjesproblematiek.
Als het om een regionale trein gaat die uitsluitend op het eigen net ingezet gaat worden, dan kan je gaan werken met uitschuifbare-spleet-reducerende-treeplanken en vloer-op-perronhoogte en dan is een precieze afstemming wel extra belangrijk.
Vallend blad maakt rails glad.
Re: Snelle treinen Fyra komen nu echt
Nee volgens mij zou het ook geen probleem hoeven zijn en anders is het jammer van een paar rolstoelgebruikers die ook in 2015 nog aan de conducteur moeten vragen of ze er uitgetild mogen worden. Maar goed, ik ben in OV-land wel eens vaker vreemde dingen tegengekomen waarbij ik dat treeplank verhaal een perfecte illustratie van vind.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Snelle treinen Fyra komen nu echt
De directeur van Ansaldo heeft in een interview gesteld dat als de treinen niet in 2010 rijden, hij de sleutel van de fabriek overhandigt, omdat ze dan beter kunnen stoppen. Dus ik denk dat dat de betreffende boeteclausule vormt. :pos:Dexter schreef:Ik snap trouwens niet dat men na al die jaren van vertraging, getouwtrek en hoogst onelegant publiekelijk gerollebol in de media gewoon door is gegaan met Ansaldo en dat men de order niet heeft gecancelled of minimaal een hoge boete heeft opgelegd. :N Als ik een bedrijf heb en ik lever een product of dienst niet, dan word ik voor de rechter gesleept.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: Snelle treinen Fyra komen nu echt
Die zien we dan niet meer terug, maar als ze nu echt komen, duurt het nog een paar jaar.
Re: Snelle treinen Fyra komen nu echt
Nou geef op dat dingNS-Reiziger schreef:De directeur van Ansaldo heeft in een interview gesteld dat als de treinen niet in 2010 rijden, hij de sleutel van de fabriek overhandigt
Re: Snelle treinen Fyra komen nu echt
Gaat Fles spelletjes spelen met Italiaanse treinen? Eigen vervoer voor de bordjes
Re: Snelle treinen Fyra komen nu echt
Maar eh, naar België rijden, zit dat er ook in vanaf december dan?
Re: Snelle treinen Fyra komen nu echt
Neej dat duurt natuurlijk ook weer een paar maanden, wat dacht je dan? Is de V250 eigenlijk al toegelaten in Belgique of waren ze daar nog bezig met homologatieritten? (in het Nederlands: Toelatingsritten) :D
Vallend blad maakt rails glad.
Re: Snelle treinen Fyra komen nu echt
Zal dan wel blijken tijdens die homologatieritten dat ie de tunnel onder Antwerpen niet op eigen kracht uit kan rijden ofzo die schijnt een tamelijk stijle helling te hebben.
Re: Snelle treinen Fyra komen nu echt
Ja die hellingen zijn behoorlijk steil, vooral die aan de Berchem-zijde. Ik hoorde van een vriend die mcn bij HiSpeed is dat het met de reeks 11.8 geen succes was en dat die het maar net en amper haalde. Dat was dan ook een van de hoofdredenen om ze te vervangen door Traxxen.
De V250 heeft de tractieinstallaties verdeeld over de hele trein (net als bij de ICE3) dus die zou geen problemen moeten hebben met die helling. Maar dat zal inderdaad wel blijken uit die lesbinologatieritten.
De V250 heeft de tractieinstallaties verdeeld over de hele trein (net als bij de ICE3) dus die zou geen problemen moeten hebben met die helling. Maar dat zal inderdaad wel blijken uit die lesbinologatieritten.
Vallend blad maakt rails glad.
Re: Snelle treinen Fyra komen nu echt
Het laatste wat ik gehoord heb (maar dat is alweer nieuws van vorig jaar) is dat de Benelux nog zeker anderhalf jaar over de Oude Lijn blijft rijden. Of dat nog actueel is weet ik niet, zeker niet na dit daverende persbericht ;-)
Re: Snelle treinen Fyra komen nu echt
Dit was special reporter Dexter vanuit Antwerpen-Berchem bij de Beneluxtrein die gestrand is op de helling van de tunneluitgang. Terug naar jou in de studio Wubbo! :Y
Vallend blad maakt rails glad.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 204 gasten